Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake25. Júl 2012

V októbri 2012 sa začne (aj na Slovensko) dodávať nové Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake (premiéru malo na Veľkej cene Nemecka F 1). Výkonové parametre CLS 63 AMG Shooting Brake zabezpečí 5,5-litrový motor V8 AMG s dvoma turbodúchadlami (386 kW/525 k, v exkluzívnom uvádzacom vyhotovení Edition 1 až 410 kW/557 k), 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT a športový podvozok AMG RIDE CONTROL. Praktickosť využitia zasa umocňuje priestranný interiér a batožinový priestor (až 1 550 litrov).

CLS 63 AMG Shooting Brake zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy (pri Edition 1 za 4,3 sekundy). Najvyššia rýchlosť je 250 km/h (elektronicky obmedzená). Obidva výkonové stupne majú spotrebu paliva 10,1 litra na 100 kilometrov (podľa NEJC).

Prevodovka ponúka štyri jazdné programy: C (aktívna funkcia ECO štart – stop), Sport, Sport+ a Manual; automatickú funkciu medziplynu a funkciu RACE START. Športový podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružiacimi vzperami na prednej náprave a vzduchovými pružiacimi vzperami na zadnej náprave má tri režimy (Comfort, Sport a Sport plus), automatickú reguláciu svetlej výšky a zdokonalený elektronicky riadený systém tlmenia. Trojstupňové ESP® s režimom SPORT Handling Mode umožňuje po stlačení gombíka tri individuálne stratégie regulácie.

Na želanie sa dodáva aj vysokovýkonná keramická kompozitná brzdová sústava AMG so vzduchom chladenými dierovanými kotúčmi priemeru 360 mm.

CLS 63 AMG Shooting Brake identifikujú najmä modifikované nárazníky (spojler zadného nárazníka vo vzhľade difúzora a dvoma pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku), maska chladiča s jednou lamelou a rozšírené predné blatníky s nápisom V8 Biturbo. Rovnako ako sériový systém inteligentného osvetlenia s vysokovýkonnými svetlometmi so svetelnými diódami LED vrátane adaptívneho asistenta diaľkového svetla.

V interiéri zaujmú športové multiobrysové sedadlá s pamäťou nastavení, trojramenný volant AMG Performance v koži napa so splošteným vencom, tvarovanými oblasťami uchopenia a hliníkovými páčkami radenia, analógové hodiny AMG, či združený prístroj i so stopkami RACETIMER. Jednotka AMG DRIVE UNIT integrovaná v stredovej konzole smerom k vodičovi s voliacou pákou E-SELECT ovláda jazdný program prevodovky, nastavenie podvozka, funkcie ESP® i program AMG.

Na želanie je tiež široká škála prvkov zvláštnej výbavy designo, či tých, ktoré dodáva AMG Performance Studio. Nechýba ani možnosť priestorového ozvučenia Bang & Olufsen BeoSound AMG so 16-kanálovým zosilňovačom DSP, zosilňovačom ICEpower, výkonom 1 200 wattov a 14 reproduktormi.