Novinky
Vyladené Audi RS3 Sportback od ABT má výkon 500 koní19. Január 2018
Štandardné Audi RS3 Sportback má pod kapotou preplňovaný päťvalec o objeme 2.5 litra, ktorý generuje super výkon 400 HP. Pre zákazníkov, ktorým by výkon nestačil, prichádza ABT s balíčkom úprav luxusného, športového auta Audi RS3 Sportback.
Balíček úprav ABT Power R pre Audi RS3 Sportback generuje obrovský výkon 500 HP. S vyšším výkonom prichádza ABT aj s upravenými brzdami, ktoré majú priemer 380 mm. Luxusné, športové autá Audi RS3 Sportback jazdia na nových 19-20´´ originál diskoch ABT.
ABT nezverejnil informácie o krútiacom momente, ale štandardne má Audi RS3 Sportback 480 Nm. ABT ponúka možnosť úprav pružín a výrobu bezpečnostného rámu proti prevráteniu. Vlastný výfukový systém so štvoricou čiernych koncoviek výfukov dodáva preplňovanému motoru úžasný zvuk.
Bolo by zaujímavé vedieť, aké sú rýchlostné parametre luxusného, športového auta Audi RS3 Sportback z dielne ABT. Štandardná verzia dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.1 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je elektronicky obmedzená na 280 km/h.
ABT ponúka pre model Audi RS3 Sportback aj jemné úpravy exteriéru, ktoré obsahujú nový predný spojler, lišty a doplnky mriežky s logom RS3. Interiér je možné doplniť o komponenty z uhlíkových vlákien a koberčeky ABT.
zdroj: motor1.com
Ferrari potvrdilo čisto elektrický superšport18. Január 2018
Šéf automobilky Ferrari Sergio Marchionne oznámil, že Ferrari plánuje výrobu a predaj luxusného, športového auta čisto na elektrický pohon.
V rozhovore pre Bloomberg sa Marchionne vyjadril aj o Tesle, keď uviedol, že ´´to čo spoločnosť Elona Muska dokázala, je impozantné. Ferrari najskôr plánuje v prvej polovici tohto roka zverejniť nový obchodný plán, ktorý by mal obsahovať nové hybridné verzie a od nich je už len kúsok k luxusným, športovým autám čisto na elektrický pohon, ´´ dodal Marchionne.
Ferrari v elektrifikácii automobilov nie je žiadny nováčik, keďže jej vlajková loď LaFerrari je fakticky hybrid. Ten má pod kapotou atmosférický motor V12 s výkonom 800 HP a elektromotor s výkonom 163 HP. Kombinovaný výkon tohto luxusného, športového auta je impozantných 963 HP. Exkluzívna séria LaFerrari išla do predaja v obmedzenej sérii 500 modelov kupé a 210 kabrioletov Aperta.
V tomto momente nie je jasné, kedy by sa prvé luxusné, športové auto Ferrari na elektrický pohon dostane do predaja, každopádne dá sa predpokladať až ďalšie desaťročie. Ešte predtým (okolo roku 2020 Ferrari) predstaví nový, luxusný, športový crossover Ferrari.
zdroj: motor1.com
Pirelli ponúkne pre Lamborghini Urus šesť typov pneumatík17. Január 2018
Luxusné, športové autá Lamborghini Urus nie sú úplne typickými SUV, takže nie je prekvapením, že aj technológia pneumatík pre takto výkonné vozidlá bude musieť byť prispôsobená. Pre Pirelli to bola technologická výzva, aby ponúkol vhodnú zmes pneumatík na toto nové super SUV.
Pirelli smerovalo svoje úsilie do vývoja pneumatík pre tak špecifické luxusné, športové autá, ktoré ponúkajú síce superšprtový výkon, ale mali by byť do určitej miery praktické a použiteľné v miernom teréne. Celkove Pirelli ponúkne sortiment pneumatík Pirelli P Zero, P Zero Corsa a Scorpion. Všetky pneumatiky budú kompatibilné s 21-23´´ originál diskami Lamborghini Urus.
Pirelli hovorí, že pneumatiky P Zero Corsa boli navrhnuté pre ´´adrenalín na závodnej trati´´ a je veľmi pravdepodobné, že rovnaké pneumatiky bude mať obuté aj luxusné, športové auto Lamborghini Urus, ktoré sa pokúsi prekonať rekordný čas SUV na okruhu v Nurburgringu. Čo sa týka ostatných dvoch pneumatík, štandardné Pirelli P Zero boli navrhnuté pre milovníkov výkonu, zatiaľ čo Scorpion je skôr na extrémne použitie a náročnejší terén (ak je teda majiteľ auta za viac ako 200.000 EUR ochotný ísť do náročnejšieho terénu).
Či už bude Lamborghini Urus jazdiť na letných alebo zimných pneumatikách Pirelli, pôjde skutočne o superšportové SUV, ktoré dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 305 km/h. O bezpečné zastavenie sa budú starať najväčšie brzdy aké boli vyrobené s priemerom 440 mm vpredu a 370 mm vzadu.
Lamborghini odhaduje, že v roku 2018 predá asi 1000 kusov luxusného, športového auta Lamborghini Urus. V roku 2019 je plánovaný nárast produkcie až na 3500 vozidiel, čo by malo fakticky zdvojnásobiť celkovú ročnú kapacitu Lamborghini.
zdroj: motor1.com
Crossover od Ferrari bude vyzerať a jazdiť ako Ferrari16. Január 2018
Šéf automobilky Ferrari Sergio Marchionne na autosalóne v Detroite naznačil informácie o pripravovanom novom luxusnom, športovom aute Ferrari. V rozhovore pre AutoExpress povedal, že: ´´Zatiaľ to vyzerá tak, že by malo ísť o praktickejšie Ferrari, ktoré ale bude stále vyzerať ako Ferrari a rovnako sa bude aj šoférovať.´´
Aj keď vyjadrenie šéfa Ferrari je stále pomerne nejasné, zdá sa, že nový model ponesie DNA Ferrari a pôjde o úplne iný typ ´´crossoveru´´. Jediným porovnaním v tejto kategórii mu môže byť luxusné, športové SUV Lamborghini Urus.
V Detroite tiež zaznela informácia, že Ferrari bude do konca roka 2018 bez dlhov a nový model bude hrať rozhodujúcu úlohu v pláne zdvojnásobiť zisk do roku 2022. Len do Číny by malo ísť takmer 2000 vozidiel tohto nového luxusného, športového auta, pričom základná cena by mala byť okolo 300.000 EUR.
Model Ferrari, ktorý nesie interné označenie FX16, by mal využívať platformu Ferrari GTC4Lusso, pričom pod kapotou by sa mohol objaviť aj hybrid, aspoň na niektorých trhoch. FUV (Ferrari Utility Vehicle) od Ferrari bude jednou z posledných akcii šéfa Marchionneho, ktorý by mal v roku 2020 skončiť na pozícii riaditeľa.
Podrobnejšie informácie o tomto novom luxusnom, športovom aute Ferrari by mali byť známe v prvej polovici tohto roka, kedy Ferrari predstaví nový predajný plán až do roku 2022.
zdroj: motor1.com
Moderný koncept Lexus LF-1 je predzvesťou nového modelu LX15. Január 2018
Tretia generácia crossoveru Lexus LX je už takmer desať rokov stará a tak je nanajvýš jasné, že ak chce udržať krok s konkurenciou ďalších luxusných, športových automobilov, potrebuje nový model. Koncept Lexus LF-1 Limitless, ktorý bol dnes predstavený by mal podľa všetkého ukazovať smer, akým sa nový Lexus LX bude uberať.
Typicky odvážny dizajn Lexusu prijal aj nový koncept LF-1, pričom na jeho príprave spolupracovalo aj dizajnové štúdio z Kalifornie CALTY Design Research. Koncept jazdí na veľkých 22´´ originál diskoch a prijíma mimoriadne ostrý dizajn v súlade so súčasným trendom luxusných, športových automobilov Lexus. Model má dĺžku 5014 mm, šírku 1986 mm a výšku 1605 mm. Oproti modelu LX je koncept výrazne nižší a o niečo kratší.
Dizajn konceptu Lexus LF-1 Limitless je vskutku jedinečný. Vretenová mriežka môže byť pre niekoho trochu neobvyklá a delený zadný spojler je tiež pomerne ´´zaujímavý´´, každopádne celkove ide o veľmi elegantný dizajn s príťažlivou líniou strechy. Futuristické svetlá prispievajú ku špičkovému vzhľadu celého konceptu.
Interiéru dominuje minimalistická kabína s veľmi málo obvyklými ovládacími prvkami. Komplet digitálny displej šoféra je doplnený o rozsiahlu informačnú obrazovku a niekoľko dotykových tlačidiel, ktoré je možné ovládať pomocou dostupných nastavení. 4D navigačný systém bol implementovaný spolu s ďalšími obrazovkami do operadiel predných sedadiel a je súčasťou zábavného systému.
Jedinou hádankou celého konceptu je pohon. Lexus uvádza, že koncept môže ponúknuť neobmedzené množstvo motorov, vrátane hybridu, čisto elektrického pohonu, ale aj pohon na vodíkové palivové články.
zdroj: motor1.com
Dopyt po hybridnom Porsche Panamera brzdí nedostatok batérii14. Január 2018
Automobilka Porsche sa dostala do problémov s dodávkou batérii pre nové luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo S E-hybrid. O tento nový model je veľmi veľký záujem, pričom len v Európe je to 60% z celkových predajov Porsche Panamera.
Nedostatok batérii je trochu prekvapením, keďže nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je dodávané s menšou batériou o kapacite 14.1 kWh. Pri ročnom predaji 8.000 kusov to znamená celkovú kapacitu pre dodávateľov batérii 113 MWh.
Šéf závodu Porsche v Lipsku Gerd Rupp k tomu povedal: ´´V súčasnej dobe sme schopní uspokojiť dopyt zákazníkov veľmi dobre. Existujú však limity, keďže sme závislí na kapacitách dodávateľov batérii. Projektovali sme určitý objem pre dodávateľov batérii a dopyt po luxusnom, športovom aute Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nás trochu prekvapil. Výsledkom dopytu je dodacia doba hybridného modelu Panamera, ktorá je aktuálne 3-4 mesiace.´´
Pokiaľ sa takéto problémy objavia už v rannej fáze plánovanej elektrifikácie luxusných, športových automobilov Porsche, naskytá sa otázka, čo sa stane, keď bude Porsche predávať čisto elektrické a plug-in hybridné verzie vo väčšom objeme? Podľa dostupných informácii tiež Porsche zápasí s nedostatkom pracovníkov, čo rovnako spomaľuje dodávku vozidiel.
zdroj: motor1.com
Bentley Bentayga s benzínovým motorom V8 má výkon 542 koní13. Január 2018
Automobilka Bentley predstavila svoje luxusné, športové SUV Bentayga už v roku 2015 s mohutným motorom W12 o objeme 6.0 litra. O rok neskôr prišiel do predaja dieselový osemvalec s objeme 4.0 litra, ktorý je prevzatý z koncernového SUV Audi SQ7. Teraz Bentley prichádza s ďalšou možnosťou, kedy sa pod kapotou objaví benzínový biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra.
Nový motor v Bentley Bentayga výkon 542 HP a krútiaci moment 770 Nm, rovnako ako je to u luxusných, športových automobilov Porsche Panamera a Porsche Cayenne Turbo. Bentayga dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.5 sekundy a má maximálnu rýchlosť 290 km/h. Pre porovnanie, vrcholná verzia Bentley Bentayga s motorom W12 je o 0.6 sekundy rýchlejšia a maximálnu rýchlosť má o 11 km vyššiu.
Výkon motora je prenášaný na prednú a zadnú nápravu prostredníctvom osemstupňovej prevodovky ZF, ktorá posiela 60% krútiaceho výkonu na zadnú nápravu. Nie že by to bolo u luxusného, športového auta Bentley Bentayga podstatné číslo, každopádne priemerná spotreba modelu by mala byť 11,4 litra na 100 km. Je to teda určite ekonomickejšia verzia ako model s motorom W12. Bentayga s motorom V8 je štandardne vybavená Start/Stop systémom a tiež vypínaním štvorice valcov.
Z pohľadu dizajnu vyzerá benzínová Bentayga fakticky rovnako ako verzia s motorom W12, resp. motorom V8 4.0 TDI. Jediným rozpoznávacím znamením je štvorica koncoviek výfuku. Luxusné, športové autá Bentley Bentayga môžu byť vybavené keramickými brzdami, ktoré sú najväčšie aké kedy boli vyrobené na predné kolesá. Verzia s motorom V8 tiež dostane nové 22´´ originál disky Bentley s čiernou, leštenou povrchovou úpravou.
Výbava interiéru Bentley Bentayga ponúka veľa možností, ktoré dodávajú tomu luxusnému, športovému autu jedinečný charakter. Vo výbave môže byť aj prémiový zvukový systém Naim, ktorý ponúka 18 reproduktorov o celkovom výkone 1950 wattov.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz G z roku 1979 zaliaty v jantári12. Január 2018
So svetovo najväčšou inštaláciou zo syntetickej živice dáva Mercedes-Benz do pozornosti svetovú premiéru nového, luxusného, športového SUV Mercedes-Benz G na severoamerickom medzinárodnom autosalóne (North American International Auto Show) v Detroite, ktorá sa bude konať 14. januára 2018. Odteraz vyzdobuje vstup do výstavnej haly NAIAS Cobo Hall obrovská „jantárová“ kocka zo 44,4 ton syntetickej živice. V nej je zaliaty Mercedes-Benz G z prvého produkčného roku 1979. Inštalácia symbolizuje nadčasovosť terénnej legendy a odkazuje na prírodný fenomén zakonzervovaného hmyzu v jantári. Rovnako ako ich DNA, gény prvej Triedy G sa trvale zachovali a prenášajú sa z generácie na generáciu. Tieto gény sú prenesené aj do nového Mercedesu-Benz G a nesú charakteristické vlastnosti najdlhšie žijúceho modelové radu Mercedes-Benz do nového veku: ikonický dizajn, nezničiteľná prevaha v teréne a výnimočný jazdný komfort na ceste.
Výroba kocky zo syntetickej živice s rozmermi 5,5 x 2,55 x 3,1 m (D x Š x V) a váhou 44,4 ton, v ktorej sa nachádza model 280 GE z roku 1979, trvala 90 dní. Denne kocka narástla do výšky o 3 cm. Vznikol dojem, akoby jantár zalial Mercedes-Benz G v teréne, jej domovskom prostredí.
Exkluzívna zbierka Porsche 964 ide do predajnej aukcie11. Január 2018
Aukčný dom RM Sotheby´s má ponúknuť v predajnej dražbe najrozsiahlejšiu zbierku limitovaných edícii luxusných, športových automobilov Porsche 911 Type 964.
Aukcia obsahuje zbierku 11 vozidiel Porsche typu 964 a jeden typ 930. Všetky tieto luxusné, športové autá boli zhromaždené jediným zberateľom za desiatky rokov. Do predaja idú tie najvýkonnejšie, špeciálne edície Porsche 964, ktoré boli v danej dobe dostupné a postavené exkluzívnym oddelením Porsche.
Impozantnej zbierke dominuje fakticky nové, luxusné, športové auto Porsche Carrera RSR 3.8, ktoré je dokončené vo vzácnej žltej farbe Ferrari. Predávané vozidlo z limitovanej série 45 kusov má len 765 kilometrov a odhadovaná cena za tento špeciál sa pohybuje v intervale 1.2-1.4 milióna dolárov.
Ďalším skvelým kúskom je aj Porsche Carrera RS 3.8, ktorých bolo vyrobených len 55. Model je vo vynikajúcom stave a má najazdených len 7.000 kilometrov. Predajná cena by mala byť okolo 1.5 milióna dolárov.
Do aukcie pôjde aj trojica luxusných, športových automobilov Porsche Turbo S Leichtbau z roku 1993, Porsche Turbo S X83 Flachbau (cena okolo 600.000 dolárov) a Porsche Turbo S X85 Flachbau (cena okolo 800.000 dolárov). Jedná sa rovnako o mimoriadne vzácne verzie, ktorých bolo vyrobených len 39 kusov.
Súčasťou zbierky sú aj tieto luxusné, športové autá Porsche:
- 1991 Porsche Carrera Cup (cena 250-325.000 dolárov)
- 1994 Porsche Turbo 3.6 (cena 200-250.000 dolárov)
- 1994 Porsche Speedster (cena 200-250.000 dolárov)
- 1991 Porsche Turbo 3.3 (cena 200-250.000 dolárov)
- 1992 Porsche Carrera RS (cena 200-250.000 dolárov)
- 1989 Porsche Turbo ´´Flat Nose´´ Coupe (cena 200-250.000 dolárov)
- 1993 Porsche Carrera RS America (cena 200-250.000 dolárov)
Zástupca dražiteľa RM Sotheby´s Alexander Weaver k dražbe povedal: ´´Kolekcia Porsche 964 je nepochybne najkomplexnejšou a najkvalitnejšou zbierkou limitovaných edícii luxusných, športových automobilov Porsche 964, ktorá kedy išla do aukcie.´´
zdroj: motor1.com
BMW M5 používa špeciálne pneumatiky Pirelli odvodené z F110. Január 2018
Zdá sa, že výrobca pneumatík Pirelli bude musieť stále častejšie vyvíjať špeciálne pneumatiky pre ´´bežné´´ luxusné, športové autá. Pirelli je dodávateľom špeciálnych pneumatík pre Formulu 1, pričom špičkovú technológiu sa snaží používať aj komerčnej sfére. Nové pneumatiky Pirelli P Zero vyvinuté špeciálne pre luxusné, športové autá BMW M5 majú zmes polymérov, ktorá bola pôvodne vytvorené práve pre pneumatiky F1.
Či už pôjde o BMW M5 s pohonom zadných kolies alebo systémom xDrive, Pirelli sľubuje vysokú úroveň priľnavosti a výkonu za mokra. Pirelli uviedlo, že jednou z priorít počas vývoja bolo vyrovnanie namáhania predných a zadných náprav. Riešením je rôzne vrstvenie konštrukcie kostry pneumatiky vpredu a vzadu, zatiaľ čo obrys pneumatík Pirelli P Zero bol upravený tak, aby dokonale zodpovedal ráfiku originál disku BMW.
Najnovšie pneumatiky Pirelli pre luxusné, športové autá BMW M5 majú rozmer 275/35 ZR20 102Y XL, resp. 285/35 ZR20 105Y XL a sú obuté na 20´´ diskoch originál BMW M5. BMW a Pirelli pracujú spoločne na vývoji a testovaní pneumatík, ktoré vychádzajú z najnovšieho modelu pneumatík Pirelli P Zero predstaveného na jar 2017. Obe spoločnosti hovoria, že pneumatiky boli vylepšené tak, aby dokonale harmonizovali s podvozkom a jazdnými vlastnosťami nového BMW M5.
zdroj: motor1.com