Novinky
Novitec vyladil Ferrari 812 Superfast na 828 koní25. September 2023
Novitec vytvoril tri unikátne luxusné, športové autá Ferrari 812 Superfast. Špecialista na úpravy superšportov už predal autá, ktoré majú širšiu karosériu a vylepšenú pohonnú jednotku, ktorá poskytuje vyšší výkon.
Ferrari 812 Superfast N-Largo S od Novitec je vybavené atmosférickým 6,5-litrovým motorom V12. Tuner upravil elektroniku a softvér motora a zvýšil výkon na 828 koní (618 kilowattov) a krútiaci moment na 751 Nm.
Štandardné, luxusné, športové autá Ferrari 812 Superfast majú výkon 800 koní. Zvýšenie výkonu vystrelí kupé z 0-100 km/h za 2,8 sekundy. Novitec zvyšuje svoju maximálnu rýchlosť na 345 km/h.
Motor dýcha cez nový vysokovýkonný výfuk Novitec s aktívne ovládanými škrtiacimi ventilmi alebo bez nich. Je k dispozícii aj v prevedení z nehrdzavejúcej ocele alebo Inconel.
Vo všetkých štyroch rohoch sedia originál disky Novitec NF 11 N-Largo S vyvinuté spoločnosťou Vossen (21-palcové predné a 22-palcové zadné). Majú dvojramenný dizajn. Vlastné športové pružiny znižujú svetlú výšku Ferrari asi o 35 mm, hoci voliteľný systém prednej plošiny môže hydraulicky zdvihnúť prednú časť asi o 40 mm.
Novitec tiež aktualizuje štýl Ferrari. N-Largo S má novú prednú časť, ktorá prechádza do širších predných blatníkov a znižuje zdvih prednej nápravy. Novitec tiež rozšíril zadné blatníky a k svojej celkovej šírke pridal 14 cm. Nové karbónové vahadlá, nový zadný difúzor a integrovaný spojler pomáhajú ďalej zlepšovať aerodynamiku vozidla.
Novitec postaví len tri exempláre svojej novej modernizácie Ferrari a každý z nich už je predaný. Každý majiteľ exkluzívne individualizuje kabínu svojho vozidla, pričom tuner ponúka široký výber materiálov a povrchových úprav vrátane kože a Alcantary.
N-Largo S nie je najsilnejšie Ferrari, ktoré Novitec nedávno uviedol na trh. Minulý mesiac tuner predstavil pepérnejšiu verziu Ferrari 812 Competizione, ktorá zvýšila výkon na 854 koní a zároveň pridala pozlátený výfuk.
Ferrari už pracuje na náhrade modelu 812 pričom používa Ferrari Roma na testovanie svojho motora V12. Nový superšport by mohol z výroby dodať viac ako 830 koní.
zdroj: motor1.com
Aktualizácie vzduchom prinášajú nové ponuky zábavy a navigácie24. September 2023
Spoločnosť Mercedes-Benz prostredníctvom aktualizácie vzduchom (aktualizácia OTA, over-the-air) zavádza do viac ako 700 000 vozidiel na celom svete obsiahly balík nových zábavných a navigačných funkcií. V čase od augusta do novembra 2023 budú nové funkcie dostupné pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz, ktoré sú vybavené druhou generáciou systému MBUX. Keď zákazníci dostanú oznámenie o dostupnosti aktualizácie vo svojom regióne, budú môcť získať prístup k aktualizácii systému zábavnej techniky MBUX (2.4), a to prostredníctvom asistenta aktualizácie na displeji infotainmentu MBUX alebo prostredníctvom aplikácie Mercedes me.
„Náš vlastný softvér Mercedes-Benz umožňuje skvelú zábavu vo vozidle, prehrávanie videa s pohlcujúcim zvukom Dolby Atmos®, streamovanie videa a rozšírené navigačné funkcie. Naše luxusné, športové autá vybavené pokrokovým systémom infotainmentu MBUX celosvetovo spĺňajú rýchlo sa meniace želania našich zákazníkov práve vďaka pravidelným aktualizáciám vzduchom.” Magnus Östberg, riaditeľ oddelenia softvéru Mercedes-Benz AG .
Technológia Dolby Atmos® presahuje možnosti stereofónneho zvuku a dodáva hudbe viac priestoru, čistoty a hĺbky. Či už poslucháči počujú okolo seba rôzne druhy nástrojov, vnímajú medzi riadkami dych speváka alebo cítia obklopenie melódiou: s technológiou Dolby Atmos® si fanúšikovia môžu vychutnať hudbu v podobe, ktorá zodpovedá pôvodnej vízii umelca.
Vďaka aktualizácii systému zábavnej techniky MBUX môžu zákazníci využívať aj nové možnosti streamovania videa vrátane internetovej aplikácie YouTube.
Spoločnosť Mercedes-Benz už v roku 2022 spustila v ôsmich krajinách a piatich jazykoch funkciu Bleskový prehľad správ v kombinácii so službou „Hey Mercedes“. Čoskoro bude k dispozícii aj na ďalších trhoch. S najnovšou verziou zákazníci získajú prístup k spravodajskému vysielaniu so zameraním na obchod, financie, šport, kultúru, ako aj ďalšie témy. To je možné aj prostredníctvom hlasového asistenta MBUX po vyslovení príkazu „Hey Mercedes, play the news“. Svoje obľúbené stanice si možno nakonfigurovať v aplikácii Mercedes me. Zvukový cestovný sprievodca Tourguide je od roku 2022 dostupný v dvoch jazykoch v Nemecku a teraz prichádza aj do Veľkej Británie a Francúzska. Po zadaní hlasového príkazu „Hey Mercedes, start Tourguide“ systém reaguje na hnedé turistické informačné tabule pozdĺž diaľnic a prináša zaujímavosti o hradoch, múzeách a iných pozoruhodnostiach.
Ďalšia novinka v rámci aktualizácií vzduchom sa týka reprodukcie audia pre displej spolujazdca. Zvuk dynamického obsahu, ako sú filmy a televízne programy na displeji spolujazdca, možno teraz prehrávať prostredníctvom ozvučovacieho systému, pričom nie sú potrebné slúchadlá. Prostredníctvom aplikácie Mercedes me si cestujúci navyše môžu vybrať aj personalizovaný dekoratívny obrázok, ktorý je trvale zobrazený na displeji spolujazdca.
Všetky luxusné, športové autá Mercedes-Benz so systémom MBUX majú k dispozícii najnovšiu technológiu. To zdôrazňuje záväzok spoločnosti Mercedes-Benz voči svojim zákazníkom: každý, kto má Mercedes vybavený prvou generáciou systému MBUX, dostane prístup k programovaciemu rozhraniu Place Details od spoločnosti Google. Táto funkcia, ktorá je už dostupná pre druhú generáciu systému MBUX, prináša podrobné informácie o viac ako 200 miliónoch obchodov a iných miest na celom svete, vrátane otváracích hodín, fotografií, hodnotení a recenzií. Táto aktualizácia sa uskutočňuje na strane servera a pre zákazníkov je preto dostupná automaticky.
V obidvoch generáciách systému MBUX dochádza okrem toho k vylepšovaniu funkcií plánovania trasy a navádzania po trase, čo umožní predĺžiť dojazd hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a čisto elektrických vozidiel.
Dostupnosť podľa funkcií:
- technológia Dolby Atmos® (podporovaná službou Apple Music): konštrukčné rady 223, 297, 296, 295, 294, 167, 232 s NTG7, ozvučovacím systémom Burmester® a aktivovaným balíkom zábavy plus
- streamovanie videa: konštrukčné rady 223, 297, 296, 295, 294, 214 s aktivovaným balíkom zábavy plus
- YouTube: konštrukčné rady 214, 236 a čoskoro aj konštrukčné rady 223, 297, 296, 295, 294
- balík zábavy plus: od konca roka 2023 dostupný v obchode Mercedes me store
- Bleskový prehľad správ (Newsflash): trhy: Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Rakúsko, Španielsko, Švajčiarsko, Veľká Británia; jazyky: nemčina, angličtina (VB), francúzština, taliančina, holandčina
- sprievodca Tourguide: Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia
- reprodukcia audia pre displej spolujazdca prostredníctvom ozvučovacieho systému: konštrukčné rady 297, 296, 295, 294 s hyperobrazovkou
- osobný dekoratívny obrázok: konštrukčné rady 297, 296, 295, 294 s hyperobrazovkou a aplikáciou Mercedes me
- programovacie rozhranie Place Details poskytovaná spoločnosťou Google: vozidlá NTG7 a NTG6 s navigáciou, na trhoch so službou Connect okrem Číny a Kórey
Volvo ukončí výrobu naftových modelov už v roku 202423. September 2023
Spoločnosť Volvo nedávno na podujatí Climate Week NYC oznámila, že začiatkom roka 2024 prestane vyrábať svoje luxusné, športové autá s dieselovým pohonom. Toto rozhodnutie ilustruje, ako rýchlo sa automobilový priemysel a spotrebiteľský dopyt menia tvárou v tvár klimatickej kríze.
Ešte v roku 2019 bola väčšina vozidiel Volvo predávaných v Európe poháňaná naftovým motorom, ako to bolo v prípade mnohých iných výrobcov automobilov. Elektrické vozidlá predstavovali veľmi malé percento predaja. Tento trend sa obrátil. V súčasnosti je väčšina luxusných, športových automobilov Volvo buď plne elektrická, alebo vybavená plug-in elektrickým hybridným pohonom.
Okrem odstránenia automobilov poháňaných naftovými motormi plánuje byť spoločnosť Volvo do roku 2030 plne elektrická a do roku 2040 chce byť klimaticky neutrálna. Tieto ciele nasledujú po rozhodnutí, ktoré automobilka urobila vlani v novembri, keď predala svoj podiel v Aurobay, spoločnom podniku obsahujúcom všetky jej aktíva spaľovacích motorov. Výsledkom je, že spoločnosť Volvo už nemíňa peniaze na vývoj benzínových alebo naftových motorov.
Jim Rowan, výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo Cars, vo svojom prejave na klimatickom týždni v New Yorku uviedol, že spoločnosť sa plne zameriava na vytvorenie radu prémiových, plne elektrických, luxusných, športových automobilov. “Elektrické pohonné jednotky sú našou budúcnosťou a sú lepšie ako spaľovacie motory. Vytvárajú menej hluku, menej vibrácií, nižšie servisné náklady pre našich zákazníkov a nulové výfukové emisie,” povedal.
Anders Karrberg, hlavný úradník spoločnosti Volvo pre udržateľnosť, sa na tohtoročnom klimatickom týždni zúčastnil podujatia organizovaného koalíciou Accelerating to Zero Coalition. Koalícia A27Z, ktorá sa začala na samite o klíme COP2, poskytuje platformu viacerých zainteresovaných strán pre signatárov Glasgowskej deklarácie o vozidlách s nulovými emisiami. Cieľom tejto platformy je znížiť výfukové emisie z predaja nových vozidiel do roku 2040 na nulu.
Medzitým spoločnosť Volvo napreduje uvedením celej škály elektrických vozidiel. Začiatkom tohto roka uviedla na trh EX30, najlacnejší elektromobil spoločnosti. V januári na veľtrhu CES predstavila model EX90, ktorého dodávky sa začnú predávať začiatkom roka 2024. Nakoniec automobilka plánuje do roku 2026 uviesť na trh minimálne šesť luxusných, športových automobilov na elektrický pohon, vrátane elektrickej verzie Volvo XC60 a nového minivanu EM90.
zdroj: motor1.com
Trojkolka Bentley má prešívané kožené sedadlo a päťbodový pás22. September 2023
Zákazková divízia Mulliner spoločnosti Bentley inšpirovala vytvorenie novej trojkolky pre deti. Trojkolka obsahuje dizajnové detaily, ktoré sa často nachádzajú na prispôsobených, luxusných, športových automobiloch Bentley Mulliner, čo poskytuje deťom prémiový zážitok z jazdy.
Trojkolka Mulliner je vybavená farbou White Sand priamo z farebnej palety spoločnosti. Päťbodový postroj s magnetickými prackami zaisťuje dieťa v novo navrhnutej sedačke, ktorá má mäkké vložky. Stolička je vybavená ručne vyrobeným prešívaním Mulliner diamond-in-diamond a odznakom Bentley prišitým na opierke hlavy.
Dotyky Mullineru pokračujú aj u kolies. Majú samonivelačnú stredovú krytku kolesa, ktorá udržuje znak Bentley “B” vo vzpriamenej a nehybnej polohe. Trojkolka má tiež chrómový odznak na prednej strane rámu, tašku s diamantom v diamante a protišmykové kovové pedále.
Bentley navrhlo trojkolku tak, aby rástla spolu s vaším dieťaťom a je vhodná pre deti vo veku od šiestich mesiacov do 5 rokov so sedadlom, ktoré sa otáča a sklápa. Má zasúvateľnú slnečnú striešku, zadný úložný kôš, odnímateľnú rukoväť a opierku na nohy.
Nová trojkolka je len najnovším výtvorom z rušnej zákazkovej divízie Mulliner. Automobilka v posledných rokoch zvýšila úsilie o predvedenie širokých možností prispôsobenia spoločnosti Mulliner, pričom zašla až tak ďaleko, že vytvorila špeciálne objednané modely pre predajcov.
Od roku 2020 zaznamenalo Bentley dvojnásobný dopyt po špeciálnych lakoch Mulliner. Osobné objednávky zo zákazkovej služby sa strojnásobili. Automobilka ukončila rok 2022 rekordným predajom svojich luxusných, športových automobilov, Bentayga prekonala všetky ostatné modely v rade Bentley.
Minulý mesiac spoločnosť posilnila svojho lídra predaja uvedením modelu Bentayga EWB Mulliner ako svojej novej vlajkovej lode. Obsahuje koberčeky zo 100% vlny s hlbokým vlasom, kožené čalúnenie Mulliner Harmony Diamond Quilt, Mulliner vyšívaný na sedadlách a výraznú prednú masku “Double Diamond”.
Trojkolka Bentley Mulliner nie je taká drahá ako luxusné, športové autá Bentley. Stojí asi 700 EUR a je k dispozícii na zakúpenie teraz v jeho internetovom obchode.
Bentley nie je prvou automobilkou, ktorá vyrába zaujímavé produkty pre deti. Bugatti skvele ponúka Baby II, elektromobil pre deti a dospelých. Iní fušovali do autosedačiek a kočíkov, ako napríklad Porsche a Mercedes-AMG.
zdroj: motor1.com
Audi Q4 e-tron (2024) dostalo vyšší výkon aj dojazd21. September 2023
Audi oznámilo sériu aktualizácií pohonných jednotiek, odpruženia a výbavy pre svoju rodinu elektrických luxusných, športových automobilov Audi Q4 e-tron v modelovom roku 2024.
Medzi najdôležitejšie patrí vyššia efektivita a dojazd, vyšší nabíjací výkon, novo vyladené odpruženie, nový zvukový podpis, vyššia štandardná výbava a širšia škála funkcií asistenčných systémov vodiča.
Napríklad s voliteľným adaptívnym tempomatom ponúkajú luxusné, športové autá Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron aj asistovanú zmenu jazdného pruhu pri rýchlostiach nad 90 km/h na diaľniciach.
Počnúc batériou naďalej ponúka 77 kilowatthodín čistej energie (82 kWh brutto), ale vyznačuje sa optimalizovanou chémiou článkov, ktorá zlepšuje nabíjací výkon jednosmerným prúdom, čo vedie k 10-80% nabitiu za približne 28 minút.
Varianty quattro s dvoma motormi teraz dosahujú maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom 175 kW, zatiaľ čo modely s pohonom zadných kolies ponúkajú maximálny výkon 135 kW.
Ďalšia aktualizácia prichádza ako funkcia ochrany batérie, ktorá automaticky obmedzuje úroveň nabitia na 80%, aby sa predĺžila životnosť batérie. Luxusné, športové autá Audi Q4 e-tron majú po prvýkrát aj dodatočnú úpravu akumulátora – systém tepelného manažmentu vozidla ochladí akumulátor, ak po jazde alebo nabíjaní prekročí stanovenú teplotnú hranicu.
Modelový rad Audi Q4 e-tron (2024) pridáva nový zadný elektromotor pre vyššiu účinnosť a vyšší výkon. Permanentne budený synchrónny stroj (PSM), ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov, poskytuje výkon 210 kW, čo pravdepodobne znamená, že ide o rovnakú jednotku, ktorú Volkswagen predstavil vo svojej rodine elektromobilov ID začiatkom tohto roka.
Audi Q4 Sportback 45 e-tron vybavené novým motorom ponúka v cykle WLTP dojazd až 580 km, čo je nárast oproti predchádzajúcim 550 km. Zvýšený dojazd je spôsobený optimalizovaným tepelným manažmentom nového elektromotora, ktorý zvyšuje účinnosť.
Zrýchlenie sa tiež môže zvýšiť, pretože nový zadný motor je výkonnejší ako predtým. Základné Audi Q4 45 e-tron a Q4 Sportback 45 e-tron zrýchľujú z 0-100 km/h za 6,7 sekundy.
Varianty quattro modelu Q4 e-tron 45 zvládnu rovnaký šprint za 6,6 sekundy, zatiaľ čo špičkové, luxusné, športové autá Audi Q4 55 e-tron quattro a Q4 Sportback 55 e-tron quattro zrýchlia z 0-100 km/h za 5,4 sekundy vďaka výkonnejšiemu dvojmotorovému nastaveniu, ktoré dosahuje výkon 250 kW (335 k). Najvyššia rýchlosť pre všetky modely je obmedzená na 186 km/h.
Odhliadnuc od pohonných jednotiek, Audi zaviedlo nové vyladenie odpruženia, ktoré údajne povedie k vyváženejšiemu nastaveniu, prinesie väčší komfort, radosť z jazdy a stabilitu, ako aj lepšiu odozvu riadenia a prísnejšiu kontrolu zaťaženia. To platí pre štandardné, športové odpruženie alebo odpruženie s reguláciou tlmičov.
Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron prinášajú aj rozšírenú štandardnú výbavu, vrátane Audi MMI navigácia plus, Audi connect Navigation &Infotainment a plne digitálny 10,25-palcový Audi virtual cockpit. Nové štandardné prvky zahŕňajú aj elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a vyhrievané predné sedadlá.
Pokiaľ ide o mimoriadnu výbavu, Audi rozširuje svoju ponuku o nový rad Edition S, ktorý kombinuje špeciálne farby karosérie – Pebble Grey, bielu metalízu Glacier White alebo čiernu metalízu Mythos Black – s kontrastnými čiernymi metalickými obkladmi blatníkov a krytmi dverí, 21-palcovými originál diskami Audi s bronzovým matným hviezdicovým dizajnom 5-W-spoke, svetlometmi Matrix LED, tmavé zadné LED svetlá a kruhy Audi v bronzovom prevedení.
Voliteľný je aj nový “charakterový zvuk”, ktorý odlíši Audi Q4 e-tron od ostatných Audi a iných elektromobilov. Zvuková scéna, ktorá je k dispozícii z výroby ako špeciálna funkcia, sa mení podľa zaťaženia a rýchlosti až do maximálnej rýchlosti vozidla. Povinný systém zvukovej signalizácie vozidla, ktorý pracuje pri rýchlostiach do 15,5 mph, je súčasťou “zvuku charakteru”.
Aktualizovaná rodina Audi Q4 e-tron pre rok 2024 sa bude objednať v Európe od 26. septembra s cenami začínajúcimi na 52 950 eurách v Nemecku.
zdroj: motor1.com
Nový VW Tiguan prichádza s hybridom a dojazdom až 100 km20. September 2023
Automobilka VW predstavila nový Volkswagen Tiguan tretej generácie. Dizajn exteriéru je známy, ale prichádza s prvkami, ktoré evokujú elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.4, najmä uzavretá horná mriežka. Model jazdí na platforme MQB Evo s pohonom predných kolies ako štandard a pohonom všetkých kolies ako voliteľnou výbavou.
K dispozícii sú dve plug-in hybridné možnosti s celkovým výkonom 201 koní (150 kilowattov) alebo 268 koní (200 kW). Tieto modely tiež používajú batériu s výkonom 19, 7 kilowatthodín, ktorá môže poskytnúť iba elektrický dojazd až 100 km. AC nabíjačka teraz podporuje 11 kW a auto môže akceptovať až 50 kW, keď je pripojené k DC rýchlonabíjačke.
K dispozícii sú aj možnosti mild-hybridného vybavenia. Preplňovaný 1,5-litrový štvorvalec je vybavený 48-voltovou lítium-iónovou batériou a 48-voltovým štartérom/generátorom. Deaktivácia valca môže nechať motor bežať na dvoch piestoch.
Volkswagen Tiguan tretej generácie ponúka aj preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec s výkonom 201 koní (150 kW) alebo 262 koní (195 kW).
Stále existujú aj možnosti turbodieselov. K dispozícii je 2,0-litrové naladenie s výkonom 148 koní (110 kW) alebo 190 koní (142 kW).
Technické vylepšenia zahŕňajú vylepšený adaptívny systém riadenia podvozka ako dostupnú technológiu. Pracuje s elektronickými uzávierkami diferenciálu. K dispozícii sú tiež dvojventilové tlmiče s prispôsobeným riadiacim algoritmom.
V interiéri Volkswagen predstavuje nové usporiadanie digitálneho prístrojového displeja a aktualizovaný informačno-zábavný systém. Grafický dizajn MIB spoločnosti nadväzuje na to, čo už používajú elektrické, luxusné, športové autá Volkswagen ID.4, ID.5 a ID.7. Vodiči si môžu vybrať medzi režimami zobrazenia: Classic, Progressive, Navigation a R-Line.
Dostupné bezpečnostné systémy modelu Tiguan zahŕňajú adaptívny tempomat, asistenta rozjazdu do kopca, kontrolu parkovacieho odstupu, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, asistenta zmeny jazdného pruhu a ďalšie.
zdroj: motor1.com
Audi otvára nové centrum bezpečnosti svojich modelov19. September 2023
Audi otvorilo svoje nové centrum bezpečnosti vozidiel vo svojom technologickom parku v nemeckom Ingolstadte. Toto zariadenie umožní automobilke vykonávať početné typy nárazových testov pred uvedením nového, luxusného, športového auta Audi na trh.
Budova, ktorej výstavba trvala tri roky, stála približne 100 miliónov eur a pracuje v nej približne 100 zamestnancov. Audi navrhlo zariadenie s ohľadom na budúcnosť a zabezpečilo, že centrum môže vykonávať testy, ktoré presahujú dnešné štandardy nárazov, ktoré musí spoločnosť spĺňať na rôznych trhoch.
Budova tiež umožní Audi vykonávať veľké množstvo a rozmanitosť nárazových testov v porovnaní s predchádzajúcim závodom. Nová budova má veľkú, integrovanú podlahu pre nárazové testy bez podpory s najmodernejšími vysokorýchlostnými kamerami a LED osvetlením.
Testovacia aréna obsahuje niekoľko križujúcich sa nárazových pruhov, čo umožňuje Audi vykonávať 90-stupňové nárazy medzi dvoma vozidlami. Umožňuje tiež spoločnosti naraziť autá bokom do prekážok. V budove sa nachádza aj fiktívne laboratórium, testovacie stojany komponentov, kancelárie a dielne.
Audi použije vo svojich hodnoteniach viac ako 60 figurín THOR pre nárazové testy, ktorých veľkosť sa pohybuje od 18-mesačného dieťaťa až po dospelého. Figuríny majú až 150 senzorov a sú len jedným kúskom väčšej dátovej skladačky. Trojrozmerné skenovanie pomáha spracovať deformácie vozidiel po teste, zatiaľ čo sledovanie pohybu pomáha zachytiť sled udalostí.
Počítačové simulácie hrajú veľkú úlohu pri nárazových testoch, pričom Audi vykoná desaťtisíce virtuálnych nehôd ešte predtým, ako vôbec postaví prototyp. IT centrum spoločnosti, ktoré sa nachádza v rovnakom technologickom parku, pomáha s týmito testami.
Zameranie Audi na bezpečnosť siaha viac ako 80 rokov dozadu. Spoločnosť otvorila svoju prvú crash halu v Ingolstadte v roku 1970, ktorú používala ďalších 50 rokov. V roku 1972 Audi zaviedlo do závodu figuríny pre nárazové testy. Snaha spoločnosti vyrábať bezpečnejšie, luxusné, športové autá jej priniesla najvyššie bezpečnostné hodnotenia z celého sveta.
zdroj: motor1.com
BMW nestanovilo konečný dátum pre spaľovacie motory18. September 2023
V neustále sa vyvíjajúcom prostredí automobilového priemyslu sa posun smerom k elektrickej mobilite zdá byť nepopierateľný. Zatiaľ čo sa výrobcovia snažia prispôsobiť meniacim sa časom, BMW vyniká svojím odhodlaním pokračovať vo vývoji spaľovacích motorov. Napriek celosvetovému trendu elektrifikácie sa bavorská spoločnosť zdržala stanovenia dátumu uzávierky pre svoje milované spaľovacie motory.
Správy zo začiatku tohto roka potvrdili, že BMW usilovne pracuje na novej generácii benzínových a naftových motorov so štyrmi, šiestimi a ôsmimi valcami. Podľa dostupných informácií sa očakáva, že tieto motory zostanú vo výrobe aj v nasledujúcom desaťročí, pričom svoj domov nájdu predovšetkým v ponuke luxusných, športových automobilov kategórie SUV.
Zatiaľ čo konkurenčné značky ako Audi a Mercedes-Benz oznámili ambiciózne časové harmonogramy prechodu na modelové rady len pre elektromobily, BMW sa uberá iným smerom. Frank Weber, člen predstavenstva BMW Group pre vývoj spoločnosti BMW Group, v rozhovore pre CarExpert jasne povedal, že BMW neoznámi dátum ukončenia výroby svojich spaľovacích motorov. Weber vyjadril, že BMW si predstavuje budúcnosť, v ktorej spaľovacie motory harmonicky koexistujú s elektrifikovanou ponukou a poskytujú zákazníkom bezproblémový výber medzi spaľovacími motormi a pohonnými jednotkami BEV na nasledujúcich 10 až 15 rokov.
“Dnes vidíte, ako zvládame flexibilitu hnacieho ústrojenstva ako súčasť našej stratégie… Ľudia si nemusia vyberať pohonné ústrojenstvo a potom s ním aj voľbu svojho luxusného, športového auta. Oni len hovoria; “Beriem, čo uprednostňujem a stále dostanem sériu 5. Je to pre nás skutočná výhoda,” vysvetlil Webber pre online publikáciu.
Rozhodnutie BMW nestanoviť konečný dátum pre spaľovacie motory je v rozpore s prevládajúcim trendom v tomto odvetví. Mercedes-Benz deklaroval svoj zámer stať sa do roku 2030 čisto elektrickým, v závislosti od trhových podmienok. Audi na druhej strane plánuje do roku 2033 postupne vyradiť modely so spaľovacími motormi s určitou flexibilitou založenou na dopyte zákazníkov a regulačných aspektoch.
Okrem svojej oddanosti tradičným spaľovacím motorom BMW horlivo presadzuje aj stratégiu elektrifikácie. Spoločnosť si stanovila za cieľ, aby do konca desaťročia aspoň 50% jej tržieb pochádzalo z elektrických vozidiel poháňaných batériami. Cieľom tohto dvojitého prístupu je uspokojiť širšie spektrum spotrebiteľov a umožniť im vybrať si hnaciu sústavu, ktorá najlepšie vyhovuje ich potrebám, bez kompromisov v prípade ich preferovaných modelov vozidiel.
zdroj: motor1.com
Opulentný Mercedes-AMG G63 4x4 od Mansory17. September 2023
Mercedes-AMG G63 4×4 Squared nie je najkrajším luxusným, športovým autom, ktoré Mercedes v súčasnosti predáva, ale Mansory dokázal dať terénnemu SUV skutočne polarizujúci vzhľad. Nový model, plne prispôsobený zvnútra aj zvonku, sa môže pochváliť mohutnou karosériou so svetlicami blatníkov a kapotou z uhlíkových vlákien. Hoci ikonický model G zostáva rovnako škatuľovitý ako kedykoľvek predtým, dozvedáme sa, že všetky tieto novo vyvinuté časti karosérie boli vyvinuté s ohľadom na aerodynamickú účinnosť.
Zmeny exteriéru zahŕňajú aj štyri prídavné svetlá nad čelným sklom, kryt rezervného kolesa z uhlíkových vlákien namontovaný vzadu a viac vetracích otvorov, než by sme si kedy mysleli, že by bolo možné vidieť na Triede G. Strešný spojler ďalej odlišuje túto divokú zostavu od “bežného” Mercedes-AMG G63 4×4 Squared, rovnako ako kryt zadného nárazníka. Karbón sa vo veľkej miere používal v celom exteriéri, pretože pokrýva kryty bočných zrkadiel, základne smerových svetiel, prívody vzduchu a podbehy kolies.
Voliteľne k dispozícii s pancierovaním, bláznivé, luxusné, športové autá Mansory Mercedes-AMG G63 4×4 Squared jazdia na kovaných 22-palcových originál kolesách Mansory s terénnymi pneumatikami 325/55 R22 Pirelli na oboch nápravách. Vo vnútri má bielo-modrá kožená kabína tlačidlo štart/stop namontované na čalúnení stropu, zatiaľ čo zadná časť hostí dvojicu jednotlivých sedadiel oddelených stredovou konzolou po celej dĺžke. Stovky LED diód boli zabudované do kariet dverí, aby vytvorili farebný efekt hviezdnej oblohy.
Nebol by to kompletný tuningový balík bez zmien pod kapotou, kde leží 4,0-litrový motor twin-turbo. Motor V8 bol masírovaný tak, aby poskytoval neuveriteľných 850 koní a krútiaci moment 1.000 Nm, aby dokázal zrýchliť z 0-100 km/h len za štyri a pol sekundy. Mercedes-AMG G63 4×4 Squared modernizovaný spoločnosťou Mansory dosiahne elektronicky regulovanú maximálnu rýchlosť 210 km/h.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz čelí obvineniu z používania rušiacich zariadení16. September 2023
Vládne agentúry po celom svete pokračujú v kontrole výrobcov automobilov v dôsledku škandálu Dieselgate v roku 2015. Podľa uniknutého listu nemeckého Spolkového úradu pre motorovú dopravu bol Mercedes-Benz začiatkom leta v hľadáčiku agentúry a bol obvinený z používania rušiacich zariadení na obchádzanie najnovších emisných noriem Euro 6.
V ozname zo 7. júla 2023 sa podrobne opisujú tri softvérové rušiace zariadenia nájdené v naftovom motore OM642, ktorý používajú luxusné, športové autá Mercedes-Benz E350 BlueTec. Dve zo zariadení zmenili prevádzku motora na základe určitých teplotných parametrov. Agentúra v liste povedala automobilke, že musí problémy vyriešiť, inak bude autám zakázaná prevádzka a stiahnuté z trhu. Nemecká skupina na ochranu spotrebiteľov životného prostredia Deutsche Umwelthilfe (DUH) zverejnila v piatok uniknutý list, ktorý dostala od nemenovaného informátora.
Mercedes-Benz, ktorý spolupracuje s agentúrou, povedal agentúre Reuters, že verí, že už vyvinul a nasadil správne aktualizácie softvéru potrebné na riešenie problémov. Dodatočná kontrola prišla po tom, ako Európsky súdny dvor v júli 2022 rozhodol, že rušiace zariadenia založené na softvéri sú nezákonné. Agentúra dala spoločnosti čas do 27. júla, aby vyhovela, ale agentúra Reuters uvádza, že dostala predĺženie.
Nie je to prvýkrát, čo Deutsche Umwelthilfe skúma Mercedes. V novembri 2021 organizácia vydala verejnú správu, v ktorej spoločnosť obvinila z používania ôsmich rušiacich zariadení vo svojich luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz E vybavených dieselovým motorom spĺňajúcim normu Euro 6 – motor OM642. DUH považoval zariadenia za nezákonné. Podľa správy zariadenia znížili množstvo vstrekovaného AdBlue, ktoré je potrebné na neutralizáciu škodlivých oxidov dusíka.
Mercedes-Benz nie je jedinou automobilkou, ktorá osem rokov po vypuknutí škandálu Dieselgate stále čelí následkom. Toto leto súd udelil pokutu bývalému generálnemu riaditeľovi Audi Rupertovi Stadlerovi vo výške 1,1 milióna eur za jeho účasť na škandále. Priznal sa, že sa vyhol trestu odňatia slobody. Dodávateľ automobilových komponentov Bosh zaplatil minulý rok pokuty vo výške 25 miliónov dolárov.
V roku 2020 musela materská spoločnosť Mercedesu, Daimler, zaplatiť 2,8 miliardy dolárov na vyrovnanie nárokov voči spoločnosti v Spojených štátoch. Automobilka čelila prípadom americkej agentúry na ochranu životného prostredia, Kalifornskej rady pre letecké zdroje, amerického ministerstva spravodlivosti a hromadnej žalobe. Viac ako polovica z takmer 3 miliárd dolárov išla rôznym vládnym agentúram, zatiaľ čo 700 miliónov dolárov išlo na urovnanie súdneho sporu.
zdroj: motor1.com