Novinky
Legenda ožíva7. Júl 2014
Jaguar vyrobí šesť dokonalých reprodukcií pôvodných čistokrvných pretekárskych vozidiel Lightweight E-type, ktoré uzreli svetlo sveta v roku 1963. Tieto nové športové autá predstavujú „chýbajúcich“ šesť kusov zo série Jaguar Lightweight E-type, ktorej výroba sa začala vo februári roku 1963 a mala obsahovať 18 špeciálov pre preteky GT.
Nakoniec sa vyrobilo len 12 vozidiel E-type s celohliníkovou karosériou (posledný v roku 1964) a zvyšných šesť vyhradených čísel šasi ostalo nevyužitých – až doteraz. Nové autá budú vyrobené ručne; túto úlohu zverí Jaguar svojim najlepším pracovníkom. Každé vozidlo bude vyrobené s navlas rovnakou špecifikáciou ako originály zo 60. rokov – vrátane 3,8-litrového radového šesťvalcového motora.
Verzia Lightweight vážila približne o 114 kg menej ako štandardný Jaguar E-type vďaka celohliníkovej karosérii a celohliníkovému motoru, chýbajúcemu obloženiu interiéru a chrómovej výzdobe exteriéru a mnohým ďalším prvkom prispievajúcim k zmenšeniu celkovej hmotnosti vrátane ľahkých, ručne otváraných bočných okien.
Jaguar očakáva, že dopyt po týchto šiestich automobiloch Lightweight E-type bude naozaj veľký. Medzi potenciálnymi zákazníkmi, ktorí prejavia záujem, budú uprednostnení etablovaní zberatelia vozidiel Jaguar, predovšetkým tí, ktorí sa zaujímajú o historické športové automobily.
Jaguar plánuje odľahčený, športový model F-Type6. Júl 2014
Automobilka Jaguar, prostredníctvom svojej divízie SVO (Special Operations Vehicle), plánuje ľahšie športové auto F-Type.
Jaguar nedávno predstavil menší prototyp F-Type Project 7, ktorý váži 1.585 kg, čo je o 50 kg menej ako luxusné, športové auto Jaguar F-Type V8 S Cabrio, z ktorého prototyp vychádza. Jaguar podľa anglických médií pracuje na vyľahčenej verzii športového auta Jaguar F-Type.
Auto Express sa rozprával so šéfom Paulom Newsonom, ktorý povedal, že Project 7 by mohol dostať menší a ľahší motor. Malo by ísť o preplňovaný štvorvalec o objeme 1.6 litra, ktorý je schopný vyvinúť výkon až 502 HP.
Divízia SVO momentálne pripravuje aj nový Range Rover Sport SVR, pričom je zrejme, že v príprave sú aj ďalšie luxusné, športové auta. Kedy sa však dostanú do predaja je zatiaľ otázne.
zdroj: worldcarfans.com
Mercedes S500 Coupe aj s prevodovkou 9G-Tronic5. Júl 2014
Podľa posledných informácii, bude čoskoro luxusné, športové auto Mercedes-Benz S Coupe ponúkané aj s novým automatom 9G-Tronic.
Od začiatku januára 2015 bude deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic k dispozícii aj pre Mercedes S Coupe, avšak len pre verziu S500 s pohonom zadných kolies. Nová prevodovka sa bude starať o prenos výkonu 455 HP a krútiaceho momentu 700 Nm. To sú parametre ktoré generuje motor V8 o objeme 4.7 litra.
Nová deväťstupňová prevodovka 9G-Tronic od Mercedes-Benz debutovala už minulý rok v Mercedese E350 BlueTEC 2014. Môže pracovať pre zadný náhon, 4MATIC, ale aj pre plug-in hybridné prevedenie.
Treba ešte dodať, že deväťstupňový automat je k dispozícii aj na nedávno predstavenom facelifte luxusného, športového auta Mercedes CLS (pre verzie CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC a CLS 500).
zdroj: worldcarfans.com
Nový Volkswagen Passat 2015 je oficiálne tu4. Júl 2014
Automobilka Volkswagen zverejnila prvé fotografie novej rady luxusného auta Volkswagen Passat a Passat Variant 2015.
Nový Volkswagen Passat je o 85 kg ľahší ako jeho predchodca, pričom k dispozícii bude s dvojicou motorov 1.4 TSI s výkonom 125, resp. 150 HP. Ďalšie benzínové motorizácie budú obsahovať motor 1.8 TSI s výkonom 180 HP a 2.0 TSI s výkonom 220 a 280 HP. Diesel bude zastupovať motor 1.6 TDI s výkonom 120 HP a 2.0 TDI s výkonom 150 HP, 190 HP a 240 HP.
Nová generácia VW Passat je síce o 2 mm kratšia ako jeho predchodca, avšak má dlhší rázvor o 79 mm (2.79 m). Predné kolesá sa posunuli o 29 mm dopredu a zadné naopak o 17 mm dozadu. Auto je tiež o 14 mm nižšie (1456 mm) a o 12 mm širšie (1832 mm). Batožinový priestor sa zvýšil o 47 litrov na 650 litrov pri verzii Variant. U verzie VW Passat sedan je kufor väčší o 21 litrov (586 litrov).
Znížená hmotnosť tohto luxusného auta v kombinácii s úspornými motormi sľubuje, že nový VW Passat 2015 by mal byť až o 20% úspornejší ako jeho predchodca. Plug-in hybridná verzia by mala mať dojazd až 1000 km, pričom čisto na elektrický pohon je to 31 km.
V ponuke pre nový VW Passat 2015 nebudú chýbať LED svetlá vpredu a vzadu, digitálna prístrojová doska odvodená z nového športového auta Audi TT, head-up displej a široká ponuka asistenčných systémov. Pôjde napr. o Trailer Assist, Traffic Jam Assist, Side Assist, mestské brzdenie, parkovací asistent atď.
Nový Volkswagen Passat sa do predaja dostane 10. júla, pričom cena na nemeckom trhu začne na úrovni 25.875 EUR za sedan a 25.950 EUR za Vagon.
zdroj: worldcarfans.com
Unikátne Ferrari 375-Plus z roku 1954 sa predalo za 13.4 milióna EUR3. Júl 2014
Minulý víkend sa na Goodwood Festival of Speed konala aukcia Bonhams, kde sa za rekordných 13.4 milióna EUR predalo vzácne športové auto Ferrari 375-Plus z roku 1954.
Talianske, športové kupé bolo predmetom záujmu dvoch uchádzačov, pričom nakoniec sa konečná cena vyšplhala až na spomínaných 13.400.000 EUR.
Retro, športový kabriolet je v podstate silnejšia verzia športového auta Ferrari 375. Pod kapotou auta sa nachádza motor V12 o objeme 4.9 litra, ktorý generuje výkon 330 HP. Štandardná verzia Ferrari 375 mala pritom motor o objeme 4.5 litra. Dvojmiestny kabriolet má karosériu z dielne Pininfarina v červenej farbe a podvozok s číslom 0384.
V roku 1954 presne toto auto šoféroval Umberto Maglioli na závode Mille Miglia a potom s ním zaznamenal víťazstvo v Silverstone, argentínska hviezda Froilan Gonzales. V poslednom továrenskom tíme auto pilotoval Paolo Marzotto v závode 24 hodín Le Mans.
zdroj: worldcarfans.com
Luxusné autá v prevedení Maybach od Mercedes-Benz3. Júl 2014
Automobilka Mercedes-Benz plánuje oživiť značku Maybach pre ultra-luxusné autá Mercedes S, pričom v novej správe sa uvádza, že označenie Maybach by mohlo byť použité aj v iných luxusných modeloch.
Podľa informácii z Motoring, automobilka Mercedes-Benz chce vytvoriť zo značky Maybach určitý klon značky AMG, len s tým rozdielom, že bude zameraná primárne na luxus. Aj keď nič nie je oficiálne, Mercedes vraj zvažuje použitie tohto označenia aj pre luxusné autá Mercedes MLC, Mercedes GL a Mercedes S Coupe.
Vedúci vývoja a výskumu Mercedes Dr. Thomas Weber tieto správy odmietol potvrdiť, povedal ale, že Maybach je dobrá značka a rozhodne ju Mercedes využije. Viac sa dozvieme v nasledujúcich mesiacoch, možno budúci rok, ktorý by mal byť útokom Mercedesu v triede luxusných automobilov triedy SUV.
zdroj: worldcarfans.com
Audi R8 Limited Edition s výkonovým paketom2. Júl 2014
Automobilka Audi tak trochu v tichosti oznámila, že luxusné, športové auto Audi R8 2015 bude ponúkať aj s novým výkonovým paketom Limited Edition.
Audi odmietlo zverejniť v tejto fáze podrobnosti, každopádne nový paket by mohol byť posledný počin pre aktuálnu generáciu Audi R8.Nie je presne známe kedy bude nový paket predstavený, avšak do predaja sa dostane ešte tento rok v lete.
Čo presne bude nový paket obsahovať, a s akou cenou príde, zatiaľ nevieme. Určite bude ale Audi R8 s týmto paketom dostupné v špeciálnych farebných kombináciách a s novými dizajnovými doplnkami exteriéru.
zdroj: worldcarfans.com
Luxusná limuzína Bentley Mulsanne dostane výkon 550 koní2. Júl 2014
Šéf Bentley Wolfgang Durheimer nedávno nepriamo potvrdil, že luxusné auto Bentley Mulsanne dostane vyšší výkon, pričom auto bude predstavené už na jeseň na autosalóne v Paríži.
Generálny riaditeľ Bentley hovoril s Auto Express, kde v rozhovore spomenul výkonnejší model Bentley Mulsanne, ktorý by ladil so športovým štýlom automobilky. Auto by malo ísť po stopách nedávno predstaveného Bentley Continental GT3-R, ktoré má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.
Výkonnejšie Bentley Mulsanne si pod kapotou zachová twin-turbo motor V8 o objeme 6.75 litra, pričom jeho výkon vzrastie zo sériových 505 HP na asi 550 HP. Zrýchlenie z 0-100 km/h by sa malo dostať pod hranicu 5 sekúnd. Súčasný model tohto luxusného, športového auta dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 5.3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 296 km/h.
Štandardné auto Bentley Mulsanne má hmotnosť 2585 kg. Silnejšia verzia tohto modelu prejde pravdepodobne určitou redukciou hmotnosti, podobne ako je to vidieť u luxusného, športového auta Bentley Continental GT3-R, ktoré stratilo 100 kg. Športovejšie Bentley Mulsanne by tiež malo dostať vylepšený športový podvozok.
zdroj: worldcarfans.com
Ľahké pružiny Audi zo sklenenými vláknami vystuženého polyméru1. Júl 2014
Automobilka Audi oznámila, že začne používať nové, ľahké pružiny zo sklenenými vláknami vystuženého polyméru (GFRP).
Nové pružiny by mali byť dostupné už pred koncom tohto roka v luxusnom aute vyššej strednej triedy. GFRP pružiny sú silnejšie a väčšie ako konvenčné pružiny, ale sú takmer o 40% ľahšie. Audi hovorí, že každá pružina má hmotnosť len 1.6 kg, pričom porovnateľné oceľové pružiny vážia asi 2.7 kg.
Okrem toho, že nové pružiny majú nízku hmotnosť, sú aj odolnejšie, pretože nebudú korodovať a sú tiež odolné voči chemikáliám ako sú napr. čistiace prostriedky na umývanie kolies.
Podľa šéfa technického vývoja Audi, Dr. Ulricha Hackenberga, ´´GFRP pružiny uložia hmotnosť v kľúčovom mieste podvozku. Robia teda tiež jazdu presnejšiu a zvýšia aj vibračný komfort jazdy.´´
zdroj: worldcarfans.com
Svetlá MULTIBEAM LED a 9-stupňový automat pre Mercedes CLS1. Júl 2014
Nová generácia Mercedes CLS ako kupé so štvoro dverami i ako päťdverový Shooting Brake (s batožinovým priestorom až 1 550 litrov) prináša v premiére inovatívne svetlomety MULTIBEAM LED a deväťstupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Nová Trieda CLS má zároveň k dispozícii všetky dostupné bezpečnostné a asistenčné systémy známe z luxusného auta Mercedes S, či progresívny multimediálny systém s internetom. S novou generáciu Triedy CLS zároveň v Európe odštartuje nový balík servisných služieb s označením Mercedes connect me.
Dynamickejší dizajn novinky pri oboch jej modeloch dotvárajú zvonku najmä novo vytvorená výrazná diamantová maska chladiča a predný nárazník s veľkými otvormi prívodu vzduchu, svetlomety kompletne zostavené z diód i mierne tónované zadné svetlá s funkciou viacerých úrovní svietenia. Vo vnútri pribudol nový, voľne stojaci farebný displej centrálnej jednotky s uhlopriečkou obrazovky 20,3 cm (8 palcov)ako i novo navrhnutý trojlúčový športový volant. Obdobne ako aj mnohé prepracované detaily, ktoré viditeľne a citeľne zdôrazňujú vysokú kvalitu interiéru. Napríklad ovládanie centrálnej jednotky v stredovej konzole teraz uľahčujú štyri, namiesto doterajších dvoch tlačidiel.
Nová generácia Mercedes CLS má na výber päť motorov (všetky Euro 6). Nový je pri CLS 220 BlueTEC štvorvalcový diesel (125 kW/170 k; 400 Nm) s priamym vstrekovaním Common-Rail a dvojstupňovým preplňovaním turbodúchadlom. V ponuke zostáva dieselový štvorvalec (150 kW/204 k; 500 Nm) pre CLS 250 BlueTEC i najvýkonnejší dieselový motor V6 (190 kW/258 k; 620 Nm) v modeli CLS 350 BlueTEC.
Vylepšené parametre oproti predchodcovi (o 20 kW, respektíve o 110 Nm) má nový benzínový motor 3,5 litra V6 (245 kW/333 k; 480 Nm) v modeli CLS 400. Špičku predstavuje V8 v CLS 500 (300 kW/408 k; 600 Nm).
Permanentný pohon všetkých kolies umožňujú pri novej Triede CLS už štyri modely. Keď k doterajším (CLS 350 BlueTEC 4MATIC, CLS 500 4MATIC) pribudli dva ďalšie: CLS 250 BlueTEC 4MATIC ako aj CLS 400 4MATIC.
„S Mercedes CLS kupé a CLS Shooting Brake sme na kolesá postavili dizajnérske ikony, ktoré zrýchľujú pulz aj vo svojej najnovšej verzii s pútavými líniami.“ Vyzdvihuje profesor Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň dodáva: „S novými prvkami špičkových technológií ako inovatívne svetlomety MULTIBEAM LED, ktoré otvárajú novú kapitolu v technike osvetlenia, deväťstupňovou automatikou alebo progresívnym multimediálnym systémom definujú obidva modely luxusných aut navyše novú technickú špičkovú pozíciu.“