Novinky
Novinky pre Mercedes A, CLA a GLA25. Júl 2014
Pestrú paletu kompaktov značky Mercedes-Benz rozšíri od septembra viacero modelových noviniek. Pohon oboch náprav 4MATIC pribudne pri jednom novom modeli v Triede A a pri dvoch v Triede CLA. Zároveň modely CLA 200 CDI s pohonom prednej alebo oboch náprav dostanú optimalizovaný motor 2,143 litra (namiesto pôvodného s objemom 1,796 l). A Trieda GLA sa rozšíri o mimoriadne hospodárny základný model s motorom 1,461 litra (s manuálnou alebo s dvojspojkovou automatickou prevodovkou). Všetky novinky splnia požiadavky emisnej normy Euro 6. Sériovo budú disponovať funkciou ECO štart-stop.
K benzínovým modelom Triedy A s pohonom všetkých štyroch kolies pribudne Mercedes A 220 4MATIC. S preplňovaným štvorvalcom 1,991 litra (135 kW/184 k; 300 Nm) zrýchli na 100 km/h za 7,4 sekundy pri spotrebe 6,3 l/100 km.
S pohonom oboch náprav debutujú hneď dve dieselové verzie malého, luxusného, športového auta Mercedes CLA. CLA 200 CDI 4MATIC (100 kW/136 k; 300 Nm) zrýchli na 100 km/h za 9,8 sekundy a spotrebuje 4,6 l/100 km. Druhá výkonnejšia dieselová verzia s pohonom všetkých kolies je CLA 220 CDI 4MATIC (125 kW/170 k; 350 Nm). S motorom, ktorý má rovnaký objem i kombinovanú spotrebu ako jeho slabší variant zrýchli na 100 km/h už za 8,2 sekundy.
Pre vyššiu hospodárnosť optimalizovaný motor 2,143 litra (100 kW/136 k; 300 Nm) dostane CLA 200 CDI s pohonom predných kolies. S novým motorom zrýchli na 100 km/h za 9,9 (s automatickou prevodovkou za 9,8) sekundy a spotrebuje 4,1 (s automatickou prevodovkou 4,0) l/100 km.
Na jeseň sa do predaja dostane aj nový model luxusného, športového auta kompaktnej triedy značky s hviezdou: Mercdes GLA 180 CDI. S motorom 1,461 litra (80 kW/109 k; 260 Nm) a dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT má spotrebovať na 100 km v kombinovanom jazdnom cykle 3,9 (pri manuálnej prevodovke 4,0) litra. Na 100 km/h zrýchli za 11,9 (pri manuálnej prevodovke 12,0) sekundy.
Facelif Porsche Cayenne 2015 ide oficiálne do predaja24. Júl 2014
Automobilka Porsche predstavila facelift svojho luxusného, športového auta kategórie SUV, populárne Porsche Cayenne 2015.
Facelift Porsche Cayenne 2015 prichádza s celou radou vizuálnych vylepšení, a to hlavne v prednej časti. Nová je predná mriežka, prepracovaný nárazník s viacerými otvormi pre prívod vzduchu, upravené sú aj predné blatníky a predná kapota, ktorá tak trochu nabrala na objeme a má aj iný dizajn.
Bi-Xenony sú štandardne v ponuke pre Porsche Cayenne diesel, S a S E-hybrid, ktorý má tiež LED denné svietenie. Porsche Cayenne Turbo má kompletne LED svetlá s Porsche Dynamic Light System. Zadné svetlá prešli tiež drobnou úpravou, sú viac hranaté, pričom revidovaný je zadný batožinový priestor a nárazník zahrňujúci výfukové koncovky.
Najdôležitejšia zmena je však pod kapotou, kde nové Porsche Cayenne S 2015 získalo bi-turbo motor V6 o objeme 3.6 litra, výhradne vyvinutý pre Porsche. Výkon motora je 420 HP, krútiaci moment 550 Nm. Zrýchlenie auta z 0-100 km/h je 5.5 sekundy (5.4 sekundy so Sport Chrono Paketom), maximálna rýchlosť tohto luxusného, športového auta je 259 km/h. Nový motor je náhradou za nepreplňovaný motor V8 o objeme 4.8 litra, ktorý mal o niečo lepší výkon, ale veľmi vysokú spotrebu paliva.
Nové Porsche Cayenne S E-Hybrid má pod kapotou motor V6 o objeme 3.0 litra (výkon 333 HP) v kombinácii s elektromotorom, ktorý generuje výkon 95 HP. Kombinovaný výkon auta je 416 HP a krútiaci moment 590 Nm. Auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 5.9 sekundy, pri maximálnej rýchlosti 243 km/h. Čisto na elektrický pohon dokáže auto prejsť 18-36 km pri maximálnej rýchlosti 124 km/h.
Porsche hovorí, že podvozok faceliftu Porsche Cayenne bol prepracovaný pre lepší komfort, bez toho aby to ovplyvnilo dynamiku SUV. Interiéru dominuje nový športový volant s pádlami na radenie.
Facelift luxusného, športového auta Porsche Cayenne 2015 sa do predaja dostane ešte pred koncom roka, pričom ceny by nemali byť výrazne iné ako u stávajúcej generácie.
zdroj: worlddcarfans.com
Prekoná vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale cenu 20 miliónov EUR?23. Júl 2014
Veľmi vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale z roku 1965 by sa malo dostať do predajnej aukcie klasických luxusných, športových automobilov 16.augusta 2014, ktorú organizuje firma RM Auctions.
Očakáva sa, že cena za tento jedinečný automobil by mohla dosiahnuť až 25 miliónov EUR, čim by sa Ferrari 275 GTB/C Speciale stalo najdrahším Ferrari vôbec. Doteraz tento rekord drží Ferrari 275 GTB/4 Nart Spider, ktoré bolo predané v roku 2013 za 20 miliónov EUR.
Konkrétne tento automobil je jedným z troch vyrobených a má číslo podvozku 06701. Auto bolo vyrobené v Maranelle koncom roka 1964 a počiatkom roka 1965 prebehla len jeho homologácia na závodné auto. To malo byť silnou konkurenciou pre Ford GT40 a Shelby Cobra Daytona v Le Mans 1965. Kompletne bolo auto dokončené v apríly 1965 a išlo o prvý kus zo série troch automobilov Ferrari 275 GTB/C Speciale, ktoré boli vyrobené.
Konkrétne toto auto s podvozkom 06701 nikdy na závodnej trati nepretekalo. Jeden z ďalších automobilov ale skončil celkove tretí v poradí na 24 hodín Le Mans 1965 a stal sa tak najlepším autom tej doby s motorom vpredu.
Ferrari 275 GTB/C Speciale je vybavené ľahkou hliníkovou karosériou a podvozkom zhotoveným z menších, tenkých trubiek a s nezávislým zadným pružením. Pod kapotou tohto športového auta sa ukrýva vyladený motor V12 o objeme 3.3 litra, ktorý má 6 karburátorov a výkon 320 HP (o 70 HP viac ako štandardné Ferrari 275 GTB).
zdroj: worldcarfans.com
Crossover od Bentley má byť najrýchlejší a najsilnejší22. Júl 2014
Automobilka Bentley už dávnejšie oznámila, že pripravovaný crossover by mal byť najvýkonnejší a najluxusnejší na trhu SUV. Vyzerá to tak, že Bentley tieto slová myslí vážne, keďže podľa slov riaditeľa obchodu a marketingu Kevina Rosa, SUV od Bentley s motorom W12 bude aj najrýchlejšie na svete.
Ak sa chce Bentley pýšiť týmto titulom, musí prekonať luxusné, športové autá kategórie SUV ako je BMW X5/X6 M, Porsche Cayenne Turbo S a Range Rover Sport SVR. V dôsledku toho bude pod kapotou twin-turbo motor W12, ktorý by mal poskytovať výkon viac ako 550 HP.
Zaujímavé je, že Rose podľa Car & Drive očakáva, že plug-in hybridná verzia sa stane najpredávanejším modelom. Takmer 30% potencionálnych kupcov sa zaujíma o ekologickú verziu tohto auta, pričom je pre nich dostatočný dojazd čisto na elektrický pohon 48 km.
Okrem vyššie uvedených motorizácii sa dá očakávať twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra a možno tiež dieselová verzia 4.2 TDI V8 z dielne Audi.
zdroj: worldcarfans.com
Bentley zvažuje menšie kupé ako Continental GT21. Júl 2014
Podľa nedávnej správy, výrobca luxusných, športových automobilov Bentley zvažuje nový vstupný model verzie kupé, ktorý by sa postavil pod Continental GT.
Podrobnosti sú zatiaľ obmedzené, Car & Driver ale hlási, že Bentley sa zamýšľa nad vstupným modelom luxusného, športového auta, ktoré by malo pod kapotou výhradne motor V8. Nie sú zatiaľ žiadne informácie o cenách alebo dátume začatia predaja, každopádne automobilka sa bude snažiť zaútočiť na konkurenciu ako je Aston Martin Vantage, Porsche 911 a McLaren P13.
V nadväzujúcej správe obchodný a marketingový riaditeľ Kevin Rose povedal, že Bentley sa chce vrátiť k budovaniu individuálnych modelov. Rose vysvetlil, že luxusné, športové autá ako Lamborghini a Ferrari sa dajú individuálne vylepšiť priamo výrobcom, čo je pre automobilky veľmi výhodné a nevidí dôvod, prečo by takáto individualizácia nemohla fungovať aj v Bentley.
zdroj: worldcarfans.com
Maserati zachová exkluzivitu obmedzenou produkciou automobilov21. Júl 2014
Výkonný riaditeľ Maserati pre Reuters povedal, že taliansky výrobca luxusných, športových automobilov obmedzí výrobnú kapacitu na 75.000 automobilov ročne.
Zdá sa, že Fiat chce udržať exkluzivitu Ferrari a Maserati, preto už obmedzil výrobu Ferrari na 7.000 športových automobilov ročne, podobný krok chystá aj pre Maserati. Každopádne v tomto prípade pôjde o dlhší proces, ktorý je plánovaný na rok 2018, kedy by mala byť produkcia obmedzená na 75.000 kusov.
Omladnuté Maserati zaznamenalo v roku 2013 predaj 15.400 kusov luxusných, športových automobilov. Tento rok sa predpokladá dvojnásobná produkcia, v roku 2015 potom predaj až 50.000 automobilov Maserati. Veľká časť predajných výsledkov Maserati je vďaka zavedeniu vstupného modelu Maserati Ghibli, ktorý budúci rok doplní luxusných crossover Maserati Levante. V roku 2016 je v pláne predstavenie konceptu Alfieri, ktorý bude o rok nasledovať aj verzia kabriolet. Konečne v roku 2018 je naplánovaná nová generácia Maserati GranTurismo, ktorá bude umiestnená nad model Ghibli, budem k dispozícii s pohonom zadných kolies, motorom V8 a výkonom viac ako 560 HP.
zdroj: worldcarfans.com
Exkluzívne BMW M235i Track Edition ide do predaja20. Júl 2014
Automobilka BMW tak trochu v tichosti predstavila v Holandsku exkluzívne športové auto BMW M235i Track Edition.
Auto je charakterizované ako exkluzívna, športová verzia modelu BMW M235i Coupe. Track Edition ponúka športový kit M Performance, ktorý obsahuje predný splitter, upravené bočné prahy a zadný difúzor. Luxusné, športové auto BMW M235i Track Edition má tiež čiernu prednú mriežku, vrchný spojler, športový výfukový systém z nerezovej ocele a 19´´ originál disky BMW.
Zmeny interiéru sú obmedzené, môžeme tam ale nájsť hliníkové pedále, ručnú brzdu z uhlíkových vlákien alebo športový volant s Alcantarou a závodným displejom.
Pod kapotou tohto športového auta sa nachádza TwinPower Turbo motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 326 HP a krútiaci moment 450 Nm. Výkon prenáša osemstupňová samočinná prevodovka, ktorá umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Výroba tohto luxusného, športového auta bude obmedzená len na 12 kusov, pričom štartovacia predajná cena bola stanovená na 83.000 EUR.
zdroj: wordcarfans.com
Športovejšie Bentley Mulsanne Speed už čoskoro19. Júl 2014
Informácie o pripravovanom luxusnom, športovom aute Bentley Mulsanne s výkonnejším motorom a športovejším charakterom sa potvrdili, pričom auto ponesie klasické označenie Speed.
Premiéra nového Bentley Mulsanne Speed by mala byť už tento rok v Paríži, pričom pod kapotou auta bude údajne twin-turbo motor V8 o objeme 6.75 litra s výkonom okolo 550 HP. Očakáva sa, že pôjde ozaj o luxusné, športové auto so zrýchlením z 0-100 km/h pod 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť by mala byť až 321 km/h.
Okrem vylepšeného motora môžeme očakávať aj športovejší podvozok a prepracovaný systém riadenia. Auto samozrejme dostane aj športovejšie dizajnové doplnky, aby sa dokázalo odlíšiť od štandardného modelu.
Nové Bentley Mulsanne Speed by sa malo dostať do predaja krátko po premiére, pričom cena vo Veľkej Británii bude viac ako 250.000 libier.
zdroj: wordcarfans.com
Luxusné Audi A8 e-tron bude kombinovať diesel a elektromotor18. Júl 2014
Podľa Auto Express automobilka Audi prostredníctvom svojho technického riaditeľa Ulricha Hackenberga, oznámila plány na zavedenie verzie e-tron aj pre facelift luxusného auta Audi A8.
Budúca technológia Audi e-tron zahrňuje preplňovaný benzínový štvorvalec o objeme 1.4 litra, ktorý spolu s elektromotorom ponúka v Audi A3 e-tron kombinovaný výkon 204 HP a krútiaci moment 350 Nm. Pre podstatne väčšie auto, akým je Audi A8, by to nemuselo stačiť a tak Audi vyvíja aj silnejšiu podobu pre verzie e-tron.
Namiesto benzínového motora by nové Audi A8 e-tron malo dostať turbo diesel V6 o objeme 3.0 litra (pravdepodobne pochádzajúci z konceptu Audi RS5 TDI), ktorý v kombinácii s elektromotorom poskytne výkon 368 HP a krútiaci moment 700 Nm. Táto motorizácia umožní dojazd Audi A8 e-tron čisto na elektrický pohon 48 km.
Audi predstaví nový systém e-tron začiatkom budúceho roka, pričom krátko potom sa luxusné autá Audi A8 e-tron dostanú do predaja. Nový systém bude samozrejme použitý aj v ďalších luxusných, športových autách Audi, ako napr. novej generácii Audi A6 a Audi Q7.
zdroj: worldcarfans.com
Vrcholný motor V12 od Ferrari zostane bez turba18. Júl 2014
Posledné informácie od výrobcu luxusných, športových automobilov Ferrari hovoria, že osvedčený motor V12 zostane ja v budúcnosti bez turba.
Taliansky výrobca údajne zostane verný svojmu atmosférickému motoru V12, ktorý je vrcholným motorom v hierarchii automobilky Ferrari. Car Magazine informoval, že určitá elektrifikácia bude v budúcnosti súčasťou každého luxusného, športového auta Ferrari. Nebolo však spresnené čo sa pod touto elektrifikáciou rozumie, takže to môže byť všetko od doplnkových 48 V až po plug-in hybridnú verziu Ferrari.
Nová generácia Ferrari FF bude pravdepodobne prvým športovým autom z dielne Ferrari, ktoré v roku 2016 dostane aktualizovaný motor V12 s vyšším výkonom, pravdepodobne niekde medzi 660 a 700 HP.
Ďalej sa do predaja v roku 2017 dostane nový model luxusného, športového auta Ferrari F12 Berlinetta, ktoré bude mať pod kapotou rovnako modifikovaný motor V12 bez turba. Výkonové parametre neboli zverejnené. V pláne je určite aj hybridná verzia Ferrari F12.
V poslednej dobe sa na svetlo dostali aj informácie, že Ferrari pracuje na vstupnej modelovej rade, ktorá by mohla niesť označenie Ferrari 456. Auto by malo odstať nový twin-turbo motor V6 o objeme 2.9 litra.
zdroj: worldcarfans.com