Elektrický Koenigsegg by nebol problém, chýbal by mu ale zvuk18. Február 2018

Automobilka Koenigsegg vznikla pred štvrťstoročím, ale až v roku 2002 bol zákazníkom dodaný prvý luxusný, športový automobil Koenigsegg CC8S. Exkluzívny výrobca superšportov za ten čas predal len 120 modelov, pričom najpopulárnejší je určite Koenigsegg Agera RS. Tento superšport drží niekoľko rýchlostných rekordov, ktoré prekonal minulý rok.

Luxusné, športové autá Koenigsegg Agera RS si získavajú rešpekt svojimi rekordmi. Vlajkovou loďou automobilky je ale hybridný superšport Koenigsegg Regera s cenou asi 1.9 milióna dolárov a produkciou 80 vozidiel, ktorý je už vypredaný. Pod kapotou sa ukrýva motor V8 o objeme 5.0 litra a trojica elektromotorov, ktorá zaisťujú zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.8 sekundy a maximálnu rýchlosť viac ako 400 km/h.

Koenigsegg Regera je jasným znamením, že automobilka je pripravená prijať elektrifikáciu a tento model by mohol slúžiť ako náhľad do budúcnosti elektrických hyperšportov Koenigsegg. Šéf automobilky Christian von Koenigsegg sa nedávno vyjadril, že odstránením motora by sa z modelu Regera stal pravdepodobne najvyspelejší elektrický automobil na svete.

Elektrický hardware modelu Koenigsegg Regera poskytuje približne 700 HP, pričom samotný akumulátor má hmotnosť len 70 kg. Podľa šéfa automobilky má Regera prvý homologovaný 800V pohonný systém na svete a tiež najextrémnejší akumulátorový systém, ktorý bol kedy vyrobený pre nejaké auto.

S modelom Koenigsegg čisto na elektrický pohon by to určite nebolo zložité. Problém je ale hluk. Elektrické vozidlá nie sú úplne tiché, avšak v porovnaní s hybridnými je ich zvukový efekt nepresvedčivý. Z tohto dôvodu sa šéf automobilky domnieva, že luxusné, športové autá Koenigsegg Regera momentálne ponúkajú to najlepšie z oboch svetov tým, že kombinujú elektrický pohon a konvenčnú pohonnú jednotku s dostatočným zvukovým efektom.

zdroj: motor1.com