Mercedes vie jazdiť aj bez vodiča23. September 2013
Výskumné luxusné auto Mercedes triedy S s označením INTELLIGENT DRIVE ako prvý autonómne riadený automobil na svete prešlo niečo vyšše sto kilometrovú trasu medzi nemeckými mestami Mannheim a Pforzheim. Pred 125 rokmi tadiaľ išla Bertha Benz pri vôbec prvej diaľkovej jazde automobilom.
Výskumné auto INTELLIGENT DRIVE jazdí samočinne pomocou techniky, ktorá je veľmi blízka tej, ktorá je v novej triede Mercedes E a S. Komplexné situácie so semaformi, s kruhovými objazdmi, chodcami, cyklistami, či električkami auto zvláda bez extrémne drahej špeciálnej technológie. Oproti bežnému však má výskumné vozidlo väčší počet snímačov a doplnený software. Využíva tiež osobitne a zvlášť detailne (vrátane vyznačenia semaforov) pripravenú trojdimenzionálnu digitálnu mapu.
Hlavné výhody autonómnej jazdy sú rýchlo, bezpečne a uvoľnene doraziť do cieľa. Najmä v prípade rutinných jázd, v zápche, na plnej diaľnici s obmedzením rýchlosti a na nehodových úsekoch môže autonómne vozidlo pomôcť vodičovi a prevziať nepohodlné rutinné úlohy. Vodiči však nemajú stratiť zážitok z jazdy a potešenie môcť vozidlo viesť sami.
„S touto triedou S ukazujeme, kam chceme technológiou „Intelligent Drive” smerovať a aký veľký potenciál je v už dnes dostupnej technike”, zdôraznil predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche. Zároveň poukázal na to, že by bolo iste omnoho jednoduchšie použiť na autonómnu jazdu z Mannheimu do Pforzheimu diaľnicu. Ako však ďalej zdôraznil: „Pre nás to bola osobitná motivácia absolvovať autonómnu jazdu práve na tejto trase a 125 rokov po Berthe Benz.“
„Jasné je však aj to, že autonómna jazda sa nestane skutočnosťou z večera do rána, ale v postupne zavádzaných krokoch. Touto jazdou sme spravili ďalší dôležitý krok do budúcnosti” dopĺňa Weber, šéf vývoja koncernu Daimler.