Motor V8 by malo dostať viac modelov Meredes-Benz10. Máj 2025

Mercedes-Benz je neoblomný v tom, že v elektrifikovanom automobilovom svete je stále miesto pre motor s veľkým zdvihovým objemom. Napriek čoraz prísnejším emisným predpisom divízia AMG usilovne pracuje na príprave úplne nového motora V8. Nielenže bude poháňať existujúce osemvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz, ale mohol by byť tiež vložený do áut, ktoré v súčasnosti nemajú toľko valcov.

Šéf AMG Michael Schiebe povedal Car and Driver, že inžinieri v Affalterbachu vyvíjajú nový V8. Hoci ho Mercedes predtým opísal ako “high-tech elektrifikovaný V8 novej generácie”, Schiebe hovorí, že AMG “nemusí nevyhnutne zájsť tak ďaleko v hybridizácii”. Poznamenáva, že nadšenci tratí uprednostňujú čistý zážitok zo spaľovacieho motora GT63 Pro pred ťažším plug-in hybridným Mercedes-AMG GT63 S E-Performance, aj keď ten poskytuje viac šmrncu.

Prečo Mercedes vsádza na motor V8, keď takmer všetci ostatní zmenšujú? AMG si uvedomilo, že stále existuje solídny dopyt po osemvalcových luxusných, športových autách a chce “splniť sny zákazníkov”. Automobilka kalkulova a zistila, že investícia do veľkého motora sa z dlhodobého hľadiska pravdepodobne vyplatí. Schiebe zdôraznil, že V8 má pred sebou ešte “niekoľko rokov”, aj keď Európska únia účinne zakáže predaj nových áut na benzín od roku 2035. Okrem 27 krajín EÚ však zvyšok sveta, kde sú predpisy menej prísne, stále predstavuje veľký trh. AMG uviedla ako hlavný príklad Spojené štáty.

Hoci by sa nový V8 mohol dočkať širšieho využitia, bohužiaľ sa k C63 v dohľadnej dobe nevráti. Vo vyhlásení začiatkom tohto roka hovorca AMG vyvrátil fámy o obnove chýbajúcich štyroch valcov C63. Divoká fáma z Nemecka minulý mesiac dokonca naznačovala, že Mercedes by mohol zrušiť luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 a nahradiť ich šesťvalcovým C53.

Ak sa V8 C63 nevráti, môžeme len dúfať, že AMG s nadchádzajúcim CLE63 veci napraví a dodá vysokovýkonnému kupé motor, ktorý si zaslúži. Aby sme nezabudli, že V8 nie je ani najväčším motorom, ktorý Mercedes ponúka. Spoločnosť sa nedávno zaviazala, že udrží mocný V12 nažive, 6,0-litrový motor s dvojitým turbodúchadlom vyhradený pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S. Pagani Utopia používa aj dvanásťvalcový motor od AMG.

Dvanásťvalcový motor je vymierajúce plemeno. BMW od neho upustilo pred tromi rokmi a Audi nepredalo auto W12 od roku 2017. Verzia W12 od Bentley bola ukončená asi pred rokom. Luxusné, športové autá Ferrari, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini a Gordon Murray Automotive stále ponúkajú V12, zatiaľ čo Bugatti zašlo ešte ďalej a vyvinulo šialené V16.

zdroj: motor1.com