Novinky
Rezvani predstavil svoje nové luxusné, športové autá9. August 2025
Je divoké myslieť si, že Rezvani existuje už viac ako desať rokov a chrlí elegantne vyzerajúce luxusné, športové autá a SUV inšpirované armádou. Teraz spoločnosť so sídlom v Kalifornii obracia svoju pozornosť na Porsche s retro tematikou. Firma predstavila dvojicu výtvorov inšpirovaných 935, ktoré nazýva RR1 600 a RR1 750.
Tieto čísla odkazujú na výkon áut. Oba sú založené na Porsche 911 generácie 992 a majú karosériu z uhlíkových vlákien s retro dizajnom. 600 poháňa 3.0-litrový plochý šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom, ktorý je vybavený vylepšenými turbodúchadlami a ďalším hardvérom, ktorý Rezvani nešpecifikuje. 600 dokáže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 3,0 sekundy.
RR1 750, založený na Porsche 911 Turbo S, má 3.8-litrový plochý šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 750 koní. Dosiahnutie rýchlosti 100 km/h trvá len 2,0 sekundy vďaka systému pohonu všetkých kolies a sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Kupujúci môžu upgradovať odpruženie pre použitie na trati pomocou voliteľných coiloverov Ohlins TTX-Pro.
Rezvani vyrába 50 kusov a výroba každého z nich trvá približne štyri mesiace, pričom začiatok stojí 195 000 dolárov. Dôležité je, že táto cena nezahŕňa darcovské luxusné, športové auto Porsche 911 generácie 992, ktoré musí kupujúci poskytnúť.
A rovnako ako auto, ani doplnky nie sú lacné. Originál disky so stredovým zámkom sú za 12 500 dolárov. Kryty kolies z uhlíkových vlákien stoja 4 500 dolárov. Vylepšené odpruženie trate je 8 500 dolárov. Medzichladič a prídavný chladič stoja 3 500 dolárov za kus, zatiaľ čo vylepšené brzdy Brembo stoja toľko ako kolesá, a to sú len niektoré časti tohto luxusného, športového auta.
zdroj: motor1.com
Elektrická GLC predznamenáva novú éru pre značku Mercedes-Benz8. August 2025
Značka Mercedes-Benz na výstave IAA MOBILITY 2025 začína novú éru, čo predstavuje ďalší krok v doteraz najväčšej produktovej ofenzíve. Vrcholom tohtoročnej výstavy je svetová premiéra novej GLC s technológiou EQ. Bude vystavená v pavilóne Mercedes-Benz na “Open Space” v Apothekenhof a v hale B3. Nový elektrický model GLC je prvým zo série luxusných, športových automobilov s novým ikonickým dizajnom Mercedes-Benz a predstaví novú tvár značky. Spoľahlivá, elegantná a nezameniteľná GLC stelesňuje všetko, čo sa očakáva od bestselleru v portfóliu značky Mercedes-Benz. Nový model plynule pokračuje v odkaze modelu GLC v elektrickej podobe a je ikonický, všestranný, intuitívny a plynulý.
Od pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS) a revolučných konceptov pohonu až po inteligentný kokpit s mnohými digitálnymi doplnkami– návštevníci môžu na vlastnej koži zažiť najnovšie technológie a inovácie značky vo výstavnom priestore “Open Space” v Apothekenhof. Spoločnosť predstaví širokú škálu súčasných a budúcich elektrických a elektrifikovaných vozidiel zo svojho portfólia od všetkých svojich podznačiek. Spektrum siaha od kompaktných modelov cez výkonné sedany a luxusné, športové autá kategórie SUV až po MPV. Medzi vozidlá, ktoré oslavujú svoju výstavnú premiéru, patrí nová rodina CLA s elektrickým a high-tech hybridným pohonom, ako aj plne elektrická CLA Shooting Brake, prvý elektrický model od Mercedes-Benz v štýle kombi. Mercedes-Benz tiež ponúka prvý pohľad na novú éru svojich MPV s maskovaným prototypom novej plne elektrickej VLE, ktorá bude uvedená na trh v roku 2026. Hneď za rohom v Štúdiu Odeonsplatz by Mercedes-Benz môžu návštevníci objaviť aj exkluzívny výber materiálov, farieb a ozdobných prvkov z programu individualizácie MANUFAKTUR.
Koncept “Open Space” v rámci podujatia IAA Mobility ponúka automobilovým nadšencom, obyvateľom a návštevníkom mesta Mníchov platformu na výmenu nápadov o súčasnej a budúcej mobilite. Na tento účel značka Mercedes-Benz naplánovala pestrý program, ktorý sa bude konať počas celého veľtrhu od 9. do 14. septembra v pavilóne Mercedes-Benz.
“IAA Experience” opäť vytvorí spojenie medzi mestom a výstaviskom, kde je možné zažiť zblízka mobilitu orientovanú na budúcnosť. V pavilóne Mercedes-Benz v Apothekenhof je na spolujazdy k dispozícii flotila 30 elektrických a elektrifikovaných modelov.
Tu sa návštevníci zažiť v špeciálne pripravených modeloch CLA systém od značky Mercedes-Benz MB.DRIVE ASSIST PRO s automatizovanými funkciami jazdy z bodu do bodu. Okrem toho budú mať záujemcovia možnosť sadnúť si na sedadlo vodiča plne elektrickej EQS alebo Triedy S so systémom DRIVE PILOT – najrýchlejším systémom na svete pre vysoko automatizovanú jazdu. DRIVE PILOT je možné používať v Nemecku až do rýchlosti 95 km/h. Odborníci zo spoločnosti Mercedes-Benz budú záujemcov sprevádzať počas jazdy, aby poskytli podporu a odpovedali na otázky týkajúce sa týchto najmodernejších automatizovaných systémov riadenia.
Na “Summite” na výstavisku značka Mercedes-Benz pozýva na inovačné fórum pre priekopnícke technológie vo svojom stánku v hale B3. Návštevníci sa tu budú môcť zoznámiť s plne elektrickými modelmi GLC a CLA Shooting Brake, ako aj s štúdiou CONCEPT AMG GT XX – úchvatným a výkonným novým luxusným, športovým autom nabitým priekopníckymi technológiami. Tento Showcar ponúka ukážku prvého sériového modelu, ktorý bude založený na vysokovýkonnej architektúre AMG Electric Architecture (AMG.EA). Aj tu budú k dispozícii odborníci zo spoločnosti Mercedes-Benz, ktorí odpovedia na otázky týkajúce sa nových vozidiel a ich technológií budúcnosti.
S cieľom uspokojiť veľmi vysoký záujem o premiéru novej elektrickej GLC prinesie značka Mercedes-Benz svoj mimoriadne obľúbený priamy prenos na mediálne centrum media.mercedes-benz.com. Umožní tak všetkým, ktorí sa nemôžu osobne zúčastniť večerného podujatia 7. septembra, sledovať a informovať o tejto dôležitej udalosti.
Bentley Batur Convetible od Mulliner je rozlúčkou s motorom W127. August 2025
Ikonický motor W12 od spoločnosti Bentley smeruje ku konci po viac ako 20 rokoch výroby a viac ako 100 000 vyrobených 12-valcových luxusných, športových automobilov. Ikonický motor ale nekončí bez rozlúčky.
Počas Monterey Car Week predstavuje Bentley svoj nový kabriolet Batur od spoločnosti Mulliner. Nové Bentley Batur je ešte štýlovejším poňatím už aj tak pekného a výkonného modelu od Bentley.
Batur Cabrio od spoločnosti Mulliner, ktorý obsahuje všadeprítomný 6,0-litrový motor W12 od spoločnosti Bentley s dvojitým preplňovaním, dosahuje neuveriteľných 740 koní – rovnaký objem ako štandardný kabriolet a kupé. V tomto prípade sa však týchto 740 koní spáruje s jedinečným dizajnom vytvoreným v spolupráci s jedným z klientov Bentley.
Exteriér tohto kabrioletu Batur má lak Opalite s akcentmi Beluga a Mandarín, vrátane centrálneho pretekárskeho pruhu s dvoma menšími akcentovými líniami na oboch stranách. Interiér má dizajn “jeden plus jeden” s čiernou kožou Beluga a Alcantarou na strane vodiča a bielou s Alcantarou na strane spolujazdca.
Zadné oddelenie batožiny má podobné čierne a mandarínske oranžové akcenty Beluga, doplnené dvojdielnou batožinovou súpravou navrhnutou špeciálne pre toto luxusné, športové auto. Rovnako ako sedadlá, aj batožina je oblečená v čiernej a bielej farbe Beluga – jedna pre vodiča, jedna pre spolujazdca.
Bentley Batur Convertible by Mulliner debutuje budúci týždeň v Kalifornii počas Monterey Car Week. Prirodzene, Bentley nemá cenovku pre svoj najnovší Batur, ktorý nazýva “skutočným jednorazovým”. To znamená, že tento kabriolet Batur je pravdepodobne jedným z posledných Bentley, ktoré boli kedy vyrobené s ikonickým 12-valcovým motorom automobilky.
zdroj: motor1.com
Porsche vás naučí jazdiť na najostrejšej 911tke6. August 2025
Porsche v utorok oznámilo, že teraz umožňuje zákazníkom jazdiť na Porsche 911 GT3 RS Manthey vo svojom programe vzdelávania vodičov Track Experience v Barber Motorsports Park v Alabame. Študenti môžu šoférovať luxusné, športové auto v troch pokročilejších triedach: trojdňový Masters RS, štvordňový Masters RSR a Masters TR len na pozvanie. Programy RS a RSR sú navrhnuté tak, aby študentom získali licenciu SCCA Full Competition.
Luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS sú už teraz tou najtvrdšou vecou, ktorú Porsche vyrába, s bláznivým aerodynamickým balíkom, ktorý im pomáha vytvoriť približne toľko prítlaku ako pretekárske auto 911 v Le Mans. Manthey Racing je dcérska spoločnosť Porsche so sídlom v Nürburgringu, ktorá okrem iného vyvíja ovládacie súpravy pre modely Porsche GT.
Pre GT3 RS obsahuje súprava Manthey väčší splitter, väčší zadný difúzor a väčšie zadné krídlo. A panel z uhlíkových vlákien so žraločími plutvami, ktorý nahrádza zadné okno. Porsche uvádza prítlak 1000 kg pri rýchlosti 285 km/h – asi o 20% viac ako štandardné GT3 RS. Auto má tiež tuhšie pružiny, poloaktívne coilovery a brzdové vedenia z nehrdzavejúcej ocele.
Pre Porsche je to dobrý spôsob, ako dostať potenciálnych zákazníkov do svojho doteraz najťažšieho jadra 911 a predviesť svoje obrovské schopnosti. Je to však aj skvelé auto pre pretekársku školu. S takým veľkým prítlakom a rovnakým motorom ako auto 911 GT3 Cup je GT3 RS Manthey asi taký blízky zážitku z jazdy pretekárskeho auta, aký môžete zažiť v cestnom luxusnom, športovom aute.
Rovnako ako samotné auto, ani program nie je lacný. Škola Masters RS stojí 9 700 dolárov, čo je veľa peňazí a približne na úrovni tohto druhu pretekárskej školy. (Porsche neuvádza ceny pre Masters RSR alebo TR na svojej stránke Track Experience.) Autá sú teraz k dispozícii pre študentov a v Barberi budú až do jari 2026.
Zdroj: motor1.com
Špeciálne edície modelov BMW sú okamžité vypredané5. August 2025
BMW Speedtop, ultralimitované špeciálne luxusné, športové autá založené na rade 8, boli predstavené v tohtoročnom Villa d’Este v máji. Hoci ich nemecká automobilka označená ako koncept, plánuje postaviť 70 exemplárov shooting brake. Podľa generálneho riaditeľa BMW Olivera Zipseho sa o všetkých rýchlo hovorilo.
Počas hovoru o výsledkoch za prvú polovicu roku 2025 Zipse uviedol, že Speedtop sa “okamžite vypredal” po jeho odhalení pri jazere Como, podľa blogu BMW. O cene nie je ani slovo, ale predseda povedal, že číslo je “v hornej cenovej kategórii v nikdy predtým nedosiahnutom cenovom rozpätí”. BMW Blog s odvolaním sa na nemenované zdroje uvádza cenu na približne 450.000 EUR.
BMW Speedtop vychádza z kupé radu 8, využíva špecifické panely karosérie a predĺženú strechu a zadnú časť hatchbacku v štýle kombi. Pod kapotou nájdete podľa značky “najvýkonnejší motor V8, ktorý v súčasnosti ponúka BMW”. Spoločnosť nezachádza do detailov, ale jednoduchá logika diktuje, že pod kapotou je pravdepodobne 4.4-litrový agregát s dvojitým turbodúchadlom z M8. To znamená 617 koní na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Speedtop je druhým špeciálnym projektom spoločnosti založeným na sérii 8, ktorý bol odhalený vo Villa d’Este. Minulý rok spoločnosť debutovala Skytop, dvojdverové kupé so strechou targa a podobnými prístrojovými dresmi. BMW však plánuje vyrobiť len 50 takýchto luxusných, športových automobilov. Takže Speedtop bude o niečo bežnejší. Niežeby ste pravdepodobne videli aj mimo premávky Monterey Car Week.
S rastúcim dopytom po nízkoobjemových špeciáloch sa zdá, že BMW našlo svoje miesto v segmente s týmito odhaleniami Villa d’Este. A mohlo by ich prísť viac. Spoločnosť predtým pre BMW Blog uviedla, že interný tím zodpovedný za výrobu “malých sérií” má “miesto vyhradené pre luxusné, športové autá BMW M“, čo naznačuje, že v najbližších rokoch by sme mohli vidieť niečo extrémnejšie.
zdroj: motor1.com
Druhý elektromobil Ferrari nemešká- neexistuje4. August 2025
Sú to už tri roky, čo Ferrari oznámilo, že pripravuje do predaja luxusné, športové auto na elektrický pohon. Nové Ferrari bez spaľovacieho motora sa objaví 9. októbra počas dňa kapitálových trhov značky. No, nie úplne. Oficiálne odhalenie bude viacstupňovým procesom, počnúc odhalením ”technologického srdca”. Začiatkom roka 2026 bude nasledovať “vzhľad a dojem z konceptu interiérového dizajnu”, pričom úplný debut je naplánovaný na koniec toho istého roka.
Medzitým už kolujú fámy, že Ferrari sa rozhodlo odložiť uvedenie svojho druhého elektromobilu. Agentúra Reuters v júni uviedla, že model sa oneskoril nie raz, ale dvakrát kvôli ”nulovému dopytu”. Tlačová agentúra s odvolaním sa na zdroje oboznámené s touto záležitosťou tvrdí, že druhý elektromobil nedorazí skôr ako v roku 2028. Generálny riaditeľ Benedetto Vigna však teraz špekulácie odmietol a poukázal na to, že auto ani neexistuje, aspoň oficiálne.
Generálny riaditeľ Ferrari počas hovoru o výsledkoch za 2. štvrťrok 2025 objasnil: “Nikdy sme nehovorili o druhom alebo treťom elektromobile.” To dáva zmysel. Ak nebol oficiálne oznámený žiadny produkt, nie je čo odkladať. Čo sa deje v zákulisí, je iná vec. Autá sa bežne meškajú alebo úplne rušia, ale v tomto prípade si Ferrari neprotirečí. To znamená, že Reuters môže mať stále pravdu, aj keď to pravdepodobne nikdy nebudeme vedieť s istotou.
Generálny riaditeľ si zatiaľ zostáva “veľmi istý” úspechom prvého elektromobilu Ferrari a dodáva, že “nie je ani hodina meškania”. Vigna spomenul, že pred niekoľkými týždňami mal možnosť jazdiť na prototype na trati: “Môžem vám povedať, ako sa tešíme na nadchádzajúce spustenie.” Odmietol poskytnúť ďalšie podrobnosti, ale videli sme testovacie mulice používajúce telá Maserati Levante. To by mohlo naznačovať, že auto nebude čistým superautom, ale skôr nejakým grand tourerom; nie nevyhnutne SUV, napriek spojeniu s Levante.
Ferrari nezverejnilo žiadne predbežné ceny, hoci správy naznačujú, že luxusné, športové autá Ferrari na elektrický pohon budú mať cenovku viac ako 450.000 EUR. Očakáva sa, že pôjde o maloobjemový model, zatiaľ čo následné vozidlo (ktoré oficiálne neexistuje) bude mať vyššiu výrobnú sériu, približne 5 000 až 6 000 kusov počas päťročného cyklu.
Predtým stanovený cieľ, aby elektrické, luxusné, športové autá Ferrari do roku 2030 predstavovali 40% ročného predaja Ferrari, zostáva nezmenený. Ďalších 40% budú hybridy a posledných 20% budú autá s čistým spaľovacím motorom. Ferrari sa už zaviazalo, že si úctyhodný V12 ponechá, kým nebude v podstate zakázaný. Už nie je vo vlajkovej lodi spoločnosti, ale dvanásťvalcový motor žije ďalej v SUV Purosangue a novom 12Cilindri s motorom vpredu. Pravdepodobne sa objaví aj v budúcich špeciálnych modeloch zo série Icona, stále v atmosférickom 6,5-litrovom tvare a namontovanom za sedadlami.
zdroj: motor1.com
Nové Porsche 911 Turbo S príde tento rok ako hybrid3. August 2025
Je to už viac ako rok, čo Porsche predstavilo prvé luxusné, športové autá Porsche 911 generácie 992.2, ale zostava stále nie je ani zďaleka dokončená. Po uvedení faceliftovaných modelov GTS, Carrera, Targa a GT3 sa v najbližších mesiacoch objaví ďalšia príchuť. Generálny riaditeľ Oliver Blume počas polročného hovoru o výsledkoch oznámil, že nové Porsche 911 Turbo S sa chystá prelomiť krytie koncom tohto roka. Pravdepodobne príde aj model bez S.
Šéf Porsche tiež zopakoval, že luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S príjmu hybridné nastavenie. To by nemalo byť až také prekvapenie, pretože bývalý finančný riaditeľ Lutz Meschke odhalil, že 992.2 Turbo S bude elektrifikovaný už v októbri 2024. Nadchádzajúca verzia 911 bude používať batérie Varta po nedávnej akvizícii spoločnosti V4Drive GmbH spoločnosťou Porsche od skupiny Varta AG.
Je pozoruhodné, že GTS už obsahuje valcové články od V4Drive, ktorý bol premenovaný na V4Smart po tom, čo sa Porsche stalo väčšinovým akcionárom v marci. Akumulátory s kapacitou 1,9 kilowatthodín používané pre pohon T-Hybrid sa vyrábajú v závodoch v Ellwangene a Nördlingene. Do konca roka chce Porsche zvýšiť počet zamestnancov na 375 zamestnancov v oboch lokalitách v rámci prípravy na nové hybridné 911. Povráva sa, že GT2 RS by mohol byť aj hybridný, aj keď zatiaľ nič nie je oficiálne.
Od Blume vieme, že Porsche varí “nové deriváty” a veľa investuje, aby boli “o niečo rýchlejšie” ako luxusné, športové autá generácie 992.1. GT2 RS nebol k dispozícii v prvej polovici životného cyklu 911, pretože variant najviac zameraný na trať zvyčajne prichádza ku koncu výrobnej série.
Prechod na hybrid pravdepodobne znamená, že nové Porsche 911 Turbo S prinesie väčší výkon, nie že by 992.1 bol nedostatočný. S výkonom 640 koní z 3.8-litrového boxerového motora s dvojitým preplňovaním mal Turbo S pred faceliftom už o 60 koní viac ako jeho predchodca. Ale pokiaľ Porsche nenájde spôsoby, ako znížiť tuk inde, pridaný hardvér príde s penalizáciou hmotnosti.
Dvojdverový rad Porsche sa neobmedzuje len na 911. Výroba 718 Cayman a Boxster končí v októbri, ale Blume potvrdil, že elektrické nástupcovia sú stále v príprave. Duo EV dorazí po elektrickom Cayenne, ktorý debutuje tento rok a v roku 2026 sa dostane do showroomov. Zuffenhausen obrátil poradie týchto uvedení na trh, pretože luxusné, športové autá na elektriku mali byť pôvodne na prvom mieste.
Zatiaľ čo prvá generácia Macanu dostane nástupcu na benzín v roku 2028, nič nenasvedčuje tomu, že by po 982 nasledovať nový Boxster/Cayman so spaľovacím motorom. Porsche ide do elektromobilov v tomto segmente all-in. Je to riskantný krok, vzhľadom na to, že hlavným ťahákom všetkých štyroch generácií bol vždy motor, dokonca aj štvorvalcový.
zdroj: motor1.com
Porsche potvrdilo nové benzínové SUV pre rok 20282. August 2025
Porsche minulý rok ukončilo výrobu pôvodného Macanu v Európe, nie preto, že by chcelo, ale preto, že muselo. Benzínový crossover nespĺňal všeobecné bezpečnostné nariadenie (GSR2), ktoré nadobudlo účinnosť v júli 2024. Luxusné, športové autá Porsche Macan sú stále k dispozícii v iných častiach sveta, ktoré nedodržiavajú legislatívu GSR2. Dni Macanu prvej generácie sú však spočítané, pretože výroba sa skončí budúci rok. Čo príde potom? Nový crossover na benzín.
Tieto “významné dodatočné výdavky” čiastočne vyčlenené na investície do nového benzínu a hybridného úsilia sa zhmotnia do nového crossoveru so spaľovacím motorom. V marci Porsche uviedlo, že zvažuje nový produkt ICE ”hodnotením nezávislého modelového radu v segmente SUV so spaľovacími a hybridnými pohonnými jednotkami”. O tom už bolo rozhodnuté a nový model sa začne predávať o tri roky.
Generálny riaditeľ Oliver Blume počas hovoru o výsledkoch za 1. polrok 2025 potvrdil, že do roku 2028 dorazí nový crossover na benzín. Muž, ktorý rozhoduje v Zuffenhausene, ho opísal ako “veľmi, veľmi typické luxusné, športové auto Porsche pre tento segment a tiež sa odlišuje od BEV Macan”. Aby ho spoločnosť uviedla na trh v takom krátkom čase, “urýchľuje proces s veľmi krátkymi časmi vývoja”.
Blume nešpecifikoval, ako bude vozidlo pripravené do roku 2028, aj keď práve dostalo zelenú. Náš kvalifikovaný odhad je, že Porsche sa bude pri urýchľovaní vývoja spoliehať na prémiové spaľovanie (PPC) koncernu Volkswagen. Ak áno, crossover bude pravdepodobne veľa zdieľať s najnovším Audi Q5. To by nebolo bezprecedentné, pretože odchádzajúci Macan jazdí na platforme MLB, ktorá podporovala predchádzajúcu generáciu Q5. Porsche už v skutočnosti povedalo, že nový model “bude ťažiť zo synergií”.
Najnovšie Audi Q5 je prvým SUV skupiny VW na architektúre PPC a prichádza so štvorvalcovými benzínovými a naftovými motormi, plug-in hybridnými nastaveniami a mohutnejším V6 pre výkonné, luxusné, športové autá Audi SQ5. Tie sú vybavené 3.0-litrovým mild-hybridným motorom s výkonom 362 koní. Či bude nový crossover Porsche odrážať zostavu Q5/SQ5, sa ešte len uvidí, ale je nepravdepodobné, že by 2.0 TDI bol ponúkaný. Spoločnosť sa zaviazala opustiť dieselové motory už v roku 2018 po škandále Dieselgate.
Keďže testovanie prototypov je stále na začiatku, všetko, čo máme, je prísľub nového dizajnu s “charakteristickým profilom Porsche“. Blume hovorí, že nováčik bude súťažiť v rovnakom segmente ako Macan, takže očakávajte podobnú stopu.
Čo sa týka názvu vozidla, určite to nebude Macan. Po vyradení modelu prvej generácie v roku 2026 si Porsche vyhradí tento názov výhradne pre čisto elektrickú druhú generáciu. Medzi koncom výroby pôvodného Macanu a jeho priamym nástupcom bude zhruba dvojročná medzera.
Spočiatku spoločnosť neplánovala vyvinúť ďalší crossover so spaľovacím motorom a všetko stavila na elektrický Macan. Vyrovnal sa však s realitou, že elektromobily nezískavajú trakciu tak, ako Porsche dúfalo, čo núti manažment prehodnotiť svoje rozhodnutia.
zdroj: motor1.com
Lamborghini udržalo v prvom polroku vysoké predaje1. August 2025
Lamborghini v stredu zverejnilo finančné výsledky za prvý polrok 2025, ktoré odhalili rekordné tržby za svoje luxusné, športové autá. V Sant’Agata Bolognese to však nie sú len dobré správy. Tržby zostali medziročne na rovnakej úrovni, zatiaľ čo prevádzkový zisk klesol o takmer 5%.
Talianska automobilka tvrdí, že pokles je “primárne spôsobený nepriaznivými trendmi výmenných kurzov v poslednom štvrťroku”, aj keď ak by sme mali hádať, clá uvalené americkým prezidentom Donaldom Trumpom boli pravdepodobne tiež faktorom.
“Výsledky z prvých šiestich mesiacov roku 2025 sú solídne napriek globálnej ekonomickej a politickej nestabilite, čo potvrdzuje, že rozhodnutie hybridizovať naše luxusné, športové autá bolo správne,” uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Stephan Winkelmann.
Lamborghini dodalo v prvých šiestich mesiacoch roku 2025 5.681 áut, čo predstavuje nárast o viac ako 2% v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Na čele viedli regióny Európy, Blízkeho východu a Afriky s 2.708 predanými kusmi. Nasledovala Amerika s 1.732 predanými kusmi. Ázijsko-tichomorský región dosiahol 1.241 predajov.
Winkelmann pripisuje silný predaj dvom najnovším modelom spoločnosti, vlajkovej lodi Lamborghini Revuelto s motorom V12 a veľkoobjemovému úžitkovému vozidlu Lamborghini Urus SE.
“Úspech modelov Revuelto a Urus SE ukazuje, že našu víziu zdieľajú aj naši zákazníci, a teraz sa tešíme na uvedenie modelu Temerario na trh, ktorý doplní prvý plne hybridný rad v segmente,” povedal.
Zatiaľ čo tržby vzrástli, prevádzkový zisk medziročne klesol o približne 27 miliónov eur na 431 miliónov eur. Ziskovosť však zostala vysoká, klesla len mierne, z 28,2% na 26,6%.
“V súčasnom makroekonomickom a geopolitickom kontexte finančná a obchodná výkonnosť za prvý polrok 2025 demonštruje odolnosť, ktorú sme si v priebehu rokov vybudovali, a opäť potvrdzuje pozíciu značky medzi poprednými hráčmi v luxusnom sektore,” uviedol vo vyhlásení finančný riaditeľ Paolo Poma.
Aj keď nie je možné povedať, kam budúcnosť zavedie Lamborghini, nemáme podozrenie, že jeho rast v dohľadnej dobe ustúpi. Náhrada spoločnosti za model Huracan, Temerario, má začať dodávať každý deň, čo by malo podporiť predaj luxusných, športových automobilov Lamborghini v druhej polovici roka – aj napriek vyšším clám.
Okrem toho sú veci menej jasné. Začiatkom tohto mesiaca Lamborghini ustúpilo od predchádzajúcich plánov na predstavenie plne elektrického Urusu. Teraz bude toto auto, ktoré má byť predstavené v roku 2029, namiesto toho hybridné. Minulý týždeň Winkelmann naznačil, že prvý elektromobil spoločnosti, založený na koncepte Lanzador, by mohol skončiť vôbec ako EV, ale skôr o ďalší hybrid.
zdroj: motor1.com
Bugatti Tourbillon nemá skutočné reproduktory31. Júl 2025
Nové, luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon prinášajú plno najrôznejších elegantných inovácií. Volant, ktorý sa otáča okolo centrálneho náboja, titánový prístrojový panel, 3D tlačené komponenty odpruženia a monštruózny zadný difúzor, ktorý slúži aj ako nárazová konštrukcia. Pridajte k tomu zvukový systém, ktorý nepoužíva tradičné reproduktory.
Časopis Top Gear nedávno navštívil nové chorvátske sídlo spoločnosti Rimac, kde Bugatti Rimac vyvíja luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon. Generálny riaditeľ Mate Rimac s potešením predvádza všetky druhy inovácií na tomto aj na Rimac Nevera a je obzvlášť hrdý na zvukový systém Tourbillonu. Namiesto použitia tradičných reproduktorov používa Tourbillon piezoelektrické prvky, ktoré vibrujú vaňu z uhlíkových vlákien auta. Takže podvozok Tourbillonu je v skutočnosti jedným veľkým reproduktorom.
To si vyžaduje ďalšie vysvetlenie. Tradičné reproduktory používajú magnet, ktorý prijíma elektrický signál, ktorý zase pohybuje elektromagnetickou kmitacou cievkou tam a späť. Kmitacia cievka je pripevnená k nejakému druhu membrány, zvyčajne kužeľu vyrobenému z papiera alebo kovu, ktorý vibruje a zosilňuje zvuk. (Pamätajte, že zvuk je len vibrovanie vzduchu.) Je zrejmé, že to funguje neuveriteľne dobre, ale magnety na reproduktory sú dosť ťažké.
Piezoelektrický reproduktor používa malý kryštál, ako je kremeň, aby urobil takmer to isté. Elektrický signál vyslaný do kryštálu vibruje akousi membránou, zvyčajne malým kúskom plochého kovu. Niektoré hi-fi reproduktory využívajú túto technológiu, ale častejšie je piezoelektrický reproduktor len malý bzučiak, ako budík v starých kremenných náramkových hodinkách.
V Bugatti Tourbillon je skutočným šasi z uhlíkových vlákien membrána – tieto piezoelektrické meniče sú navrhnuté tak, aby prenášali vibrácie priamo do vane. Rimac ukazuje Top Gear efektívny subwoofer Tourbillonu, piezoelektrický prvok pripevnený k streche auta. Je to malý kovový kúsok, oveľa menší a ľahší ako tradičný reproduktor.
“Verte mi, kvalita zvuku tohto auta je v porovnaní s Chironom v inom vesmíre,” hovorí Rimac. “Takže sme ušetrili hmotnosť, priestor a zlepšili kvalitu zvuku.”
Aj keď sa zdá, že ide o prvý príklad automobilky, ktorá používa piezoelektrické meniče na premenu vane z uhlíkových vlákien na reproduktor, Bugatti Tourbillon nie je prvým luxusným, športovým autom, ktoré používa časť svojej konštrukcie karosérie na reprodukciu zvuku. Mercedes-Benz predstavil systém s názvom Front Bass, ktorý premenil predný firewall SL 2013 na veľkú reproduktorovú skrinku. Tento systém však používal tradičné elektromagnetické reproduktory. Konštrukcia auta bola použitá len na zvýraznenie zvuku z reproduktorov.
zdroj: motor1.com












































































































































