Novinky
Bentley Flying Spur má luxusný interiér vyrábaný ručne25. Január 2020
Značka Bentley je synonymom vkusu a kultivovanosti. Najnovšie luxusné, športové autá z dielne Bentley, model Bentley Flying Spur, sú toho dôkazom. Nový model obsahuje najzložitejší interiér v histórii značky.
Každý interiér Bentley Flying Spur má 350 kožených panelov zošitých k 60tím interiérovým dielom 141 remeselníkmi, ktorí na to použili takmer 2 km stehov. Pre tých, ktorí sa obávajú, odkiaľ pochádza koža interiéru Bentley Flying Spur, je získaná udržateľne z severoeurópskych býkov ako vedľajší produkt mäsového priemyslu.
Pracovníci, ktorí vo fabrike pracujú na výrobe interiéru pre luxusné, športové autá Bentley Flying Spur musia prejsť pre samotnou prácou päťmesačným kurzom pod vedením Bentley Master Trainer, ktorý zaistí vysoký štandard remeselnej výroby.
Centrom interiéru luxusného, športového auta Bentley Flying Spur je volant, ktorý je jednou z najdôležitejších častí vozidla. Bentley hovorí, že zároveň ide o jedno z najkomplikovanejších ručných šití a koženej práce v automobilovom priemysle vôbec. Krížové zošívanie potrebné k spojeniu kožených kusov dohromady sa považuje za príliš zložité, než aby ho bolo možné uskutočniť strojom. Zošitie volantu trvá zručnému remeselníkovi približne 3.5 hodiny.
Aj keď Bentley označilo volant za najkomplikovanejšiu časť interiéru, sedadlá nie sú o moc jednoduchšie. Ich vzájomné zošívanie trvá takmer 12 hodín. Bentley pre svoje luxusné, športové autá Flying Spur pridalo aj špeciálne logo na opierkach hlavy, ktoré má 5.103 stehov.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz EQC je trvalo udržateľné vozidlo24. Január 2020
Trvalá udržateľnosť má množstvo podôb. Mercedes-Benz ako výrobca luxusných, športových automobilov má ambíciu vyvíjať výrobky, ktoré sú vo svojom trhovom segmente mimoriadne ekologické. Pokiaľ ide o osobné motorové vozidlá, v rámci vízie „Ambition 2039“ sa Mercedes-Benz snaží dosiahnuť cieľ, ktorým je poskytnutie autoparku nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2 v priebehu 20 rokov. V podobe modelu Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC spoločnosť v tomto roku uvádza na trh prvé vozidlo značky Mercedes-Benz v rámci značky produktov a technológií EQ. Tento model práve úspešne absolvoval komplexnú ekologickú kontrolu. Výsledok v rozsiahlej miere skontrolovala spoločnosť TÜV Süd. Ekologická kontrola je založená na ekologickej bilancii, v rámci ktorej sa overujú ekologické účinky osobného motorového vozidla počas celého cyklu životnosti, teda počnúc získavaním surovín cez výrobu a používanie až po konečné zhodnotenie. V prospech EQC 400 4MATIC pritom hovorí jazdenie, ktoré je trvale lokálne bez emisií, a vysoká efektívnosť elektrického hnacieho ústrojenstva. Zo skúšok ďalej vyplýva: pre bilanciu emisií CO2 je určujúca predovšetkým zmes elektrického prúdu pre jazdnú prevádzku.
Až po posúdení celého životného cyklu vozidla vzniká realistický obraz, napríklad o jeho emisnej stope, pokiaľ ide o CO2. Mercedes-Benz vykonáva túto takzvanú ekologickú kontrolu, ktorá podrobne zohľadňuje všetky ekologické aspekty, pravidelne už od roku 2005. Výpočet sa zakladá na jazdnom výkone, ktorý v závislosti od segmentu dosahuje 150 000 až 300 000 kilometrov. V prípade EQC je to 200 000 kilometrov. Elektrické vozidlá dokážu v následnej jazdnej prevádzke v závislosti od zdroja energie kompenzovať spočiatku vyššie emisie CO2 pri výrobe. Ak sa podarí prevádzkovať elektrické vozidlá len pomocou obnoviteľných druhov energie, emisie CO2 sa v priebehu cyklu životnosti znížia až o 70 percent v porovnaní s vozidlami so spaľovacím motorom.
Pri inak rovnakých podmienkach vzniká pri výrobe elektrických vozidiel v porovnaní s výrobou vozidiel so spaľovacím motorom viac emisií CO2, pretože najmä na výrobu akumulátorových článkov je potrebné veľké množstvo energie. O to dôležitejšia je preto perspektíva odberu energie pre výrobu s neutrálnymi emisiami CO2. Mercedes-Benz chce tento cieľ dosiahnuť už od roku 2022. Dovtedy by všetky európske výrobné závody mali vyrábať s neutrálnymi emisiami CO2. Jedným krokom na tejto ceste v Nemecku je elektrický prúd, ktorý pochádza z veterných elektrární, ktorých podpora podľa zákona o obnoviteľných energiách (EEG) po roku 2020 vyprší. Mercedes-Benz tento elektrický prúd odberá ako prvý veľký priemyselný zákazník. Spoločnosť tým zaisťuje dlhodobú prevádzku týchto severonemeckých veterných turbín. Ekologický elektrický prúd z veterných elektrární by sa mal používať aj na výrobu vozidiel EQC v závode Mercedes-Benz v Brémach, ako aj na výrobu akumulátorov v prevádzke nemeckej spoločnosti ACCUMOTIVE v saskom meste Kamenz. V zákazníckom centre v Brémach sa vozidlá EQC pred odovzdaním odberateľovi okrem toho nabíjajú solárnou energiou.
Na elektrické vozidlá pripadá približne 51 percent emisií CO2 z celého životného cyklu, príčinou čoho je okrem iného náročná výroba akumulátorov. V štádiu používania je to ešte stále približne 49 percent. Pri používaní elektrického prúdu z EÚ pre jazdnú prevádzku, a to vo fáze výroby, ako aj vo fáze používania, je preto veľmi dôležité, ako sa elektrický prúd vyrába.
Mercedes-Benz sa usiluje o to, aby výroba vo vlastných európskych závodoch mala od roku 2022 neutrálne emisie CO2. Vo fáze používania môže vodič dokonca už dnes bezprostredne ovplyvniť bilanciu svojho elektrického vozidla – podľa toho, aký elektrický prúd odoberá. Podobne vyzerá aj ekologická bilancia, najmä bilancia CO2, pri konkrétnom posudzovaní celého životného cyklu vozidla Mercedes-Benz EQC s jazdným výkonom 200 000 kilometrov. Aktuálne sa pri jeho výrobe uvoľňuje 16,4 ton CO2. Ak sa akumulátory nabíjajú elektrickým prúdom z energického mixu EÚ, emisie sa zvyšujú o ďalších 16 ton. Uvoľnené množstvo CO2 teda celkovo predstavuje 32,4 tony. Ak sa na nabíjanie akumulátorov používa čistejší elektrický prúd, možno v prípade EQC takmer dvojnásobne znížiť emisnú stopu CO2 až na celkovú hodnotu 17,1 t CO2 (výroba osobného motorového vozidla, spotreba elektrického prúdu pre jazdu, koniec životného cyklu).
Pri posudzovaní energetickej bilancie sú dôležité podobné faktory. Efektívnosť výroby elektrického prúdu sa totiž výrazne odlišuje podľa použitého primárneho zdroja energie. Na základe toho sa mení energetické využitie zdrojov. Pri tomto výpočte sa spôsob získavania energie a tým aj spotreba primárneho druhu energie na prevádzku vozidla líšia (prúd z energetického mixu EÚ, príp. prúd z vodnej elektrárne), spotreba energie pri výrobe EQC a na konci životného cyklu pritom ostali nezmenené. A aj tu sa dosiahol podobný výsledok: obnoviteľná energia počas jazdnej prevádzky celkovo znižuje energetickú bilanciu EQC zo 722 na 478 gigajoulov – to teda predstavuje úsporu energie na úrovni približne 34 percent.
Komplexná ekologická kontrola však nie je zameraná iba na emisie CO2 a spotrebu energie: na to, aby bolo možné vyhodnotiť ekologickosť vozidla, berú experti zreteľ na všetky emisie, ako aj na použitie a spotrebu zdrojov v priebehu celého životného cyklu.
V porovnaní s konvenčným vozidlom so spaľovacím motorom, špecifické komponenty pohonu EQC pri výrobe zvyšujú mieru použitia materiálov a energií. Keďže sa spaľovací motor, prevodovka a periféria motora a prevodovky v tomto prípade neuplatňujú, znižuje sa podiel ocele alebo železa. Naopak, zvyšujú sa podiely materiálov z ľahkých kovov, polymérov a iných kovov.
Prevádzková hmotnosť vozidla EQC 400 4MATIC dosahuje 2 420 kilogramov. Najväčšia úspora sa dosiahla pri oceli a železe na úrovni 39 percent, ďalej nasledujú ľahké kovy (23 percent) a polymérové materiály, teda plasty (18 percent).
Mercedes-Benz pri vývoji v zásade kladie dôraz na neustále znižovanie miery použitia zdrojov a účinkov použitých materiálov na životné prostredie. Do roku 2030 chce značka Mercedes-Benz znížiť použitie primárnych zdrojov pri hnacom ústrojenstve a technike akumulátorov v porovnaní s dnešnými elektrickými vozidlami a hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete o 40 percent.
Už dnes sa priebežne rozširuje použitie materiálov, ktoré šetria prírodné zdroje, napríklad recyklovaných plastov a obnoviteľných surovín vo vozidlách. Takto vzniká nová vysokokvalitná látka pre poťahy sedadiel Response, ktorá je vyvinutá pre vozidlo EQC a pozostáva kompletne z recyklovaných fliaš PET. Recyklované plasty sa navyše používajú aj v obložení priehlbiny na náhradné koleso alebo v krytoch dolnej strany motorového priestoru. Používajú sa aj obnoviteľné suroviny ako kenaf, vlna a papier. Vlákna kenafu sa používajú napríklad v obložení ložného priestoru a papier sa zase uplatňuje ako voštinové jadro v ložnom dne.
Pri novom EQC sa spolu 100 konštrukčných dielov vrátane drobných dielov ako patentné gombíky, plastové matice a pripevňovače vedenia s celkovou hmotnosťou 55,7 kilogramu čiastočne vyrába z materiálov, ktoré šetria životné prostredie.
Počas vývoja vozidla vypracúva Mercedes-Benz pre každý model vozidla koncepciu, v rámci ktorej sa všetky konštrukčné diely a materiály analyzujú so zreteľom na ich vhodnosť pre rozličné stupne procesu recyklácie. Preto sú materiály všetkých modelov osobných motorových vozidiel Mercedes-Benz podľa ISO 22 628 do 85 percent recyklovateľné a do 95 percent znovu použiteľné. Také je aj vozidlo Mercedes-Benz EQC. Recyklácia však v prvom rade neznamená vracanie materiálov naspäť do obehu.
Na realizáciu príslušného reťazca procesov a zabezpečenie budúceho dopytu po zdrojoch v oblasti elektrickej mobility sa spoločnosť aktívne podieľa na výskume a vývoji nových recyklačných technológií. Poznatky o recyklácii lítium-iónových akumulátorov boli doteraz zozbierané v mnohých rôznych výskumných projektoch a v spolupráci s dodávateľmi a partnermi zaoberajúcimi sa likvidáciou odpadov. Látková recyklácia použitých surovín ako lítium, nikel, platina, kobalt a zriedkavé zeminy je neoddeliteľnou súčasťou posudzovania a aj s ňou sa počíta už pri navrhovaní koncepcie konštrukčných dielov. Pre proces recyklácie akumulátora značka Mercedes-Benz určila štyri stupne a vyvinula príslušné procesy:
- ReUse: opätovné použitie akumulátora. Opätovné spracovanie sa tu obmedzuje na čistiace práce a výmenu dielov s obmedzeným časom používania, ako sú napríklad poistky.
- RePair: Tento hlbší stupeň opravy dodatočne zahŕňa aj opravy akumulátora. Takto je možné vymieňať jednotlivé moduly systému akumulátorov.
- ReManufacturing: tento proces zahŕňa kompletné rozobratie akumulátora až na jednotlivé články. Po roztriedení, kontrole a výmene konštrukčných dielov možno systém akumulátora znovu poskladať.
- ReMat: Tento proces zahŕňa látkovú recykláciu a opätovné získavanie cenných obsiahnutých látok. Pre produktovú recykláciu vysokonapäťových akumulátorov už spoločnosť založila centrálne stredisko opätovného spracovania v prevádzke v Mannheime.
Koncern Daimler sa pri zakladaní 100-percentnej dcérskej spoločnosti Mercedes Benz Energy GmbH zameral najmä na ReUse pri stacionárnych zásobníkoch energie: životný cyklus akumulátora vozidla dobíjateľného zo siete alebo akumulátora elektrického vozidla sa totiž nemusí skončiť spolu s prevádzkou vozidla – tieto akumulátory sa dajú znovu použiť ako stacionárne zásobníky energie. Pri takomto použití malé straty výkonu nie sú podstatné, čo odhadom umožňuje hospodárnu prevádzku v stacionárnych aplikáciách na najmenej ďalších desať rokov. Prostredníctvom ďalšieho použitia lítium-iónových modulov možno takpovediac zdvojnásobiť ich ekonomické využitie. Prvý obnovený akumulátorový zásobník bol zapojený do siete v októbri 2016 v hlavnom sídle REMONDIS vo vestfálskom meste Lünen.
Nové, elektrické, luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQC je systematickým presadením iniciatívy „Human centered Innovation“ (Inovácia zameraná na človeka) a stvárňuje jednoduchú, spoľahlivú a komfortnú elektrickú mobilitu pre zákazníkov. Spotreba a dojazd aj v prípade elektrického vozidla značne závisí od spôsobu jazdenia. EQC podporuje vodiča rôznymi jazdnými programami s rozdielnou charakteristikou. Vrcholom nového jazdného programu MAX RANGE je taktilný plynový pedál, ktorý usmerňuje vodiča v ekonomickom jazdení. Okrem toho má vodič možnosť ovplyvniť rekuperačný výkon cez radiace páčky pod volantom.
Predvídavé jazdenie a šetrenie: pri presadzovaní tejto účinnej stratégie efektívnosti asistenčný systém asistent ECO rozsiahlym spôsobom pomáha vodičovi: napríklad informáciou o tom, kedy môže uvoľniť plynový pedál, napríklad pred obmedzením maximálnej rýchlosti, či funkciami ako kĺzanie a cielené riadenie rekuperácie. Na tento účel sa používajú údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a stereokamera), ktoré sú navzájom prepojené.
EQC má na prednej a zadnej náprave kompaktné elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS), čo mu dodáva jazdné vlastnosti vozidiel s náhonom na všetky kolesá. Asynchrónne elektromotory dosahujú spoločný maximálny výkon 300 kW. Srdcom vozidla Mercedes-Benz EQC je lítium-iónový akumulátor umiestnený v podlahe vozidla. S kapacitou energie 80 kWh (NEFZ) zásobuje vozidlo s využitím premyslenej prevádzkovej stratégie, čím umožňuje elektrický dojazd 374 – 416 km (WLTP).
Ferrari ukázalo výrobu superšportu SF90 Stradale (video)23. Január 2020
Luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale by mohli byť najdôležitejším modelom značky posledného desaťročia. Nejde pritom len o to, že SF90 je vôbec prvým plug-in hybridným modelom značky, ale tiež najúčinnejším v celej histórii. Hyperšportové Ferrari SF90 bolo po predstavení okamžite vypredané, pričom aktuálne Ferrari pripravuje dodávky zákazníkom. Pri tejto príležitosti automobilka otvorila svoje dvere a ukázala ako sa takýto hyperšport vyrába.
Nové asi 10 minútové video zverejnené na oficiálnom YouTube účte Ferrari osvetľuje viac procesov výroby tohto luxusného, športového auta. Nejde o čisto technické video s ľuďmi, ktorí hovoria o strojoch a robotoch používaných pri výrobe, ale skôr o krátku cestu cez fabriku Ferrari v Maranelle.
Prvé, plug-in hybridné Ferari SF90 Stradale kombinuje spaľovací motor V8 o objeme 4.0 litra s trojicou elektromotorov (1 na každé predné koleso a jeden medzi ICE a prevodovkou). Luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale ponúkajú kombinovaný výkon 986 HP a krútiaci moment 800 Nm. Hyperšport Ferrari dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a má maximálnu rýchlosť 340 km/h.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz je najinovatívnejšia prémiová značka22. Január 2020
Podľa štúdie Centra automobilového manažmentu (CAM) je výrobca luxusních, športových automobilov Mercedes-Benz vedúcou prémiovou značkou v oblasti inovácií počas obdobia od roku 2016 do roku 2019. CAM analyzovalo inovácie v oblasti technológií vozidiel 31 prémiových značiek: Mercedes-Benz je s takmer 180 inováciami v sérii najinovatívnejšou značkou. Medzi inovácie patria okrem iného asistenčné systémy ako poplašné zariadenie, intuitívny multimediálny systém MBUX, ktorý sa dokáže učiť, či riadenie komfortu ENERGIZING.
Pre mnohé konštrukčné rady luxusních, športových automobilov Mercedes-Benz je „poplašné zariadenie (EDW)“ dostupné ako prvok mimoriadnej výbavy. Najnovšia generácia poplašného zariadenia dokáže v kombinácii so službou Mercedes me connect „Upovedomenie o škode počas parkovania a o krádeži“ automaticky odosielať správy v prípade poškodenia vozidla iným vozidlom pri parkovaní alebo v prípade odtiahnutia. Snímače poplašného zariadenia dokážu danú situáciu rozpoznať a oznámiť ju vozidlu. Vozidlo následne do aplikácie Mercedes me odošle notifikáciu typu Push.
Na výstave CES 2018 predstavil Mercedes-Benz po prvýkrát multimediálny systém MBUX. Názov informačného a zábavného systému naznačuje, že hlavnú úlohu zohráva zážitok používateľa (UX: User Experience). Tento systém je jedinečný svojou schopnosťou učiť sa vďaka umelej inteligencii. MBUX je možné prispôsobiť vlastným potrebám a upraviť podľa používateľa. Vďaka tomu vytvára emocionálne prepojenie medzi vozidlom, vodičom a cestujúcimi. Zároveň je k dispozícii možnosť aktualizácie bez použitia kábla. K ďalším prednostiam tohto systému patria širokouhlý kokpit s vysokým rozlíšením a ovládaním prostredníctvom dotykového displeja, zobrazenie navigácie s technológiou rozšírenej reality, ako aj inteligentné ovládanie hlasom so schopnosťou rozpoznávania prirodzeného jazyka, ktoré sa aktivuje heslom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes).
Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle Mercedes-Benz a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy na najrôznejšie programy zvyšujúce pohodlie. K riadeniu komfortu patrí KOUČ ENERGIZING. Táto služba je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojené hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty, ako úroveň stresu alebo kvalita spánku, optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy. Pulz sa okrem toho prenáša z pripojených hodiniek Garmin Wearable na multimediálny displej.
Hennessey Venom F5 je tuhšie ako Bugatti Chiron21. Január 2020
Minulý rok Bugatti so svojim luxusným, športovým autom Bugatti Chiron prekonalo rýchlostný rekord 300 míľ/hod., čím hodilo rukavice konkurencii, keďže oznámilo, že na ďalších rýchlostných rekordoch sa už nebude podieľať. K prekonávaniu ďalších rekordov sa aktuálne prihlásilo Hennessey, ktoré pripravuje nástupcu modelu Venom GT, model Hennessey Venom F5.
Luxusné, športové auto Hennessey Venom F5 je navrhnuté tak, aby sa pokúsilo prekonať Bugatti Chiron. Kostrou modelu je rám z uhlíkových vlákien, ktorý je dokonca tuhší ako má Bugatti Chiron. Torzná tuhosť je až 17.396 kg, čo je o 669 kg viac ako má Bugatti Chiron. Torzná tuhosť je minimálna sila, ktorá je potrebná k tomu, aby bolo vidieť nejaké deformácie alebo ohyb. Prenesene do automobilového priemyslu, vysoká torzná tuhosť znamená lepšiu ovládateľnosť, umožňuje účinnejšie pruženie, keďže podvozok sa fakticky nehýbe. Mimochodom vaňa kde sedí šofér má hmotnosť len 86 kg.
Pod kapotou Hennessey Venom F5 sa ukrýva biturbo motor V8 o objeme 6.6 litra, ktorý generuje výkon 1.817 HP. Do predaja sa dostane len 24 kusov tohto luxusného, športového auta, pričom polovica produkcie je určená pre USA. Cena bude začínať na hodnote 1.6 milióna dolárov. Testovanie modelu začne v priebehu tohto roka.
zdroj: motor1.com
Šéf Bugatti jazdí na Porsche Panamera Sport Turismo20. Január 2020
Aj keď ste si možno mysleli, že šéf Bugatti Stephan Winkelmann denne jazdí na Bugatti, nie je to pravda. V skutočnosti na dennej báze využíva luxusné, športové autá Porsche Panamera Sport Turismo.
Šéf Bugatti v rozhovore pre Autocar povedal, že svoje auto mení každý rok. Dodal tiež, že občas šoféruje aj Bugatti, aby videl najnovšie veci, ktoré ponúkajú. Vďaka rozsiahlej spolupráci s Audi má sklon často šoférovať aj luxusné, športové autá Audi RS. Dá sa predpokladať, že meniť autá nie je pre šéfa Bugatti žiadny problém, keďže výber skupiny VW je skutočne bohatý (pod VW patrí okrem Bugatti aj Lamborghini, Audi, Bentley).
Winkelmann v rozhovore hovoril aj o ďalších krokoch automobilky Bugatti. Šéf Bugatti potvrdil, že úspešné prekonanie rekordu 300 míľ/hod. s modelom Bugatti Chiron Longtail, je poslednou rýchlostnou akciou pre Bugatti.
Ako Winkelmann naznačil, Bugatti sa bude u svojich luxusných, športových automobilov zameriavať na priečne zrýchlenie, takže bude viac pracovať na prítlaku a redukcii hmotnosti.
V blízkej budúcnosti by určite mali prísť aj deriváty modelu Bugatti Chiron, pričom šéf Bugatti ale potvrdil, že najskôr sa automobilka bude orientovať na dosiahnutie sľubu, že tento rok dodá luxusné, športové autá Bugatti Divo.
zdroj: motor1.com
BMW M je najúspešnejší výrobca vo svojej kategórii19. Január 2020
Divízia BMW M minulý rok predala 135.829 svojich luxusných, športových automobilov, čo je nárast oproti roku 2018 o 32,2%. Firma sa dostala do pozície najúspešnejšieho výrobcu vo svojej kategórii.
Šéf BMW M Markus Flasch k tomu povedal: ´´Sme veľmi hrdí na to, že sme dokázali získať vedúce postavenie v segmente výkonných a vysokovýkonných luxusných, športových automobilov. Je to historicky prvýkrát za 50 rokov čo funguje spoločnosť BMW M.´´
Najväčším odberateľom luxusných, športových automobilov BMW M bolo minulý rok USA, kde sa predalo 44.442 vozidiel. Do Nemecka išlo 26.110 kusov, do Anglicka 17.688 kusov. Švajčiarsko zaznamenalo najväčší percentuálny podiel modelov BMW M, kde až 22% všetkých predaných luxusných, športových automobilov BMW bolo z dielne BMW M.
Divízia BMW M vstupuje do roka 2020 čerstvými novinkami v podobe najnovšej generácie crossoverov BMW X5 M a X6 M, plus superšportov BMW M8 Gran Coupe a BMW M2 CS. Nové, luxusné, športové autá BMW M3 a M4 sa do predaja dostanú tento rok.
zdroj: motor1.com
Mercedes stále lídrom predaja luxusných, športových automobilov18. Január 2020
Značka Mercedes-Benz v roku 2019 zavŕšila v poradí už deviaty rekordný rok: celosvetovo vyexpedovala spolu 2 339 562 vozidiel a dosiahla nárast o 1,3 %. Okrem toho značka Mercedes-Benz svojím odbytom už v poradí štvrtý rok obhájila svoje vedúce postavenie medzi prémiovými výrobcami luxusných, športových automobilov. Značke s hviezdou so sídlom v Stuttgarte sa podarilo prekonať vysokú úroveň z predchádzajúceho roka na všetkých troch hlavných trhoch v Číne, Nemecku a USA. Podstatnou hnacou silou naďalej ostáva Čína ako najväčší trh značky Mercedes-Benz: 693 443 vozidiel predstavuje nárast o 6,2 %, ako aj nový rekordný rok. Modelová ofenzíva v uplynulom roku, ktorá zahŕňala viac ako 10 nových alebo prepracovaných modelov, priniesla dôležité impulzy pre odbyt najmä kompaktných vozidiel a vozidiel kategórie SUV a prispela k zvýšeniu celkového odbytu.
V roku 2019 sa predalo v regióne Ázia a Tichomorie 977 922 vozidiel, čím sa podarilo dosiahnuť nový rekord. V Európe bolo zákazníkom vyexpedovaných spolu 937 881 osobných motorových vozidiel z hviezdou, čím sa mierne prekročila vysoká úroveň z predchádzajúceho roka. V regióne NAFTA to bolo 372 144 vozidiel. V priebehu celého roka 2019 potvrdzovala značka Mercedes-Benz trhové prvenstvo medzi luxusnými, športovými autami okrem iného v Nemecku, Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku, Belgicku, Švajčiarsku, Poľsku, Portugalsku, Južnej Kórei, Austrálii, Thajsku, Vietname, Singapure, Kanade a Južnej Afrike.
Odbytovo najsilnejšími segmentami roku 2019 boli kompaktné vozidlá a vozidlá SUV. Každé tretie predané vozidlo patrilo do segmentu SUV a každé štvrté predané vozidlo patrilo do kompaktnej triedy. Pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG bol historicky najúspešnejším rok 2019 s novým celosvetovým rekordom na úrovni 132 136 vozidiel, ktorý predstavoval dvojmiestny nárast (+11,8 %).
Porsche 718 Cayman GTS a Boxster GTS prinesú trochu klasiky17. Január 2020
Luxusné, športové autá Porsche 718 Cayman GTS a Boxster GTS prídu do predaja ako dobrá voľba pre fanúšikov klasických modelov Porsche. Pod kapotou sa ukrýva atmosférický motor V6 o objeme 4.0 litra, ktorého výkon je prenášaný výhradne cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Motor generuje výkon 394 HP a krútiaci moment 419 Nm. V porovnaní s výrazne drahšími luxusnými, športovými autami Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder je rozdiel len 20 HP, čo nie pomerne zanedbateľné.
Podľa Porsche dokážu luxusné, športové autá Porsche 718 Cayman GTS a Boxster GTS zrýchliť z 0-100 km/h za 4.3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je až 293 km/h. Oproti modelu Boxster Spyder a Cayman GT4 je rozdiel opäť minimálny (zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.2 sekundy).
Luxusné, športové autá Porsche 718 GTS majú vo výbave širokú škálu doplnkov orientovaných na výkon. Systém Porsche Active Suspension Management znižuje výšku podvozku o 20 mm. Vo výbave je aj systém Porsche Torgue Vectoring s mechanickým diferenciálom s obmedzeným preklzom. Predné brzdy majú priemer 350 mm a zadné 330 mm. K dispozícii sú za príplatok aj keramické brzdové kotúče.
Unikátnosť modelov Porsche GTS charakterizuje čierny spojler, maska a prepracovaný dizajn nárazníkov. Luxusné, športové autá Porsche 718 Cayman GTS a Boxster GTS jazdia na 20´´ originál diskoch Porsche v čiernej saténovej farbe.
Interiér modelov 718 GTS prináša športové sedadlá Porsche Plus. Stredná časť je v Alcantare, volante, stredovej časti, radiacej páke a dverách. Pre model Cayman je Alcantara použitá aj na A- stĺpikoch a streche.
zdroj: motor1.com
Vstup do sveta Mercedes-AMG ukazuje GLA 35 4MATIC16. Január 2020
Paleta kompaktných základných modelov radu 35 pre vstup do sveta luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG je teraz kompletná. Sedemčlenná rodina siaha od Triedy A ako hatchback a sedan, cez CLA kupé a Shooting Brake, až po sedemmiestny model GLB – rodinu teraz zakončuje nový model Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva 7,5-7,4 l/100 km; kombinované emisie CO2 171-170 g/km)[1] s mimoriadne tuhou karosériou. Technický základ tvorí výkonný a agilný 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor. Ten dosahuje výkon 225 kW (306 k) pri 5 800 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm od 3 000 ot./min., ktorý sa prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky a náhonu na všetky kolesá variabilne rozdeľuje medzi všetky štyri kolesá pomocou lamelovej spojky v pomere od rýdzeho pohonu predných kolies po rozdelenie medzi predné a zadné kolesá v pomere 50 : 50. Dynamické jazdné výkony (zrýchlenie 0-100 km/h za 5,1 sekundy) a jazdný zážitok so športovým prejavom sú zamerané na šport a životný štýl. O dokonalý štart sa potom postará funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART.
Vodič si môže nastaviť reakcie tohto luxusného, športového auta viacerými spôsobmi. Trojstupoňové ESP® má nastavenie zapnuté pre režim Komfort, ESP® SPORT Handling alebo ESP® OFF pre režim Šport. Ovládanie jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT dáva možnosť voľby jazdných programov Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Ďalšie možnosti prináša Dynamika AMG s režimami Základný a Rozšírený.
Pri ovládaní nechýba digitálne rozhranie MBUX so špeciálne upravenými zobrazeniami AMG a s možnosťami ovládanie dotykom, rečou po vyslovení pokynu „Hey, Mercedes“ („Ahoj, Mercedes“), alebo prostredníctvom dotykovej plochy. Súčasťou systému je aj osobný pretekársky inžinier AMG TRACK PACE, ktorý umožňuje analyzovanie a zlepšovanie jazdeckých schopností vodiča. Charakteristické sú aj poťahy sedadiel z imitácie kože ARTICO a mikrovlákna DINAMICA v čiernej farbe s červenými kontrastnými ozdobnými švami a červenými bezpečnostnými pásmi.
Dole sploštený veniec volantu s perforovanou kožou v oblasti uchopenia a červenými kontrastnými švami je príjemný na pohľad aj na dotyk, radiace páčky na volante umožňujú športovejšiu jazdu s manuálnym radením prevodových stupňov. Tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy.
O krotenie rýchlosti tohto luxusného, športového auta sa stará vysokovýkonná brzdová sústava. Na prednej náprave pracujú 4-piestové pevné strmene monoblok a 350-milimetrové brzdové kotúče, na zadnej náprave 1-piestové plávajúce strmene a 330-milimetrové brzdové kotúče. Kotúče sú zvnútra ventilované a dierované.