Prichádza nový Volkswagen Tiguan10. Júl 2007

Súčasné s prvými fotografiami nového Tiguanu začína automobilka Volkswagen odpočítavať čas do premiéry svojej 14. modelové rady. Tiguan sa prvýkrát predstaví širokej verejnosti v septembri na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte. Na slovenský trh potom bude uvedený na prelome roku 2007. Novinku charakterizuje kombinácia sily a elegancie – Tiguan je koncipovaný ako automobil pohybujúci sa na rozhraní medzi obývajúcim svetom a nekonečnou krajinou či medzi prácou a voľným časom. Tiguan je všestranne využiteľný automobil s vysokou úžitkovou hodnotou, s priekopníckymi technológiami a s jazdnou charakteristikou, ktorá je rovnako tak agilná ako aj komfortná.

 

Druhé SUV značky Volkswagen prichádza rovnako ako v prípade modelu Touareg so sebavedomým designom. Predok nového Tiguanu si ponechal sexy proporcie, ktoré Volkswagen prvýkrát predstavil u štúdie Concept A, ktorá si získala celosvetovú pozornosť. Po stranách sa nad mohutnými lemami blatníkov rozpína pretiahnutá a svalnato navrhnutá silueta s pre Volkswagen typickým a nezameniteľným C- stĺpikom, krátky previs potom charakterizuje strmú zadnú časť vozidla. Dôležitým designovým prvkom sú aj predné a zadné svetlá v zjednotených tvaroch.

 

Päť motorov.

Volkswagen bude model Tiguan – a to je zatiaľ úplne unikátne – ponúkať len s preplňovanými motormi: zážihovými jednotkami TSI poskytujúcimi výkony 110 kW (150 k), 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k) a vznetovými motory TDI s výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

 

Dve riešenia prednej partie:

Dve karosárske verzie Tiguanu sa líšia hlavne v riešení prednej partie vozu. Verzia "Trend & Fun" a "Sport & Style" sú navrhnuté vpredu s maximálnym nájazdovým uhlom 18 stupňov. Verzia Tiguan "Track & Field" určená pre ešte náročnejšiu offroadovú prevádzku má predný nájazdový uhol dokonca 28 stupňov.

 

Podvozok modelu Tiguan

Predná náprava: Koncepcia McPherson s hliníkovým pomocným rámom

 Zadná náprava: Inovatívna štvorprvková zadná náprava ideálne odpovedá požiadavkám pohonu všetkých štyroch kolies systému 4Motion

 

Nová generácia riadenia:

Technickou lahôdkou podporného zariadenia podvozku je úplne nová generácia elektromechanického posilňovača riadenia. Jeho rozhodujúcou prednosťou je to, že cez veľmi presnú charakteristiku riadenia neprenáša ani pri jazde veľmi tvrdým terénom rázy do volantu. Na tom má hlavnú zásluhu novo vyvinutá konštrukcia riadiaceho mechanizmu.

 

Kolesá a pneumatiky:

V základnej verzii Tiguanu sprostredkovávajú styk vozidla s terénom šestnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík rozmeru 215/65 R16. Tiguan verzie "Sport & Style" je štandardne opatrený sedemnásťpalcovými kolesami s pneumatikami 235/55 R17, na zvláštne želanie sú dostupné aj osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami rozmeru 235/50 R18.

 

Elektronika modelu Tiguan

Rovnako po stránke elektronického vybavenia predstihuje Tiguan svoju konkurenciu v triede SUV. Typické pre Volkswagen je praktické umiestenie komponentov na ovládacom paneli vodiča. Jeho príkladom vo vybavení Tiguanu je navigačný systém s rádiom úplne novej generácie. Software a hardware tohto nového systému splňuje tie najvyššie požiadavky na dostupnosť ovládania aj kvalitu a rad ďalších funkcií.

 

 

Offroad navigácia:

Inováciou systému RNS 510 je špeciálne vyvinutý systém pre offroad navigáciu. V tomto režime je systém schopný zaznamenať počas jazdy až päťsto bodov na trase, a to aj v oblastiach bez digitalizácie. To šoférovi umožní, aby bezpečné našiel spiatočnú cestu z offroadového dobrodružstva v akomkoľvek teréne. V editačnom režime potom vodič môže trasu podľa želania modifikovať. Požadovanú orientáciu poskytuje pohľad na mapu zobrazenú na displeji RNS 510.

 

Parkovací asistent:

Ďalší z nespočetných prvkov špičkových technológii inštalovaných v Tiguanu je prví parkovací asistent montovaný do vozidla typu SUV. Nazýva sa Park Assist a umožňuje takmer automatické zaparkovanie.

 

Offroad režim:

Rovnako základná schopnosť vozidla SUV, offroadovú funkciu, perfektne zabezpečuje elektronický systém modelu Tiguan, a to na jediný dotyk spínača, ktorým sa aktivuje offroad režim. Tato funkcia, ktorá výrazným spôsobom zvýši offroadové schopnosti vozidla, sa bude ponúkať výhradne u verzie "Track & Field". Základnou myšlienkou vývoja offroad režimu je sústredenie ovládania všetkých podporných offroadových funkcií do centrálneho riadiaceho miesta. Konkrétne to znamená, že jediným spínačom sa dá aktivovať asistent pre jazdu z kopca (pre optimálne riadenie na kopcoch), prispôsobenie charakteristiky pedálov vodiča (pre jemnejšie odstupňovanie točivého momentu), prispôsobenie EDS (elektronické závory diferenciálu sa aktivujú už pri najmenšom prešmyku), prispôsobenie ABS (zlepšená účinnosť brzdenia na nespevnenom povrchu), asistenta pre jazdu do kopca (podpora pri jazde do kopca a ochrana spojky) a – v súčinnosti s automatickou prevodovkou – predvoľbu rýchlostného stupňa (vrátane optimálnej brzdiacej funkcie). Uvedená rada funkcií zamestnáva päť elektronických riadiacich jednotiek, ktoré systém ovládajú.

 

Spínacie tlačidlo je prepojené s riadiacou jednotkou motoru. Odtiaľ sa šíria informácie o zaradení offroad režimu po elektronickej zbernici vozidla do ďalších riadiacich jednotiek. Z bezpečnostných dôvodov musí byť táto funkcia reaktivovaná po každom zapaľovacom cykle.

 

To, ako inteligentne elektronický systém pôsobí, sa dá demonštrovať na chovaní v situácii, ktorá nie je zďaleka neobvyklá. Aj skúsenému profesionálnemu vodičovi sa môže stať, že mu zhasne motor. Tým je deaktivovaný offroad režim a podporné systémy sa vypnú. Ale elektronika Tiguanu udalosť vyhodnotí ako zhasnutie motoru a ako náhle je motor znova naštartovaný, všetky podporné systémy sa zapnú a bežia.