Trieda E: kubistické tvary, mnohoraké systémy, nízka spotreba12. Január 2009
Nový Mercedes-Benz triedy E má ostré línie a kubistické tvary vybrúsených drahokamov, čo najviac vyniká pri štyroch predných svetlometoch. Jeho karosériu tvorí na 72 percent vysoko pevný oceľový kompozit. Dosahuje najnižší súčiniteľ odporu vzduchu na svete vo vyššej strednej triede: cW 0,25. Interiér vozidla pritom vytvára harmóniu funkčnosti, komfortu, tvarov a farieb.
Vozidlo môžu poháňať štvor-, šesť- a osemvalce (od 100 kW/136 k do 386 kW/525 k). Jednotlivé z nich majú až o viac ako štvrtinu vyšší krútiaci moment a o 17 až 20 percent nižšiu spotrebu ako predošlé. Tri nové dieselové agregáty CDI pritom vykazujú priemernú kombinovanú spotrebu 5,3 litra na 100 km (v európskom jazdnom cykle). Spotrebu pri vybraných modeloch znižujú tiež špeciálne vyvinuté pneumatiky s valivým odporom menším o 17 percent, ako aj regulácia energetickej náročnosti generátora, palivového čerpadla, kompresora klimatizácie a servoriadenia a tiež systém ECO Start-Stop, ktorý vypína motor pri chode naprázdno. Všetky motory novej triedy E spĺňajú predpisy pre výfukové plyny EU5, pri motore E350 BlueTEC sú emisie pod úrovňou limitov EU6, ktoré sú naplánované na rok 2014.
Prenos sily zabezpečujú päť a sedemstupňové automatické a šesťstupňová manuálna prevodovka. Vyššie motorizácie ponúkajú aj pohon všetkých kolies 4Matic , ktorý zabezpečuje oproti predchodcovi, pri nižšej hmotnosti a spotrebe, vyššiu účinnosť a lepšiu trakciu.
Najnovšia limuzína E zároveň ponúka mnohoraké asistenčné a ochranné systémy i prvky uľahčujúce činnosti vodiča a zvyšujúce bezpečnosť osádky i ostatných účastníkov cestnej premávky. Sú to napríklad indikácia únavy, adaptívny asistent diaľkových svetiel (Intelligent Light System so stretávacim svetlom pre jazdu počas dňa s technológiou LED), či automatické brzdenie naplno, ktoré sa aktivuje pri akútnom nebezpečenstve nehody. Výbava vozidla obsahuje sériovo ako novinku aktívnu kapotu na ochranu chodcov, ďalej sedem airbagov, predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi pôsobenia, aktívne opierky hlavy a unikátny preventívny systém na ochranu pasažierov PRE-SAFE.
Komfort a bezpečnosť jazdy zvyšuje tiež novo vyvinutý podvozok s automatickou reguláciou odporu tlmenia v závislosti od smeru jazdy a povrchu vozovky, vylepšené sedadlá s dodatočne zapracovávanými výplňami, asistent nočného videnia, asistent udržiavania jazdného pruhu, asistent dodržiavania rýchlosti či automatická dvojzónová klimatizácia. Na želanie je tiež klimatizácia s individuálnymi predbežnými nastaveniami rovnako ak aj ďalšie prvky výbavy predtým dodávané iba pre najvyššiu triedu S.