Novinky
Niektoré Audi by sa mohli kvôli clám vyrábať v USA31. Január 2025
Nová politika Bieleho domu spôsobila, že niektorí výrobcovia automobilov sa obávajú potenciálu veľkých ciel na dovážaný tovar. Clá na tričká za 20 dolárov pravdepodobne nie sú veľký problém. Ale luxusné, športové autá za 90 000 dolárov, to je iná pesnička.
Preto koncern VW údajne zvažuje nejaké výrobné zmeny. Nemecká publikácia Handelsblatt cituje anonymné zdroje oboznámené so situáciou, ktoré tvrdia, že luxusné, športové autá Porsche a Audi by sa mohli aspoň z časti vyrábať v USA.
Nie je tam žiadna zmienka o konkrétnych modeloch ani časovom rámci, kedy by sa to mohlo stať, ale správa poukazuje na to, že nový závod Scout Motors by mohol byť využitý na výrobu Audi. V súčasnosti je vo výstavbe v Južnej Karolíne a bude vyrábať SUV Traveler a pickup Terra. Keďže obe sú elektrické, naznačuje to, že Audi by mohlo presunúť časť výroby E-Tron do USA.
O niečo ďalej na západ sa v správe spomína existujúci závod VW v Chattanooge v štáte Tennessee ako možné miesto pre výrobu Audi a Porsche. Relatívne nové zariadenie bolo uvedené do prevádzky v roku 2011; súčasná výroba zahŕňa VW Atlas a ID.4. Vzhľadom na popularitu SUV vo všeobecnosti tu dáva zmysel postaviť niečo ako Audi Q5 alebo Porsche Macan. V súčasnosti sa v USA nevyrábajú žiadne luxusné, športové autá Audi ani Porsche.
zdroj: motor1.com
Udržať manuálnu prevodovku je dôležité, hovorí šéf Porsche GT30. Január 2025
Manuálna prevodovka je vymierajúce plemeno. V predaji je len niekoľko modelov, ktoré si môžete kúpiť s manuálnym radením. Porsche predáva s manuálom dve luxusné, športové autá, Porsche 718 a 911. Aj keď veci nevyzerajú dobre pre 718 s motorom v strede, ktorý má byť koncom tohto roka plne elektrický, Porsche 911 bude mať v dohľadnej budúcnosti aspoň jeden manuálny variant, pokiaľ ide o šéfa Porsche GT Andreasa Preuningera.
“Z môjho osobného pohľadu bolo vždy veľmi dôležité mať manuál,” povedal Preuninger pre Motor1 pri uvedení Porsche 911 GT3 v španielskej Valencii. “Uprednostňujem manuál ako auto vodiča,” dodal. “Nevadí mi radiť auto ani na trati, pretože presne viem, že PDK je rýchlejší.”
Tento sentiment prichádza len tri týždne po tom, čo Porsche odhalilo, že upustilo od manuálnej výbavy pre luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera S, pričom ako posledné vozidlá s pákovým radením v zostave Porsche ponechalo iba GT3 a Carrera T s manuálnym radením.
GT3, obnovené pre rok 2025, je teraz jediným Porsche, kde si kupujúci môže vybrať medzi manuálnou prevodovkou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou PDK.
“Myslím si, že je vždy dobré mať na výber a vždy som mal v hlave, dokonca aj na 991, vrátiť manuálnu prevodovku, čo sme urobili prostredníctvom Porsche 911 R,” povedal Preuninger pre Motor1. “911 R bol viac-menej vývojovým projektom prevodovky, ktorú máme dodnes.”
Ale keďže dvojspojky sú každým rokom efektívnejšie, niektorí sa obávajú, že manuál by mohol byť nakoniec zabitý kvôli emisiám. Preuninger, ktorý vedie divíziu Porsche GT od roku 2000, si to nemyslí.
“Manuál je ľahší, takže prispieva k lepšej spotrebe a nižším emisiám a máte viac energie za volantom, pretože vnútorný odpor manuálnej prevodovky je podstatne nižší ako na PDK. Nemáte pohonný agregát, ktorý musí produkovať hydraulickú energiu pre spojkový systém. Nemáte dve spojky, ktoré prechádzajú cez mokrú vaňu, čo je tiež odpor. V reálnom svete auto s manuálnou prevodovkou spotrebuje menej benzínu, a preto produkuje menej emisií ako PDK,” dodáva Preuninger.
Takže manuál tu zdanlivo zostane pre luxusné, športové autá Porsche GT3, rovnako ako vysokootáčkový, atmosférický plochý šesťvalec. Takýto motor nemá vo svete moderných emisných predpisov miesto, takže na jeho udržanie musí Porsche použiť štyri katalyzátory vo výfuku. A aby to udržalo výkon 502 koní, museli inžinieri pridať nové vačky, rôzne telesá škrtiacej klapky a niekoľko ďalších malých zmien.
“Manuál v kombinácii s vysokootáčkovým spaľovacím motorom s výkonom 9 000 otáčok za minútu je jednoducho taký veľký, obrovský zábavný faktor. Myslím si, že s týmto luxusným, športovým autom sme v zábavnom priemysle. Nie je to dopravný prostriedok. Musíme ísť pre úsmevy, ” povedal Preuninger.
zdroj: motor1.com
BMW M3 CS prichádza prvýkrát aj vo verzii Touring29. Január 2025
Prezývka “CS” u BMW existuje už mnoho desaťročí, ale toto je prvýkrát, čo ju vidíme na modeli kombi. BMW práve predstavilo nové, luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring.
Písmená spočiatku znamenali Coupe Sport a potom sa stali Competition Sport, teraz predstavujú medzeru medzi bežnými luxusnými, športovými autami a najtvrdšími modelmi CSL. BMW M3 CS Touring má všetko, čo sa vám páči na M3 CS Sedan a M4 CS Coupe, ale v praktickejšom formáte kombi. Rovnako ako jeho súrodenci, aj všestranné M auto prichádza výlučne s pohonom všetkých kolies a osemstupňovou automatickou prevodovkou. BMW vytáča 3.0-litrový radový šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom na výkon 543 koní, čím získa 20 koní oproti bežnému kombi BMW M3. Krútiaci moment motora S58 zostáva nezmenený, 650 Nm. A áno, režim čistého pohonu zadných kolies je stále k dispozícii.
Moderné luxusné, športové autá BMW CS znižujú hmotnosť tým, že vo veľkej miere využívajú uhlíkové vlákna, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy. BMW M3 CS Touring nie je výnimkou, ale keďže nejde o hardcore variant CSL, diéta nie je taká drakonická. Inžinieri M dokázali odstrániť 15 kg, čo viedlo k pohotovostnej hmotnosti 1 850 kg. Vďaka tomu je o neuveriteľných 625 kg ľahší ako väčšie luxusné, športové autá BMW M5 Touring a ich zložitá plug-in hybridná pohonná jednotka V8.
Priemernejšiemu kombi M3 trvá tri a pol sekundy, kým dosiahne rýchlosť z 0-100 km/h, vďaka čomu je o desatinu sekundy rýchlejší ako štandardný model a M5 Touring. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 300 km/h alebo o 20 km/h vyššia ako štandardný M3 Touring a len mierne za svojím väčším bratom.
Okrem toho, že má súpravu karosérie z uhlíkových vlákien, BMW M3 CS Touring má nahnevanejšiu tvár a žlté denné svetlá. Štandardom sú 19-palcové predné a 20-palcové kované originál disky BMW a môžete ich mať v zlatom bronze alebo čiernej farbe, obe s matným povrchom. Aj keď je špeciálna edícia na vrchole potravinového reťazca, stále nemá štandardne karbón-keramické brzdy.
Zatiaľ čo bežné BMW M3 Touring prichádza vo všetkých druhoch farieb, normálnych a individuálnych, BMW obmedzuje vaše možnosti pre luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring len na štyri: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Sapphire Black a Frozen Solid White. Všetky autá majú lesklú čiernu strechu a zadný spojler, pričom ten druhý má tiež červený rám, ktorý ladí s červeným obrysom mriežky chladiča a odznakom. Rovnako ako BMW M5 Touring, pre jeho malého brata neexistuje žiadna možnosť strechy z uhlíkových vlákien, či už ide o bežný model alebo tento pikantný CS.
Vo vnútri bol úbytok hmotnosti, ktorý som spomenul, čiastočne spôsobený škrupinovými sedadlami s karbónovou škrupinou. Tieto predné sedadlá obopínajúce telo sú voliteľné na bežnom M3 Touring, ale štandardom na CS. Dokonca aj radiace pádla dostali karbónovú úpravu, rovnako ako niektoré vnútorné ozdobné lišty a časti stredovej konzoly.
BMW nehovorí, koľko áut vyrobí, ale vieme, že BMW M4 CS je obmedzená na 1 700 kusov. BMW M3 CS bol predtým obmedzený na menej ako 2 000 áut, takže u kombi by to malo byť podobné. Doma v Nemecku, ktoré bude podľa spoločnosti najväčším trhom pre tieto luxusné, športové autá, začína cena na sume 152.900 EUR. To je v skutočnosti o 6 900 EUR viac ako základná cena BMW M5 Touring v Nemecku.
Dodávky zákazníkom z Európy, Austrálie, Japonska, Južnej Kórey a ďalších regiónov sú naplánované na marec. Neskôr v tomto roku BMW uvedie na trh ďalší model Competition Sport – BMW M2 CS.
zdroj: motor1.com
Úpravca sľubuje vylepšené ovládanie ikonického Ferrari F4028. Január 2025
Ferrari F40 predstavuje niečo, čo presahuje automobilový svet. Bol to posledný model uvedený na trh v kompetencii samotného Enza. Je to hlavný hrdina na stenách miliónov nadšencov narodených medzi rokmi 1970 a 1980, či už sú to plagáty, pohľadnice alebo fotografie. Je to možno jedno z mála luxusných, športových automobilov v histórii, o ktorom sa všetci zhodnú, že je krásne.
Samotné luxusné, športové autá Ferrari F40 sú však veľmi špecifické. Náhle sa spustí turbo oneskorenie, vďaka čomu sú takmer nezvládnuteľné. Má závratné nastavenie. A nie je tu žiadna elektronika, ktorá by pomohla, čo je dobré z puristického hľadiska, ale je pravda, že modernej exotike uľahčuje proces jazdy. “Je to tak trochu vlčí pes,” povedal raz legendárny jazdec F1 Michele Alboreto. “Jemne ho pohladíte, ale ak mu ublížite, môže vás uhryznúť.” Minulý týždeň bol toho dôkazom: Ferrari F40 Landa Norrisa narazilo do zvodidiel v Monaku. Teraz niekto navrhol špeciálny balík, ktorý udrží vzrušenie a zároveň uľahčí šoférovanie.
Týmto subjektom je Officine Fioravanti, mladá turínska spoločnosť, ktorá sa špecializuje na exotické automobilové restomody. Najnovší projekt sa zameriava na ikonické luxusné, športové auto Ferrari a pridáva balík ovládania na zlepšenie zážitku. Výsledkom je auto, známe ako Ferrari F40 Alte Prestazioni.
“Ak ho nepoužijete, zničí sa. Ak ho používate a nie ste skutočný pilot, riskujete veľa,” uvádza spoločnosť na obranu svojej modernizovanej F40. Cieľom je urobiť jedno z najikonickejších superáut v histórii “bezpečnejším, použiteľnejším a v prípade potreby ešte lepším, pokiaľ ide o výkon”.
Balík pridáva odpruženie Öhlins TTX 36 so štvorsmerným nastavením. To zahŕňa nové ramená, ložiská a nosiče nábojov. Brzdový systém je tiež vylepšený novými karbónovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo – šesť piestov vpredu a štyri vzadu – spolu s vylepšeným nastavením ABS. Ďalšie vylepšenia prichádzajú do riadenia s novou skrinkou, ktorá má posilňovaciu hydraulickú asistenciu.
Vizuálne povedané, Officine Fioravanti sa nezahráva s dokonalosťou. Spoločnosť však pridáva väčšie rozložené kolesá vpredu a vzadu. Zachovávajú si známy štýl F40 a stále obsahujú dizajn so stredovým zámkom. Kolesá však rastú na 18 palcov vpredu, 19 vzadu. Sú obuté do plášťov Michelin Cup 2 alebo Pirelli P Zero.
Ferrari F40 Alte Prestazioni bolo vytvorené ako luxusné, športové auto, ktoré si zachováva svoj obvyklý šarm a ikonický status a zároveň sa s ním ľahšie jazdí. “Ferrari F40 je majstrovské dielo vytvorené na to, aby sa dalo riadiť, nielen predvádzať,” hovorí spoločnosť.
zdroj: motor1.com
VW sa obáva gigantickej pokuty za emisie27. Január 2025
Skupina VW zabudla na svoj nesmierne nákladný škandál Dieselgate, ale stále čelí ťažkému boju o splnenie emisných predpisov. V roku 2025 Európska únia znižuje CO2 približne o 15 % v porovnaní s úrovňami z roku 2021. Za každý gram nad hranicou musia výrobcovia automobilov zaplatiť 95 EUR. Neznie to ako veľa, ale pokuta sa vzťahuje na každé predané auto. Keď ste automobilový moloch, rýchlo sa to sčíta.
Bloomberg cituje Rolfa Wollera, vedúceho oddelenia financii a vzťahov s investormi skupiny Volkswagen, ktorý analytikom povedal, že automobilka sa pripravuje na astronomickú pokutu na konci tohto roka. Skupina odhaduje, že za prekročenie emisií bude musieť zaplatiť približne 1,5 miliardy EUR. To je stále kvapka v mori v porovnaní s Dieselgate, ktorý do roku 2020 stál automobilový konglomerát 31,3 miliardy EUR.
Čo môžu urobiť VW, Škoda, alebo luxusné, športové autá Audi, Porsche, aby sa vyhli obrovskej pokute? V ideálnom prípade by mali predávať viac plug-in hybridov a najmä čistých elektromobilov. To by kompenzovalo viac znečisťujúce vozidlá so spaľovacím motorom a znížilo počet emisií vozového parku. Stellantis zvažuje neortodoxnú alternatívu: zníženie výroby benzínových a naftových áut.
Existuje tretia metóda. Výrobcovia automobilov by mohli (a pravdepodobne budú) vytvárať aliancie spojenectvom s ekologickejšími značkami, aby splnili prísnejšie emisné ciele EÚ. Automotive News uvádza, že Toyota, Stellantis, Ford, Mazda a Subaru sa spojili s Teslou, zatiaľ čo Mercedes je v spojení s Volvom a jeho spin-off značkou Polestar. Nákup emisných kreditov bude stále stáť týchto výrobcov automobilov peniaze, ale pravdepodobne si to spočítali a zistili, že to bude lacnejšie ako platenie pokút. Všetko je to hra s číslami a Tesla so svojou zostavou iba pre elektrické, luxusné, športové autá bude mať najväčší prospech.
Minulý rok šéf Renaultu Luca de Meo varoval, že výrobcovia automobilov pôsobiaci v EÚ by mohli čeliť pokutám vo výške 15 miliárd EUR. Financial Times citovali Barclays Bank, ktorá odhaduje, že pokuta by bola nižšia, ale stále viac ako 10 miliárd EUR. Niekoľko výrobcov automobilov tlačilo na EÚ, aby uvoľnila svoje drakonické emisné požiadavky na rok 2025, ale bezvýsledne.
Na základe výsledkov predaja za rok 2024 v EÚ, ktoré tento týždeň zverejnila Európska asociácia výrobcov automobilov, vyzerá situácia pochmúrne. ACEA poznamenáva, že plne elektrické autá mali podiel na trhu 13,6 %, čo je o 1 % menej ako v predchádzajúcom roku. Okrem toho PHEV v roku 2024 klesli zo 7,7 % na 7,1 %. Ak hovoríme striktne o koncerne VW, dodávky elektromobilov v minulom roku klesli o 5,2 % na 447 900 kusov.
Pokiaľ ide o budúcnosť, EÚ opäť zníži ciele v oblasti emisií flotily na obdobie rokov 2030 – 2034 a potom dosiahne 0 g/km v roku 2035 a neskôr. To znamená, že už o 10 rokov budú mať výrobcovia automobilov pôsobiaci v EÚ zakázané predávať autá, ktoré produkujú škodlivé emisie, čím sa v podstate zavedie zákaz spaľovacích motorov. Mohli by však existovať určité výnimky pre syntetické palivá, aj keď je ťažké vidieť, že e-palivá získajú významnú trakciu len za desať rokov.
zdroj: motor1.com
Audi vyrobilo elektrické SUV s portálovými nápravami26. Január 2025
Tieto obrázky môžu vyzerať, akoby pochádzajú z generatívneho programu umelej inteligencie, ale sú skutočné. Audi skonštruovalo šialené terénne, luxusné, športové auto založené na jednom zo svojich mnohých nenáročných elektrických SUV. Tento divoký jednorazový koncept začal ako Audi Q6 Sportback E-Tron a potom prešiel kompletnou premenou, ktorá zahŕňala pridanie portálových náprav. Presne tak – Audi s portálovými nápravami.
Systém ozubených kolies umiestnených na koncoch náprav alebo ovládacích ramien v blízkosti kolies zvyšuje svetlú výšku pod nápravou. Táto konštrukcia zvyšuje stredovú čiaru nápravy, zdvíha diferenciál vyššie vzhľadom na montážnu plochu kolesa a súčasne znižuje kolesá vo vzťahu k diferenciálu a rúrkam nápravy alebo ovládacím ramenám. Audi neuvádza podrobnosti o svojom vysokom zariadení, ale hovorí, že portálové nápravy predstavujú nový vývoj.
Portálové nápravy na sériovom vozidle sú pomerne zriedkavé. Mercedes má najznámejšie luxusné, športové autá, konkrétne Mercedes G500 4×4², G63 AMG 6×6 a Unimog. Stojí za zmienku, že Toyota Mega Cruiser a Hummer H1 mali tiež túto technológiu odpruženia. Portálové nápravy sa zvyčajne nachádzajú vo vojenských vozidlách.
Obrázky zdieľané výkonnostnou divíziou Audi Sport ukazujú Audi Q6 Sportback E-Tron sediaci vysoko na terénnych pneumatikách Venom Power Terra Hunter X/T. Elektromobil sa môže pochváliť vypuklými oblúkmi a strešným nosičom s prídavnými svetlami. Pod hlavnými svetlometmi vyzerajú ďalšie LED diódy, akoby pochádzali z Volkswagenu Golf GTI. Zdá sa, že Audi trochu oholilo predný nárazník, aby ešte viac zvýšilo nájazdový uhol.
Audi nehovorí, či je jeho terénny automobil založený na bežnom Q6 E-Tron alebo pikantnom SQ6 E-Tron. V produkčnom prestrojení ponúka 483 koní z dvojmotorového nastavenia a pri použití ovládania štartu zrýchli z 0-100 km/h za 4.3 sekundy. Model má elektronicky obmedzenú rýchlosť 230 km/h. Luxusné, športové autá Audi SQ6 má pohon všetkých kolies a 94,4 kWh batériu s dostatkom šťavy na 607 km v cykle WLTP.
Čoskoro uvidíme viac tohto konceptu, ideálne s úplnými technickými špecifikáciami. Sériové Audi s portálovými nápravami by bolo pekné, ale v tejto chvíli je to len zbožné prianie.
zdroj: motor1.com
Nové Audi RS7 príde o motor V8 a dostane hybridný V625. Január 2025
Ďalší výkonný motor V8 by mohol čoskoro opustiť scénu automobilovú scénu. Audi pracuje na novom luxusnom, športovom aute Audi RS7, ktoré stále slúži ako vlajková loď značky, aspoň čo sa týka výkonu. Ale keď dorazí nový model, pod kapotou môžu byť o dva valce menej.
V6 nahradí súčasný 4,0-litrový V8 s dvoma turbodúchadlami. To však neznamená, že v tomto procese stratí energiu. Nemenované zdroje uvedené v správe tvrdia, že bude využívať plug-in hybridnú pohonnú jednotku schopnú generovať 725 koní. To je výrazne nad súčasné luxusné, športové autá Audi RS7 s výkonom 621 koní a mohlo by sa škálovať vyššie v závislosti od použitých batérií a elektromotorov. Správa tvrdí, že budúce luxusné, športové autá Audi RS7 Performance by mohli dosiahnuť 800 koní prostredníctvom dočasných funkcií zosilnenia.
V súčasnosti nemáme žiadne podrobnosti o plug-in hybridnom pohone. Máme podozrenie, že bude obsahovať viacero motorov s 2.9-litrovým dvojitým preplňovaným V6 od Audi a ponúkne aspoň nejaký dojazd iba na elektrický pohon.
Audi v súčasnosti preskupuje svoj rad tak, aby zahŕňal elektrické modely so spaľovacím a hybridným vyhotovením. Súčasná Audi A6, ako ju poznáme, sa stane ďalšou A7, čím sa vytvorí priestor pre plne elektrický A6 E-Tron. RS6 Avant bude migrovať na Audi RS7 Avant, takže stále existuje určitá záhada týkajúca sa verzií sedan a liftback, ako v súčasnosti existujú. Našťastie by sme nemali dlho čakať na úplné odhalenie. Na základe testovanie maskovaného prototypu sa zdá, že debut sa uskutoční do konca tohto roka.
zdroj: motor1.com
Do Porsche Macan by sa mohli vrátiť benzínové motory24. Január 2025
Odkedy boli luxusné, športové autá Porsche Macan predstavené pred desiatimi rokmi, sú pre Porsche skutočnou dojnou kravou. Trvalo je to jeden z najpredávanejších produktov. Dokonca aj v roku 2024, keď bol z Európy vyradený z dôvodu zákonov o kybernetickej bezpečnosti, dosiahol predaj 64 517 kusov. Lepšie si počínalo len väčšie SUV Cayenne. Ale koniec benzínového Macanu je blízko. Výroba sa končí v roku 2026. Alebo možno ani nie.
Nová správa od Autocar cituje “staršieho” zasvätenca Porsche, ktorý hovorí, že spoločnosť si nie je úplne istá, že nové elektrické, luxusné, športové autá Porsche Macan môžu plne nahradiť benzínový model: “Prijatie nového Macanu [elektrického] bolo pozitívne, ale vzhľadom na neisté trhové podmienky ešte neuvidíme jeho dlhodobý výkon.” Porsche má dôvody na obavy, vzhľadom na to, že dodávky elektrického Taycanu v roku 2024 klesli o 49%.
Britský časopis cituje tú istú osobu, ktorá je oboznámená s agendou Porsche, že “pokles predaja Taycanu zdôrazňuje novú dynamiku trhu. Nemôžeme sa spoliehať len na tradičné predpoklady o správaní spotrebiteľov.” Hoci nemecká luxusná značka odmietla túto záležitosť komentovať, už pripustila, že budúce elektromobily by mohli dostať benzínové náprotivky. V novembri 2024 finančný riaditeľ Lutz Meschke vyhlásil: “V súčasnosti sa pozeráme na možnosť, že pôvodne plánované plne elektrické luxusné, športové autá Porsche budú mať hybridný pohon alebo spaľovací motor. Momentálne sme uprostred prijímania koncepčných rozhodnutí. Jasné je, že pri spaľovacom motore zostaneme oveľa dlhšie.”
Porsche už prijalo opatrenia na predĺženie životnosti Cayenne. Hoci v tomto desaťročí prichádza plne elektrický model, model s veľkým spaľovacím motorom V8 sa dožije roku 2030. Zasvätenec spoločnosti citovaný Autocarom hovorí, že udržanie benzínového Macanu nažive po roku 2026 je reálnou možnosťou a je to jeden z “produktových scenárov”, ktoré sa v súčasnosti analyzujú.
Ak by Porsche Macan so spaľovacími motormi zostal, boli by potrebné nejaké zmeny. Koniec koncov, crossover bol uvedený na trh už v roku 2014 a napriek niekoľkým následným aktualizáciám začína byť na trhu dho. Je príliš skoro povedať, či mu Porsche dá ďalší facelift alebo investuje viac peňazí do novej generácie. Porsche b y muselo natiahnuť svoj rozpočet, vzhľadom na to, že v súčasnosti konštruuje tri úplne nové elektrické, luxusné, športové autá: 718 Boxster/Cayman, Cayenne a trojradové SUV. Tiež vypúšťa náznaky o elektrickej Panamere, ktorá by koexistovala s benzínovým autom a Taycanom.
Logika hovorí, že benzínový Macan novej generácie by bol mechanicky príbuzný novému Audi Q5, ktoré využíva prémiové spaľovanie platformy (PPC). PPC už bolo možné vidieť v nových modeloch A5 a Q5 Sportback, pričom prepracovaný rad Audi A7 bude nasledovať koncom tohto roka.
zdroj: motor1.com
Land Rover Defender Octa mieri na Dakar 202623. Január 2025
S výkonom 626 koní pod kapotou sú luxusné, športové autá Land Rover Defender Octa dosť rýchle. Či sú dostatočne rýchle na to, aby si domov priniesli pretekárske trofeje, sa ešte len uvidí, ale Land Rover sa o to aj tak pokúsi. Od roku 2026 bude terénna značka pretekať prevažne na sériových Defender Octas na majstrovstvách sveta FIA v rally nájazdoch, vrátane Dakaru.
Land Rover Defender pripravený na preteky bude zdieľať svoj motor, prevodovku a hnaciu sústavu so sériovým modelom. Zmeny pravidiel pre rok 2026 podľa spoločnosti Land Rover zvyšujú konkurencieschopnosť kategórie založenej na výrobe akcií. Ako taký je zachovaný aj dizajn sériovej karosérie, čo znamená, že neuvidíte nejaké radikálne SUV skákajúce z dún so sotva prítomnou škrupinou, ktorá trochu pripomína Defender.
“Preteky Land Rover Defender v Dakare budú neuveriteľne vzrušujúcou výzvou,” povedal výkonný riaditeľ JLR Motorsport James Barclay. “Mali sme víziu budúcnosti sériových vozidiel v rally pretekoch, takže bolo neuveriteľne pozitívne spojiť sa s ASO, FIA a ďalšími výrobcami a spolupracovať na vytvorení nových predpisov pre kategóriu “Stock”. Teraz máme tú správnu platformu na autentickú demonštráciu schopností Defendera v najväčšej výzve v terénnom motoristickom športe.”
Luxusné, športové autá Land Rover Defender Ocra používajú dvojito preplňovaný 4.4-litrový motor V8 s mild-hybridnou asistenciou. Land Rover tvrdí, že Defender dokáže dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.8 sekundy. Výkon ide na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
V porovnaní so štandardným Defenderom je Ocra o 28 mm vyššia, má postoj, ktorý je o 71 mm širší a šasi je pevnejšie. Land Rover nešpecifikuje, či odpruženie zostane na sklade pretekárskych vozidiel, ale kategória Stock umožňuje zmeny. Dá sa predpokladať, že na zvládnutie nerovného terénu budú aspoň nejaké vylepšenia.
Land Rover bude súťažiť na majstrovstvách sveta FIA v rally s dvoma vozidlami a pre Dakar to rozšíri na tri. Vývoj Defendera pripraveného na preteky teraz prebieha a úplné uvedenie na trh je naplánované na koniec roka 2025.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz E získal od Euro NCAP ocenenie "Best"22. Január 2025
Nový štandard v oblasti bezpečnosti: Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E získali ocenenie “Best Performer 2024″ od Euro NCAP v oblasti bezpečnosti. Vďaka tomu je Trieda E najbezpečnejším vozidlom testovaným minulý rok.
Tento vynikajúci výsledok vyplynul z hodnotenia štyroch oblastí aktívnej a pasívnej bezpečnosti: Ochrana dospelých pasažierov, ochrana detských pasažierov, ochrana zraniteľných účastníkov cestnej premávky a asistenčné systémy. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E dosiahli vynikajúce výsledky vo všetkých kategóriách.
“Mercedes-Benz je synonymom bezpečnosti. Ako priekopník v oblasti bezpečnosti vozidiel stanovujeme štandard. Som hrdý na to, že ocenenie Euro NCAP “Best Performer” oceňuje naše úsilie o zvýšenie bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.”
Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technologický riaditeľ, vývoj a nákup.
Euro NCAP je organizácia tvorená európskymi ministerstvami dopravy, automobilovými klubmi a poisťovacími asociáciami a vykonáva nárazové testy a ďalšie hodnotenia bezpečnosti.
Skutočnosť, že nezávislá organizácia, akou je Euro NCAP, potvrdila veľmi vysokú úroveň bezpečnostných systémov značky Mercedes-Benz, je ďalším dôkazom odbornosti spoločnosti v oblasti vývoja asistenčných a bezpečnostných systémov.