Novinky
Daimler opäť zvýšil odbyt, obrat i hospodársky výsledok28. Júl 2014
V druhom kvartáli 2014 spoločnosť Daimler (burzová skratka: DAI) zvýšila oproti rovnakému obdobiu vlani: o štyri percentá na 628,9-tisíca odbyt osobných a úžitkových automobilov, o šesť percent na 31,5 miliardy eur obrat a o 12 percent na 2,5 miliardy eur svoj predbežný hospodársky výsledok pred úrokmi a zdanením (EBIT).
Výrazné nárasty v druhom kvartáli boli ovplyvnené najmä pozitívnym vývojom odbytu a obratu jednotlivých divízií (zvlášť divízie Mercedes-Benz Cars), lepším mixom modelov (medzi novými modelmi celosvetovo pribudla aj nová luxusná trieda Mercedes S) a ďalším zvýšením efektivity vďaka programom zameraným na zvýšenie hospodárnosti. Rastu predbežného hospodárskeho výsledku tiež prispela (sumou 0,65 miliardy eur) úprava hodnoty akcií spoločnosti Tesla.
„Rastieme s profitom, naša stratégia prináša ovocie. Na svojej ceste neustále napredujeme.“ Zhodnotil dosiahnuté výsledky Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň potvrdil priaznivé vyhliadky na celý rok: „Odbyt, obrat a zisk pred zdanením a úrokmi (EBIT) z pokračujúcich aktivít v roku 2014 výrazne vzrastú. Unášaní produktovou ofenzívou a úspešným pokračovaním svojich programov zameraných na podporu efektivity hľadíme optimisticky vpred.“
Koncom druhého kvartálu tohto roku mala spoločnosť Daimler celosvetovo (vrátane sezónnych, prizvaných na realizáciu priaznivého odbytu) 280 829 zamestnankýň a zamestnancov. Z nich 170 649 v Nemecku. Do ďalšieho obdobia ráta so zastabilizovaním počtu svojich pracovných miest.
Počas prvého polroku 2014 spoločnosť Daimler vynaložila na hmotné investície (predovšetkým pre nové luxusné autá Tried C, CLA Shooting Brake, AMG a smart, pre nové prevodovky a motory i celé nové závody) 2,1 miliardy eur. Na výskum a vývoj (najmä nových modelov, pohonov a bezpečnostných technológií) investovala ďalších zhruba 2,7 miliardy eur.
Mercedes AMG GT sľubuje ohromné zrýchlenie28. Júl 2014
Pred blížiacim predstavením luxusného, športového auta Mercedes AMG GT, vrcholia aj propagačné akcie automobilky. Mercedes zverejnil nové video, ktoré zvýrazňuje výkon tohto nového športového auta.
V klipe riaditeľ AMG Tobias Moers hovorí, že auto je beštia, ktorá má šialené zrýchlenie, ohromnú silu a nesmierne vysoký krútiaci moment. Moers odmietol prezradiť podrobnosti, každopádne Mercedes už potvrdil, že pod kapotou auta bude twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý by mal generovať výkon 510 HP a krútiaci moment 650 Nm.
Predchádzajúce správy naznačovali, že zrýchlenie auta z 0-100 km/h by mohlo byť už za 3.8 sekundy. Maximálna rýchlosť nového Mercedesu AMG GT bude 312 km/h.
Nový Mercedes AMG GT by sa mal predstaviť už tento rok na autosalóne v Paríži, pričom do predaja by sa toto luxusné, športové auto malo dostať už v marci 2015.
zdroj: worldcarfans.com
Príde ešte výkonnejšie Bentley ako Continental GT3-R?27. Júl 2014
Automobilka Bentley predstavila svoje luxusné, športové auto Bentley Continental GT3-R asi pred mesiacom, avšak spoločnosť už teraz naznačuje, že by mohla prísť ešte extrémnejšia verzia.
Šéfdizajnér Bentley Luc Donckerwolke v rozhovore pre Autocar povedal: ´´Predali sme všetkých 300 kusov Continental GT3-R a stále je veľa zákazníkov, ktorí by chceli ešte extrémnejšie auto.´´ Donckerwolke ale samotný model nepotvrdil, len dodal: ´´ Chcel by som, aby sme oslávili naše úspechy na závodnej trati pripravením ešte extrémnejšej verzie, nielen s vylepšeným motorom, novými kolesami a doplnkami, ale tiež s novým dizajnom a štýlom, ktorý by úzko prepojil závodné a luxusné, športové autá.
Stávajúce Bentley Continental GT3-R má pod kapotou twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 580 HP a krútiaci moment 700 Nm. O prenos výkonu na všetky štyri kolesá sa stará osemstupňová automatická prevodovka, ktorá umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h len za 3.8 sekundy. Maximálna rýchlosť auta je 273 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
Nové Bugatti Veyron príde koncom roka 201526. Júl 2014
Automobilka Bugatti potvrdila, že nový model slávneho Bugatti Veyron je na ceste, pričom do predaja sa toto luxusné, športové auto dostane koncom roka 2015, resp. začiatkom 2016.
Bugatti Veyron sa oficiálne začalo vyrábať v roku 2005, takže je prirodzené, že automobilka pracuje na jeho nástupcovi. Podľa šéfa skupiny VW Waltera de Silvu, nové Bugatti Veyron bude niečo oveľa viac ako len náhrada za starý model. Podľa jeho názoru pôjde o umelecké dielo a automobilka investuje veľa úsilia a technológii, aby vytvorila produkt, ktorý nastaví opäť nové hodnoty v automobilovom svete.
Podľa najnovších informácii, bude pod kapotou nového Bugatti Veyron osvedčený motor W16 o objeme 8.0 litra, ktorý ale doplní elektromotor. Následný hybridný systém by mal generovať kombinovaný výkon neuveriteľných 1500 HP. Maximálna rýchlosť tohto superšportu by mala byť 435 km/h. V pláne je určite úspora hmotnosti, keďže hybridný systém prinesie navýšenie už tak statného auta, ktorého hmotnosť bola 1888 kg.
Nová generácia Bugatti Veyron by mala prísť pravdepodobne s cenou podobnou ako jej predchodca, pričom výroba bude obmedzená na 450 kusov.
zdroj: worldcarfans.com
Luxusné, športové Audi SQ7 potvrdené pre rok 201625. Júl 2014
Člen predstavenstva Audi zodpovedný za technický vývoj potvrdil, že automobilka plánuje ponúknuť športovú verziu Audi SQ7.
V rozhovore pre Autocar Dr. Ulrich Hackenberg povedal: ´´ Nová generácia Audi Q7 bude v predaji v roku 2015, avšak silnejšia športová verzia Audi SQ7 sa ukáže až v roku 2016.
Heckenberg odmietol ísť do podrobností, avšak nové Audi SQ7 by mohlo používať rovnaký motor ako koncept Audi RS5 TDI. Ten mal pod kapotou twin-turbo motor V6 o objeme 3.0 litra doplnený o elektromotor. Kombinovaný výkon auta bol 385 HP a krútiaci moment 750 Nm. Aj keď sa tieto údaje nezdajú tak pôsobivé, v koncepte luxusného, športového auta Audi RS5 TDI stačili na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4 sekundy. Priemerná spotreba paliva bola pritom len 5.3 litra na 100 km.
zdroj: worldcarfans.com
Novinky pre Mercedes A, CLA a GLA25. Júl 2014
Pestrú paletu kompaktov značky Mercedes-Benz rozšíri od septembra viacero modelových noviniek. Pohon oboch náprav 4MATIC pribudne pri jednom novom modeli v Triede A a pri dvoch v Triede CLA. Zároveň modely CLA 200 CDI s pohonom prednej alebo oboch náprav dostanú optimalizovaný motor 2,143 litra (namiesto pôvodného s objemom 1,796 l). A Trieda GLA sa rozšíri o mimoriadne hospodárny základný model s motorom 1,461 litra (s manuálnou alebo s dvojspojkovou automatickou prevodovkou). Všetky novinky splnia požiadavky emisnej normy Euro 6. Sériovo budú disponovať funkciou ECO štart-stop.
K benzínovým modelom Triedy A s pohonom všetkých štyroch kolies pribudne Mercedes A 220 4MATIC. S preplňovaným štvorvalcom 1,991 litra (135 kW/184 k; 300 Nm) zrýchli na 100 km/h za 7,4 sekundy pri spotrebe 6,3 l/100 km.
S pohonom oboch náprav debutujú hneď dve dieselové verzie malého, luxusného, športového auta Mercedes CLA. CLA 200 CDI 4MATIC (100 kW/136 k; 300 Nm) zrýchli na 100 km/h za 9,8 sekundy a spotrebuje 4,6 l/100 km. Druhá výkonnejšia dieselová verzia s pohonom všetkých kolies je CLA 220 CDI 4MATIC (125 kW/170 k; 350 Nm). S motorom, ktorý má rovnaký objem i kombinovanú spotrebu ako jeho slabší variant zrýchli na 100 km/h už za 8,2 sekundy.
Pre vyššiu hospodárnosť optimalizovaný motor 2,143 litra (100 kW/136 k; 300 Nm) dostane CLA 200 CDI s pohonom predných kolies. S novým motorom zrýchli na 100 km/h za 9,9 (s automatickou prevodovkou za 9,8) sekundy a spotrebuje 4,1 (s automatickou prevodovkou 4,0) l/100 km.
Na jeseň sa do predaja dostane aj nový model luxusného, športového auta kompaktnej triedy značky s hviezdou: Mercdes GLA 180 CDI. S motorom 1,461 litra (80 kW/109 k; 260 Nm) a dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT má spotrebovať na 100 km v kombinovanom jazdnom cykle 3,9 (pri manuálnej prevodovke 4,0) litra. Na 100 km/h zrýchli za 11,9 (pri manuálnej prevodovke 12,0) sekundy.
Facelif Porsche Cayenne 2015 ide oficiálne do predaja24. Júl 2014
Automobilka Porsche predstavila facelift svojho luxusného, športového auta kategórie SUV, populárne Porsche Cayenne 2015.
Facelift Porsche Cayenne 2015 prichádza s celou radou vizuálnych vylepšení, a to hlavne v prednej časti. Nová je predná mriežka, prepracovaný nárazník s viacerými otvormi pre prívod vzduchu, upravené sú aj predné blatníky a predná kapota, ktorá tak trochu nabrala na objeme a má aj iný dizajn.
Bi-Xenony sú štandardne v ponuke pre Porsche Cayenne diesel, S a S E-hybrid, ktorý má tiež LED denné svietenie. Porsche Cayenne Turbo má kompletne LED svetlá s Porsche Dynamic Light System. Zadné svetlá prešli tiež drobnou úpravou, sú viac hranaté, pričom revidovaný je zadný batožinový priestor a nárazník zahrňujúci výfukové koncovky.
Najdôležitejšia zmena je však pod kapotou, kde nové Porsche Cayenne S 2015 získalo bi-turbo motor V6 o objeme 3.6 litra, výhradne vyvinutý pre Porsche. Výkon motora je 420 HP, krútiaci moment 550 Nm. Zrýchlenie auta z 0-100 km/h je 5.5 sekundy (5.4 sekundy so Sport Chrono Paketom), maximálna rýchlosť tohto luxusného, športového auta je 259 km/h. Nový motor je náhradou za nepreplňovaný motor V8 o objeme 4.8 litra, ktorý mal o niečo lepší výkon, ale veľmi vysokú spotrebu paliva.
Nové Porsche Cayenne S E-Hybrid má pod kapotou motor V6 o objeme 3.0 litra (výkon 333 HP) v kombinácii s elektromotorom, ktorý generuje výkon 95 HP. Kombinovaný výkon auta je 416 HP a krútiaci moment 590 Nm. Auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 5.9 sekundy, pri maximálnej rýchlosti 243 km/h. Čisto na elektrický pohon dokáže auto prejsť 18-36 km pri maximálnej rýchlosti 124 km/h.
Porsche hovorí, že podvozok faceliftu Porsche Cayenne bol prepracovaný pre lepší komfort, bez toho aby to ovplyvnilo dynamiku SUV. Interiéru dominuje nový športový volant s pádlami na radenie.
Facelift luxusného, športového auta Porsche Cayenne 2015 sa do predaja dostane ešte pred koncom roka, pričom ceny by nemali byť výrazne iné ako u stávajúcej generácie.
zdroj: worlddcarfans.com
Prekoná vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale cenu 20 miliónov EUR?23. Júl 2014
Veľmi vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale z roku 1965 by sa malo dostať do predajnej aukcie klasických luxusných, športových automobilov 16.augusta 2014, ktorú organizuje firma RM Auctions.
Očakáva sa, že cena za tento jedinečný automobil by mohla dosiahnuť až 25 miliónov EUR, čim by sa Ferrari 275 GTB/C Speciale stalo najdrahším Ferrari vôbec. Doteraz tento rekord drží Ferrari 275 GTB/4 Nart Spider, ktoré bolo predané v roku 2013 za 20 miliónov EUR.
Konkrétne tento automobil je jedným z troch vyrobených a má číslo podvozku 06701. Auto bolo vyrobené v Maranelle koncom roka 1964 a počiatkom roka 1965 prebehla len jeho homologácia na závodné auto. To malo byť silnou konkurenciou pre Ford GT40 a Shelby Cobra Daytona v Le Mans 1965. Kompletne bolo auto dokončené v apríly 1965 a išlo o prvý kus zo série troch automobilov Ferrari 275 GTB/C Speciale, ktoré boli vyrobené.
Konkrétne toto auto s podvozkom 06701 nikdy na závodnej trati nepretekalo. Jeden z ďalších automobilov ale skončil celkove tretí v poradí na 24 hodín Le Mans 1965 a stal sa tak najlepším autom tej doby s motorom vpredu.
Ferrari 275 GTB/C Speciale je vybavené ľahkou hliníkovou karosériou a podvozkom zhotoveným z menších, tenkých trubiek a s nezávislým zadným pružením. Pod kapotou tohto športového auta sa ukrýva vyladený motor V12 o objeme 3.3 litra, ktorý má 6 karburátorov a výkon 320 HP (o 70 HP viac ako štandardné Ferrari 275 GTB).
zdroj: worldcarfans.com
Crossover od Bentley má byť najrýchlejší a najsilnejší22. Júl 2014
Automobilka Bentley už dávnejšie oznámila, že pripravovaný crossover by mal byť najvýkonnejší a najluxusnejší na trhu SUV. Vyzerá to tak, že Bentley tieto slová myslí vážne, keďže podľa slov riaditeľa obchodu a marketingu Kevina Rosa, SUV od Bentley s motorom W12 bude aj najrýchlejšie na svete.
Ak sa chce Bentley pýšiť týmto titulom, musí prekonať luxusné, športové autá kategórie SUV ako je BMW X5/X6 M, Porsche Cayenne Turbo S a Range Rover Sport SVR. V dôsledku toho bude pod kapotou twin-turbo motor W12, ktorý by mal poskytovať výkon viac ako 550 HP.
Zaujímavé je, že Rose podľa Car & Drive očakáva, že plug-in hybridná verzia sa stane najpredávanejším modelom. Takmer 30% potencionálnych kupcov sa zaujíma o ekologickú verziu tohto auta, pričom je pre nich dostatočný dojazd čisto na elektrický pohon 48 km.
Okrem vyššie uvedených motorizácii sa dá očakávať twin-turbo motor V8 o objeme 4.0 litra a možno tiež dieselová verzia 4.2 TDI V8 z dielne Audi.
zdroj: worldcarfans.com
Bentley zvažuje menšie kupé ako Continental GT21. Júl 2014
Podľa nedávnej správy, výrobca luxusných, športových automobilov Bentley zvažuje nový vstupný model verzie kupé, ktorý by sa postavil pod Continental GT.
Podrobnosti sú zatiaľ obmedzené, Car & Driver ale hlási, že Bentley sa zamýšľa nad vstupným modelom luxusného, športového auta, ktoré by malo pod kapotou výhradne motor V8. Nie sú zatiaľ žiadne informácie o cenách alebo dátume začatia predaja, každopádne automobilka sa bude snažiť zaútočiť na konkurenciu ako je Aston Martin Vantage, Porsche 911 a McLaren P13.
V nadväzujúcej správe obchodný a marketingový riaditeľ Kevin Rose povedal, že Bentley sa chce vrátiť k budovaniu individuálnych modelov. Rose vysvetlil, že luxusné, športové autá ako Lamborghini a Ferrari sa dajú individuálne vylepšiť priamo výrobcom, čo je pre automobilky veľmi výhodné a nevidí dôvod, prečo by takáto individualizácia nemohla fungovať aj v Bentley.
zdroj: worldcarfans.com