Nová generácia Volkswagenu T-Roc výrazne narástla28. August 2025
Od debutu pôvodného modelu Volkswagen T-Roc koncom roka 2017 sa predalo viac ako dva milióny kusov a teraz oficiálne prišla druhá generácia. Ako sa dalo očakávať, VW hrá na istotu a vyhýba sa rizikám dizajnu, ktoré by mohli odradiť kupujúcich.
V podstate crossover Golf, T-Roc sa nachádza medzi T-Cross a Tiguan v rozsiahlej zostave SUV vo Wolfsburgu. Ako to už býva, keď vozidlo prechádza na novú generáciu, najnovší model sa rozrástol. Kompaktné rodinné auto s rozmermi 4373 mm je o 122 mm dlhšie ako predtým. Aby sa zlepšil priestor pre nohy vzadu, časť pridanej dĺžky bola pridelená rázvoru, ktorý je teraz natiahnutý na 2631 mm, čo predstavuje nárast o 28 mm.
Volkswagen T-Roc 2026, ktorý je tu zobrazený v špičkovej výbave R Line, spĺňa takmer všetky políčka dnešných trendov v dizajne automobilov. Je vybavený prednými a zadnými svetelnými lištami, gargantuovskými falošnými koncovkami výfuku, osvetlenými odznakmi a morom lesklých čiernych lemov.
Vo vnútri veľké obrazovky nahrádzajú väčšinu fyzických ovládacích prvkov, pričom dotykový posúvač VW je súčasťou nášho zúfalstva. V porovnaní s odchádzajúcim modelom sa väčšina klimatizačných funkcií presunula na dotykovú obrazovku, ktorá sa v závislosti od verzie dodáva vo veľkostiach 10,4 alebo 12,9 palca. Odizolovaná palubná doska môže sklamať fanúšikov interiérov VW zo starej školy, ale medzi sedadlá bol integrovaný aspoň otočný ovládač dotykového voliča Tiguan.
Automobilka prisľúbila opätovné zavedenie fyzických tlačidiel a gombíkov pre často používané funkcie, aj keď sa to nemôže stať zo dňa na deň. Vývoj nového T-Rocu sa skončil pred nejakým časom, takže zmeny na poslednú chvíľu boli príliš nákladné.
Objemná radiaca páka už nesedí medzi prednými sedadlami. VW prijal stĺpovú radiacu páku, čo je možné vďaka úplnému zrušeniu šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Druhá generácia T-Roc sa bude predávať výhradne s dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
Pri uvedení na trh VW udržiava ponuku hnacích ústrojenstiev jednoduchú. Kupujúci si môžu vybrať iba 1,5-litrový mild-hybridný benzínový motor s výkonom 114 koní v základnom modeli a 148 koní vo vyšších výbavách. Obe sú spárované so sedemstupňovým DSG, ktoré vysiela výkon na predné kolesá. Dve hybridné pohonné jednotky “vyvinuté od nuly” sú v príprave, aj keď zostanú aj FWD. Pre tých, ktorí chcú so 4Motion do každého počasia, bude k dispozícii s väčším 2.0-litrovým benzínovým motorom, ktorý bude ponúkaný s mild-hybridnou technológiou alebo bez nej. Plne elektrický T-Roc sa neplánuje.
Nový model je o niečo praktickejší ako jeho predchodca. Kapacita nákladu sa zvýšila o 20 litrov na 465 litrov pri naložení na operadlá zadných sedadiel. Pretože udržateľnosť je čoraz dôležitejšou prioritou, VW použil v kabíne 40 kg recyklovaných plastov, čo zodpovedá približne jednej pätine celkových plastov v interiéri. Vďaka tomu je Volkswagen T-Roc prvým modelom značky s takým vysokým podielom opätovne použitých materiálov.
Účinnosť by sa mala tiež mierne zlepšiť vďaka 10% zníženiu koeficientu odporu vzduchu, ktorý je teraz hodnotený na 0,29. Veľkosti kolies predtým dosahovali 19 palcov, ale zákazníci sa teraz môžu rozhodnúť pre 20-palcové originál disky VW, ak sú ochotní vymeniť jazdný komfort za extra štýl.
Zatiaľ čo kompaktný crossover je sotva najvzrušujúcejším vozidlom v predaji, VW plánuje veci opäť oživiť verziou R orientovanou na výkon. Luxusné, športové autá Volkswagen T-Roc R sú potvrdené pre uvedenie na trh začiatkom roka 2027, pričom by mal používať najvýkonnejšiu iteráciu všadeprítomného 2.0-litrového turbo-štvorvalca. “EA888″ je zdieľaný s Golfom R, hoci hot hatch údajne dostáva väčší radový päťpäťkový Audi pre špeciálnu hardcore edíciu.
Medzitým sa bežné verzie T-Roc dostanú do európskych showroomov v novembri tohto roka. Uvedenie modelu druhej generácie v skutočnosti neznamená koniec jeho predchodcu. Originál bude pokračovať v podobe kabrioletu až do roku 2027. Áno, VW stále predáva vozidlo so sklopnou strechou, ale je to crossover. Darí sa mu lepšie ako podobným zvláštnostiam ako Range Rover Evoque Cabrio a Nissan Murano CrossCabriolet, pričom minulý rok v Európe prekonal predaj Mazdy MX-5 Miata a tiež predaj luxusných, športových automobilov BMW Z4.
zdroj: motor1.com