Novinky
Nové Audi Q6 e-tron (2025) bude mať displej spolujazdca4. September 2023
Audi odhalilo interiér modelu Audi Q6 e-tron (2025) po tom, čo v júli predstavilo dizajn exteriéru tohto luxusného, športového auta.
Q6 E-Tron je pre Audi veľmi dôležitý elektromobil minimálne z dvoch dôvodov. Po prvé, má podobnú veľkosť ako populárne Audi Q5, ktoré sa nachádza medzi Q4 e-tron a Q8 e-tron v ponuke Audi EV, čo je dobrým predpokladom úspechu.
Po druhé, je to prvý model značky založený na prémiovej platforme Electric (PPE) vyvinutej v spolupráci s Porsche a novej architektúre elektroniky E3.
Keď vidíme prvé fotografie interiéru Q6 e-tron a dozvedáme sa o palubnej technológii, sme si celkom istí, že kabína je tretím dôvodom, prečo bude tento model pre Audi veľmi dôležitý.
Audi tvrdí, že interiér je viac ako kedykoľvek predtým prispôsobený potrebám používateľa a s ohľadom na to bol prepracovaný. Architektúry PPE a E3 slúžia ako základ pre prehodnotenie dizajnu interiéru a rozsahu funkcií, pričom technológia, estetika a udržateľnosť sú v Audi Q6 e-tron “v dokonalej rovnováhe”.
Počnúc dizajnom má interiér trojrozmerné usporiadanie s vysokým kontrastom, ktoré zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo pozadia, čím vytvára 3D priestorovú architektúru spájajúcu estetiku a ergonómiu.
Kabíne dominuje to, čo Audi nazýva “digital stage”, ktorý zahŕňa voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI a displej predného spolujazdca MMI. Prvý z nich má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového virtuálneho kokpitu Audi a 14,5-palcového dotykového displeja MMI.
Predný spolujazdec tiež dostane 10, 9-palcový displej, ktorý pohodlne zapadá do dizajnu palubnej dosky. Vďaka aktívnemu režimu súkromia s technológiou uzávierky môže cestujúci nerušene sledovať filmy bez rozptyľovania vodiča alebo môže vodičovi pomôcť, napríklad pri navigácii.
Audi ponúka pre luxusné, športové autá Audi Q6 e-tron aj na želanie projekčný displej rozšírenej reality (AR) (HUD), ktorý odráža veľkú naklonenú rovinu obrazu cez čelné sklo smerom k vodičovi a zobrazuje relevantné informácie, ako je rýchlosť, dopravné značky a ikony asistenčných a navigačných systémov.
Tech fest pokračuje svetlom Interaction (IAL), ktoré zahaľuje interiér a kokpit do zakriveného LED pásu, ktorý plní tri hlavné funkcie: stav vozidla, bezpečnosť (vizualizuje dynamické smerové svetlá) a stav nabíjania.
Nová elektronická platforma E3 tiež umožňuje Audi Q6 e-tron ponúknuť plne prepojený digitálny interiér s rôznymi funkciami, ktoré sú inteligentne prepojené. Používatelia môžu napríklad ovládať mnohé funkcie vozidla pomocou samoučiaceho sa hlasového asistenta Audi, ktorý po prvýkrát predstavuje avatar na prístrojovej doske a projekčný displej s rozšírenou realitou.
Digitálny asistent, ktorý sa aktivuje frázou “Hey Audi”, sa neustále učí zo správania používateľa, aby mu ponúkol najlepšiu možnú podporu a ponúkol proaktívne návrhy, inteligentné rutiny a inteligentné zoznamy.
Elektrické SUV zároveň predstavuje novú platformu infotainmentu založenú na systéme Android Automotive a vyvinutú v spolupráci so softvérovou spoločnosťou Cariad koncernu Volkswagen.
Praktickosť Audi Q6 e-tron údajne ťaží aj z platformy PPE, pričom elektrické SUV ponúka priestranný interiér s mnohými rôznymi úložnými priestormi a podnosmi.
Napríklad stredová konzola obsahuje dva držiaky nápojov, nabíjaciu podložku na mobilný telefón a dva nabíjacie porty pre smartfóny. Vozidlo tiež ponúka dodatočný priestor na nohy, pretože neexistuje stredový tunel a zadné stredové sedadlo je opísané ako “veľmi pohodlné”.
Audi je známe kvalitou svojich interiérov a luxusné, športové autá Audi Q6 e-tron by nemali urobiť výnimku. Automobilka tvrdí, že použité materiály boli vybrané s ohľadom na funkčnosť a udržateľnosť, s recyklovanými materiálmi vrátane mikrovlákna Dinamica, tkaniny Elastic Melange a Econyl.
V závislosti od výbavy je kabína vybavená aj klasickými materiálmi pre luxusné, športové autá, ako je jemná koža Nappa s diamantovým prešívaním, obloženie zo sladkej gumy a brezového dreva a brúsený hliník. Audi očakáva, že Audi Q6 E-Tron úplne odhalí niekedy v roku 2024 a dostane ho do predaja neskôr v tom istom roku ako model 2025.
zdroj: motor1.com
VW odhalil koncept elektrického športového modelu ID. GTI3. September 2023
Volkswagen pripravuje vstup do segmentu elektrických, luxusných, športových automobilov, čo prezentuje konceptom ID. GTI s retro tematikou na autosalóne IAA Mobility 2023, ktorý sa snaží premostiť 48 rokov histórie GTI so spaľovacím motorom s elektrickou budúcnosťou VW.
Ak vám je červené auto povedomé, pravdepodobne máte na mysli koncept VW ID. 2all, ktorý debutoval začiatkom tohto roka. Podobnosť nie je náhodná – dizajnéri Volkswagenu mali pri navrhovaní tohto konceptu skutočne na mysli GTI, a preto tu nájdete takmer rovnaké funkcie, aj keď zdobené čiernou a červenou farbou. K dispozícii sú športovejšie fascie vpredu aj vzadu a koncept jazdí na originál kolesách VW, ktoré čerpajú inšpiráciu z Mk1 GTI. Zadné svetlá sú tmavšie a krídlo na vrchole poklopu sa mieša s čiernym lemovaním okolo okna. Mriežka chladiča je tiež zatemnená červeným lemovaním a značku GTI samozrejme nájdete všade.
VW zatiaľ nemá čo povedať o výkone tohto luxusného, športového auta, okrem toho, že ide o jednomotorovú, vysoko výkonnú pohonnú jednotku, ktorá má elektronickú uzávierku diferenciálu pre predné kolesá. Ponúka tiež širokú škálu prispôsobenia prostredníctvom ovládača GTI Experience Control, ktorý dokáže upraviť všetko od odpruženia až po pocit z riadenia, zvuk a dokonca vytvoriť simulované body radenia, ktoré napodobňujú GTI z minulých desaťročí.
Keď už hovoríme o desaťročiach minulých, vo vnútri nájdete viac retro dobrôt, a to nielen s kockovanými sedadlami. Digitálny interiér ID. 2all s dvoma obrazovkami sa prenáša, ale VW ponúka konceptu ID. GTI viacero nastavení vrátane klasických ukazovateľov. Máte chuť na plavbu v Mk2 GTI? Môžete ho nastaviť a ak by ste sa náhodou ocitli povedzme na Nürburgringu, rozšírený heads-up displej premietne rozloženie trate v dolnom rohu čelného skla. Medzitým môže cestujúci sledovať časy na kolo … tiež premietané na čelné sklo.
Či sa takáto technológia dostane do výroby, nie je známe, ale VW hovorí, že usporiadanie interiéru s 12,9-palcovou stredovou obrazovkou, 10,9-palcovou obrazovkou vodiča a sortimentom fyzických ovládacích prvkov sú takmer sériovými položkami. Automobilka tiež jednoznačne uvádza, že koncept Volkswagen ID. GTI je “prvým pohľadom na vzrušujúcu budúcnosť GTI, pretože bolo prijaté rozhodnutie, že pôjde do výroby.” A hoci sa tento koncept zameriava na výkon, VW nám pripomína, že je to stále praktický hatchback schopný prepraviť päť ľudí a veľa vecí v batožinovom priestore.
Kedy sa tento koncept stane realitou? To je tiež téma, o ktorej VW ešte nie je pripravený hovoriť. Budúcnosť však môžete okúsiť na autosalóne IAA Mobility 2023, kde bude koncept luxusného, športového auta Volkswagen ID. GTI vystavený od 5. septembra.
zdroj: motor1.com
Koncept BMW Vision Neue Klasse je minimalistický elektromobil2. September 2023
Koncept BMW i Vision Dee poskytol prvý pohľad na budúcnosť dizajnu elektrických, luxusných, športových automobilov BMW, akokoľvek bol radikálny. Teraz na výstave IAA Mobility 2023 v Mníchove debutuje “Neue” interpretácia toho istého konceptu s ďalšími podnetmi a funkciami, ktoré sa skutočne dostanú do výroby.
Koncept BMW Vision Neue Klasse má rovnaký základný tvar ako predchádzajúci model i Vision Dee, ale je v ňom viac podstaty ako predtým. Šikmá kapota “žraločieho nosa” zvýrazňuje prednú časť tohto vozidla s dvoma osvetlenými horizontálnymi mriežkami chladiča siahajúcimi až po koniec nárazníka, v ktorých sú v každom rohu šikmé LED svetlá. BMW tvrdí, že používa 3D tlač pre množstvo predstavených svetelných prvkov.
Prevrátený čierny difúzor v spodnej časti nárazníka dodáva konceptu Neue Klasse športovejšiu estetiku v porovnaní s modelom i Vision Dee a nové 21-palcové originál kolesá BMW nahrádzajú neónovo zelené kolesá a zároveň vzdávajú hold klasickému dizajnu cross-spoke, ktorý sa nachádza v pretekárskych, luxusných, športových autmobiloch BMW. Predĺžené zadné svetlá napodobňujú kombináciu mriežky chladiča a svetlometov na prednej časti, zatiaľ čo nové minimalistické logo BMW je vytlačené na predných a zadných blatníkoch.
BMW opisuje dizajn ako “takmer monolitický” a táto elegantnosť prináša 30% nárast dojazdu a o 25% vyššiu efektivitu ako ktorýkoľvek zo súčasných elektromobilov automobilky. V kombinácii s technológiou BMW eDrive šiestej generácie sľubuje koncept Neue Klasse o 20% vyššiu hustotu, o 25% vyššiu efektivitu a o 30% rýchlejšie nabíjanie.
Údaje o dojazde nie sú poskytnuté, ale BMW už skôr uviedlo, že 1.000 km dojazdu nie je vylúčených. Nový systém eDrive sa bude vyrábať v závode BMW v maďarskom Debrecíne, ktorý je v súčasnosti vo výstavbe a sľubuje, že nebude obsahovať fosílne palivá.
Vo vnútri Neue Klasse sa nachádza najnovšie rozhranie infotainmentu BMW iDrive premietané na dotykovú obrazovku podobnú rovnobežníku. Aktuálne prvky ako BMW Intelligent Personal Assistant a multifunkčné tlačidlá na volante sú stále prítomné, ale BMW predstavuje aj to, čo nazýva “Panoramic Vision”.
Panoramic Vision bude debutovať na inscenácii Neue Klasse a pôsobí ako akcent k tradičnému head-up displeju. Grafika sa bude premietať priamo v zornom poli vodiča a po celej šírke čelného skla, pričom tradičný projekčný displej bude stále k dispozícii a ponúkne základné údaje. Vodič aj spolujazdec budú môcť komunikovať s funkciou panoramatického videnia pomocou ovládacích prvkov gestami.
Kabína modelu Neue Klasse ako celok volí minimalistickú retro estetiku. Krásne menčestrové sedadlá v horčicovo žltej farbe ladia so žltými akcentmi na prístrojovej doske a výplniach dverí. Veveričkový volant a obrazovka sú jediné dva prvky na palubnej doske, ktoré pokračujú v minimalistickej téme; Dizajnéri chceli, aby kabína bola jednoduchá, čo znamená žiadny dekoratívny chróm alebo koža. To udržuje dizajn jednoduchý a zlepšuje uhlíkovú stopu počas výroby. Dokonca aj predné sedadlá sú pripevnené k podlahe jednou konzolou, ktorá uvoľňuje priestor na nohy vzadu pre cestujúcich na dvoch sedadlách podobných salóniku.
Luxusné, športové autá BMW Neue Klasse sa začnú vyrábať v roku 2025 v závode BMW v maďarskom Debrecíne, pričom elektromobil by mal byť na cestách do roku 2026. Podrobnosti ako ceny, rozsah a nabíjanie budú zverejnené po úplnom debute produkčnej verzie.
zdroj: motor1.com
Bentley Batur ponúka exkluzívny audiosystém v cene 25.000 libier1. September 2023
Bentley Batur obsahuje 800 jedinečných dielov, čo z neho robí veľmi špeciálne, luxusné, športové auto. Pozornosť venovaná detailom a remeselnému spracovaniu presahuje rámec dizajnu a hnacieho ústrojenstva a zahŕňa zvukovú technológiu na mieru. Bentley ponúka nový zvukový systém “Naim for Mulliner” v kupé, za príplatok 25 000 libier.
Zvukový systém s 20 reproduktormi pozostáva zo šiestich výškových reproduktorov, deviatich reproduktorov strednej triedy, dvoch basových reproduktorov, dvoch aktívnych basových meničov a jedného subwoofera. Reproduktory a výškové reproduktory strednej triedy majú nové ovládače a sú vybavené patentovanými kužeľmi M spoločnosti Focal. Bentley odvodil svoje nové reproduktory z radu Grand Utopia spoločnosti Focal.
Nový zvukový systém je výsledkom 10 000 hodín inovácií od spoločností Focal a Naim, pričom obe stanovili 56 požiadaviek a odporúčaní pre systém. Jednodielne M kužele v reproduktoroch poskytujú tuhosť bez prachového uzáveru.
Bentley navrhol svoje luxusné, športové autá Bentley Batur s ohľadom na reproduktory a starostlivo ich umiestnil po celej kabíne. Dodatočné posilnenie okolo dverí a zadnej kabíny tiež pomohlo znížiť skreslenie zvukovým systémom.
Bentley hovorí, že zvukový systém “Naim by Mulliner” je rozšírením jeho služieb, aby ponúkol “skutočne zákazkové vozidlá”. Automobilka v posledných rokoch zaznamenala nárast záujmu o svoju značku Mulliner, pričom požiadavky na špeciálne laky sa zdvojnásobili a osobné špecifikácie sa strojnásobili.
Začiatkom tohto roka automobilka predstavila dostupné možnosti prispôsobenia predstavením štyroch možných tém. Každá z nich mala jedinečnú farebnú kombináciu interiéru a exteriéru. Zdôraznila tiež, že Bentley Batur používa udržateľné materiály, ako sú vedľajšie produkty kávy a možnosti na báze ľanu.
Bentley predstavilo luxusné, športové autá Batur pred rokom a práve v júni dokončilo vývoj, pričom dve predprodukčné vozidlá prešli viac ako 18 641 míľ. Spoločnosť vyrobí 18 exemplárov vozidla v hodnote 1,65 milióna libier, ktorého výroba trvá približne štyri mesiace. Spoločnosť by ich mala dokončiť koncom roka 2024.
Bentley Batur je vybavené ikonickým 6,0-litrovým motorom W12 s dvoma turbodúchadlami a bude posledným Bentley, ktorý ho bude používať. Má výkon 740 koní. Bentley upravilo prívod vzduchu, medzichladiče a turbodúchadlá motora, aby zvýšilo výkon zo štandardných 710 koní. Výroba motora končí v apríli 2024.
zdroj: motor1.com
Zákazníci Alfa Romeo 33 Stradale uprednostňuje V6 pred elektrikou31. August 2023
Alfa Romeo 33 Stradale je luxusné, športové auto typu dva v jednom, a to doslova aj obrazne. Extrémne vzácne superauto je k dispozícii buď s motorom V6 s dvoma turbodúchadlami, alebo s plne elektrickým pohonom. To je doslovná časť, ktorá predstavuje dva veľmi odlišné prístupy k výkonu. Znamená to však aj to, že 33 Stradale zároveň znamená koniec jednej éry a začiatok novej éry pre Alfu Romeo.
Alfa Romeo 33 Stradale je pocta klasickému modelu 33 Stradale z konca 1960-tych rokov a výrobná séria iba 33 týchto luxusných, športových automobilov bola vypredaná dlho pred jeho debutom 30. augusta. Ale myšlienkou od začiatku bolo vytvoriť ikonickú Alfu Romeo, ktorá ctí minulosť a zároveň dláždi cestu pre budúcnosť spoločnosti.
“To je jeden z dôvodov, prečo sme chceli v projekte 33 ponúknuť obe pohonné jednotky,” vysvetlil zástupca Aston Martin Dominique. “Je to príležitosť ukázať skutočnosť, že my ako Alfa Romeo môžeme Alfu Romeo vyrobiť predovšetkým bez ohľadu na pohonnú jednotku. Budeme schopní poskytnúť DNA, skúsenosti, bez ohľadu na definíciu hnacieho ústrojenstva. Čo to znamená? Pre nás je to talianske, luxusné, športové auto, je to Rosso. Takže pokiaľ vozidlo v prvom rade spĺňa požiadavky Alfy Romeo, pohonná jednotka je v niektorých ohľadoch druhoradá.”
Pokiaľ ide o 33 kupujúcich, Dominique nám hovorí, že drvivá väčšina si vybrala V6 pred elektrickým pohonom. Neposkytol konkrétny rozpis, ale povedal, že majú “len niekoľko” elektromobilov v práci. Prezradil tiež, že plánovaný začiatok výroby je 24. júna 2024, čo sa zhoduje so 114. výročím Alfy Romeo. Zákazníci tak majú stále čas rozmyslieť si, či chcú posledné luxusné, športové auto Alfa Romeo so spaľovacím motorom alebo prvý elektromobil.
Ak sa viac kupujúcich rozhodne pre elektrickú energiu, budú sa v budúcnosti nabíjať výkonom viac ako 750 koní z usporiadania pohonnej jednotky, ktoré ešte nebolo odhalené. Tí, ktorí sa rozhodnú uzavrieť éru spaľovania, dostanú 3,0-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom viac ako 620 koní, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky ZF. Bez ohľadu na motiváciu, Alfa Romeo hovorí, že 33 Stradale dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako tri sekundy a má maximálnu rýchlosť viac ako 330 km/h.
zdroj: motor1.com
Pancierové BMW X5 Protection VR6 debutuje s výkonom 530 koní30. August 2023
Vynovené luxusné, športové autá BMW X5 (2024) debutovali začiatkom tohto roka a rovnako ako predchádzajúca verzia je k dispozícii aj pancierovaný variant. V septembri na autosalóne v Mníchove 2023 má osobnú premiéru nové BMW X5 Protection VR6.
Kľúčovým aspektom tohto špeciálneho BMW je, že nie je ľahko rozoznateľné od ostatných luxusných, športových SUV BMW X5. V skutočnosti je tu športový nádych vďaka dvojitým lištám M v prednej dvojitej mriežke chladiča, krytom zrkadiel M vo vysokolesklej čiernej farbe, strešným nosičom BMW Individual vo vysokolesklej línii Shadow Line a dvom párom výfukových potrubí typických pre výfukový systém M. V tomto ohľade je stealth prvou obrannou líniou pre BMW X5 Protection VR6 (2024).
Pod známou kožou nájdete vysokopevnostné oceľové plechy tvarované tak, aby zapadli do karosérie v oblasti dverí, bočného rámu, strechy a prepážky. K dispozícii je tiež pancierový delič kufra a hliníkový štít proti šrapnelom v podvozku. Ak by do palivovej nádrže prenikli náboje alebo šrapnely, špeciálny plášť môže utesniť prepichnutie, aby sa zabránilo úniku. Luxusné, športové autá BMW X5 Protection VR6 spĺňajú balistické požiadavky VPAM, ale kupujúci si môžu vybrať aj voliteľné pancierovanie podvozku a dodatočné pancierovanie strechy pre väčšiu ochranu.
Zvyšok je do značnej miery štandardné vydanie 2024 BMW X5 vo výbave M60i xDrive. To znamená, že 4.4-litrový twin-turbo motor V8 spracováva výkon pod kapotou a pracuje so 48-voltovým mild-hybridným systémom na generovanie 523 koní. BMW nezdieľa hmotnosť X5 Protection VR6, hoci extra hmotnosť má vplyv na výkon. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 5,9 sekundy, čo je výrazný pokles oproti 4 sekundám modelu M60i. To zodpovedá výkonu predchádzajúceho obrneného BMW X5, rovnako ako maximálna rýchlosť 220 km/h. Odpruženie a brzdové systémy sú však preladené tak, aby zvládli ťažké pancierovanie.
Napriek robustnej konštrukcii nájdu vodiči a pasažieri luxusný interiér vybavený 5,14-palcovou obrazovkou infotainmentu a 9,12-palcovým displejom vodiča nového modelu X5. Štvorzónová klimatizácia BMW je štandardom, rovnako ako športové sedadlá potiahnuté kožou Sensafin. Nenájdete tu však sedenie pre päť cestujúcich; BMW uvádza, že luxusné, športové autá BMW X5 Protection VR6 sú špeciálne štvormiestne vozidlá “pre pohodlie a bezpečnosť”.
Medzi ďalšie unikátne vlastnosti Protection VR6 patrí interkomový systém pre komunikáciu s ľuďmi vonku, voliteľné LED blikačky v maske chladiča, zadné blikačky, strešné blikačky so systémom klaksónov a strešná anténa s prídavným prijímačom pre digitálne rádio. BMW ponúka aj špeciálny inštruktážny program pre vodiča, ktorý poskytuje “tréning taktického správania”.
BMW má vyhradenú časť svojho výrobného závodu X5 v Spartanburgu v Severnej Karolíne pripravenú na výrobu obrneného SUV. Informácie o cenách zatiaľ nie sú k dispozícii, ale prvé dodávky by sa mali začať vo februári 2024.
zdroj: motor1.com
Mercedes čoskoro otvorí prvé vlastné rýchlonabíjacie parky na svete29. August 2023
Mercedes-Benz otvorí na jeseň prvé vlastné rýchlonabíjacie parky, čím začne s realizáciou ďalekosiahlych plánov na vybudovanie globálnej nabíjacej infraštruktúry. V októbri budú do prevádzky uvedené prvé nabíjacie huby Mercedes-Benz v Atlante (USA), Chengdu (Čína) a Mannheime (Nemecko). Do konca roka 2024 plánuje spoločnosť Mercedes-Benz rozšíriť globálnu sieť rýchlonabíjacích staníc pre svoje luxusné, športové autá na viac ako 2 000 nabíjacích bodov. Dlhodobým cieľom je vytvoriť do konca desaťročia viac ako 2 000 nabíjacích hubov s viac ako 10 000 nabíjacími bodmi.
Prostredníctvom tejto nabíjacej siete Mercedes-Benz stanoví nové štandardy rýchleho, pohodlného a zeleného nabíjania elektrických vozidiel. V závislosti od regiónu ponúkajú nabíjacie stanice v súčasnosti výkon nabíjania až 400 kW s využitím už bežne dostupných nabíjacích systémov CCS1, CCS2, NACS a GB/T. Vďaka inteligentnému manažovaniu nabíjania možno každé vozidlo nabiť na maximálnu kapacitu. Tým sa pre zákazníkov zníži čas nabíjania na absolútne minimum.
Pri výbere lokality na vybudovanie nabíjacích centier kladie Mercedes-Benz dôraz na poskytnutie príjemného a bezpečného zážitku zákazníkom. Nabíjacie parky sa nachádzajú v hlavných dopravných uzloch alebo vo vlastných pobočkách spoločnosti Mercedes-Benz a vo svojom blízkom okolí poskytujú ďalšie príjemné vymoženosti, ako sú možnosti ubytovania, reštaurácie a sanitárne priestory. Na zaistenie bezpečnosti budú nabíjacie parky vybavené bezpečnostnými kamerami. Vo vybraných lokalitách budú inteligentné svetelné stĺpy zabezpečovať nielen príjemné osvetlenie, vďaka funkčným prvkom LED poskytnú informácie o nabíjacom bode, ako aj stave nabitia vozidla a využití prístrešku ako doplnkovej ochrany pred zlým počasím.
Nabíjacia sieť bude otvorená pre majiteľov všetkých značiek vozidiel. Zákazníci spoločnosti Mercedes-Benz si pritom môžu vychutnávať mimoriadne výhody, napr. funkciu rezervácie na zníženie času čakania prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Do nej sa sieť rýchlonabíjacích staníc Mercedes-Benz plynule integruje a doplní viac ako 1,3 mil. nabíjacích bodov, ku ktorým majú používatelia po celom svete prístup už dnes. Pomocou inteligentného navigačného systému od spoločnosti Mercedes-Benz sa nabíjacie stanice integrujú priamo do služby Plánovanie trasy s cieľom zobraziť optimálnu trasu s nabíjaním. Na vytvorenie ešte pohodlnejšieho zážitku z nabíjania budú nabíjacie stanice ponúkať ďalšie komfortné funkcie, ako napr. službu Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge). Toto zákazníkom spoločnosti Mercedes-Benz umožní automatické vykonanie nabíjania a platobnej operácie už od pripojenia nabíjacieho kábla.
„Sme pevne presvedčení o tom, že elektrická mobilita je kľúčom k udržateľnej budúcnosti bez emisií. Naším cieľom je vytvoriť infraštruktúru, ktorá elektrickým vozidlám poskytne spoľahlivé a jednoduché možnosti nabíjania. Tým aktívne podporujeme transformáciu mobility. Sieťou rýchlonabíjacích staníc Mercedes-Benz rozširujeme globálne možnosti nabíjania a stanovujeme nové štandardy nabíjania elektrických vozidiel. Našich zákazníkov chceme povzbudiť, aby presadli do bezemisných vozidiel, a tým pozitívne prispeli k ochrane nášho životného prostredia.“ Franz Reiner, výkonný riaditeľ Mercedes-Benz Mobility AG.
V rámci stratégie udržateľného podnikania Ambícia 2039 umožňuje spoločnosť Mercedes-Benz svojim zákazníkom aj v tejto nabíjacej sieti ekologické nabíjanie 100 % zeleným elektrickým prúdom. Tento cieľ sa prioritne zabezpečuje na základe zmlúv o dodávke ekologickej elektriny – všade tam, kde je to možné – alebo prostredníctvom certifikátov obnoviteľnej energie od akreditovaných poskytovateľov. Vybrané nabíjacie parky budú navyše vybavené fotovoltickými zariadeniami.
Spoločnosť Mercedes-Benz Group pokračuje v urýchlení nástupu elektrickej mobility a angažuje sa v rýchlej výstavbe celosvetovej infraštruktúry rýchlonabíjacích staníc zameranej na budúcnosť. Vybudovaním vysokovýkonnej nabíjacej siete Mercedes-Benz sa priebežne rozširuje existujúca ponuka od Mercedes-Benz. Súčasťou tejto infraštruktúry je aj sieť rýchlonabíjacích staníc IONITY v celej Európe, ako aj prednedávnom oznámený spoločný podnik, ktorého cieľom je vybudovanie severoamerickej siete rýchlonabíjacích staníc. Vysokovýkonná nabíjacia sieť Mercedes-Benz je ďalším dôležitým krokom v stratégii spoločnosti zameranej na elektrifikáciu svojich luxusných, športových automobilov. Celý biznis spojený s nabíjacím ekosystémom je združený do spoločnosti Mercedes-Benz Mobility AG.
Ponuka Mercedes me sa neustále rozširuje28. August 2023
Ponuka Mercedes me sa neustále rozširuje a poskytuje užívateľom čoraz rozmanitejšie možnosti. Mercedes me Store je internetový obchod, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou digitálneho ekosystému značky Mercedes-Benz. Ponuka Mercedes me Store na slovenskom trhu sa najnovšie rozšírila o nové prvky mimoriadnej výbavy a nové tematické balíky, ktoré je možné zakúpiť aj formou mesačného predplatného.
Kým donedávna bolo možné si objednať mimoriadnu výbavu len pri prvotnom konfigurovaní svojho luxusného, športového auta Mercedes-Benz a teda táto výbava bola dodaná výhradne z výrobného závodu, dnes si niektoré prvky mimoriadnej výbavy môže klient zakúpiť cez Mercedes me Store v okamihu, keď sa pre ne rozhodne po dodaní vozidla. Môže pritom ísť napríklad o Integráciu chytrého telefónu alebo Navigáciu s pevným diskom.
Pre využívanie online obchodu Mercedes me Store si majiteľ osobného vozidla značky Mercedes-Benz potrebuje vytvoriť konto, tzv. Mercedes me ID, či už cez webovú stránku www.mercedes-benz.sk alebo aplikáciu Mercedes me v smartfóne. Zákazník ku kontu asociuje („napáruje“) svoje vozidlo a doplní platobné údaje zo svojej platobnej karty. Každé luxusné, športové auto Mercedes-Benz má svoju špecifickú výbavu a k tomu priradenú aj individuálnu ponuku digitálnych doplnkov v Mercedes me Store. Zákazníkovi (fyzická osoba – nepodnikateľ) stačí navštíviť online obchod cez webovú stránku, aplikáciu v smartfóne alebo jednoducho otvoriť aplikáciu Store v infotainmente MBUX vo vozidle a digitálne doplnky zakúpiť.
Novinkou je možnosť mesačného predplatného, ktorá zatraktívňuje ponuku služieb a zákazníkom ponúka väčšiu flexibilitu a komfort pri nákupe a zrušení služieb Mercedes me connect. V prípade mesačného predplatného má zákazník prvý (skúšobný) mesiac zdarma. Jednotlivé tematické balíky si možno zakúpiť na obdobie 36 alebo 12 mesiacov. V rámci nich je k dispozícii napríklad multifunkčný Balík Excellence, ktorý ponúka komplexnejší program digitálnych doplnkov. Skladá sa z Balíka služieb sprostredkovaných na diaľku, Balíka navigácie a Balíka GUARD 360°. V ponuke je aj mimoriadna výbava na celú dobu životnosti vozidla (napr. Integrácia smartfónu). Ponuka sa v budúcnosti bude naďalej rozširovať.
Na mieru šité autá Rolls-Royce sa ukážu na Salon Privé Concourse27. August 2023
Rolls-Royce predstaví štyri luxusné, športové autá na jednom z posledných luxusných podujatí automobilového kalendára tohto leta, pričom pôjde o dva na mieru šité modely Spectre a dve špeciálne zákazky modelu Ghost smerujú na tohtoročnú edíciu Salon Privé Concours d’Elegance v Blenheim Palace v Oxfordshire vo Veľkej Británii.
Britská automobilka ho opísala ako prvé ultraluxusné elektrické super kupé na svete, Spectre je len začiatkom vpádu značky Rolls-Royce do sveta elektrických vozidiel, pričom do konca roku 2030 budú všetky luxusné, športové autá v portfóliu značky z Goodwoodu poháňané batériami.
Na čele balíka sa od 30. augusta v stánku spoločnosti predstaví Rolls-Royce Spectre v jasnom výraze Wittering Blue so žiarivou mandarínskou Coachline. Dvojdverové kupé s nulovými emisiami má interiérový balík Charles Blue, ktorý je odsadený mandarínkou aplikovanou na lemovanie sedadiel a monogramovanými opierkami hlavy.
Okrem toho sa druhá komisia Rolls-Royce Spectre v Chartreuse a Black Diamond s kabínou dokončenou v Chartreuse, Grace White a Pivonky Pink pripojí k dennému sprievodu v areáli paláca Blenheim.
V neposlednom rade, ktorý predstavuje najúspešnejší model britskej značky v jej 119-ročnej histórii, sa tento rok na Salon Privé objavia dve luxusné, športové autá Rolls-Royce Ghost. Prvý, ktorý bude predstavený v areáli paláca, je dokončený vo fialovej farbe Tucana Purple, farbe pripomínajúcej južnú nočnú oblohu, ktorá obklopuje súhvezdie Tucana, s kontrastnou líniou Lime Green Coachline v kombinácii s pneumatikami Lime Green Pinstripe.
Vo vnútri je interiér Lime Green na sedadlách, volante, monogramovaných opierkach hlavy a lakťových opierkach, ktorý odráž odtieň exteriéru, hovorí Rolls-Royce. Druhý Ghost povedie Tour Privé, 120-míľové Concours cez Cotswolds v Británii.
Rolls-Royce Spectre je poháňaný 102-kilowatthodinovou batériou s hmotnosťou 680 kg, ktorá napája dva elektromotory dodávajúce výkon 584 koní.
Značka so sídlom v Goodwoode tvrdí, že Spectre dokáže na plné nabitie prejsť približne 420 km, zatiaľ čo nastavenie s dvoma motormi umožňuje šprint z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.
Druhá generácia Rolls-Royce Ghost debutovala v roku 2020 s pohonom všetkých kolies, riadením všetkých kolies a 6.75-litrovým motorom V12 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 563 koní.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG GT kupé je novým vrcholom Mercedes-AMG26. August 2023
Druhá generácia Mercedes-AMG GT kupé je novým vrcholovým modelom v rámci ponuky luxusných, športových automobilov Mercedes‑AMG. Spájajú sa v nej mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti a vyššia miera praktickosti pri každodennom používaní. Špičkové komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika dodávajú profilu aktívnych jazdných vlastností ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prvýkrát prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká jazdný zážitok na najvyššej úrovni. Exkluzívna architektúra športového vozidla AMG s prepracovanou kompozitnou hliníkovou štruktúrou karosérie umožňuje konštrukciu vozidla vo verzii so sedadlami 2+2. To pre luxusné, športové auto tejto triedy znamená veľmi dobrý pocit z priestoru a veľký priestor pre batožinu cestujúcich. Po SLS, prvej generácii dvojdverového kupé GT, 4-dverovom kupé GT a SL je nový Mercedes-AMG GT kupé piatym samostatným konštrukčným radom, ktorý znovu dokazuje vysokú technologickú kompetenciu tímu vývojárov z Affalterbachu.
„Nové AMG GT kupé je spojením mimoriadne dynamických jazdných vlastností a výnimočného športového rázu s vysokou mierou komfortu pri každodennom používaní. Celkom jednoznačne je naše nové GT vrcholovým produktom z našej bohatej ponuky, čo z neho robí nielen najnovšieho reprezentanta značky AMG, ale aj nezameniteľného člena rodiny luxusných, športových automobilov z Affalterbachu. Novou koncepciou rozmerov a možnosťou sedenia 2+2 sa ešte viac približujeme želaniam našich zákazníkov.“ Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
Pri uvedení na trh budú dostupné luxusné, športové autá AMG GT 63 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva WLTP: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP: 319 g/km) s výkonom 430 kW (585 k) a AMG GT 55 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva WLTP: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP: 319 g/km)1 s výkonom 350 kW (476 k).
Rozšírená koncepcia rozmerov s konfiguráciou sedadiel 2+2 (na želanie) poskytla dizajnérom celkom nové možnosti stvárnenia exteriéru. Dlhý rázvor, krátke previsy a výrazne naklonené čelné sklo dodávajú novému AMG GT kompaktný a dominantný výraz. Vyvážené proporcie s pôsobivým vzhľadom kabíny, mohutnými podbehmi kolies a expresívnym vzhľadom prednej časti naznačujú dynamické športové vozidlo, ktoré je ale taktiež vhodné na každodenné jazdenie. Pri pohľade zboku dominujú splývavé plochy bez prelisov a hrán, ako aj po zapustené kľučky dverí. Expresívne tvarovaná zadná oblasť pliec dodáva vozidlu ešte výraznejší športový vzhľad. Disky z ľahkej zliatiny, ktoré takmer dokonale lícujú s karosériou, zvýrazňujú silu a dynamiku. Aktívny zadný spojler je plynulo integrovaný do veľkých zadných výklopných dverí .
Hlboko uložené a široké obloženie chladiča špecifické pre AMG vytvára dominantný vzhľad. Výrazne tvarované svetlomety sériovo s technológiou DIGITAL LIGHT zdôrazňujú nezameniteľný charakter. Denné osvetlenie s charakteristickým svetelným znakom s tromi svetelnými bodmi vytvára ďalší jedinečný, ľahko identifikovateľný prvok. Precízne vypracované grafické stvárnenie v stmavenom vnútri predných svetlometov s brúsenými povrchmi zvýrazňuje luxusný dizajn so zameraním na výkonnosť. Spodný otvor na prívod vzduchu vizuálne ešte viac rozširuje prednú časť. Športový predok vozidla završujú mohutné charakteristické prelisy na kapote motora.
Kompaktná kabína so siluetou typu fastback a s veľkých zadných výklopných dveríumožňuje dizajnové stvárnenie nízko položenej a zaoblenej zadnej časti vozidla s aktívnym vysúvateľným spojlerom. Precízne vypracované detaily ozdobného prvku blatníka kolesa vytvárajú pôsobivý kontrast k čistým a plným plochám. Mohutné plecia vytvárajú na vozidle dokonalú rovnováhu medzi elegantným a športovým vzhľadom. Do dizajnu zadnej časti sú precízne zakomponované ploché, horizontálne prepojené zadné svietidlá s LED s jasným a precíznym grafickým stvárnením. Tmavé zadné svietidlá s LED sú vďaka trojrozmernému svetelnému znaku s tromi svetelnými bodmi v dokonalej symbióze s prednými svetlometmi. Sériovo sú vybavené funkciou postupného rozsvecovania smeroviek, ako aj animáciou funkcie pozdravenia/rozlúčenia. Expresívny zadný difúzor s formálne integrovanými dvojitými koncovkami výfuku je zavŕšením dynamického dizajnu zadnej časti.
Dizajn interiéru nového vozidla AMG GT stavia na génoch vysokovýkonného luxusného, športového auta z dielne AMG, ktoré boli rafinovaným spôsobom prenesené do digitálneho sveta a dôsledne zdokonalené. Materiály, spracovanie a dôraz na detail v interiéri podčiarkujú luxusné ambície vozidla. Dizajn kokpitu až po centrálny displej na stredovej konzole je pritom zacielený na vodiča a presviedča harmonickým celkovým dojmom. Plne digitálny združený prístroj je integrovaný do trojrozmerného priezoru.
Voliteľná koncepcia rozmerov s konfiguráciou sedadiel 2+2 ponúka lepší pocit z priestoru a veľa miesta v interiéri. Zadné sedadlá zvyšujú praktickosť pri každodennom používaní a sú vhodné pre osoby s telesnou výškou do 1,5 metra. Veľká zadná výklopná kapota EASY PACK s funkciou BEZDOTYKOVEJ OBSLUHY uľahčuje nakladanie a vykladanie. V prípade potreby možno batožinový priestor výrazne zväčšiť sklopením delených sklápateľných operadiel zadných sedadiel.
Stredová konzola plynulo prechádza do dolnej časti prístrojovej dosky. Funkčným a vizuálnym centrom je 11,9-palcový multimediálny dotykový displej. Orientácia na výšku poskytuje významné výhody, najmä v súvislosti s navigáciou, a z ergonomického hľadiska ponúka viac voľného priestoru. Brilantné zobrazenia na LCD obrazovkách uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií. Displej vodiča a centrálny displej sú komplexne zladené. Vzhľad združeného prístroja možno prispôsobiť pomocou individuálne voliteľných hlavných zobrazení. Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) sa ovláda intuitívne a je učenlivý. Ponúka rozsiahle obsahy, ktoré sú špecifické pre AMG, s piatimi štýlmi zobrazovania. Exkluzívne položky ponuky ako AMG Performance alebo AMG TRACK PACE zdôrazňujú športové zameranie.
V ponuke AMG Performance môže vodič jedným klepnutím prsta na rôzne ikony vyvolať početné údaje: od výkonu, krútiaceho momentu alebo priečneho zrýchlenia cez rozdeľovanie sily náhonu na všetky kolesá až po aktuálny stav vozidla vrátane tlaku v pneumatikách a teplôt kvapalín. Vodič môže odčítať aj údaje o uhloch natočenia kolies na prednej a zadnej náprave či tlaku oleja v systéme aktívnej stabilizácie nakláňania. Pomocou kapacitných tlačidiel na ovládacej lište pod centrálnym displejom si vodič môže vybrať rozličné funkcie ako hlasitosť médií, asistenčné systémy, funkcie vozidla či vhodný jazdný režim, a to od režimu Komfort až po režim PRETEKY.
Projekčný displej (na želanie) trojrozmerne zobrazuje relevantné informácie a akcie v rámci reálnej jazdnej situácie, ako aj v reálnom prostredí. Aj tu si možno vybrať z viacerých štýlových variantov. V závislosti od výbavy alebo osobného vkusu obklopí náladové osvetlenie exkluzívny interiér 64 rozličnými farbami. Štýl zobrazovania Decentný je prepojený s náladovým svetlom. Na výber je tu k dispozícii dokopy sedem farieb pozadia, pričom každá je priradená k niektorej zo 64 farieb. Medzi nimi sú aj dve exkluzívne farby pozadia AMG.
Jedným z mnohých zaujímavých prvkov interiéru je skulpturálny dizajn sériových, elektricky nastaviteľných športových sedadiel AMG s integrovanými opierkami hlavy. Dokonalá ergonómia, ako aj progresívne vzory švov a preštepovania dotvárajú symbiózu špičkovej techniky, výkonnosti a luxusu. Veľký výber rozličných poťahov odráža rozsah ponuky čalúnení, od komfortných až so zameraním na výkonnosť. Aj jednofarebná a dvojfarebná koža napa patrí k možnostiam výberu, rovnako tak aj ušľachtilá koža napa MANUFAKTUR s kosoštvorcovým prešívaním, , alebo športová kombinácia kože napa a mikrovlákna MICROCUT a kontrastných ozdobných švov v žltej alebo červenej farbe. Na želanie sa nafukovacie vzduchové vankúše vo viackrivkových sedadlách pre vodiča a spolujazdca, ako aj tri masážne programy postarajú o vynikajúci komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Balík ENERGIZING plus okrem iného spája funkcie sedadla, ako je masáž, a rôzne svetelné atmosféry do povzbudzujúcich alebo uvoľňujúcich komfortných programov.
Už sériové športové sedadlá okrem výrazného komfortu ponúkajú aj veľmi dobrú bočnú oporu. Ešte športovejšie sú sedadlá AMG Performance (na želanie). Aj tieto sedadlá sú vybavené integrovanými opierkami hlavy a vetracími otvormi v operadlách. Bočnice voliteľných viackrivkových sedadiel sa v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEKY automaticky zúžia, a tým vo všetkých situáciách zaručujú optimálnu bočnú oporu.
Tri zaoblené zdvojené ramená sériového volantu AMG Performance kombinujú pevnosť s nízkou hmotnosťou. Dolu sploštený veniec volantu potiahnutý kožou napa alebo kombináciou kože napa a mikrovlákna MICROCUT je v rámci sériovej výbavy vyhrievaný. Okrem toho sa v ňom nachádza snímacia rohož, ktorá detekuje ruky na volante. Keď vodič na určitý čas pustí volant, spustí sa séria výstražných signálov, ktorá pri ďalšej nečinnosti vodiča aktivuje asistenta núdzového zastavenia.
Obe sériové tlačidlá AMG na volante presviedčajú intuitívnou obsluhou, brilantnými, farebnými LCD displejmi a modernými ikonami. Pomocou nich možno ovládať dôležité jazdné funkcie a jazdné programy. Zvolené nastavenie sa zobrazuje na displeji, ktorý je priamo integrovaný do príslušného tlačidla. Pomocou hliníkových radiacich páčok vľavo a vpravo za vencom volantu možno presne a rýchlo ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.
Inteligentná kombinácia materiálov z hliníka, ocele, horčíka a vláknového kompozitu umožňuje najvyššiu možnú tuhosť pri nízkej hmotnosti. Optimalizované prierezy materiálov a prepracované tvary konštrukčných dielov vytvárajú priestor pre požadované komfortné prvky a prvky bezpečnostnej výbavy, zložitú techniku a veľký objem batožinového priestoru. K ďalším cielene zavedeným opatreniam okrem iného patrí aj hliníkový tlačný panel na spodku karosérie, ako aj funkčne integrované výstuhy v prednej a zadnej časti vozidla. Aj nosník prístrojov z horčíka a mostík zámku z vláknového kompozitu s kombináciou sklených vlákien a uhlíkových vlákien preukazujú snahu inžinierov o čo najlepšiu kombináciu materiálov.
Podstatný dôraz sa pri vývoji nového, luxusného, športového auta Mercedes-AMG GT kládol na vysokú aerodynamickú efektívnosť, konkrétne na dokonale vyvážený pomer medzi nízkym odporom vzduchu a obmedzeným vztlakom. V tomto ohľade profituje športové kupé z rozsiahlej ponuky aktívnych aerodynamických prvkov v prednej a zadnej časti vozidla. Všetky prvky s optimalizovaným obtekaním sú plne integrované do dizajnu exteriéru. Aerodynamika vozidla AMG GT spĺňa komplexné požiadavky na jazdnú stabilitu, odpor vzduchu, chladenie a hluk vetra. Vďaka vyváženej aerodynamickej rovnováhe možno kritické jazdné situácie potlačiť, a to napríklad počas náhlych vyhýbacích manévrov pri vysokej rýchlosti.
Technicky zaujímavým prvkom pri aerodynamickom vývoji je dvojdielny, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL. Prvý diel pracuje so zvislými lamelami, ktoré sú ukryté za dolným otvorom na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka. Druhý diel sa nachádza za horným otvorom na prívod vzduchu a má horizontálne lamely. Za normálnych okolností sú všetky lamely zatvorené. Táto poloha znižuje odpor vzduchu a umožňuje cielené vedenie vzduchu smerom k spodku karosérie. Ešte viac sa tak znižuje vztlak v oblasti prednej nápravy. Keď sa dosiahnu určité teploty na vopred určených komponentoch a dopyt po chladení je mimoriadne vysoký, lamely sa otvoria (druhý systém až od rýchlosti 180 km/h) a umožnia maximálne prúdenie chladiaceho vzduchu k výmenníkom tepla.
Ďalším aktívnym komponentom je vysúvateľný zadný spojler, ktorý je súvisle integrovaný vo veku batožinového priestoru. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu začleňuje rýchlosť jazdy, zrýchlenie v pozdĺžnom a priečnom smere, ako aj rýchlosť pri riadení. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov, čím sa optimalizuje jazdná stabilita, alebo sa znižuje odpor vzduchu.
K lepším jazdným vlastnostiam prispieva aj aktívny aerodynamický prvok, ktorý sa ukrýva pred motorom na spodku karosérie. Tento približne dva kilogramy vážiaci profil z uhlíkových vlákien je exkluzívnym výsledkom vývoja AMG a je chránený patentmi. Reaguje na zvolenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti nad 80 km/h sa automaticky vysunie približne o 40 milimetrov smerom nadol. Vzniká pritom takzvaný Venturiho efekt, ktorý zvýši prítlak vozidla k vozovke a obmedzí vztlak na prednej náprave. Vodič to pozitívne pocíti pri riadení: AMG GT možno v zákrutách ovládať ešte presnejšie a ešte stabilnejšie drží jazdnú stopu.
Na želanie je k dispozícii aj aerodynamický balík. Vpredu sú jeho súčasťou prídavné krídelká na krajných otvoroch na prívod vzduchu a podbehoch kolies. Vzadu je prúdenie vzduchu optimalizované pomocou bočných krídeliek, ako aj väčšieho nadstavca difúzora a pevne stojacim zadným krídlom. Aerodynamický balík celkovo znižuje vztlak na prednej náprave a zvyšuje prítlak na zadnej náprave.
V čase uvedenia na trh bude nový model Mercedes-AMG GT k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty sa montujú s využitím čisto ručnej práce podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. Hnací agregát vo vrcholovom modeli GT 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 319 g/km)[2] dosahuje výkon 430 kW (585 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm v širokom spektre otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 315 km/h. Vo verzii GT 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 319 g/km) vyvinie agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je dosiahnutá pri 295 km/h.
Pre použitie v AMG GT bol hnací agregát vybavený novou olejovou vaňou, nanovo umiestnenými chladičmi plniaceho vzduchu, ako aj aktívnym odvzdušnením kľukovej skrine. Nasávacie a výfukové kanály boli pre ešte efektívnejšiu výmenu plynov optimalizované a vedenie spalín pre skriňu katalyzátora a filter pevných častíc spalín benzínu bolo zväčšené. Vývojári dosiahli vyšší výkon modelu AMG GT 63 4MATIC+ v prvom rade vyšším plniacim tlakom a väčšou priepustnosťou vzduchu, ako aj upraveným softvérom motora. Celkovo nadchne osemvalec mimoriadnym priebehom výkonu so silným ťahom v celom rozsahu otáčok, spojeným s maximálnou efektívnosťou na dosiahnutie nízkej spotreby a nízkych emisií.
Motor sa montuje výlučne ručne. V prevádzke na výrobu motorov AMG v Affalterbachu je princíp „Jeden človek, jeden motor“ prepojený s výrobnými postupmi priemyslu 4.0. Tá je navrhnutá podľa moderných poznatkov o ergonómii, obehu tovarov, zabezpečení kvality, trvalej udržateľnosti a efektívnosti. Inteligentná výroba sa vyznačuje maximálnou flexibilitou, transparentnosťou a vysokou efektívnosťou. Prostredníctvom digitálnych technológii pritom zabezpečuje a zvyšuje kvalitu motorov, ako aj výrobných procesov.
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G v sebe spája emocionálny zážitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preraďovania a je špeciálne nastavená na požiadavky nového vozidla AMG GT. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.
Oba modely V8 sú sériovo vybavené plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém prepája výhody rôznych koncepcií pohonu: plnovariabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje nielen optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych možností. Vodič sa môže spoľahnúť na vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za každých podmienok: na suchej vozovke rovnako ako za mokra alebo na snehu. Prelínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhon na všetky kolesá a späť prebieha kontinuálne na základe sofistikovanej matrice, ktorá inteligentné riadenie integruje do celkovej systémovej architektúry vozidla.
Na variabilné spojenie stáleho náhonu na zadnú nápravu s náhonom na prednú nápravu slúži elektromechanicky regulovaná spojka. Najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu sa vypočítava priebežne – podľa jazdnej situácie a požiadavky vodiča. Takto možno na novom kupé prechádzať od pohonu s trakčne zameraným náhonom na všetky kolesá s rozdelením sily 50 : 50 medzi prednú a zadnú nápravu, až po pohon s náhonom výlučne na zadné kolesá – plynulo a variabilne. Náhon na všetky kolesá pritom zlepšuje nielen trakciu a priečnu dynamiku, ale aj pozdĺžnu, čím umožňuje ešte dynamickejšie zrýchlenie.
Nové AMG GT má vpredu nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne usporiadané v disku. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia pri minimálnych vplyvoch pohonu na systém riadenia. Na zadnej náprave sú kolesá taktiež vedené priestorovou konštrukciou s piatimi ramenami.
Na zníženie neodpruženej hmotnosti sú všetky ramená podvozka, strmene nápravy a strmene kolies na prednej a zadnej náprave nového vozidla AMG GT vyrobené z kovaného hliníka. Koncepcia nápravy s priestorovým zavesením kolies vedie každé koleso s minimálnymi elastickými pohybmi. Vysoká tuhosť odklonu a zbiehavosti umožňuje nielen vysokú prejazdovú rýchlosť v zákrute, ale sprostredkúva vodičovi aj optimálny kontakt s vozovkou v oblasti hraničnej prejazdovej rýchlosti v zákrutách, ktorá dosahuje vysoké hodnoty. Prejavuje sa to predovšetkým na vynikajúcej priečnej dynamike a jazdnej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ako aj na ľahko ovládateľných odozvách na vonkajšie vplyvy, ako je bočný vietor, zvlnený povrch vozovky či skokové zmeny koeficientu trenia. Mimoriadne priame napojenie tlmiča pruženia na zadnom strmeni kolesa znižuje vibrácie a neželané výkyvy zaťaženia kolesa. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia pri minimálnych vplyvoch náhonu na systém riadenia – taktiež jeden z komfortných prvkov.
Súčasťou je aj podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL so stabilizáciou nakláňania. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory s torznými tyčami a v zlomku sekundy vyrovnávajú nakláňanie nového modelu AMG GT. Adaptívne tlmiče pruženia sú preto navyše vybavené dvomi hydraulickými prípojkami. Jedna z nich sa nachádza na tlačnej strane tlmiča, druhá prípojka je na ťažnej strane. Spojenie komôr tlmičov na všetkých štyroch kolesách a vedeniach je pritom zabezpečené priamo cez nastavovacie ventily adaptívnych tlmičov.
Inteligentné hydraulické prepojenie štyroch teleskopických vzpier a regulácia tlaku čerpadla a spínacích ventilov umožňujú široký rozsah nastavenia tuhosti pruženia nakláňania v kombinácii s obmedzeným priečnym nakláňaním. Obrazne povedané, každá torzná tyč môže mať vlastné automatické nastavenie – od nulového až po tuhé. Pri každodennom jazdení to zvyšuje komfort, pretože aj jednostranne sa vyskytujúce nerovnosti sa individuálne kompenzujú. Hydraulika pri dynamickom prejazde zákrut navyše aktívne obmedzuje zníženie odklonu. Výsledkom je vysoká tuhosť odklonu kolies, vďaka ktorej kupé veľmi precízne zatáča.
Pri jazde v priamom smere sa systém v závislosti od jazdného programu a jazdnej situácie kompletne otvorí. Systém vyhladí jednotlivé prekážky, ktoré by inak spôsobovali nakláňanie. Vodič aj cestujúci majú pocit výrazne komfortnejšej jazdy. Obmedzené nakláňanie pri prejazde zákrutami sa rovnako vypláca v oblasti komfortu aj jazdnej dynamiky. Aj charakteristika jazdných vlastností v rámci jednotlivých jazdných programov tak môže pokrývať ešte väčšie rozpätie medzi komfortnými a športovými vlastnosťami.
Základný princíp podvozka je založený na vzájomnom prepojení tlačných resp. ťažných strán jednotlivých tlmičov vozidla. Tlačný stupeň tlmiča vpredu vľavo je hydraulickým vedením prepojený s ťažným stupňom tlmiča vpredu vpravo. Vedenie prechádzajúce naprieč vozidlom navyše prepája tlačnú stranu zadného ľavého tlmiča, ako aj ťažný stupeň zadného pravého tlmiča. Cez druhý okruh sú analogicky k tomu navzájom prepojené aj ostatné strany komôr tlmičov. Zjednodušené priebehy hydraulických vedení majú tvar písmena H.
Okrem prepojenia tlmičov sú v systéme použité ďalšie konštrukčné diely, ktoré sú dôležité pre túto funkciu. Ťažné a tlačné strany tlmičov sú navzájom priamo prepojené cez elektricky ovládateľný 2/2-cestný ventil, ktorý má názov Comfort Valve. Na všetkých tlačných stranách tlmičov je navyše namontovaný jeden akumulátor tlaku. Oba okruhy sú okrem toho prepojené s centrálnym čerpadlom. To umožňuje nastavenie hydraulického systémového tlaku v oboch okruhoch. Prepojenie čerpadla a okruhov zabezpečujú 2/2-cestné ventily. Na monitorovanie systémového tlaku v príslušných vedeniach sú za ventilmi integrované snímače tlaku. Systémový tlak možno zvoliť bez obmedzení a tým aj veľkosť generovanej opory náklonu. Pritom platí: čím vyšší je systémový tlak, tým vyššia je očakávaná tuhosť pri nakláňaní.
Systém pracuje veľmi efektívne, pretože využíva dostupnú pohybovú energiu vozidla na pozitívne ovplyvňovanie správania pri nakláňaní. Hydraulika podvozka so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL napája aj systém zdvíhania prednej nápravy, ktorý sa dodáva na želanie. V prípade potreby sa predná časť vozidla zdvihne o 30 milimetrov, čím sa napríklad uľahčí vjazd do podzemných garáží alebo prejazd cez spomaľovacie prahy. Systém zdvíhania sa ovláda na multimediálnom centrálnom displeji alebo pomocou tlačidiel AMG na volante. Príslušná ponuka sa otvorí po stlačení plochy so symbolom vozidla na ovládacej lište. Týmto spôsobom je okrem iného možné ukladať údaje o polohe prostredníctvom technológie GPS, vďaka čomu sa predná časť vozidla pri ďalšom prechádzaní príslušnými miestami automaticky zdvihne.
Sériovo je nové AMG GT vybavené elektronicky ovládaným zverným diferenciálom zadnej nápravy, ktorý vo všetkých jazdných situáciách zaručuje vynikajúcu trakciu a najvyššiu mieru bezpečnosti jazdy. Zdokonaľuje sa nielen trakcia hnacích kolies na zadnej náprave. Zvyšujú sa aj rýchlosti prejazdu zákrutami v hraničnej oblasti možností vozidla. Okrem toho sa optimalizuje jazdná stabilita pri zmene jazdného pruhu vo vysokej rýchlosti. Systém pracuje v trakčnom a v deceleračnom režime s variabilnou zvernosťou a je dokonale nastavený na rozličné jazdné situácie a hodnoty trenia vozovky.
Okrem toho je nové AMG GT sériovo vybavené aktívnym riadením zadnej nápravy (HAL). V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (nad 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti – vlastnosti, ktoré sú bez riadenia zadnej nápravy protikladmi. Ďalšími výhodami sú ľahšia ovládateľnosť v hraničnej oblasti možností vozidla, ako aj menej výrazné pohyby volantom, pretože prevod riadenia predných kolies je priamejší.
Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a precíznu dávkovateľnosť. Presviedča krátkymi brzdnými dráhami, citlivou odozvou a vysokou stabilitou aj pri extrémnom namáhaní. Brzdové kotúče z kompozitného materiálu sú mimoriadne ľahké: znížená neodpružená hmotnosť sa pozitívne prejavuje na dynamike jazdy aj reakciách pri zatáčaní. Brzdový kotúč (z liatej ocele) a brzdový tanier (z hliníka) sú teraz spojené špeciálnymi kolíkmi a nie skrutkami, ako doteraz. Táto konštrukcia šetrí miesto, ktoré sa využíva na ešte lepšie chladenie bŕzd. Nová je aj smerová perforácia: okrem úspory hmotnosti a lepšieho odvádzania tepla sa toto riešenie vyznačuje rýchlejšou odozvou na mokrej vozovke, ako aj lepším čistením povrchu po brzdeniach.
Šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEKY – umožňuje široké rozpätie charakteru vozidla – od komfortného až po dynamický. Jednotlivé jazdné programy poskytujú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rozličným jazdným podmienkam. V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT sú modely AMG GT vybavené aj DYNAMIKOU AMG. Táto integrovaná regulácia dynamiky jazdy rozširuje stabilizujúce funkcie ESP® o agilizujúce zásahy do regulácie náhonu na všetky kolesá, do krivky závislosti riadenia a do prídavných funkcií ESP®. Napríklad: krátky zásah brzdy zadného kolesa na vnútornej strane zákruty, ktorý sa iniciuje počas dynamického prejazdu zákruty, vyvolá definovaný zatáčavý moment okolo zvislej osi s cieľom dosiahnuť spontánne a precízne zatočenie vozidla. Rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku.
AMG TRACK PACE je súčasťou sériovej výbavy. Softvér je súčasťou infotainmentu MBUX a počas jazdy na určenej trati desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 dát, ktoré sú špecifické pre dané vozidlo (napríklad rýchlosť, zrýchlenie, uhol natočenia kolies a stlačenie brzdového pedála). Na obrazovke Telemetria možno priamo zobraziť 40 parametrov, z nich až štyri súčasne.
To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky na multimediálnom displeji, projekčnom displeji a na združenom prístroji, ako aj dodatočné tréningové a analytické nástroje. Navigácia na projekčnom displeji ukazuje uhol zákruty a brzdné body, čím pomáha sledovať najlepšiu jazdnú stopu. Funkcia rozšírenej reality systému MBUX okrem toho umožňuje zobrazenie jazdnej stopy z uloženého záznamu na multimediálnom displeji. Vodič tak môže zlepšovať svoj spôsob jazdenia ako s virtuálnym inštruktorom. Merať a ukladať možno aj hodnoty zrýchlenia a spomalenia.
Prvky výbavy a množstvo doplnkov ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamických až po luxusne elegantné. Sem patrí jedenásť farieb laku a osem nových dizajnov diskov. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike je na výber päť balíkov dizajnu exteriéru. Luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT 55 4MATIC+ a AMG GT 63 4MATIC+ sériovo jazdia na 20-palcových originál diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom. Na želanie sú k dispozícii aj alternatívy v 21-palcovom formáte.
Pomocou množstva snímačov, kamier a radarov asistenčné jazdné systémy sledujú premávku a okolie nového kupé. V prípade potreby dokážu inteligentní pomocníci zasiahnuť v zlomku sekundy. Vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených systémov – v každodenných situáciách napríklad prostredníctvom regulácie odstupu, riadenia a zmeny jazdného pruhu. V prípade hroziaceho nebezpečenstva systémy primerane situácii pomáhajú reagovať na hroziacu kolíziu. Spôsob fungovania systémov sa zobrazuje prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na združenom prístroji.
Zobrazenie asistentov na združenom prístroji znázorňuje fungovanie asistenčných jazdných systémov zrozumiteľne a transparentne na celej obrazovke. Vodič tu rozpozná vozidlo, jazdné pruhy, vodorovné značenia jazdného pruhu a ďalších účastníkov cestnej premávky ako osobné motorové vozidlá, nákladné motorové vozidlá a jednostopové vozidlá. Na základe tohto zobrazenia okolia sa vizualizuje stav systému a spôsob fungovania asistentov. Zobrazenie asistencie s novou animáciou sa zakladá na trojrozmernej scéne, ktorá sa vytvára v reálnom čase. Toto vysokohodnotné a dynamické znázornenie sprehľadňuje spôsob fungovania asistenčných jazdných systémov v rámci jazdného zážitku s rozšírenou realitou.
Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) umožňuje využívanie množstva digitálnych služieb Mercedes me connect. Medzi výhody patrí integrácia chytrého telefónu Apple CarPlay a Android Auto, zariadenie na hlasitý hovor prostredníctvom pripojenia cez rozhranie Bluetooth a digitálne rádio (DAB a DAB+). V kombinácii so systémom MBUX majú zákazníci prístup k službám konektivity, ako sú Aktuálne informácie o premávke. So službami Mercedes me connect je nové AMG GT celkovo inteligentnejšie: pred jazdou a po jazde, prípadne počas nej možno využívať ďalšie funkcie. Na to je len potrebné, aby bolo kupé na portáli Mercedes me prepojené s účtom Mercedes me a aby boli akceptované podmienky používania. Vďaka navigácii s aktuálnymi informáciami o premávke a Komunikácii automobilu s okolím budú mať zákazníčky a zákazníci počas jazdy k dispozícii aktuálne dopravné údaje. Tak dokážu efektívne obísť dopravné zápchy a ušetriť cenný čas. Prostredníctvom Komunikácie automobilu s okolím si prepojené vozidlá vymieňajú informácie o dopravných udalostiach.