Novinky
Audi už usilovne testuje nový model Audi RS628. September 2025
Keďže trh s elektrickými vozidlami sa mení, výrobcovia automobilov naďalej sťahujú projekty EV. Audi nie je výnimkou. Zatiaľ čo nemecká značka nedávno debutovala s batériovým sedanom Audi A6 E-Tron, spoločnosť údajne zrušila plány na svoj vysokovýkonný model Audi RS6 Avant EV.
To je sklamaním pre (nepochybne malú) skupinu nadšencov, ktorí sa tešia na elektrické kombi Audi. Dobrou správou je, že luxusné, športové autá Audi RS6 Avant nie sú mŕtve; Audi stále pracuje na novej verzii svojho milovaného výkonného kombi so spaľovacím motorom – a nové špionážne video to dokazuje.
Nové video z kanála NCars ukazuje nadchádzajúce testovanie Audi RS6 na verejných komunikáciách v Španielsku. Zatiaľ čo presné hnacie ústrojenstvo zostáva záhadou, jedna vec je jasná: toto nie je elektromobil.
Kameraman naznačuje, že prototyp obsahuje motor V6 alebo V8 spárovaný s plug-in hybridným systémom. Nedávne špionážne zábery z Nürburgringu podporujú hybridnú teóriu a ak by sme mali hádať, Audi pravdepodobne nasadí svoj dvojpreplňovaný 4.0-litrový V8.
Pôvodne sa hovorilo, že elektrické RS6 poskytne takmer 700 koní na prémiovej platforme Audi Platform Electric. Ak budeme mať šťastie, táto nová plug-in hybridná verzia by mohla byť ešte výkonnejšia. Súčasné, luxusné, športové autá Audi RS6 Avant Performance už dosahuje výkon 630 koní, ale správy naznačujú, že nový model by mohol produkovať až 730 koní.
Zaujímavé je, že výkonné vozne zaznamenali oživenie – najmä v USA. Ešte v auguste Audi uviedlo, že objednávky RS6 dosiahli historické maximum, pričom dopyt v prvej polovici roka vzrástol o 41% v porovnaní s rokom 2024. BMW tiež zaznamenalo silný dopyt po svojom M5 Touring, zatiaľ čo Mercedes-Benz pokračuje v rozširovaní svojej ponuky kombi v USA.
Ešte si budeme musieť počkať a uvidíme, čo má Audi pripravené pre ďalšiu RS6. Debut super kombi je naplánovaný na rok 2026, pričom predaj sa pravdepodobne začne včas pre modelový rok 2027.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG dostane nového šéfa27. September 2025
Posledných pár rokov bolo pre AMG mierne povedané búrlivých. V septembri 2022 urobil Affalterbach nemysliteľné, keď predstavil štvorvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63. Ako viete, debut športového sedanu otvoril stavidlá širokej kritike. Mercedes nikdy nezverejňuje údaje o predaji samostatne pre svoju výkonnú značku, ale správy o veľkých zľavách naznačujú, že sa mu nepodarilo získať zákazníkov, v čo AMG dúfalo.
Inde určite nepomohla nedávna zvolávacia akcia 219 hyperšportov Mercedes-AMG One kvôli riziku požiaru. To je takmer 80% celej výrobnej série a nasleduje po rokoch vývojových prekážok pri homologizácii motora F1 pre pouličné použitie. To však neznamená, že všetko je skazené a pochmúrne. Na obzore je nový motor V8 spolu s prísľubom ”veľmi emocionálnych” elektrických luxusných, športových automobilov.
Tieto nové produkty dorazia, zatiaľ čo niekto iný prevezme zodpovednosť za AMG. Mercedes s účinnosťou od 1. decembra 2025 posúva súčasného generálneho riaditeľa AMG Michaela Schiebeho na novú pozíciu člena predstavenstva zodpovedného za výrobu, kvalitu a riadenie dodávateľského reťazca.
Schiebe viedol AMG dva a pol roka, bol vymenovaný v marci 2023. V spoločnosti pôsobí od roku 2004 a za posledné dve desaťročia zastával rôzne pozície. Mercedes zatiaľ nehovorí, kto prevezme opraty AMG, len to, že meno “bude oznámené neskôr”.
Obnovené uznanie AMG pre spaľovacie motory ho stavia do solídnej pozície na boj s BMW M a Audi Sport. Prichádzajúci V8 by mohol vidieť širšiu dostupnosť ako súčasný osemvalec a mať väčšiu silu. A to aj napriek tomu, že zníži spotrebu paliva a emisie, aby spĺňal predpisy Euro 7. Nedávne správy tvrdia, že C63 dostane väčší motor, aj keď nie V8. Namiesto toho by mohol dostať 3.0-litrový motor.
Na strane elektromobilov sa koncept GT XX vyvinie na elektrický supersedan spojený s budúcim SUV. AMG je presvedčená, že dokáže prilákať kupujúcich vývojom “najlepšieho elektrického V8 na trhu”, tvrdí Schiebe. Zostávame však skeptickí, že umelé zvuky motora a simulované radenie prevodových stupňov pomôžu byť úspechom.
Ale so správnymi radovými šesťvalcovými a V8 motormi pre verných ICE môže AMG uspokojiť obe strany. Mercedes má určite prostriedky na riadenie takého širokého portfólia, ale ktokoľvek skončí s AMG, nebude mať ľahkú prácu. Dúfame, že nové vedenie nakoniec vráti V12, najmä po nedávnom záväzku Mercedesu udržať svoj najväčší motor nažive. Zatiaľ je 6.0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami exkluzívny pre luxusné, športové autá Maybach triedy S.
Čo sa týka ďalšieho cestného auta s motorom Formuly 1, už sa to nikdy nestane kvôli sprísňujúcim sa emisným predpisom.
zdroj: motor1.com
BMW aktualizuje celú modelovú radu aby zodpovedala modelu iX326. September 2025
BMW iX3 a architektúra Neue Klasse, na ktorej jazdí, radikálne zmenia zostavu automobilky v priebehu nasledujúcich 24 mesiacov. BMW plánuje zaviesť digitálnu architektúru platformy vo svojom portfóliu a má naplánované uvedenie viac ako 40 nových alebo faceliftovaných luxusných, športových automobilov BMW.
Podľa BMW platforma predstavuje “kvantové skoky v technológii” také obrovské, “že ak túto technológiu neintegrujeme do súčasného portfólia, bude sa cítiť ako staré portfólio,” povedal Mike Reichelt, šéf BMW Neue Klasse, v rozhovore pre Autocar. Dodal: “S modelom Neue Klasse sme dosiahli taký pokrok, že sme vynechali generáciu modelov, takže to musíme urobiť v celom rade.”
Plánované aktualizácie nebudú zahŕňať zmenu štruktúr karosérie existujúcich modelov. Namiesto toho BMW “integrujeme najdôležitejšie aspekty Neue Klasse: dizajnový jazyk, Panoramic iDrive, ADAS [pokročilé asistenčné systémy vodiča], všetky digitálne veci.” To zahŕňa vylepšenú kybernetickú bezpečnosť, vylepšené bezdrôtové aktualizácie a funkcie AI.
Zatiaľ čo platforma pre luxusné, športové autá BMW iX3 a Neue Klasse signalizujú masívny štylistický posun automobilky, crossover je tiež prvým softvérovo definovaným vozidlom BMW. Má štyri “supermozgy”, ktoré znižujú počet počítačových riadiacich jednotiek.
Tieto nové počítače dávajú BMW väčšiu kontrolu nad tým, ako vozidlo funguje, pričom jeden z nich riadi dynamiku vozidiel EV. BMW ho nazýva “Srdce radosti” a integruje hnacie ústrojenstvo, brzdy, rekuperáciu energie a funkcie riadenia s 10-násobnou rýchlosťou spracovania.
Ďalší “supermozog” sa stará o asistenčné systémy vodiča, zatiaľ čo ostatné ovládajú funkcie infotainmentu a komfortu. Digitálna architektúra tiež znižuje hmotnosť o 30% v porovnaní s predchádzajúcou technológiou a zároveň eliminuje množstvo kabeláže.
Krok k integrácii digitálnej platformy Neue Klasse do zvyšku radu BMW pravdepodobne znamená, že budúce luxusné, športové autá BMW si zachovajú základnú sadu fyzických tlačidiel a ovládacích prvkov. Pred dokončením dizajnu iX3 sa BMW ponorilo do údajov a zistilo, že ľudia naozaj radi používajú tradičný gombík hlasitosti, takže si ho ponechali na novom crossoveri.
Reichelt nešpecifikoval, kedy sa toto spustenie začne, ale 40 spustení v priebehu 24 mesiacov znamená približne jedno nové odhalenie každý mesiac a pol.
zdroj: motor1.com
Mercedes je pripravený na najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu25. September 2025
Spoločnosť Mercedes-Benz je pripravená na najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu vo svojej histórii a v priebehu nasledujúcich troch rokov plánuje vo svojej sieti na troch kontinentoch výrobu viac ako 40 modelov. V rámci programu „Next Level Performance“ využíva Mercedes-Benz digitalizáciu a automatizáciu ako kľúčové kompetencie pre budúcu výrobu a zameriava tak svoju globálnu výrobnú sieť na flexibilnejšiu, efektívnejšiu a udržateľnejšiu výrobu nových modelov.
Závody v Brémach a Kecskeméte odštartujú produktovú ofenzívu s novým modelom Mercedes-Benz GLC (kombinovaná energetická spotreba: 14,9 - 18,8 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km | trieda CO₂: A) a prichádzajúcou Triedou C s technológiou EQ. Začiatok výroby GLC, ktorá je prvým modelom centrálneho (Core) segmentu založeným na architektúre MB.EA, sa plánuje na prvý štvrťrok 2026. Trieda C s technológiou EQ bude štartovať v druhom štvrťroku. Nová elektrická GLC sa bude vyrábať flexibilne, na jednej linke s luxusnými, športovými autami Mercedes-Benz EQE a GLC so spaľovacím motorom aj s hybridným pohonom. V súlade so stratégiou vyrábať v mieste predaja (Local-to-Local) bude výroba dlhých verzií pre čínsky trh spustená v pekinskom závode neskôr.
Vďaka virtuálnemu uvedeniu do prevádzky prostredníctvom digitálnych dvojčiat bolo možné rýchlo a nákladovo efektívne realizovať vo výrobných závodoch rozsiahle súvisiace opatrenia na novú výstavbu a prestavbu bez dlhodobejšieho prerušenia prevádzky. V dôsledku zdokonaleného výrobného ekosystému MO360 môžu tieto závody použiť nové aplikácie umelej inteligencie na ďalšiu optimalizáciu výroby vozidiel, zatiaľ čo výroba spaľovacích, hybridných a elektrických pohonných systémov na jednej linke zostáva naďalej zachovaná.
„Výroba na vyššej úrovni výrazne zvýšila mieru flexibility, efektívnosti a odolnosti globálnej výrobnej siete. Rozsiahlou prestavbou našich výrobných závodov sme úspešne nastavili smer budúceho produktového portfólia v centrálnom segmente aj segmente špičkových vozidiel. Závody v Brémach a Kecskeméte sú prvé, ktoré začali. Skutočnosť, že práve závod v Brémach spustil výrobu plne elektrickej GLC ako prvého modelu s novou architektúrou v kľúčovom segmente, je zároveň jasným záväzkom voči Nemecku ako priemyselnej lokalite.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za výrobu, kvalitu a dodávateľský reťazec.
V rámci svojho podnikateľského plánu investovala spoločnosť Mercedes-Benz do svojich európskych výrobných závodov viac ako dve miliardy eur. Tieto závody svojimi výrobnými skúsenosťami a dôslednou digitalizáciou výrazne prispievajú k úspešnej realizácii globálnej výrobnej stratégie. Po úspešnom uvedení elektrickej CLA, prvého modelu založeného na modulárnej architektúre Mercedes (MMA), spoločnosť dôsledne pokračuje v ohlásenej produktovej ofenzíve v závode Rastatt modelmi z centrálneho (Core) segmentu a segmentu špičkových vozidiel (Top-End). Súbežne s elektrickým modelom Mercedes-Benz GLC v Brémach a Triedou C v Kecskeméte sa závod v Sindelfingene pripravuje na nové, elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-AMG, ktoré sa už teraz nachádzajú v testovacej fáze. Brémy a Sindelfingen budú naďalej pôsobiť ako hlavné závody na výrobu modelov z centrálneho segmentu a segmentu špičkových vozidiel. Mercedes-Benz tak potvrdzuje kľúčovú úlohu Nemecka ako priemyselnej lokality v rámci svojej globálnej výrobnej stratégie.
V priebehu rokov 2024 až 2027 klesnú výrobné náklady o 10%, čo sa dosiahne zavedením viacerých opatrení vrátane vyššej efektívnosti vo výrobe a logistike – a to vďaka digitalizácii, využívaniu umelej inteligencie a digitálnych dvojčiat, ako aj zvýšenému využívaniu obnoviteľných zdrojov energie. Okrem toho sa do roku 2027 zvýši podiel krajín s nízkymi nákladmi z 15 na 30 percent.
Ohlásené modely v centrálnom (Core) segmente a segmente špičkových vozidiel (Top-End) sa postupne industrializujú do globálnej výrobnej siete. Stane sa tak vďaka plnej integrácii závodov do výrobného ekosystému MO360 a prepojeniu cez dátovú platformu MO360. Okrem toho sa dôsledne zamerajú na výrobné technológie MB.OS využívajúce cloud. Vysoký stupeň digitalizácie a využívanie digitálnych dvojčiat vytvárajú základ pre štandardizované, škálovateľné a zároveň flexibilné výrobné procesy v celej sieti.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz navyše plánuje v nasledujúcich rokoch v rámci spolupráce so spoločnosťou Apptronik rozsiahle využívanie humanoidných robotov vo výrobe, najmä v oblastiach intralogistiky. Aplikácie MO360 aj systém MB.OS sa vďaka umelej inteligencii neustále vyvíjajú. Tento inovatívny prístup umožňuje plynulú integráciu nových modelov do existujúcej sériovej výroby a stabilného spúšťania výroby. Zároveň vysoká úroveň flexibility a prispôsobivosť umožňujú rýchlo a efektívne reagovať na nové geopolitické výzvy.
„S architektúrou MMA výrobca vozidiel Mercedes-Benz spravil prvý krok do éry softvérovo definovaných vozidiel. MB.EA predstavuje ešte dôslednejšiu implementáciu inteligentnej modularizácie technológií v celom portfóliu Mercedes-Benz. To si vyžaduje aj vyššiu inteligenciu a flexibilitu vo výrobe.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za výrobu, kvalitu a dodávateľský reťazec
Výroba zohráva rozhodujúcu úlohu pri trvalo udržateľnej podnikovej stratégii výrobcu vozidiel Mercedes-Benz. Dôraz sa pritom kladie na zásobovanie siete energiou: od roku 2022 majú vlastné výrobné závody vozidiel značky Mercedes-Benz bilančne neutrálne emisie CO₂ a do roku 2030 sa predpokladá, že viac ako 70 percent energie spotrebovanej pri výrobe pokryje energia z obnoviteľných zdrojov. To sa okrem iného dosiahne výstavbou zdrojov solárnej a veternej energie vo vlastných prevádzkach a uzatvorením vhodných zmlúv o odbere elektrickej energie. Plánované projekty nového veterného parku na pevnine v severonenemeckom Papenburgu a veterného parku v Baltskom mori napredujú podľa očakávaní. Výstavba veterných turbín už získala potrebné úradné povolenia a môže sa začať. Cieľom všetkých výrobných stanovísk Mercedes-Benz na celom svete je, aby sa do roku 2039 využívali výlučne obnoviteľné energie.
Novo zadefinovaný centrálny (Core) segment a segment špičkových vozidiel (Top-End) vytvárajú základ pre najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu v histórii značky Mercedes-Benz. V priebehu nasledujúcich troch rokov bude v rámci globálnej výrobnej siete uvedených na trh viac ako 40 modelov. S programom „Next Level Production“ určuje Mercedes-Benz smer pre prichádzajúcu modelovú ofenzívu: inteligentnú, flexibilnú, efektívnu, digitálnu, udržateľnú a odolnú. Výrobná sieť je navyše vystavaná flexibilne z hľadiska pohonu. Tempo transformácie určujú trhové podmienky a želania zákazníkov Mercedes-Benz.
Nový dizajnový smer BMW prinesie oveľa jemnejšie autá24. September 2025
Kedy dizajn BMW vyvrcholil? Neexistuje definitívna odpoveď, ale konsenzus zvyčajne spadá niekde medzi roky 1980 a 2000. Od roku 2020 sa kričiace dizajny v Mníchove stali normou. Oživenie Neue Klasse však signalizuje návrat do formy s menej nepríjemnými mriežkami.
Oliver Heilmer dostal minulý rok za úlohu formovať kompaktné a stredne veľké modely BMW spolu s luxusnými, športovými autami BMW M. V novom rozhovore pre austrálsky magazín GoAuto bývalý šéf dizajnu v Mini naznačil, že časy sa menia. Novým prístupom je odklon od návrhov, ktoré majú okamžite upútať pozornosť: “Všetko sa stáva pokojnejším. Nemusí to byť príliš priame, pokiaľ ide o výraz. Môže to byť oveľa jemnejšie. To je možno éra, v ktorej sa nachádzame z pohľadu BMW. Hovoríme o monolitických, čistých povrchoch – pokojných, ale stále veľmi emocionálnych.”
Heilmer diskutoval aj o mriežke chladiča, ktorá sa bude naďalej líšiť tvarom a veľkosťou v závislosti od modelu. Ako je vidieť na novom modeli BMW iX3, SUV budú mať vertikálnu interpretáciu ako kývnutie na históriu, počnúc sedanom strednej triedy 303 z roku 1933, prvým šesťvalcovým modelom BMW. Bežné luxusné, športové autá, ako sú budúcoročné sedany radu 3 a i3, budú mať široké obličky, ktoré v niektorých ohľadoch pripomínajú nadčasový 507 Roadster.
To neznamená, že spoločnosť ľutuje svoje nedávne polarizujúce dizajnové riešenia. BMW si stojí za svojím rozhodnutím dať súčasným modelom BMW M3 a M4 nadrozmerné vertikálne obličky: “Zákazníci skutočne ocenili diferenciáciu. Bol to správny prístup,” povedal Heilmer.
Na inom mieste hlavný dizajnér vylúčil návrat okrúhlych svetlometov, medzi fanúšikmi BMW známych ako “Angel Eyes”. Chróm, kedysi symbol luxusu, je tiež na odchode, nahradený zložitými LED dennými svetlami. Delené svetlomety tu zostanú: facelift radu 7, ktorý príde budúci rok, a nový X7 v roku 2027 si zachová svoje diaľkové svetlá oddelené od DRL. Tieto dva pravdepodobne zostanú medzi najrozdeľujúcejšími dizajnmi v zostave BMW. Nezabudlo sa ani na luxusné, športové autá BMW XM, ich nástupca sa ale zdá byť nepravdepodobný.
Do konca roka 2027 plánuje BMW uviesť na trh viac ako 40 faceliftovaných áut a áut novej generácie. Všetky budú niesť niektoré prvky dizajnu Neue Klasse. Ďalšia expanzia je údajne naplánovaná na rok 2029, vrátane robustného modelu, aj keď nie tak zameraného na terén ako Mercedes triedy G.
Zatiaľ sme hovorili len o exteriéri. Vo vnútri BMW iX3 (2027) debutuje v dôkladne prepracovanej kabíne. BMW opäť prepracováva svoj infotainment, tentoraz okolo veľkého 17,9-palcového centrálneho displeja. Je to tiež prvý model, ktorý je vybavený projekčným systémom v plnej šírke s názvom Panoramic Vision s deviatimi dlaždicami na spodnej časti čelného skla. Prvé tri sú pevné tak, aby nahradili prístrojový panel, zatiaľ čo zvyšných šesť je prispôsobiteľných.
V pokračovaní trendu, ktorý sa začal v nedávnych kompaktných modeloch, sa otočný gombík iDrive postupne vyraďuje. Zajtrajšie BMW sa budú ešte viac spoliehať na dotykovú obrazovku a hlasové príkazy, pričom konvenčné ovládanie bude zredukované na minimum.
Táto efektívna filozofia interiéru odráža hladší exteriér, hoci odpor zákazníkov už viedol mnohých výrobcov automobilov k tomu, aby sa zaviazali k návratu k fyzickým tlačidlám. Zatiaľ čo menej záhybov a uhlov na vonkajšej strane je vítanou zmenou, to isté sa nedá vždy povedať o príliš zjednodušených interiéroch.
Už o pár rokov bude zostava BMW vyzerať dramaticky inak. S Neue Klasse, ktorá formuje dizajn zvnútra aj zvonka, vstupuje bavorská značka do novej éry; takej, ktorá sa viac opiera o technologicky nabité elektromobily, ale bez opustenia spaľovacích motorov.
zdroj: motor1.com
BMW je stále oddané sedanom23. September 2025
SUV dominujú na trhu už viac ako desať rokov, pričom napr. polovicu z 20 najpredávanejších vozidiel v USA v minulom roku tvorili SUV. Zatiaľ čo mnohí výrobcovia automobilov opustili sedany v prospech ziskovejších crossoverov, BMW ešte nie je pripravené vzdať sa tradičných štvordverových vozidiel.
V rozhovore pre austrálsku spoločnosť GoAuto BMW zdôraznilo, že luxusné, športové autá s karosériou sedan zostávajú dôležitou súčasťou jej zostavy. Oliver Heilmer, muž vedúci dizajnového jazyka BMW Neue Klasse a bývalý šéf dizajnu Mini, uviedol, že sedany sú stále “jadrom značky”.
Heilmer povedal: “Pred pár rokmi ste si možno mysleli, že sedan je niečo, čo by mohlo zmiznúť. Ale úprimne povedané, je to celkom stabilné. Teraz je to niečo, kde dávame vyhlásenie. Povedali sme, že BMW znamená sedany. Malý, športový, elegantný, stredne veľký sedan je jadrom značky (BMW).”
BMW má stále jednu z najkomplexnejších radov sedanov medzi výrobcami luxusných, športových automobilov. Modely ako séria 3, séria 4 Gran Coupe, séria 5 a séria 7 zostávajú hlavnými uchádzačmi vo svojich segmentoch – a ďalšie sedany sú na ceste.
Po uvedení SUV iX3 plánuje BMW predstaviť elektrický sedan BMW i3, po ktorom bude nasledovať nový rad 3 s tradičným spaľovacím motorom. Spoločnosť tiež potvrdila, že vo vývoji sú nové výkonnostné varianty spolu s nadchádzajúcimi aktualizáciami radu 5 a radu 7 v nasledujúcich rokoch.
V tom istom rozhovore Oliver Heilmer dodal, že dizajnový jazyk BMW sa čoskoro stane “oveľa jemnejším”. Aj keď charakteristická mriežka chladiča zostane, jej veľkosť a tvar sa budú líšiť – čo naznačuje, že nadrozmerné mriežky chladiča, ktoré sa vyskytujú na súčasných modeloch radu 3 a 4, môžu byť čoskoro vyradené. “Rôzne trhy reagujú odlišne na proporcie. Vždy skúšame rôzne druhy tvarov. [BMW] vždy testuje, či sa vkus zákazníka mení.”
zdroj: motor1.com
Nová vlajková loď Porsche SUV nebude elektrická, nie hneď22. September 2025
Porsche prudko tlačí na brzdy pre svoje elektrické, luxusné, športové autá. Spoločnosť dnes oznámila, že vyladí pripravované trojradové elektrické SUV, ktoré bude umiestnené nad Porsche Cayenne. Namiesto toho, aby mu Porsche dalo veľkú batériu, uvedie ho na trh výlučne so spaľovacím motorom a plug-in hybridným pohonom.
Spotrebitelia neprijímajú batériové elektrické vozidlá tak rýchlo, ako sa predpokladalo, čo núti Porsche a ďalších prehodnotiť svoje produktové stratégie. Generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume uviedol, že toto preskupenie je v súlade s “novou realitou trhu a meniacimi sa požiadavkami zákazníkov”.
Blume tiež povedal: “Dnes sme stanovili posledné kroky v reorganizácii našej produktovej stratégie. V súčasnosti zažívame obrovské zmeny v automobilovom prostredí. Preto preskupujeme Porsche vo všetkých oblastiach.”
Posun Porsche bude zahŕňať zachovanie benzínovej verzie svojich súčasných modelov, o ktorej hovorí, že bude “doplnená modelmi vozidiel so spaľovacími motormi definujúcimi značku”. To zahŕňa aj nové trojradové SUV.
Spoločnosť tiež odloží uvedenie “určitých modelov plne elektrických vozidiel”. Toto oneskorenie zahŕňa novú platformu pre elektromobily, ktorá má byť uvedená na trh v roku 2030 a ktorú teraz Porsche prepracuje s ostatnými značkami koncernu Volkswagen.
Na cestách uvidíme Panameru, Cayenne a ďalšie spaľovacie luxusné, športové autá Porsche až do roku 2030. Spoločnosť teraz tiež plánuje uviesť na trh novú generáciu nástupcov týchto modelov a zároveň aktualizovať svoj existujúci plne elektrický modelový rad.
Porsche sa stále zaviazalo k elektrickému modelu 718, ktorý sa pripojí k elektromobilom Porsche Taycan, Macan a Cayenne. Frank Moser, viceprezident modelov 718 a 911, nedávno označil pripravované auto za “brilantné”.
Porsche prvýkrát dráždilo svoje plne elektrické trojradové SUV s kódovým označením K1 pred viac ako dvoma rokmi, keď oznámilo elektrický Cayenne, pričom Blume oznámil plány na rozšírenie ponuky v roku 2022.
SUV má jazdiť na novej platforme škálovateľných systémov skupiny VW, ktorá konsoliduje jej platformy so spaľovacím motorom a batériovým elektrickým pohonom do jednej. Elektromobil mal prísť v roku 2027, ale nie je jasné, či zmena pohonnej jednotky oneskorí jeho uvedenie na trh. Porsche to nepovedalo.
Nová stratégia spoločnosti môže nadšencov potešiť, ale bude to mať skutočnú cenu. Automotive News dnes informovali, že odklon Porsche od elektrických vozidiel bude stáť skupinu VW 5,1 miliardy EUR.
Výrobcovia automobilov robia veľké zmeny v reakcii na chaotický priemysel, pričom Porsche čelí novým clám, klesajúcim trhom a spomaleniu elektromobilov. Je to len najnovšia automobilka, ktorá si uvedomila, že spotrebitelia nie sú pripravení na elektrické vozidlá.
zdroj: motor1.com
Genesis chce byť konkurenciou pre Mercedes triedy G21. September 2025
Existuje dôvod, prečo Mercedes-Benz triedy G existuje už takmer 50 rokov. Stále populárnejší terénny automobil je štýlový, luxusný a – čo je najdôležitejšie – výnimočne schopný. BMW už uviedlo, že chce postaviť svoje luxusné, športové auto ako konkurenciu triedy G a teraz sa do akcie údajne chce zapojiť aj Genesis.
Počas prezentácie Hyundai Motor Group 2025 Investor Day v New Yorku prezident a generálny riaditeľ José Muñoz prezradil, že Genesis skúma myšlienku “nových vlajkových vozidiel” vrátane špičkového terénneho vozidla. Ako pôvodne informoval Road & Track, Muñoz uviedol: “Pôjdeme nad rámec existujúceho modelového radu značky a vytvoríme nové vlajkové, luxusné, športové autá. Napríklad terénne vozidlo naplnené duchom dobrodružstva, rovnako ako koncept X Gran Equator. Tieto vozidlá, ktoré sú v súčasnosti konceptmi, sú príkladom našej ambície ponúkať špičkové produkty, ktoré poskytujú výnimočné zážitky.”
Už mesiace kolujú fámy, že Genesis by mohol priniesť koncept X Gran Equator – prvýkrát predstavený na autosalóne v New Yorku v apríli – do výroby. V tom čase spoločnosť uviedla, že “nebola potvrdená na výrobu”, ale Muñozove nedávne komentáre naznačujú, že luxusný terénny, športový automobil by mohol byť skutočne na ceste, alebo aspoň niečo inšpirované.
Genesis zdieľal niekoľko podrobností o pôvodnom koncepte, okrem 24-palcových originál kolies s beadlockom, zvýšenej svetlej výšky a strešných lyžín. Plne elektrická verzia sa zdá byť nepravdepodobná; je pravdepodobnejšie, že sériový model by používal existujúci 3,5-litrový motor V6 značky, prípadne spárovaný s hybridným systémom.
Okrem potenciálneho konkurenta pre luxusné, športové autá Mercedes G Genesis naznačil aj ďalšie vzrušujúce projekty, vrátane povestného kupé G90 založeného na koncepte X Gran Coupe a vysokovýkonného elektrického sedanu zameraného priamo na Porsche Taycan – s výkonom viac ako 1 000 koní. Ktorý z týchto konceptov sa skutočne dostane do výroby, sa ešte len uvidí.
zdroj: motor1.com
Prvý model AUDI pre Čínu je okamžitým hitom20. September 2025
Rovnomenná značka Audi pre Čínu má v skutočnosti silný štart. Novozaloženému AUDI trvalo len pol hodiny, kým nazbieralo viac ako 10 000 objednávok na svoj debutový model. AUDI E5 Sportback, ktorý sa zaobíde bez ikonických štyroch krúžkov, je produktom miestneho partnerstva so spoločnosťou SAIC. Luxusné, športové auto, ktoré sa vyrába v existujúcom závode SAIC-Volkswagen v Antingu v Šanghaji, je exkluzívne pre najväčší svetový trh.
Ralf Brandstätter, člen predstavenstva VW pre Čínu, opísal na LinkedIn reakciu na E5 Sportback ako “ohromujúcu” po tom, čo AUDI otvorilo knihy objednávok. Podľa samostatného príspevku na Weibo bolo do 30 minút zadaných presne 10 153 objednávok. Najnovší hráč na hyperkonkurenčnom čínskom trhu bude predávať iba elektromobily, pričom v najbližších rokoch sa objavia ďalšie dve luxusné, športové autá. Na čele je veľké kombi, ktoré sa na dĺžku nachádza medzi Audi A5 Avant a A6 Avant.
Pre tých z nás mimo Číny vyzerá Audi E5 Sportback pozoruhodne cenovo dostupný. Základná verzia stojí ekvivalent 33 000 dolárov a spája jeden motor namontovaný vzadu so 76 kWh batériou. Výkon je dimenzovaný na 295 koní s dojazdom 618 km v miernom cykle CLTC.
Dokonca aj vlajkový model prináša vysokú hodnotu. Dvojmotorový variant Quattro produkuje 776 koní a používa väčšiu 100-kWh batériu, no stojí len 45 000 dolárov. V tejto najvyššej výbave zvládne prvé AUDI len v Číne 647 km na jedno nabitie a zrýchli z 0-100 km/h len za 3,4 sekundy.
Napriek nízkej cene AUDI nešetrilo vo funkciách. AUDI E5 Sportback ponúka riadenie zadných kolies, adaptívne vzduchové odpruženie, 800-voltové nabíjanie a dokonca aj nastavenie LiDAR. V súlade s miestnym vkusom dominuje 27-palcový 4K displej od stĺpika k stĺpiku, ktorý lemuje dvojica obrazoviek bočných kamier. Samozrejme, takéto auto by stálo oveľa viac v Spojených štátoch alebo Európe vďaka clám, nie že by aj tak opúšťalo Čínu.
Okrem špecifikácií a cien ho minimalistický dizajn a interiér s vysokou obrazovkou pomáhajú odlíšiť od globálnych modelov Audi. Bez nadrozmerných veľkých písmen by sme úprimne nerozpoznali E5 Sportback ako AUDI alebo Audi. Pravdepodobne nevyhrá žiadne súťaže krásy, ale hej, aspoň to nie je ďalšie SUV.
Uvedenie samostatnej značky od Audi je pre koncern Volkswagen odvážnym krokom. Pre koho to je? Podľa Brandstättera sa AUDI snaží osloviť “ďalšie nové skupiny zákazníkov v Číne, ktoré sme predtým nepokryli štyrmi kruhmi”. Odozva na uvedenie na trh bola silná, ale na brutálnom čínskom trhu s elektromobilmi len čas ukáže, či si AUDI dokáže vybojovať trvalé miesto.
zdroj: motor1.com
Porsche nechce, aby manuálna prevodovka skončila19. September 2025
Hoci je trh s luxusnými, športovými autami s manuálnou prevodovkou mimo USA a Veľkej Británie malý, Porsche chce stále rozšíriť svoju ponuku. To pravdepodobne znamená viac modelov špeciálnej edície.
Road & Track upozornil na rozhovor s Michaelom Röslerom z Porsche, riaditeľom pre luxusné, športové autá Porsche 911, ktorý povedal: “Premýšľame o všetkých možnostiach, ako zákazníkom zaobstarať manuál.”
Rösler podnietil Carreru T len s manuálnou prevodovkou, keď sa dozvedel, že zvyšok zostavy Carrery bude mať iba dvojspojkovú prevodovku. V Európe bola miera odberu manuálnych Carrerov okolo 2 až 3%, aj keď poznamenáva, že asi 50% amerických zákazníkov Carrera GTS išlo na manuálnu prevodovku. Nová hybridná pohonná jednotka pre GTS však nie je kompatibilná s manuálom.
Takže s verziou T sa rozhodol skutočne vyvinúť luxusné, športové auto pre tých, ktorí stále chceli manuálnu 911, ale neboli na trhu s GT3. To informovalo o rozhodnutí zmeniť mechanizmus radenia tak, aby lepšie zodpovedal pocitu z GT3, a upustiť od nadbytočného 7. prevodového stupňa, ktorý skutočne slúžil len na to, aby boli niektoré brány príliš úzke.
Nízka popularita manuálov na celom svete je pre Rösler problémom. “To nás dostáva k určitým problémom s našimi dodávateľmi, pretože potrebujú dodať určitý počet dielov,” povedal.
Čo sa týka viacerých manuálnych ponúk, Rösler naznačil viac modelov špeciálnej edície. Mal pocit, že Porsche ukončilo výrobu predchádzajúcej generácie 991 príliš skoro, v dôsledku čoho predložilo špeciálne edície modelov. “V neskoršej fáze modelového cyklu bolo veľa skutočne skvelých áut, napríklad Speedster, a bolo tam veľa ďalších nápadov, ku ktorým sme sa nemohli dostať,” povedal. “Je to otázka, o ktorej hovoríme v Porsche: aká je najlepšia dĺžka cyklu?”
S úspechom ako Sport Classic, Dakar a S/T je ľahké si predstaviť, že Porsche sa poučilo. A tieto druhy áut môžu byť najlepšími domovmi pre manuál. Porsche testuje to, čo sa zdá byť kabrioletmi GT3, čo naznačuje, že pracuje na novom Speedsteri vo forme modelu 991, ktorý mal základy GT3.
Zvyšok rozhovoru Eva s Röslerom je fascinujúci. Vysvetľuje niektoré z pôvodov pohonnej jednotky T-Hybrid GTS a Turbo S a poznamenáva, že inžinieri Porsche chceli najskôr vyvinúť twin-turbo, ale obchodne dávalo väčší zmysel ísť s variantom s jedným turbodúchadlom v GTS. Spomenul aj vlastníctvo Renaultsport Clio 200.
zdroj: motor1.com










































































































