Novinky

Audi RS6-R Avant od ABT je rodinný superšport6. Apríl 2020

Len minulý týždeň predstavil ABT úpravu pre luxusné, športové autá Audi RS7-R a teraz prichádza s podobným balíčkom pre praktickejší model Audi RS6 Avant, ktorý nesie označenie RS6-R.

ABT sa u modelu Audi RS6-R Avant vyhralo s predným spojlerom, úpravou prešiel aj zadný difúzor, blatníky a bočné prahy. Pre luxusné, športové autá Audi RS6 Avant ponúka ABT viac ako desať exteriérových dielov a tiež nové 22´´ originál disky ABT. Voliteľné sú aj originál disky ABT Aero.

Zadná časť ponúka duálne výfukové koncovky z uhlíkových vlákien, ako súčasť výfukového systému ABT z nerezovej ocele. Luxusné, športové autá Audi RS6-R ABT majú vylepšené pruženie, ktoré má pozitívny vplyv na ovládateľnosť.

Pod kapotou Audi RS6-R sa ukrýva vyladený biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm. Štandardné Audi RS6 Avant má výkon 600 HP, krútiaci moment 800 Nm, zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.6 sekundy a maximálnu rýchlosť 305 km/h. Upravený model Audi RS6-R od ABT bude mať určite výrazne lepšie parametre, ktoré ale ABT nezverejnil.

zdroj: motor1.com


McLaren Elva bude ešte exkluzívnejšie, vyrobí sa len 249 kusov5. Apríl 2020

Automobilka McLaren predstavilo svoje nové, luxusné, športové auto McLaren Elva na konci minulého roka, pričom cena bola nastavená na viac ako 1.5 milióna EUR. Pôvodne malo ísť do predaja 399 kusov tohto modelu, čo sa ale teraz zmenilo a McLaren oznámil, že celá séria bude obmedzená len na 249 kusov.

Prekvapivé rozhodnutie oznámil šéf McLaren Mike Flewitt, ktorý povedal: ´´Spätná väzba od našich zákazníkov je taká, že by chceli, aby toto luxusné, športové auto bolo viac exkluzívne. Preto sme produkciu znížili na 249 kusov.´´

Otázkou zostáva, do akej miery sa dá slovám šéfa McLarenu veriť a čí náhodou automobilka nenarazila na nejaký problém kvôli dopytu po tomto luxusnom, športovom aute. Kde je pravda sa už pravdepodobne nedozvieme, každopádne vo finále je isté, že model bude v takto malej sérii skutočne exkluzívnejší. Prvé kúsky by sa mali k zákazníkom dostať už koncom tohto roka.

zdroj: motor1.com


BMW potvrdzuje nástup mierne hybridných modelov4. Apríl 2020

bmw_logo_Automobilka BMW predstavila minulý rok mierne hybridný systém, ktorý prezentovala na luxusnom, športovom aute BMW 520d s pohonom zadných kolies alebo xDrive. Teraz BMW potvrdilo, že tento hybridný systém bude možné objednať aj nižšie modelové rady, t.j. BMW 3 (320d/320d xDrive, M340d xDrive) a tiež pre BMW X3 a X4.

Pokračuje tak nástup hybridnej technológie, ktorá sa na začiatku roka dostala aj do predaja pre luxusné, športové autá BMW X5/X6 xDrive40d. Model získal 48V technológiu, ktorá by mala znižovať emisie a tým splniť predpisy EU. BMW je zdá sa na správnej ceste, keďže za posledných 13 rokov dokázalo znížiť emisie CO2 o viac ako 40%.

Automobilka BMW vyhlásila, že tento rok by mala, vďaka ponuke plug-in hybridných, luxusných, športových automobilov, znížiť emisie o 20% (oproti roku 2019).

BMW sa pri znižovaní emisii zameriava nielen na hybridnú technológiu, ale tiež na aerodynamickú účinnosť. Automobilka pripomína, že najnovšia generácia BMW 3, má vďaka aktívnemu riadeniu vzduchových klapiek v prednej mriežke, najlepší koeficient odporu (O,23 Cd) vo svojej triede.

Automobilka BMW navyše pripravuje elektrický model luxusného, športového crossoveru BMW iX3, ktorý príde do predaja koncom tohto roka. Model by mal priniesť nový dizajn originál diskov BMW, ktorý zníži odpor o 5% a aj nižšiu hmotnosť diskov asi o 15%.

zdroj: motor1.com


Nová raketa Audi RS7-R od ABT má výkon 730 koní3. Apríl 2020

ABT Sportsline už na konci januára predstavil balíček pre luxusné, športové autá Audi RS7, ktorý obsahoval nové 22´´ originál disky ABT a tiež vylepšený výkon na 690 HP. ABT teraz prichádza s ešte rozsiahlejším balíčkom, ktorý pôjde do predaja s označením Audi RS7-R.

Pod kapotou Audi RS7-R od ABT sa ukrýva upravený biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 730 HP a krútiaci moment 920 Nm. Okrem vylepšeného motora ponúka ABT pre luxusné, športové autá Audi RS7-R aj nové 22´´ originál disky ABT alebo štvoricu koncoviek výfukov, ktoré nahradia štandardné oválne výfuky. Nová je fólia pokrývajúca auto, spojler na prednej strane, spojler vzadu a tiež difúzor z uhlíkových vlákien.

ABT sa trochu pohral aj s interiérom, kedy pridal viac uhlíkových vlákien a tiež kože. Stredová konzola má plaketu, ktorá poukazuje, že luxusné, športové autá Audi RS7-R budú v predaji len v obmedzenej sérii 125 kusov. Auto, ktoré ABT prezentuje patrí nemeckému pretekárovi Danielovi Abtovi, čo je zobrazené aj na veku úložného priestoru na stredovej konzole.

ABT už tradične nezverejňuje výkonnostné parametre, každopádne dajú sa čakať výrazne lepšie čísla ako ponúka štandardné Audi RS7, ktoré má výkon 600 HP a dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.6 sekundy. Luxusné, športové autá Audi RS7 majú v štandardnom prevedení maximálnu rýchlosť 305 km/h.

ABT už teraz oznámil, že do konca apríla sa do predaja dostanú aj nové, luxusné, športové autá Audi RS6-R, ktoré by mali mať podobné parametre ako Audi RS7-R.

zdroj: motor1.com


Rýchlosť až 350 km/h ponúka BMW M5 od G-Power2. Apríl 2020

Úpravca G-Power ponúkol do predaja balíček úprav pre luxusné, športové autá BMW M5. Balík nesie označenie Hurricane RS a má dizajn doplnkov v oranžovej farbe v cene 3.800 EUR. Predná kapota nie je v cene a účtuje sa zvlášť za cenu 5.200 EUR.

Luxusné, športové autá BMW M5 od G-Power jazdia na nových kovaných 21´´ originál diskoch s pneumatikami Michelin. Kompletná sada je k dispozícii za cenu 9.500 EUR. Úpravou môže prejsť aj výfukový systém s titánovými koncovkami výfukov, ktorý má cenu 8.400 EUR.

Úplne najväčšou zmenou ktorou prešlo BMW M5, je úprava motora. Biturbo motor V8 o objeme 4.4 litra bol vyladený na 829 HP a krútiaci moment vzrástol až na 1050 Nm. Luxusné, športové autá BMW M5 od G-Power majú rovnaké zrýchlenie z 0-100 km/h ako napr. Bugatti Veyron. Model dokáže zrýchliť  z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a maximálna rýchlosť je až 350 km/h.

Masívny nárast výkonu o viac ako 220 HP oproti štandardnému BMW M5 Competition dosiahlo G-Power prostredníctvom nového turba a kombináciou vyladeného výfuku a upraveného hardwaru a softwaru. Balík úprav motora stojí 6.000 EUR. G-Power hovorí, že maximálna rýchlosť 350 km/h musela byť elektronicky obmedzená, aby sa chránili pneumatiky.

zdroj: motor1.com


Maserati Levante od Novitec má 616 koní1. Apríl 2020

Pre zákazníkov, ktorým sa nechce čakať na luxusné, športové SUV Ferrari, je tu aktuálne Maserati Levante, ktoré má pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 3.8 litra z Ferrari. Model poskytuje výkon 580 HP a krútiaci moment 730 Nm. V prípade, že by sa Vám údaje zdali slabé, je tu úprava od Novitec, ktorý vylepšil Maserati Levante na výkon 616 HP a krútiaci moment na 820 Nm.

Úprava Novitec pre luxusné, športové autá Maserati Levante nemá len vylepšený výkon, ale výrazne sme zmenil aj dizajn. Auto je 2.09 metra široké vďaka inštalácii nových blatníkov, ktoré zväčšili šírku auto o viac ako 10 cm vpredu a 12 vzadu. Cela sada obsahuje osem častí, vrátane kapoty alebo nového zadného krídla. Všetky súčiastky môžu byť vyrobené z uhlíkových vlákien.

Novitec urobil aj niektoré zmeny nastavenia vzduchového podvozku, vrátane zníženia svetlej výšky o 25 mm, čím získalo auto agresívnejší postoj a mierne lepšiu ovládateľnosť. Luxusné, športové autá Maserati Levante jazdia na nových 22´´ originál diskoch Novitec.

Novitec uvádza, že luxusné, športové autá Maserati Levante Esteso majú oproti sériovej verzii Trofeo lepšie výkonnostné vlastnosti. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 309 km/h, čo je o niečo málo viac, ako ponúkajú luxusné, športové autá Bentley Bentayga Speed.

Zaujímavosťou je, že Maserati pracuje na faceliftovej verzii modelu Levante Trofeo, ktorá by mala mať pod kapotou väčší motor V8 o objeme 4.0 litra, priamo z dielne Maserati.

zdroj: motor1.com


Ferrari by chcelo obnoviť výrobu 14. apríla31. Marec 2020

Výrobca luxusných, športových automobilov Ferrari bol jedným z prvých, ktorý zatvorilo svoje fabriky po vypuknutí corona vírusu. Spočiatku bol plán odstávky do 27. marca, každopádne bezprecedentná situácia v Taliansku núti Ferrari termín posúvať.

Novým rozhodnutím Ferrari je plán pokračovať vo výrobe od 14. apríla 2020. Je ale veľmi dôležité si uvedomiť, že k tomu dôjde len v tom prípade, že dodávateľský reťazec bude fungovať bez prerušenia.

Ferrari v tlačovej správe oznámilo: ´´Všetky činnosti, ktoré sa dajú robiť bezpečne, sa aj naďalej budú robiť, tak ako to bolo aj v minulých týždňoch. Ferrari bude aj naďalej pokrývať finančne všetky záväzky zamestnancom, ktorí toto riešenie nemôžu využiť.´´

Len pár dní potom, čo Ferrari 14. marca oznámilo dočasné zastavenie výroby, sa k tomuto rozhodnutiu pripojil aj výrobca luxusných, športových automobilov Lamborghini.

zdroj: motor1.com


VW stojí odstávka výroby každý týždeň 2 mld. EUR30. Marec 2020

volkswagen-logoPandémia corona víru zasiahla automobilový svet obzvlášť tvrdo, čo núti automobilky k razantným krokom. Skupina VW Group z tohto dôvodu zastavila výrobu v celej EU. Podľa posledných informácii stojí odstávky výroby na fixných nákladoch približne 2 miliardy EUR. To je samozrejme niečo, čo žiadny výrobca nemôže robiť donekonečna.

Skupina VW, pod ktorú spadá mnoho značiek, vrátane luxusných, športových automobilov Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche, Audi, sa bude snažiť tento stav čo najskôr ukončiť a začať aspoň obmedzenú výrobu. Výroba v Číne sa už vracia do normálu, aj keď podľa šéfa VW Herberta Diessa ešte nie je na 100%.

Automobilka VW zvažuje v tejto situácii všetky možnosti, pričom bude chcieť zvládnuť krízu bez straty pracovných miest. VW skúma aj možnosti predaja cenných papierov, cez ktoré by získala financovanie. V súčasnosti ešte VW nevyčerpal dostupné úverové toky. Podľa publikácie VW má automobilka prístup k úverom vo výške 20 mld. EUR.

zdroj: motor1.com


Skončí výroba Mercedesu S Coupe už v auguste?29. Marec 2020

Nie je žiadnym tajomstvom, že výrobcovia automobilov po celom svete začínajú znižovať svoju ponuku modelov, s cieľom optimalizácie a prípravy na nové technológie. Niektoré modelové rady by pritom mali byť úplne zrušené, resp. nahradené vozidlami, ktoré už budú stáť na nových platformách. Podobné zvesti sa začali šíriť aj o luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz S Coupe/Cabrio. Tento model by mal byť v budúcnosti nahradený vlajkovou loďou Mercedes-Benz EQS.

Podľa posledných špekulácii Mercedes-Benz uvažuje o ukončení výroby týchto dvoch modelov. Luxusné, športové autá Mercedes-Bez S Coupe/Cabrio by sa mali údajne dať objednať do konca mája, pričom samotná výroba sa zastaví v auguste. Po facelifte v roku 2017 nie sú tieto autá úplne staré, každopádne vychádzajú zo šiestej generácie Mercedesu- Benz triedy S, ktorá má už sedem rokov. Zatiaľ čo klasický sedan Mercedes-Benz S si vždy nájde svojich zákazníkov, má zmysel predávať verziu Coupe/Cabrio ako vrchol, keď v pláne je vlajková loď Mercedes-Benz EQS?

Nič samozrejme nie je potvrdené, ale hneď ako prídu luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS (pravdepodobne v roku 2021), vlajková loď bude jasná. EQS bude postavený na novej platforme, ktorá umožní výrobu aj ďalších elektrických modelov Mercedes-Benz. Nový model bude mať pohon všetkých štyroch kolies, dvojicu elektromotorov, výkon okolo 500 HP a dojazd asi 500 km.

zdroj: motor1.com


Bugatti používa titánové koncovky výfukov z 3D tlačiarne28. Marec 2020

Luxusné, športové autá Bugatti sú vrcholným dielom súčasného automobilového priemyslu, pričom sa môžu pochváliť tou najmodernejšou technológiou, spracovaním a materiálmi. Celé auto je vyladené do najmenších detailov. Jedným z nich je aj koncovka výfukov, ktorá je vyrobená z titanu na 3D tlačiarni.

Bugatti hovorí, že titánové koncovky pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron Pur Sport sú prvé časti vytlačené na 3D tlačiarni a schválené na bežnú cestu. Hmotnosť je len 1.85 kg, čo je o 1.2 kg menej ako napr. u bežného Bugatti Chiron.

Bugatti použilo na výrobu štvoricu 400W laserov. Koncovka výfuku má v najtenšom bode len 0.4 mm, pričom proces výroby hromadí 4.200 vrstiev kovového prášku, ktorý sa potom spojí dohromady. Ďalšou pridanou hodnotou nových koncoviek z titánu je ich schopnosť odolávať teplote nad 650 stupňov, čím sa súčiastka chráni pred extrémnymi teplotami výfukových plynov.

Bugatti používa techniku výroby od roku 2018 a jednotlivé súčiastky sa používajú na luxusné, športové autá Bugatti Chiron Sport, Divo, La Voiture Noire a Centodienci. Materiál Inconel 718 sa často používa v turbínach, kozmických lodiach, raketových motoroch alebo lopatkách leteckých turbín. Výrobný proces koncoviek výfuku trvá niekoľko dni. Hneď po výrobe je skontrolovaná kvalita a následná sa súčiastka ošetrí korundom a je natretá vysokoteplotným keramickým náterom pre dokončenie vzhľadu.

zdroj: motor1.com