Novinky

Elektrický Aston Martin Lagonda príde až po roku 20254. Február 2020

Automobilka Aston Martin nezažila minulý rok najlepšie finančné obdobie, pričom na začiatku tohto roka dostala od investorov novú finančnú injekciu, ktorá by mala všetko riešiť. Šéf Aston Martin Andy Palmer pre Auto Express informoval, ako bude výrobca luxusných, športových automobilov postupovať v najbližších rokoch.

Nová investícia umožňuje automobilke Aston Martin zvýšiť produktivitu práce a navýšiť tiež počet niektorých pracovníkov, vrátane presunu kľúčových zamestnancov na iné pozície. Miesto výkonného riaditeľa teraz zaujíma Lawrence Stroll, pričom Nick Lines sa stáva technickým riaditeľom, Andy Haslem je obchodným riaditeľom a Peter Freedman preberá funkciu marketingového šéfa. Časová os pre nové, luxusné, športové autá Aston Martin sa tiež posunula, rovnako ako elektrický model Aston Martin Lagonda, ktorá príde až po roku 2025. Všetky elektrické, luxusné, športové autá Aston Martin (vrátane Aston Martin Rapide E) sú teraz plánované až po roku 2025. Na druhej strane je v pláne hybrid s motorom V6, ktorý by sa mohol dostať do predaja v roku 2020.

Nová investícia Aston Martin do značnej miery zaručuje výrobu luxusného, športového auta Aston Martin Valkyrie v druhej polovici roka 2020. Aston Martin Valkyrie Pro by sa mal objaviť na začiatku budúceho roka. Nová verzia Aston Martin Vantage roadster by sa mal ukázať už tento rok v Ženeve, rovnako ako Goldfinger DB5 Continuation a V12 Speedster.

zdroj: motor1.com


Pohodlné nabíjanie a platenie s Mercedes me Charge3. Február 2020

Produktová a technologická značka EQ ponúka s Mercedes me rozsiahle služby pre elektrickú mobilitu súčasnosti a budúcnosti. Medzi hlavné služby a funkcie luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQC (kombinovaná spotreba prúdu: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, podľa WLTP) patrí okrem predklimatizovania aj navigácia optimalizovaná pre EQC a služba Mercedes me Charge. Prostredníctvom navigácie optimalizovanej pre EQC zákazníci Mercedes-Benz rýchlo nájdu verejné nabíjacie stanice, získajú cez Mercedes me Charge pohodlný prístup k nabíjacím stojanom rozličných poskytovateľov a budú ťažiť z integrovanej platobnej funkcie s jednoduchým vyúčtovaním aj na staniciach IONITY, európskej siete rýchlonabíjacích staníc. Cieľom je pohodové, nekomplikované cestovanie s transparentnosťou a istotou pri plánovaní. Služba Mercedes me Charge a balík IONITY budú na Slovensku dostupné v druhom kvartáli 2020. Majitelia elektrických vozidiel a vozidiel dobíjateľných zo siete vybavených infotainmentom MBUX budú mať možnosť dodatočného dovybavenia službou Mercedes me Charge.

Vodiči luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQC alebo hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete s najnovšou generáciou infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) získajú na želanie prostredníctvom služby Mercedes me Charge prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 rôznymi prevádzkami verejných nabíjacích staníc v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.). Navigácia optimalizovaná pre EQC uľahčuje zákazníkom Mercedes-Benz vyhľadávanie týchto staníc. Pohodlný prístup k nabíjacím stojanom sa uskutočňuje cez nabíjaciu kartu Mercedes me Charge, aplikáciu Mercedes me alebo prostredníctvom zobrazenia na multimediálnom displeji vozidla. Nie je potrebná registrácia na jednotlivých nabíjacích staniciach: okrem jednoduchej autentifikácie profitujú zákazníci aj z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním po jednorázovom zadaní spôsobu platby. Každé nabíjanie sa automaticky započíta do mesačného vyúčtovania v prehľadnej faktúre. Zároveň je dosiahnutá transparentnosť, nakoľko zákazník vie dopredu za akú cenu na jednotlivych staniciach elektromobil nabije.


Ferrari sa snaží ochrániť označenie pre SUV Purosangue2. Február 2020

ferrari-purosangue-2021Výrobca luxusných, športových automobilov Ferrari je známy tým, že veľmi prísne chráni čokoľvek, čo by mohlo poškodiť exkluzívnu značku Ferrari. Podľa Financial Times ide teraz o charitatívni organizáciu, ktorá používa slovo Purosangue, čo v preklade znamená ´´plnokrvník alebo čistá krv´´. Toto označenie by malo pritom niesť vôbec prvé luxusné, športové SUV Ferrari.

Nadácia, ktorá zvolila vo svojom meno Purosangue, sa snaží bojovať proti dopingu v športe. Okrem antidopingovej práce zriadila nadácia aj výcvikové bežecké tábory v Keni a financuje aj zdravotné prehliadky pre seniorov. Nadácia tiež vyhlásila, že v roku 2013 zaregistrovala slovo ako ochrannú známku pre odevy a ďalšie výrobky. Organizácia sa tiež pokúsila dohodnúť s Ferrari, každopádne neúspešne. Na základe toho zablokovala Ferrari pri registrácii ochrannej známky v Európe. Ferrari postavilo celý prípad na tom, že nadácia nevyužíva dostatočne meno Purosangue k zaisteniu exkluzivity, keďže za posledných päť rokov nedošlo k jeho použitiu.

Alessandro Masetti, právnik zastupujúci charitatívnu nadáciu povedal, že sa jedná zjavne o prípad ´´Dávid verzus Goliáš´´. Podľa jeho slov ale existuje celý rad dôkazov o činnosti, pričom dokonca tvrdí, že s Adidas mali dohodu o výrobe tenisiek a oblečenia. ´´Nebudeme sa báť, aj keď vieme, že sa postavíme jednej z najdôležitejších značiek na svete´´, povedal Max Monteforte, zakladateľ Purosangue Foundation.

zdroj: motor1.com


Porsche Taycan dostalo doplnky Porsche Exclusive1. Február 2020

Veľa automobiliek využíva svoje programy, ktoré umožňujú zákazníkom prispôsobiť si svoje luxusné, športové auto podľa vlastného želania. Je to pomerne drahý proces a tak asi nie je prekvapenie, že sa uplatňuje hlavne u prémiových značiek. Jedným z takýchto výrobcov je Porsche so svojou divíziou Porsche Exclusive Manufaktur.

Porsche už predstavila individuálne balíčky pre luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo, Macan alebo 911 Cabrio, pričom teraz prichádza na radu prvý elektrický model Porsche Taycan. Vďaka divízii Porsche Exclusive Manufaktur dostal Taycan nové športové a dizajnové doplnky v lesklej čiernej alebo uhlíkovej úprave.

Ďalšou možnou výbavou pre Porsche Taycan je pár LED maticových svetiel Dynamic Light System Plus, ktoré obsahujú upravenú trojrozmernú grafiku. Nové svetlá spolu 21´´ originál diskami Porsche Exclusive Aeroblade dodávajú pre luxusné, športové autá Porsche Taycan ešte športovejší dizajn. Okrem vizuálnej stránky sú kolesá oproti štandardu aj o 3.2 kg ľahšie.

Interiér Porsche Taycan prináša voliteľný interiér Carbon, ktorý obsahuje nové matné uhlíkové obloženie, výber kontrastných farieb interiéru a bezpečnostných pásov v ôsmych farebných kombináciách.

Porsche pri tejto príležitosti oznámilo, že vďaka silnému dopytu po individuálnych úpravách modelu Taycan, rozširuje divíziu Exclusive Manufaktur. Fabrika v Zuffenhausen bola rozšírená o tretinu tak, aby sa všetci zákazníci s luxusnými, športovými autami Porsche Taycan boli uspokojení.

zdroj: motor1.com


Nové Audi RS7 Sportback od ABT dostalo Aero kolesá31. Január 2020

Nemecký úpravca ABT Sportsline si do svoje ponuky pridal aj nové luxusné, športové autá Audi RS7 Sportback. Nie je jasné, či prezentovaná modrá matná farba exteriéru je individuálnym lakovaním Audi (za 5.800 EUR) alebo je to vlastná farba ABT, každopádne vyzerá nádherne.

Luxusné, športové autá Audi RS7 Sportback ABT jazdia na nových 22´´ originál diskoch ABT, ktoré úpravca označil za prvé svetové aero kolesá na svete. Disky nadväzujú na 21´´ disky ABT, ktoré boli ponúkané pre luxusné, športové autá Audi RS4 a RS5 za cenu 11.690 EUR.

Všetky prezentované luxusné, športové autá Audi RS od ABT dostali vylepšený výkon, pričom Audi RS4 Avant ponúka 503 HP a krútiaci moment 660 Nm (štandardne 444 HP a 600 Nm). Ďalšie luxusné, športové autá Audi RS majú pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 600 HP a krútiaci moment 800 Nm. ABT motor vylepšil na 690 HP a krútiaci moment 880 Nm.

ABT každopádne prezradil, že pracuje aj na ostrej verzii Audi RS6-R, ktorá by sa mohla dostať do predaja koncom tohto roka. Luxusné, športové autá Audi RS6-R by mali ponúkať vylepšený výkon viac ako 700 HP.

zdroj: motor1.com


Maserati predstaví svoj prvý hybrid už koncom apríla30. Január 2020

V lete minulého roka predstavila automobilka Maserati plán nových luxusných, športových automobilov, ktorý zahrňoval verzie Levante, Quattroporte a Ghibli. Zdá sa, že prvým novým, elektrifikovaným modelom v roku 2020 bude Maserati Ghibli.

Taliansky výrobca luxusných, športových automobilov Maserati plánuje predstaviť elektrifikovaný model Ghibli už koncom apríla tohto roka na autosalóne v Pekingu. Podľa dostupných informácii získa nové Maserati Ghibli nejaký plug-in hybridný pohonný systém, podrobnosti ale nie sú známe.

Očakáva sa, že plug-in hybridná verzia Maserati Ghibli posliní predaj luxusných, športových automobilov Maserati v Číne a pomôže tiež splniť prísnejšie emisné normy v Európe. Celkovo chce Maserati predstaviť medzi rokmi 2020 a 2023 najmenej 10 nových modelov, čo je najväčšia ofenzíva v histórii značky. Asi najočakávanejšou novinkou by malo byť kompletne nové luxusné, športové auto Maserati, ktoré sa predstaví v máji, a bude mať pod kapotou spaľovací a aj čisto elektrický motor.

Na konci roka 2020 potom Maserati predstaví aktualizované verzie Levante a Quattroporte. Budúci roka a v tiež v roku 2022 by mala prísť nová generácia Maserati GranTurismo a GranCabrio.

zdroj: motor1.com


Motor Bugatti W16 do dôchodku nepôjde29. Január 2020

Je pod kapotou najdrahšieho vyrobeného auta na svete (Bugatti La Voiture Noire) a poháňa tiež najrýchlejšie sériovo vyrábané luxusné, športové auto sveta (Bugatti Chiron Super Sport 300+). Áno, hovoríme o 8 litrovom motore W16, ktorý Bugatti používa od roku 2000, kde sa predstavilo v koncepte Bugatti Veyron. Výrobný model dostal štvoricu turbo miešadiel a aktuálny výkon u modelu Chiron 1.500 HP.

Posledné správy z Bugatti hovoria, že tento legendárny šesťnásťvalec  nepôjde tak skoro do dôchodku. Aj napriek prísnejším emisiám, bude podľa šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna žiť celé desaťročia. Podľa jeho slov je motor unikát, ktorý nemá konkurenciu. Žiadný iný výrobca neponúka motor W16!

Winkelmann tiež povedal, že šéf koncernu VW Herbert Diess pozná hodnotu motora W16, čo znamená, že najvyšší šéf skupiny si je vedomý ako cenná je jednotka o objem 8.0 litra, takže sa jej len tak nevzdá.

V praxi to znamená, že luxusné, športové autá Bugatti, špeciálne nástupca modelu Chiron, budú mať pod kapotou motor W16. U druhého modelu Bugatti je už ale iná situácia, ten by mohol úplne stratiť spaľovací motor. Náhrada Bugatti Chiron však tak skoro nepríde. Do predaja stále pôjde viac ako 100 luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron.

zdroj: motor1.com


Najpredávanejším produktom VW bola v roku 2019 opäť klobása28. Január 2020

volkswagen-klobaskaAký produkt predáva automobilka Volkswagen najviac? Golf, Passat, Chrobák alebo Transporter? Prekvapivo najpredávanejším produktom spoločnosti Volkswagen nie je auto, ale klobása.

Od sedemdesiatych rokov minulého storočia vyrába
Volkswagen na mieste svoje fabriky vo Wolfsburgu klobásky Currywurst. Tie konzumujú predovšetkým zamestnanci spoločnosti, ale predávajú sa aj ďalej.

V minulom roku vyrobil
Volkswagen vo svojich fabrikách 6.2 milióna automobilov, pričom ide o viac ako 50 modelov, vrátane luxusných, športových automobilov. Fabrika na klobásky vo fabrike vo Wolfsburgu vyprodukovala minulý rok 6.8 milióna vyúdených výrobkov.

Prečo ale
Volkswagen, jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov na svete, vyrába klobásky? Volkswagen zabezpečoval jedlo pre svojich zamestnancov už od tridsiatych rokov, pričom v roku 1973 sa rozhodol, že bude lacnejšie vyrábať klobásky konzumované zamestnancami priamo na mieste.

Úspech údených výrobkov konzumovaných desiatkami tisíc zamestnancov VW viedol k tomu, že klobásky sa začali predávať aj v ďalších krajinách.

Je zábavné, že klobásku Volkswagen nájdete aj v systéme náhradných dielov Volkswagen. Keby ste v systéme okrem nového nárazníka, blatníka alebo svetla hľadali klobásku, číslo dielu je 199 398 500.

zdroj: motor1.com


BMW neoficiálne predstavilo dieselové M340d xDrive27. Január 2020

Automobilka BMW v tichosti cez konfigurátor predstavila luxusné, športové autá BMW M340d, ktoré budú k dispozícii vo verzii sedan a kombi. Najnovšia verzia rady 3 získa dieselový motor M Performance.

Benzínová verzia BMW 3 rady M Performance môže byť použitá s pohonom zadných kolies alebo xDrive. Dieselové luxusné, športové autá BMW M340d by mali byť dostupné len vo verzii xDrive. Sedan by mal zvládnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.6 sekundy, kombi bude potrebovať o 0.2 sekundy viac. Obe verzie budú mať maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h.

Najzaujímavejšou informáciou pre dieselovú verziu je spotreba, ktorá by mala byť v priemere medzi 5.3 až 5.7 litra na 100 km. Pod kapotou sa očakáva ten istý motor ako používajú luxusné, športové autá BMW X3 M40dX4 M40d. Trojlitrový dieselový šesťvalec by mal generovať výkon 340 HP a krútiaci moment 680 Nm.

Luxusné, športové autá BMW M340d xDrive by mali byť predstavené čoskoro aj oficiálne, pričom pôjdu do predaja ako priama konkurencia pre dieselové facelift Audi S4.

zdroj: motor1.com


Druhý rok po sebe je Ferrari najsilnejšou značkou na svete26. Január 2020

Jedna z predných nezávislých agentúr pre oceňovanie značiek a strategické poradenstvo, firma Brand Finance, korunovala výrobcu luxusných, športových automobilov Ferrari ako najsilnejšiu značku na svete. Agentúra vo svojej výročnej správe dala Ferrari 94,1 bodov zo 100, na základe indexu sily značky (BSI). Len 12 značiek na svete zo všetkých priemyselných odvetví získalo najvyššie hodnotenie AAA+. Ferrari je medzi nimi najsilnejšie.

Šéf Brand Finace David Haigh k tomu povedal: ´´Luxusné, športové autá Ferrari stelesňujú po celom svete luxus, sú obdivované a veľmi žiadané s vynikajúcou silou značky. Niet divu, že veľa zákazníkov, ktorí si nemôžu dovoliť vlastniť luxusné, športové auto Ferrari, by chceli mať aspoň tašku alebo hodinky s logom spínajúceho sa koňa. Je pritom zásadné, aby Ferrari udržovalo optimálnu mieru exkluzivity svojich produktov.´´

Značka Ferrari získala ocenenie druhý rok po sebe, pričom minulý rok získala 94,8 bodov zo 100. Tento rok Ferrari za sebou nechalo také značky ako McDonald, Coca-Cola, Lego alebo Disney. V minulom roku stúpla hodnota značky Ferrari o 9% na 9.1 miliardy USD, čo bolo podporené pozitívnym predajom luxusných, športových automobilov Ferrari.

Automobilka Ferrari predstavila v roku 2019 niekoľko nových luxusných, športových automobilov, vrátane modelov SF90 Stradale a Ferrari Roma. Tie by mali cieliť na nové tržné segmenty, ktoré chce Ferrari obsadiť v roku 2020, čím by malo rásť aj v ďalších rokoch.

zdroj: motor1.com