AMG má najvýkonnejší motor4. Máj 2010

Tohtoročné motoristické leto obohatí nový vidlicový osemvalec s dvojitým prepĺňaním s objemom 5,461 litra v dvoch vyhotoveniach: prvé (400 kW/544 k, 800 Nm) a druhé má vďaka spojeniu s balíkom Performance Package (PP) vyššie parametre (420 kW/571 k, 900 Nm), za ktoré vďačí hlavne zvýšeniu plniaceho tlaku z 1,0 na 1,3 baru.

Nový benzínový agregát AMG, ktorý sa predstavuje v S 63 AMG Showcar, dostal riadené priame vstrekovanie paliva s piezzo-elektrickými vstrekovačmi, variabilné časovanie štvorice ventilov pre každý valec a prepĺňanie dvojicou turbodúchadiel s medzichladičom stlačeného vzduchu. Motor tiež využíva ekologický manažment elektrického generátora a štart stop systém. Bol špeciálne zladený so sedemstupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT 7. Tá je napríklad spôsobilá v ekorežime sa rozbehnúť na druhom prevodovom stupni.

Tvary S 63 AMG Showcar so zabudovaným novým osemvalcovým biturbo motorom nadväzujú na legendárny model 300 SEL 6.8 AMG, ktorý v roku 1971 počas 24 hodinového preteku Spa-Francorchamps (Belgicko) urobil svojimi výsledkami značku AMG svetoznámou.

Najnovší päťapolliter v novej S 63 AMG zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 (respektíve s balíkom PP za 4,4 s), maximálnu rýchlosť má limitovanú na 250 km/h (pri PP na 300 km/h) a zároveň je oproti súčasnému modelu až o 25 percent úspornejší (predbežná priemerná spotreba okolo 10,5 l/100 km).

Kombinácia motora AMG V8 Biturbo a 7-stupňovej športovej prevodovky znamenajú – ako uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG Volker Mornhinweg – nové výzvy do budúcnosti. Vedú k ešte intenzívnejšiemu zameriavaniu sa na problematiku znižovania spotreby paliva a emisií výfukových plynov ako kedykoľvek predtým.