Novinky

Mercedes-Benz vráti do interiéru fyzické tlačidlá, sú lepšie18. September 2025

Mercedes-Benz uviedol na trh nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC začiatkom tohto mesiaca, pričom všetku pozornosť upútala nová, väčšia obrazovka crossoveru. Ak si však všimnete, napriek nepríjemne veľkému displeju na prístrojovej doske má auto stále fyzické ovládacie prvky – tlačidlá, spínače a valčeky, ktoré sú umiestnené na volante.

Nie je to náhoda. Mercedes sa pozrel na údaje a ľudia majú radi fyzické ovládanie. Magnus Östberg, šéf softvéru Mercedesu, povedal pre Autocar počas autosalónu v Mníchove: “Údaje nám ukazujú, že fyzické tlačidlá sú lepšie, a preto sme ich vložili späť.”

Automobilka uviedla, že sa dozvedela, že skutočné tlačidlá a spínače sú “veľmi dôležité pre určité vekové skupiny a určité populácie”, pričom zozbierala údaje zo svojho prvého softvérovo definovaného vozidla CLA. Nový volant naplnený tlačidlami sa stane štandardom pre budúce luxusné, športové autá Mercedes-Benz a rôzne trhy môžu dostať rôzne varianty.

Ak ste však dúfali v úplný návrat gombíkov, je nám ľúto. Mercedes uvažuje len o pridaní ďalších fyzických tlačidiel a spínačov inde v kabíne. Ak sa vrátia, spoločnosť pravdepodobne odsunie tento luxus na “väčšie, luxusné, športové autá” s “väčšou slobodou” v ich balení a dizajne.

Výrobcovia automobilov konečne začínajú počúvať zákazníkov a obhajcov bezpečnosti o dôležitosti fyzických kontrol. Tlačidlá a spínače pre životne dôležité funkcie sú niečo, čo spotrebitelia chcú vo svojich vozidlách a výrobcovia automobilov majú údaje, ktoré to dokazujú.

BMW sa pri navrhovaní nového iX3 naučilo, že existujú určité tlačidlá a gombíky, ktoré automobilka nedokáže odstrániť. To je dôvod, prečo má nový crossover stále fyzický objemový valec. Spoločnosť tiež použila údaje o vodičoch, aby pomohla určiť, ktoré ďalšie prepínače si ponechať, vrátane ovládacích prvkov zrkadiel a okien.

Volkswagen už vracia tlačidlá späť do áut a Hyundai bol neoblomný v tom, že ich z bezpečnostných dôvodov ponechá vo svojich vozidlách.

Rastie aj regulačný tlak. Euro NCAP začiatkom tohto roka uviedla, že od januára 2026 by mohla zaviesť nové pravidlá, ktoré by výrobcov automobilov zasiahli za nedostatok fyzických kontrol, čo môže viesť k nižšiemu hodnoteniu bezpečnosti, a to žiadna automobilka nechce.

zdroj: motor1.com


Ak BMW vyrobí nové Z4, malo by vyzerať takto17. September 2025

Luxusné, športové autá BMW Z4 cabrio už nemusia existovať. Napriek silnejšiemu než očakávanému predaju manuálnej verzie v posledných mesiacoch fámy naznačujú, že športový roadster by mohol byť v najbližších rokoch postupne vyradený.

Ak je však toto vykreslenie nejakým náznakom, môže existovať jedna vec, ktorá by ho mohla zachrániť: dizajnový jazyk BMW Neue Klasse.

Digitálny umelec Luca Serafini, známy vďaka pozoruhodnému SUV Concept C spred niekoľkých týždňov, prepracoval model BMW Z4 s využitím estetiky Neue Klasse. A prekvapivo to funguje.

2025-BMW-Z4-render-1Vykreslenie zahŕňa sériovú prednú časť BMW iX3 so štíhlymi obličkami a elegantným dizajnovým prvkom, ktorý spája svetlomety. Karoséria dostáva jemné aktualizácie, aby lepšie ladila s vynovenou prístrojovou doskou, zatiaľ čo Serafini pridáva matný strieborný povrch a jedinečné kolesá. Vyzerá to nádherne.

Bohužiaľ, táto ohromujúca Z4 sa takmer určite nedostane do výroby. Zatiaľ čo BMW potvrdilo, že jeho dizajnový jazyk Neue Klasse sa rozšíri nad rámec elektromobilov na všetky nové luxusné, športové autá BMW, neočakávajte, že Z4 dostane redizajn.

Ešte v roku 2022 kolovali fámy, že BMW Z4 už bude ukončené. BMW sa však rozhodlo ponechať kabriolet vo svojej ponuke ešte minimálne jeden modelový rok. Neočakávaný úspech manuálnej verzie v USA dočasne zvýšil predaj a poskytol nadšencom posledné okno na to, aby si roadster vybrali skôr, ako bude preč.

Pri pohľade do budúcnosti je séria 3 ďalšou v poradí na liečbu Neue Klasse. Po uvedení SUV iX3 plánuje BMW v roku 2026 debutovať s novou generáciou radu 3, pričom vysokovýkonné BMW M3 by malo nasledovať v roku 2027.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG C63 môže predsa len dostať väčší motor16. September 2025

Odkedy Mercedes urobil nemysliteľné a uviedol na trh štvorvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63, už prešlo veľa času. Hoci čísla predaja neboli nikdy zverejnené, veľké zľavy naznačujú, že AMG sa snažilo presvedčiť kupujúcich, že elektrifikovaný 2.0-litrový motor stojí za ich peniaze. Vysokopostavení predstavitelia dokonca priznali, že spoločnosť “stratila niektorých zákazníkov” po zániku V8. Trojcípa hviezda sa to však snaží napraviť. No, tak trochu.

Mathias Geisen, člen predstavenstva manažmentu, marketingu a predaja, v rozhovore pre Auto Express naznačil, že luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 by predsa len mohli dostať väčší motor. Nečakajte však, že sa V8 vráti; nedeje sa to. Úplne nový osemvalec sa vyvíja doma v Affalterbachu, ale Mercedes nám nedávno povedal, že vlajková loď triedy C ho nedostane. Ďalšia najlepšia vec? Radový šesťvalec môže byť na obzore pre výkonný sedan.

“Budeme mať nejaké možnosti, kde sme mali štvorvalec, ktorý bude v budúcnosti k dispozícii aj ako šesťvalec. Môže alebo nemusí existovať hybrid, možno to môže byť čistý ICE. Dáme vám vedieť, keď tam budeme.”

Nie je to prvýkrát, čo sme počuli o šesťvalci pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63. Pred niekoľkými mesiacmi nadšená stránka Mercedes-Benz Passion Blog uviedla, že AMG by sa mohlo zmestiť do mild-hybridného 3.0-litrového motora s kódovým označením “M256M”. Tento radový šesťvalec sa už nachádza v niekoľkých modeloch Mercedesu, vrátane CLE53, ako aj Aston Martin DBX.

Nemecká správa však špekulovala, že najhorúcejšia trieda C by mohla upustiť od odznaku C63 v prospech C53. Zaujímavé je, že Autocar navrhol, aby si AMG namiesto toho ponechalo názov C63 pre plug-in hybrid so šiestimi valcami. Ktorá verzia sa ukáže ako pravdivá, sa ešte len uvidí, ale medzi fámami a oficiálnymi komentármi Mercedes-Benz je čoraz pravdepodobnejšie, že štvorvalcové nastavenie ustúpi radovému šesťvalcu. Očakáva sa, že určitá forma elektrifikácie bude spĺňať prísnejšie emisné pravidlá.

K zmene by mohlo dôjsť už budúci rok. Trieda C má v roku 2026 prejsť faceliftom v polovici cyklu, čo by sa malo zhodovať s uvedením vlajkového modelu na trh. Či sa volá C63 alebo C53, nie je jasné, ale Mercedes-AMG tento výklenok neopustí. Očakáva sa, že GLC 63 bude nasledovať tento príklad, keď dorazí, pravdepodobne v roku 2027.

BMW už potvrdilo, že ďalšia generácia M3 si zachová svoj radový šesťvalca, ktorý bude debutovať v roku 2028, teda približne rok po elektrickej M3. Audi Sport medzitým pripravuje nové, luxusné, športové autá Audi RS5 Avant, ktoré nahradia kombi RS4 s rovnakým počtom valcov. V prípade Audi je však V6 takmer potvrdený ako základ plug-in hybridného systému.

zdroj: motor1.com


Nie je pravda, že Mercedes bude používať motory BMW15. September 2025

Po špekuláciách o potenciáli historickej dohody o dodávkach motorov medzi Mercedes-Benz a BMW bolo vydané oficiálne odmietnutie. Markus Schaefer, technologický riaditeľ a člen predstavenstva Mercedes-Benz Group, uviedol, že spoločnosť nemá v úmysle používať externé motory – najmä nie od priameho konkurenta, akým je BMW.

Fámy, ktoré sa objavovali v auguste, naznačovali, že obe nemecké automobilky pokročili v rokovaniach o tom, aby Mercedes používal preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor BMW (B48) v budúcich luxusných, športových autách, najmä kompaktných vozidlách a plug-in hybridných verziách triedy C a triedy E. Cieľom bolo údajne znížiť náklady na vývoj a zabezpečiť súlad s nadchádzajúcimi emisnými predpismi Euro 7.

Schaefer však tieto tvrdenia počas IAA Mobility Show v Mníchove odmietol: “Nie je na tom žiadna pravda. Vyvinuli sme vlastnú novú rodinu modulárnych motorov – FAME (Family of Modular Engines) – ktorá pokrýva všetky zdvihové objemy a už je v súlade s predpismi EU7, China 7 a USA.”

Platforma FAME (Family of Modular Engines), ktorá bola predstavená takmer pred štyrmi rokmi, zahŕňa štvor-, šesť-, osem- a dvanásťvalcové motory – navrhnuté tak, aby zostali relevantné aj napriek tomu, že priemysel smeruje k elektrifikácii. Markus Schaefer potvrdil, že nový vysokovýkonný V8, plne vyhovujúci najprísnejším emisným predpisom, sa blíži k dokončeniu a že motory V12 budú aj naďalej súčasťou ponuky pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz.

“Budeme naďalej ponúkať V12 a tiež V8,” povedal. “Máme kompletný, vlastný, aktualizovaný rad spaľovacích motorov, ktorý je pripravený na budúcnosť.”

Niektoré fámy naznačovali, že od roku 2027 by Mercedes-Benz mohol nahradiť niektoré zo svojich menších motorov – ako napríklad 1,5-litrový turbomotor vyvinutý v spolupráci s partnermi ako Geely (v rámci spoločného podniku Horse) – 2,0-litrovým agregátom BMW.

Zo Stuttgartu ani z Mníchova však nikdy neprišlo žiadne oficiálne potvrdenie. Teraz, s oficiálnym vyhlásením Schaefera, je jasné: Mercedes nemá v úmysle outsourcovať spaľovacie motory, najmä nie priamemu konkurentovi.

Odmietnutie prichádza v kľúčovom okamihu pre Mercedes, pretože spoločnosť urýchľuje svoju stratégiu elektrifikácie bez toho, aby úplne opustila spaľovacie motory. Jasným príkladom je nový GLC, ktorý bude ponúkaný v elektrickej verzii s podobnou cenou ako jeho spaľovací náprotivok, čo signalizuje výrazný posun v rovnováhe medzi týmito dvoma technológiami.

Pri pohľade do budúcnosti je jedna vec jasná: identita motora Mercedes-Benz zostane 100% “Made in Stuttgart”.

zdroj: motor1.com


Italdesign nakreslil pre VW kupé, ktoré si ale nikdy nekúpite14. September 2025

Koncern VW je na pokraji okorenenia svojho elektrického radu luxusnými, športovými autami Porsche Boxster a Cayman. Uvedenie Audi Concept C je tiež naplánované do predaja v roku 2027, ale čo mainstreamová značka VW? Wolfsburg neplánuje špecializované luxusné, športové auto, napriek tomu požiadal Italdesign, aby ho načrtol len pre zábavu. Projekt EVX je v podstate návrhové cvičenie, scenár “čo ak”.

Dcérska spoločnosť Audi, talianska dizajnérska a inžinierska firma, dostala od VW za úlohu preskúmať kupé 2+2 na platforme MEB+. Táto architektúra, určená predovšetkým pre vozidlá s pohonom predných kolies, bude debutovať budúci rok na niekoľkých produktoch, z ktorých najzaujímavejším je ID.2 Polo GTI. Zatiaľ čo pozornosť VW sa sústreďuje na hatchbacky a crossovery, EVX má podobu kupé, aj keď takého, ktoré jazdí vyššie, ako by puristi uprednostňovali.

Dvojdverový elektromobil vzadu vydáva trochu atmosféru Toyoty C-HR, ale celkovo je to slušné, aj keď trochu všeobecné úsilie. S dĺžkou 4,23 metra a šírkou 1,82 metra je o niečo menší ako trojdverový Range Rover Evoque, ďalší crossover podobný kupé, ktorý pripomína. S výškou 1,49 metra je v skutočnosti nižší ako swoopy Evoque, napriek tomu, že tieto vykreslenia naznačujú opak.

Ani Volkswagen, ani Italdesign nepovedali nič o tom, čo poháňa EVX. Platforma, ktorá ho podporuje, však podporuje motor umiestnený vpredu s výkonom 223 koní v elektrickom Polo GTI. Relatívne cenovo dostupné luxusné, športové auto umiestnené hlboko pod Boxster/Cayman novej generácie a koncept C pripravený na výrobu by boli fantastické, ale nevidíme, že by sa to stalo. Bez spaľovacieho motora by zostal špecializovaným produktom.

Nie je to prvýkrát, čo VW dráždil elektrickým športovým autom, ktoré sa nikdy nepresadilo. V auguste sa objavili dizajnové náčrty kupé na báze MEB z roku 2017 inšpirované SP2 zo 70. rokov, ktoré ukazujú štýlový elektromobil, ktorý nikdy neopustil rysovaciu dosku. Nemecká automobilka má za sebou históriu výroby výkonných áut a ich následného nechania pre seba: W12 Nardo, XL Sport a BlueSport spolu s nepredvídateľným EcoRacerom.

Možno jedného dňa uvidíme luxusné, športové auto s označením VW, ale zatiaľ sa spoločnosť zameriava na to, čo sa predáva: SUV a hatchbacky plus príležitostné kombi. Ak sa výkonné elektromobily Porsche a Audi ukážu ako úspešné, možno budú vedúci pracovníci v pokušení schváliť základný model. Napriek tomu je ťažké si predstaviť nadšencov, ktorí stoja v rade na luxusné, športové auto bez motora, skepticizmus je teda na mieste.

To znamená, že je osviežujúce vidieť, ako VW občas premýšľa mimo rámca. Kupé by zlepšilo jeho imidž a pomohlo vyčistiť časť pretrvávajúceho neporiadku z Dieselgate. Zatiaľ však EVX nie je ani fyzický koncept. Model sa predvádza na výstave IAA Mobility v Mníchove, ale len ako hologram.

Italdesign tvrdí, že kupé zdôrazňuje svoju “aktívnu úlohu” v rámci skupiny VW, ale správy naznačujú, že Audi sa snaží zbaviť spoločnosti.

zdroj: motor1.com


CONCEPT AMG GT XX zvládne nabíjanie výkonom 1 megawatt13. September 2025

Štúdia CONCEPT AMG GT XX prekonaním 25 rekordov nastavila novú latku na vysokorýchlostnej trati v talianskom Nardò. Tento nositeľ technológií pôsobivo predviedol výnimočnú výkonnosť motorov s axiálnym tokom a priamo chladeného akumulátora – dvoch technológií, ktoré sa v rámci vysokovýkonnej architektúry AMG.EA začnú sériovo vyrábať už budúci rok pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz.

Teraz štúdia CONCEPT AMG GT XX opäť potvrdzuje svoju jedinečnú výkonnosť – tentoraz na nabíjacom stojane. Na prototype nabíjacieho stojana prekonala štúdia vozidla hranicu výkonu nabíjania 1 000 kW – tzn. jeden megawatt. Nositeľ technológie a prototyp nabíjacieho stojanu nanovo potvrdzujú komplexný prístup k vývoju od Mercedes-Benz.

V týždni nasledujúcom po legendárnom príchode štúdie CONCEPT AMG GT XX do cieľa na okruhu Nardò vozidlo dosiahlo počas megawattového nabíjania maximálny výkon nabíjania s hodnotou 1 041 kW – najvyššia hodnota, ktorá sa bezprostredne zaraďuje do série výkonnostných rekordov tohto vozidla. Pritom sa dosiahol extrémne vysoký výkon nabíjania: dosiahnutie hranice jedného megawattu trvalo len 0,5 sekundy od začiatku prenosu elektrickej energie. Nositeľ technológie vďaka svojej vynikajúcej výdrži opäť raz presvedčil aj na nabíjacom stojane: CONCEPT AMG GT XX dokázal udržať nabíjací výkon na úrovni 1 000 kW približne dve a pol minúty. Prostredníctvom špeciálne vyvinutého nabíjacieho kábla CCS pretekal prúd až 1 176 ampérov. Systém pritom preniesol 17,3 kWh len za jednu minútu, čo zodpovedá dojazdu 125 kilometrov (WLTP).

Tento rekord v nabíjaní ilustruje dôslednosť, s akou organizačná jednotka Mercedes‑Benz Charging Unit, spoločnosť Mercedes-AMG a spoločnosť Alpitronic spoločne posúvajú hranice technologických možností.

Tento míľnik umožnil inovatívny vysokovýkonný akumulátor vozidla. Tento úplne nový vývojový stupeň z Affalterbachu je inšpirovaný Formulou 1® a využíva cylindrické články NCMA. Vďaka svojmu vysokému a úzkemu formátu poskytujú efektívne chladenie a vysokú energetickú hustotu presahujúcu 300 Wh/kg. Laserom zvárané hliníkové puzdro článkov zlepšuje elektrickú a tepelnú vodivosť a prispieva k robustnému a dlhotrvajúcemu výkonu akumulátora.

Inteligentné priame chladenie článkov akumulátora sa dosahuje elektricky nevodivým olejom, ktorý optimálne temperuje každý z viac ako 3 000 článkov. Toto chladenie zaisťuje rovnomerný odvod tepla a podporuje vysoký potenciál trvalého výkonu akumulátora energie. Napätie viac ako 800 voltov znižuje hmotnosť vďaka ľahšiemu zväzku káblov a skracuje časy nabíjania, zatiaľ čo inteligentný tepelný manažment presne riadi teplotu článkov, aby sa aj pri intenzívnom používaní zabezpečil maximálny výkon.

Ďalším kľúčom k úspechu je revolučná nabíjacia infraštruktúra, ktorú výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz umožnil vytvoriť spolu so spoločnosťou Alpitronic. Jadrom tejto nabíjacej infraštruktúry bol špeciálne vyvinutý prototyp nabíjacieho stojanu, ktorý kombinuje to najlepšie z dvoch technologických oblastí: ultrarýchly nabíjací stojan pôvodne navrhnutý pre nákladné vozidlá bol prerobený na systém, ktorý pracuje s užším káblom CCS a napriek tomu bezpečne prenáša obrovský výkon.

Toto spoločné východisko pri vývoji vozidiel a nabíjacej infraštruktúry znova demonštruje potenciál, ktorý vznikne pri optimálnom zosúladení oboch komponentov. Zistenia z projektu megawattového nabíjania priamo vstupujú do vývoja novej vysokovýkonnej rýchlonabíjačky, ktorá bude od roku 2026 dostupná v nabíjacích parkoch Mercedes-Benz (Mercedes-Benz Charging Hub) v Európe a Severnej Amerike. Spoločnosti Mercedes-Benz a Alpitronic tak zdôrazňujú silu svojich inovácií a nastavujú nové štandardy pre verejné nabíjanie.


Elektrické Audi RS6 E-Tron nebude v ponuke12. September 2025

Výrobcovia automobilov sú v ťažkej situácii. Prijatie elektrických vozidiel nenapreduje tak rýchlo, ako mnohí očakávali, čo prinútilo spoločnosti prehodnotiť svoje stratégie. Niekoľko výrobcov už zrušilo plánované projekty elektromobilov – a zdá sa, že najnovšou obeťou sú aj luxusné, športové autáAudi RS6 E-Tron.

Podľa zasvätených osôb hovoriacich s Top Gear Audi zrušilo projekt RS6 E-Tron z dôvodu nedostatočného dopytu, ktorý by odôvodnil jeho vývoj. Táto správa je prekvapením, najmä preto, že špionážni fotografi si v roku 2023 všimli niečo, čo vyzeralo ako testovanie prototypu Audi RS6 E-Tron.

Hovorca Audi sa odmietol priamo vyjadriť k fámam, ale povedal: “Napriek tomu vás môžeme ubezpečiť, že pracujeme na výkonnostných modeloch založených na prémiovej platforme Electric (PPE).”

Platforma PPE je zdieľaná architektúra EV vyvinutá spoločnosťami Audi a Porsche, ktorá je základom pre luxusné, športové autá Porsche Macan a Audi Q6 E-Tron. Predchádzajúce správy naznačovali, že vysokovýkonné Audi na tejto platforme by mohlo produkovať viac ako 700 koní.

Špičkoví kupujúci strácajú záujem o vysokovýkonné elektromobily. Segment stratil svoju exkluzivitu – najmä keď auto ako Hyundai Ioniq 5 N ponúka výkon 641 koní, čas z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a relatívne nízku cenu.

Výrobcovia luxusných, športových automobilov pociťujú posun. Značky ako Pagani a Koenigsegg verejne uviedli, že ich zákazníci majú malý alebo žiadny záujem o elektrické superautá. Ferrari údajne odložilo svoj druhý elektromobil kvôli ”nulovému” dopytu a dokonca aj prvé elektrické vozidlo Lamborghini môže byť pri príchode mŕtve.

Audi už ponúklo vysoko výkonný elektromobil v Audi RS E-Tron GT, ktorý má výkon 912 koní a dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 2.4 sekundy. To nenecháva veľa priestoru pre ďalší vysokovýkonný elektromobil – nehovoriac o kombi.

Zatiaľ čo Audi možno zrušilo plány na elektrický RS6, nový spaľovací motor je údajne vo vývoji. Nebude mať úder elektrického pohonu, ale mohol by mať nejakú elektrickú asistenciu a len šesť valcov.

O aute, ktoré Audi jednoznačne vyvíja, sa tiež nič nepotvrdilo. Luxusné, športové autá Audi RS6 Avant so spaľovacím motorom ale určite budú dokonalou verziou A6, ktorú bude čoskoro v predaji.

zdroj: motor1.com


Ferrari Testarossa je späť, tentokrát ako náhrada za SF9011. September 2025

Meno Testarossa má v odkaze Ferrari veľkú váhu. Pôvodne bola uvedená na trh v roku 1984 ako nástupca modelu Berlinetta Boxer – a pomenovaná podľa pretekárskeho auta Testa Rossa z 50. rokov minulého storočia – prvé, luxusné, športové autá Ferrari Testarossa sa rýchlo stali jedným z najikonickejších a najúspešnejších modelov značky všetkých čias a zostali vo výrobe viac ako desať rokov.

Teraz automobilka predstavila nové Ferrari 849 Testarossa. Tento hybridný hyperautomobil, ktorý slúži ako nástupca modelu SF90, je vybavený elektrifikovanou pohonnou jednotkou V8 s výkonom viac ako 1 000 koní. Zrýchli z 0-100 km/h len za 2,3 sekundy a má maximálnu rýchlosť viac ako 320 km/h.

Srdcom pre nové, luxusné, športové autá Ferrari Testarossa je aktualizovaná verzia motora F154 V8 Ferrari. Vylepšený s pevnejšími vnútornými časťami a väčšími turbodúchadlami ako SF90, samotný prepracovaný motor V8 poskytuje výkon 818 koní.

Tri elektromotory – dva vpredu a jeden vzadu – dopĺňajú motor V8 o ďalších 216 koní, ktoré poskytujú štandardný pohon všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu. 849 môže tiež prejsť 25 km len na batériu pri rýchlosti až 130 km/h vďaka 6.5-kilowatthodinovému balíku.

Výsledkom je kombinovaný systémový výkon 1 036 koní, ktorý poháňa Testarossu z 0-100 km/h len za 2,3 sekundy a má maximálnu rýchlosť 330 km/h. Na testovacej dráhe Ferrari Fiorano má 849 čas na kolo 1:17,5 – o sekundu a pol rýchlejšie ako kolo SF90 Stradale 1:19,0.

Pre maximalizáciu výkonu na trati je model 849 vybavený aktívnym zadným spojlerom, ktorý sa dokáže rozvinúť alebo zasunúť za menej ako sekundu, doplnený dvoma menšími spojlermi integrovanými do zadného nárazníka. Spolu generujú až 415 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h – o 25 kg viac ako luxusné, športové autá Ferrari SF90.

Voľba traťového balíka Assetto Fiorano pridáva ešte agresívnejšiu aerodynamiku a zhadzuje približne 30 kg zo štandardného modelu, čím sa suchá hmotnosť znižuje na niečo vyše 1 570 kg.

Aj keď sa 849 nemusí veľmi podobať pôvodnej Testarosse, má niekoľko jemných dizajnových prvkov, ktoré odkazujú na svojho predchodcu. Rovnako ako nedávno predstavené luxusné, športové autá Ferrari F80 a 12Cilindri, aj 849 má lesklý čierny ozdobný diel spájajúci svetlomety, zatiaľ čo spodný predný nárazník je naklonený tak, aby jemne odrážal pôvodnú prednú masku Testarossy.

Ako sa očakáva od moderného Ferrari, 849 je ponúkaný vo variantoch kupé aj kabriolet. 849 Spider je vybavený zaťahovacou pevnou strechou, ktorá sa zloží len za 14 sekúnd pri rýchlosti až 50 km/h. Vďaka pridanému strešnému mechanizmu váži Spider približne o 90 kg viac ako kupé.

Vo vnútri má 849 prístup viac zameraný na vodiča ako SF90. Kokpit má tvarované detaily, ktoré rámujú sedadlo vodiča a zdôrazňujú usporiadanie inšpirované pretekmi. Tradičné tlačidlá sa vracajú na volant a nahrádzajú dotykové ovládacie prvky najnovších modelov. Z technického hľadiska digitálny prístrojový panel zahŕňa Apple CarPlay, Android Auto a MyFerrari Connect – plus bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Nové, luxusné, športové autá Ferrari 849 Testarossa budú začínať na cene 460.000,- EUR za kupé a 500.000,- EUR za verziu spider. Výroba sa má začať budúci rok, ale dychtiví zákazníci môžu zadávať svoje predobjednávky už dnes.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz sľubuje, že motor V12 bude žiť ďalej10. September 2025

S tým, ako sa veci vyvíjali, bol motor V12 predurčený na zmiznutie, pretože výrobcovia automobilov zmenšili motory a pridali nútenú indukciu. Zostávajú ohrozené, ale V12 stále nie sú ani zďaleka vyhynuté, ak Mercedes-Benz presadí svoje. Automobilka nedávno oznámila, že V12 zostane o niečo dlhšie.

Markus Schäfer, technický šéf značky, povedal pre Autocar, že značka “bude naďalej ponúkať svoje luxusné, športové autá aj s motorom V12″. To je množné číslo. Schäfer však k publikácii neposkytol žiadne ďalšie podrobnosti, ako napríklad zdvihový objem, očakávané modely, výstup alebo to, či bude hybridná. Dokonca ani nepotvrdil, či je motor v súlade s normou Euro 7, a dodal: “Nepoviem viac, ale prichádza to.”

Mercedes v súčasnosti ponúka V12 len v jednom modeli, Maybach S680, a počet áut s motorom V12 sa neustále zmenšuje. V roku 2025 je k dispozícii iba 11 áut s toľkými valcami a váš výber je obmedzený na luxusné, športové autá Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Pagani, Aston Martin a niekoľko ďalších.

V12 v Maybachu je 6.0-litrová dvojpreplňovaná jednotka s výkonom 621 koní. Stojí tiež okolo 200.000 EUR, čo z neho robí najlacnejší spôsob, ako sa dnes dostať do nového motora V12.

Automobilka predtým ponúkala V12 v niekoľkých ďalších, luxusných, športových autách, vrátane AMG S65, CL65 a SL600.

Ak bude V12 v budúcnosti Mercedesu poháňať viac modelov ako len Maybach, je veľká šanca, že bude mať nejakú formu elektrickej asistencie. Zatiaľ čo Európska únia mohla oslabiť svoje predpisy Euro 7, ktoré zahŕňali ponechanie niektorých ukazovateľov nezmenených oproti Euro 6.

Nové pravidlá nadobúdajú účinnosť v roku 2026, čo môže obmedziť dostupnosť motora na kontinente. Existujú aj iné trhy s menej prísnymi emisnými predpismi, ako napríklad Blízky východ a Čína, ktoré by mohli ponúkať luxusné, športové autá aj s motorom V12.

To by mohlo zahŕňať aj Spojené štáty, pretože federálna vláda tu ruší emisné normy. Mohlo by to umožniť výrobcom automobilov pokračovať v predaji veľkých, smädných motorov aj v nasledujúcom desaťročí, spolu s V8, o ktorom Mercedes hovorí, že zostane vo výrobe tak dlho, ako to ľudia budú chcieť.

Spoločnosť nedávno priznala, že urobila niekoľko prešľapov pri výbere hnacieho ústrojenstva, ako napríklad turbo štvorvalec, ktorý poháňal aj luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63.

zdroj: motor1.com


Nový výkonný sedan Polestar chce konkurovať Porsche Taycan9. September 2025

Po piatich rokoch upútaviek, ktoré sa začali konceptom Precept v roku 2020, je Polestar 5 konečne tu. Nová vlajková loď sedanu Polestar debutuje na výstave IAA Mobility v Mníchove a je pripravená vyzvať luxusné, športové autá Porsche Taycan a Lucid Air.

Polestar 5 sa vyrába v Čchung-čchingu a inžinieri tvrdia, že je takmer nemožné presunúť nástroje na iné miesto, pretože 5 jazdí na platforme na mieru. Čínske elektromobily stále podliehajú 100% clu z Bidenovej éry, takže Polestar 5 by v USA mohol byť neúmerne drahý.

V Európe začína základný Polestar 5 na 119.900 EUR a cena za luxusné, športové autá Polestar 5 Performance vyskočí na 142.900 EUR.

Model 5 je prvým vozidlom spoločnosti Polestar na mieru, pretože všetky jeho predchádzajúce snahy sa odohrávali na zdieľaných platformách Geely. Jazdí na lepenej hliníkovej plošine a nosí hliníkovú karosériu. Polestar primárne vyvíjal auto vo Veľkej Británii, pričom mnoho bývalých inžinierov Lotusu a McLarenu zdokonaľovalo jazdnú dynamiku modelu 5.

Štandardný model aj Performance používajú 112.0 kilowatthodinovú brutto (106.0 kWh netto) nikel-mangán-kobaltovú (NMC) batériu. Je to tiež prvá 800-voltová architektúra Polestar, ktorá umožňuje nabíjanie 350 kilowattov. To znamená nárokované 10 až 80% nabitie za 22 minút. Odhadovaný dojazd EPA pre základné auto je 530 km, zatiaľ čo Performance urobí 485 km.

Každý Polestar 5 dostane vlastne vyvinutý zadný motor spárovaný s menším predným motorom. Základné auto ponúka výkon 748 koní, zatiaľ čo Performance zvyšuje výkon na 884 koní. Polestar hovorí, že základný duálny motor zrýchli z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, zatiaľ čo Performance to zvládne za 3,1 sekundy a oba majú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Základ 5 je umiestnený na pasívnych tlmičoch, zatiaľ čo Performance má tlmiče MagneRide – rovnaký druh, aký GM a tiež luxusné, športov autá Ferrari používajú s brilantným efektom. Obe dostanú brzdový systém od Brembo so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a dvojdielnymi rotormi pre nižšiu hmotnosť.

Polestar považuje 5 za 4+1, čo znamená, že sa do nej pohodlne zmestia štyria alebo piati v núdzi. Vo vnútri je to švédsky minimalizmus, ktorý od Polestaru očakávame, s veľkým 14.5-palcovým portrétnym stredovým displejom s informačno-zábavným systémom založeným na Googli ako ústredným bodom.

Rovnako ako Polestar 4, aj 5 sa vyhýba tradičnému zadnému oknu pre zobrazenie kamery na spätnom zrkadle, čo podľa Polestaru pomáha s aerodynamikou. Spoločnosť tvrdí, že má pôsobivý koeficient odporu vzduchu 0,24, aj keď je to trochu ďaleko od 0,197 Lucid Air.

zdroj: motor1.com