Novinky
Nová Toyota GR GT má motor V8 a výkon 640 koní8. December 2025
Začalo to legendárnou Toyotou 2000GT. O desaťročia neskôr nám Lexus dal luxusné, športové autá LFA. Teraz prichádza divízia Toyota Gazoo Racing so svojím najnovším vlajkovým športovým autom. Toto je GR GT a Toyota ho nazýva pretekárskym autom, ktoré je legálne na cestách – ďalší dôkaz toho, ako značka posúva hranice segmentu luxusných, športových autmobilov.
Vývoj GR GT definujú tri kľúčové prvky. Ťažisko musí byť nízke, pohotovostná hmotnosť relatívne nízka a auto musí byť dosť tuhé, aby maximalizovalo aerodynamický výkon.
Tieto tri princípy tvoria hlavnú líniu auta a podľa čísel sa zdá, že Toyota zostala verná svojmu. Toyota GR GT sa môže pochváliť výkonom aspoň 640 HP. Ťažisko je pri kolenách a hmotnosť je prekvapivo nízka vďaka prvému celohliníkovému rámu Toyoty.
Pohon zabezpečuje úplne nový twin-turbo V8 motor s jedným elektromotorom integrovaným do prevodovky. Toyota cieli na spomínaných 640 HP a zdravý krútiaci moment 850 Nm. Všetka sila je posunutá dozadu cez novo vyvinutú osemstupňovú automatickú prevodovku.
Jedna vec, ktorú treba spomenúť, je, že Toyota označila výkonové hodnoty ako minimálne ciele pre prototyp. Sériový GR GT prinesie tieto čísla… alebo vyššie.
Toyota GR GT predstavuje prvé použitie celohliníkového rámu Toyotou. Karosárske panely sú vyrobené z plastu a hliníka vystuženého uhlíkovými vláknami. Schudnutie je pri takomto aute kľúčové. Keď chudnete, veľa aspektov výkonu sa zlepšuje. Výsledkom je nižšie ťažisko, lepšie ovládanie a aerodynamické prvky môžu svoju úlohu plniť efektívnejšie.
Brzdy dokážu efektívnejšie znižovať rýchlosť. To by nemal byť problém pri GR GT, keďže auto je vybavené masívnymi uhlíkovo-keramickými brzdami vpredu aj vzadu. Dvadsaťpalcové kolesá sú vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 – zadné kolesá sú na pneumatikách so šírkou 325.
Toyota si stanovila cieľ pohotovostnej hmotnosti 1 750 kg alebo menej. To je dôležitý cieľ a značné číslo. Pre porovnanie, najľahší exemplár Porsche 911 GTS váži niečo vyše 1.588 kg. GR GT by však mal produkovať aspoň o 110 koní viac ako Porsche a mať výrazne vyšší krútiaci moment.
Spravodlivejšie porovnanie prichádza, keď si pozriete špecifikácie Chevrolet Corvette E-Ray. Hybridné luxusné, športové auto GM je o niečo ťažšie, ponúka o niečo viac výkonu, ale ponúka o niečo menší krútiaci moment. Prestrelka GR GT proti E-Ray by mala byť dobrá – typická rivalita v kategórii luxusné, športové autá.
Vo vnútri nájdete kabínu zameranú na vodiča. Neexistujú žiadne odznaky Toyota, pretože ide skutočne o produkt GR. Karbónové sedadlá Recaro vyzerajú úžasne. A celý interiér sa viac prikláňa k Lexusu než k Toyote. GR odvádza skvelú prácu v kombinácii športu a luxusu.
Toyota sa silno opiera o atmosféru cestných pretekárskych áut. Nízka línia strechy vytvára celkovo vynikajúci postoj. GR GT sa môže pochváliť výškou len 119,4 cm. To znamená, že je nižší ako spomínané Porsche 911 GTS a Corvette E-Ray. Vzadu vyzerá štvoritý výfuk takmer zlovestne, zasunutý do zadných aerodynamických prvkov.
Pozdĺž boku sa zdá, že ventil a spodný prah sú priamo vytiahnuté z auta GT3. A nos stále nejako hovorí Toyota, ale takmer karikatúrnym spôsobom. Je to pozitívne, pretože pomer palubnej dosky k náprave na GR GT je mimo všetkých pravidiel.
Čo sa týka porovnania s GT3, je na to dôvod. Gazoo Racing vyvinul auto spolu s pretekárskou verziou GR GT3. Obe luxusné, športové autá zdieľajú podvozkové komponenty a dvojitý turbomotor V8 pohonnej jednotky.
V rodine Toyota je nové vlajkové luxusné, športové auto. Vyzerá poriadne nahnevane – len dúfajme, že zvuk z toho V8 bude zodpovedať vizuálnej zúrivosti.
zdroj: motor1.com
Nová luxusná značka Toyoty neprejde na elektriku, bude mať motor7. December 2025
Toyota nedávno predstavila novú luxusnú subznačku, ktorá sa postaví na luxusné, športové autá Lexus, nazvala ju Century. Pomenovaná podľa luxusného sedanu Century, ktorý je na japonskom trhu už viac ako 50 rokov, nová ultraprémiová značka Toyoty sľubuje celú radu luxusných, športových automobilov navrhnutých na konkurenciu s Rolls-Royce. Dôležité je, že Century budú mať benzínové motory.
V nedávnom rozhovore pre austrálsky CarExpert Toyota potvrdila, že jej modely Century budú mať spaľovacie motory. Prezident Toyoty pre pohonné jednotky, Takashi Uehara, povedal, že spoločnosť “v skutočnosti nerozhodla, aký typ motora bude inštalovaný”, ale že “áno, bude mať motor.”
Aký motor by spoločnosť mohla použiť? Stále je to nejasné. Toyota však ponúka niekoľko zaujímavých možností.
Jednou z možností je nový hybridný štvorvalcový motor Toyoty. Spoločnosť údajne cieli na približne 400 koní, pričom manažéri uviedli, že “600 koní je ľahko možné.” Táto pohonná jednotka spája preplňovaný 2,0-litrový motor s asistenciou batérie.
Pravdepodobnejším kandidátom je pripravovaný hybridný V8 od Toyoty, ktorý by mal debutovať v superšporte Toyota GR GT a jeho súrodencovi Lexus. Toyota už potvrdila, že V8 nebude slúžiť len luxusným, športovým autám, ale potenciálne sa objaví aj v budúcich nákladných vozidlách, SUV a modeloch Century. Hovorí sa, že výkon presahuje 900 koní.
Čo sa týka potenciálneho oživenia V12, šepkalo sa o novom 12-valcovom motore pre rad Century – odkaz na druhú generáciu sedanu Century, ktorý ponúkal V12 v rokoch 1997 až 2017. Väčšina týchto fám sa však javí ako neopodstatnená, preto by sa očakávania mali zmierniť.
Napriek tomu je záväzok Toyoty k spaľovacej energii pre značku Century sľubný. Očakáva sa, že prvé luxusné, športové autá Century sa dostanú na cesty v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.
zdroj: motor1.com
Môžete mať kúsok histórie BMW, ak máte dostatok peňazí6. December 2025
Sedemdesiate roky boli v automobilovom priemysle divoké obdobie. Nové technológie, nové myslenie a rastúca konkurencia znamenali, že automobilky museli myslieť mimo zaužívaných koľají, aby vynikli. Pre BMW to znamenalo založenie továrenského pretekárskeho tímu. Tento nápad, vedený neslávne známym Bobom Lutzom, viedol k tomu, že vzniklo prvé luxusné, športové auto BMW M, ktoré si teraz môžete kúpiť.
Toto vývojové auto BMW 3.0 CSL Werks z roku 1972 bolo prvým autom vyrobeným vtedy novo vyvinutou divíziou BMW Motorsport. M postavil auto E9/R1 koncom roku 1972 a začiatkom roku 1973, čím sa stal prvým z 21 áut CSL Werks, z ktorých 11 pretekal továrenský tím. E9/R1 tiež pomohol vyvinúť Batmobile Aero kit.
Auto malo určitú konkurenciu, podľa inzerátu Dylana Milesa, ale BMW Motorsport ho na konci sezóny 1973 predal americkému pretekárskemu tímu na majstrovstvá IMSA 1974. Po ročnom pôsobení v IMSA tím autá predal a neskôr ukončil kariéru.
E9/R1 sa dostal do kolekcie BMW začiatkom 80. rokov, kým ho v polovici 90. rokov nezískal súčasný súkromný majiteľ. Odvtedy vozidlo prešlo rozsiahlou reštauráciou zameranou na zachovanie originality tohto luxusného, športového auta. Je zriedkavé, aby vývojové vozidlo vydržalo tak dlho so všetkými súčiastkami stále pripevnenými.
Auto strávilo väčšinu troch desaťročí za zatvorenými dverami, no na Goodwood Festival of Speed 2021 sa v špecifikácii pred homologizáciou zúčastnilo aj jazdy do vrchu. Najnovšie sa verejne predstavil na Salon Prive Concours D’Elegance v auguste 2025, vybavený súpravou Batmobilu.
BMW vzdávalo hold CSL len pred niekoľkými rokmi limitovaným modelom 3.0 CSL. Automobilka vyrobila len 50 kusov, pričom obsahovala 553-koňovú verziu BMW s dvojitým turbodúchadlom 3,0-litrového radového šesťvalca a manuálnu prevodovku. Mal tiež jedinečnú karosériu, vrátane výrazného krídla podobného štýlu ikonického Batmobilu.
Toto auto má väčší 3,5-litrový radový šesťvalc, ktorý podľa inzerátu dosahuje viac ako 400 koní. Inzerát nemá cenu – dostanete ju pri podaní žiadosti.
zdroj: motor1.com
Lexus LFA je späť5. December 2025
Lexus LFA bol ako padajúca hviezda – jasný a krásny, no rýchlo vyhorel. Výroba trvala len dva roky, od roku 2010 do 2012, pričom po celom svete sa usadilo len 500 kusov. Odvtedy fanúšikovia prosia Lexus, aby luxusné, športové autá Lexus LFA vrátil späť. No, dnes je ten deň.
Toto je nový Lexus LFA Concept, prvý Lexus, ktorý nosí odznak LFA od roku 2012. Bohužiaľ, nie je pripravený na produkciu, ako naznačuje slovo “koncept”. Ešte sklamaním je, čo je pod kapotou – alebo čo nie je pod kapotou.
S ľútosťou oznamujeme, že tu nie je žiadny kričiaci motor V10 s červenou čiarou pri 9 500 otáčkach za minútu. Nový koncept Lexus LFA je plne elektrický a Lexus ani neprezradí žiadne detaily o výkone alebo konfigurácii batérie. Toto je stále veľmi dôležitý koncept.
Spoločnosť sa však snaží ospravedlniť svoj elektrický pohon slovami: “Názov modelu ‘LFA’ nie je viazaný len na vozidlá poháňané spaľovacími motormi. Symbolizuje vozidlo, ktoré stelesňuje technológie, ktoré by jeho inžinieri mali zachovať a odovzdať ďalšej generácii.”
Marketingový žargón bokom, z tohto debutu si môžeme vyčítať niekoľko vecí. Najdôležitejšie je, že koncept Lexus LFA je postavený na novom ľahkom, vysoko tuhom hliníkovom podvozku. Je to ten istý podvozok, ktorý dnes debutoval aj na sériovom pretekárskom aute Toyota GR GT a GT3. Iba model Toyota má hybridný motor s dvojitým turbom V8, nie batérie.
Vizuálne nový Lexus LFA vyzerá takmer identicky so Sport Conceptom, ktorý sa objavil začiatkom tohto roka v Monterey. Karosériové panely sú v podstate rovnaké, s niekoľkými drobnými úpravami, ktoré ho robia viac pripraveným na sériovú produkciu. Keďže sa veľa nezmenilo (alebo okrem názvu), je dôvod veriť, že pripravovaná produkčná verzia sa od tohto finálneho konceptu príliš neodkloní.
Čo sa týka veľkosti, koncept Lexus LFA je dlhý 4 690 mm, široký 2 040 mm a má rázvor 2 725 mm. To znamená, že tento nový Lexus LFA je o niečo málo dlhší ako jeho predchodca a o niečo širší. Je to veľké luxusné, športové auto.
Už sme videli časť interiéru, ale Lexus nám tu ponúka podrobný pohľad na kabínu LFA. Má dizajn pripomínajúci kokpit s agresívnymi detailmi, ktoré obopínajú vodiča. Namiesto hmatového prístrojového panela je tu zhluk obrazoviek bez centrálnej infotainment obrazovky.
Stále je veľa vecí, ktoré nevieme o tom, ako bude vyzerať produkčná verzia – alebo kedy sa vôbec objaví – ale tento koncept nám dáva dobrú predstavu o tom, aké luxusné, športové auto Lexus predstaví. S batériami a všetkým.
zdroj: motor1.com
Podľa Porsche nový elektrický Cayenne maskuj svoju hmotnosť4. December 2025
S hmotnosťou 2 645 kg je Cayenne Electric najťažším sériovým luxusným, športovým autom Porsche v histórii. Je zjavné, že veľká časť tejto hmotnosti pochádza z obrovskej 113-kWh batérie, ktorá sama o sebe váži 600 kg. V začiatkoch mal Zuffenhausen celé auto, ktoré vážilo takmer toľko ako batéria: 356 SL (Sport Light) z roku 1951, pretekárske auto víťazné v Le Mans, ktoré bolo len o 40 kg ťažšie.
Porsche však hovorí, že by ste sa nemali obávať, že Cayenne Electric váži takmer toľko ako dve luxusné, športové autá Porsche Cayman. Michael Schaetzle, viceprezident radu Cayenne, povedal austrálskemu magazínu Drive, že vodiči v skutočnosti nepocítia značnú hmotnosť elektrického SUV vďaka umiestneniu batérie: “Hmotnosť batérie je veľmi nízka. Je pod ťažiskom auta. Úprimne povedané, ťažká batéria pomáha autu dobre fungovať aj ovládať. Máme nové pneumatiky, nové nápravy, Active Ride System. Auto pôsobí ľahšie ako model so spaľovacím motorom. ”
Porsche Cayenne Turbo s V8 nie je o veľa ľahšie. Pri európskej hmotnosti 2 570 kg je len o 75 kg ľahší ako jeho elektrický súrodenec. Modely so spaľovacím motorom aj elektromobily budú pokojne koexistovať ešte dlhý čas. Porsche už sľúbilo, že V8 zostane súčasťou portfólia až do 30. rokov 21. storočia, a bude pokračovať aj v Európe, s aktualizáciami podľa nadchádzajúceho štandardu Euro 7.
Schaetzleho analógia nekončila len pri porovnaní hmotnosti, keďže chválil aj terénne schopnosti elektromobilu. Vďaka okamžitej reakcii elektrických motorov a flexibilite nastavenia výkonu je Cayenne Electric “oveľa lepší ako ICE” v teréne.
Stále však nie je jasné, koľko kupujúcich Cayenne, či už na benzín alebo elektrine, sa skutočne stará o opustenie asfaltu. Pôvodný model mal rôzne terénne prvky, vrátane prevodovky v nízkofrekvenčnom rozsahu a voliteľného zadného diferenciálu s uzamykaním. Tieto prvky boli v neskorších generáciách vyradené, aby sa znížila hmotnosť, a od príchodu druhej generácie v roku 2010 sme nepočuli veľa sťažností na zameranie na jazdu na cestách.
Porsche tiež pracuje na ešte väčšom a potenciálne ťažšom elektrickom luxobarge. Trojradové SUV s kódovým označením “K1″ bolo pôvodne plánované ako luxusné, športové auto určené výhradne pre elektromobily. Avšak najskôr debutuje so spaľovacími motormi, čo je rozhodnutie spôsobené pomalším, než sa očakávalo, adopciou elektromobilov. Odchádzajúci generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume uviedol, že zmena odráža “nové trhové reality a meniace sa požiadavky zákazníkov.”
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz začína testovať kabriolet triedy G3. December 2025
Legendárne, luxusné, športové autá Mercedes-Benz G, známe svojím nezameniteľným dizajnom a nadčasovým vzhľadom, rozširujú svoju modelovú rodinu. Po mimoriadne pozitívnej odozve na prvé upútavky posiela značka Mercedes-Benz prototypy na náročné testovacie jazdy po celom svete. Trieda G kabriolet potvrdzuje záväzok voči značke a formovaniu budúcnosti tejto ikony terénnych vozidiel.
Dlho očakávané, luxusné, športové autá Mercedes G kabriolet absolvujú svoje prvé testovacie kilometre. Inžinieri zbierajú obsiahle údaje, aby zabezpečili, že otvorený zážitok z jazdy v kabriolete Triedy G bude prísľubom budúcim vodičom, že pôjde o neporovnateľný a nezameniteľný pocit z Triedy G. Neskôr sa Trieda G kabriolet vydá aj do Švédska, kde podstúpi intenzívne zimné testovanie. Pri teplotách pod bodom mrazu a zasneženej krajine sa komplexne preukáže robustnosť, jazdná dynamika a spoľahlivosť nováčika.
Či už ide o ikonickú Triedu G alebo nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz G kabriolet – každý jeden model sa postará o to, že sa zákazníci za volantom cítia ako doma. Značka Mercedes-Benz v pravý čas odhalí ďalšie podrobnosti o tomto špeciálnom modeli, ktorý nanovo definuje očakávania a inšpiruje k dobrodružstvám.
Porsche vysvetľuje, prečo nebude model 911 plug-in hybrid2. December 2025
Ako väčšina vozidiel, ktoré starnú, sú dnešné luxusné, športové autá Porsche 911 väčšie než jeho predchodcovia. Napriek tomu je to aj bezpečnejšie, luxusnejšie, schopnejšie a nedávno aj elektrifikované. Ale aj keď Porsche 911 rástlo, Porsche nemá v pláne zásadne meniť tvar svojho ikonického luxusného, športového auta len kvôli väčšej batérii a plug-in hybridnému systému.
Viceprezident Porsche pre luxusné, športové autá Porsche 911 a 718, Frank Moser, povedal austrálskym médiám, že sa mu nepáči myšlienka modelu 911 so zástrčkou. Podľa Drive Moser povedal: ” Porsche 911 má veľmi zložitý balík. Máme ikonický dizajn auta… nemal by byť väčší.”
Ak by Porsche chcelo zvýšiť elektrický dojazd modelu 911 s modelom PHEV, potrebovalo by väčšiu batériu, nabíjací systém a ďalší hardvér na podporu plne elektrickej mobility. To by vyžadovalo, aby výrobca zmenil obal auta. To je niečo, čo Porsche nechce robiť. Podľa Mosera: “Nechceme meniť obal auta, nechceme meniť rozloženie hmotnosti, preto sme sa rozhodli pre výkonnostný hybrid, a nebolo jednoduché zobrať všetky elektrické veci do balíka. “
400-voltová batéria, ktorú Porsche používa v hybride 911, je rovnakej veľkosti ako 12-voltová batéria a zaujíma rovnaké miesto v prednom kufri “pretože ide o rovnaký balík,” povedal Moser médiám. To znamená, že inžinieri Porsche musia pracovať v prísnych podmienkach.
Hoci Porsche nemá v pláne meniť model 911 tak, aby vyhovoval plug-in hybridnému systému, nové technologické pokroky by to mohli umožniť. Menšie, efektívnejšie batérie by boli “úplne novou hrou.” Ak sa to nestane, nečakajte v blízkej dobe Porsche 911 so zástrčkou, ale Porsche sa hybridov nevzdáva.
Automobilka nedávno podala patent na hybridný systém využívajúci menšie, ľahšie motory s axiálnym fluxom – ideálne pre výkonnostné potreby Porsche. Nový model Porsche 911 Turbo S (2026) už využíva systém T-Hybrid značky, ktorý produkuje 701 koní a robí z neho najvýkonnejší model 911 vôbec, takže naozaj potrebujeme 911 so zástrčkou a väčším výkonom?
Ťažko povedať nie väčšiemu výkonu, pokiaľ to neohrozuje to, čo robí 911 takým skvelým, a Porsche to chápe.
zdroj: motor1.com
Audi tvrdí, že jej nový motor V6 TDI nemá žiadne turbo oneskorenie1. December 2025
Keďže Európska únia tlačí na krk automobilkám, aby výrazne znížila emisie, dieselový motor postupne slabne. Jej trhový podiel klesol z viac ako 50% v období pred Dieselgate na len 8% v prvých desiatich mesiacoch roka. To radí diesel na štvrté miesto medzi pohonnými jednotkami, ďaleko za hybridmi, benzínom a dokonca aj plug-in hybridmi. Áno, po prvýkrát v histórii sa PHEV predávajú na kontinente lepšie ako naftové motory.
Audi však ešte nie je pripravené vyradiť TDI. Spoločnosť predáva svoje dieselové luxusné, športové autá od roku 1989 a dokonca osemkrát vyhrala Le Mans s vytrvalostným pretekárom TDI. Raz do superšportu R8 násilne natlačil masívny V12 diesel, hoci sa nikdy nedostal do sériovej výroby. Presuňme sa do roku 2025, kde je tu nový 3,0-litrový V6 s elektrickým nádychom.
Nový šesťvalcový diesel od Audi, ktorý debutoval v modeloch Audi A6 a Q5, spája mierny hybridný systém s elektricky poháňaným kompresorom. Hoci Ingolstadt už predtým ponúkal 48-voltové V6 diesely, toto je prvýkrát, čo hardvér MHEV spolupracuje s elektricky poháňaným kompresorom. Jednotka je umiestnená za turbodúchadlom a medzichladičom v sacom potrubí.
Keď šliapnete na plyn a turbodúchadlo má málo energie, nasávaný vzduch je vedený do elektricky poháňaného kompresora. Vzduch, ktorý je už stlačený výfukovým turbodúchadlom, je ešte viac stlačený pred vstupom do spaľovacej komory. Výsledkom je vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prakticky žiadne oneskorenie turba. Audi dokonca tvrdí, že najnovší V6 diesel ponúka reakciu porovnateľnú s podobne výkonným elektromobilom.
Čo sa týka výkonu, 3,0-litrový motor dosahuje výkon 295 HP pri 3 620 ot./min a krútiaci moment 580 Nm od 1 500 ot./min. V porovnaní s predchodcom sa maximálny tlak 3,6 baru zvyšuje takmer o celú sekundu rýchlejšie. Koleso kompresora sa tiež otáča približne o 40% rýchlejšie, dosahujúc 90 000 ot./min za iba 250 milisekúnd. To znamená ostrejšiu odozvu pri štarte, keď vozidlo prejde “o dobrú dĺžku auta viac” za prvé dve a pol sekundy.
Pri odjazde mierny hybridný systém pridáva dočasných 24 HP a 230 Nm. Pôsobivé čísla, ale ako sa prejavujú na cestách? Sedan Audi A6 vybavený dieselovým motorom V6 zrýchli z 0-100 km/h za 5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. O niečo ťažší kombi potrebuje len desatinu navyše.
Napriek tomu, že Audi Q5 zodpovedá hmotnosti A6 Sedan, je v skutočnosti rýchlejší. Nezáleží na tom, či si vyberiete konvenčne tvarované SUV alebo elegantnejší Sportback, obe tieto luxusné, športové autá zrýchlia z 0-100 km/h presne za päť sekúnd a zdieľajú rovnakú regulovanú maximálnu rýchlosť ako A6. Aj keď to všetko znie pôsobivo, diagram znázorňujúci zložitosť pohonu by nás znepokojoval, že sa niečo môže pokaziť.
Audi však tvrdí, že by sme sa nemali obávať, pretože odolnosť sa zlepšila v porovnaní s predchádzajúcim V6 dieselom. Okrem toho sa zvyšuje spotreba paliva. Ale aby bolo jasné, nejde o úplne nový motor. Kódové označenie “EA897evo4″ potvrdzuje, že ide o najnovšiu evolúciu dieselového motora skupiny Volkswagen, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2010. Dokonca poháňal niektoré luxusné, športové autá Porsche, kým Zuffenhausen po škandále Dieselgate úplne opustil diesel. EA897 bol skutočne súčasťou debaklu okolo zariadení na podvod s emisiami.
Napriek tomu Audi trvá na tom, že tento najnovší V6 je zatiaľ najčistejší. Môže dokonca bežať na hydroupravený rastlinný olej (HVO), ktorý znižuje emisie CO₂ až o 95% v porovnaní s konvenčnou naftou. Vyrobené z použitého kuchynského oleja a poľnohospodárskych vedľajších produktov, HVO sa už plní do dieselových áut vyrábaných v závodoch Audi v Neckarsulme a Ingolstadte v Nemecku.
Tento motor by sme zvyčajne očakávali v A7, no veľký Sportback pravdepodobne nedostane ďalšiu generáciu. Budúcnosť vlajkovej lode Audi A8 je tiež nejasná. Nové, budúcoročné, luxusné, športové autá Audi Q7 a ešte väčšie Q9 pravdepodobne dostanú aktualizovaný diesel V6.
zdroj: motor1.com
Bugatti vyrobilo posledný kus okruhového superšportu Bolide30. November 2025
Bugatti uzatvára predposlednú kapitolu príbehu W16 tým, že ukončuje výrobu Bolidu. Ultimátna okruhová hračka z Molsheim už oficiálne neexistuje, posledné 40té luxusné, športové auto Bugatti Bolide bolo postavené a odovzdané svojmu právoplatnému majiteľovi, alebo lepšie povedané, vyzdvihnuté priamo z továrne na severovýchode Francúzska.
Majiteľ, ktorý zaplatil 4 milióny eur za auto, s ktorým nemôže jazdiť na verejných cestách, je zberateľ Bugatti s klasickým Type 35 v garáži, mimoriadne úspešným pretekárskym strojom spred takmer storočia. Mali by sme tiež spomenúť, že tento bohatý zákazník vlastní luxusné, športové auto Bugatti Veyron Grand Sport, ktoré je, rovnako ako Bolide, úplne posledné svojho druhu.
Luxusné, športové autá Bugatti Veyron a Bolide zdieľajú čiernomodrý a špeciálny modrý lyonský exteriér nad jazerným modrým interiérom preloženým Alcantarou. Výsledok je naozaj senzáciou a nemôžeme si pomôcť, ale zamýšľame sa, či niektorý zo 40 majiteľov nebude usilovať o prestavbu na cestnú legálnu premávku. Britská inžinierska firma Lanzante nedávno odhalila, že pracuje na tom, aby pomohla Bugatti Bolid získať evidenčné číslo.
Pamätáte si, ako sme hovorili, že Bugatti uzatvára predposlednú kapitolu v knihe W16? Je to preto, že dodávky Mistralu zákazníkom stále prebiehajú. Posledný model s ikonickým motorom, predstavený pred 20 rokmi na modeli Veyron, je roadster obmedzený na 99 kusov. Dodávky najrýchlejšieho auta bez strechy, aké kedy boli vyrobené, začali vo februári a po ukončení výroby W16 končí.
Namiesto neho Bugatti vyvinulo úplne nový V16 pre luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon, ktoré nahradili Chiron, pričom dodávky začínajú budúci rok. Štvornásobné turbodúchadlo je preč, keďže nový motor vyvinutý spoločnosťou Cosworth prechádza na atmosférické usporiadanie. Má tiež väčší objem (8,4 litra oproti 8,0) a slúži ako srdce hybridného systému, pretože áno, aj Bugatti musí spĺňať prísnejšie emisné predpisy.
Hoci prichádza V16, vážený W16 môže v nasledujúcich rokoch stále robiť titulky médií. Nový Programme Solitaire, venovaný existujúcim pohonným jednotkám a podvozkom, prinesie jednorazové objednávky ako Brouillard. V podstate Bugatti berie príklad od Pagani a vdýchne nový život starším autám s obnoveným dizajnom a aktualizovaným hardvérom.
Kto vie, Bugatti Veyron a Chiron sa môžu stať ďalšou Zondou, luxusným, športovým autom, ktoré odmieta zomrieť, hoci debutovalo už v roku 1999.
zdroj: motor1.com
Stávajúce BMW Z4 sa lúči verziou Final Edition29. November 2025
Automobilka BMW dokončuje výrobu svojho obľúbeného droptopu. Keď roadster odchádza, BMW vyrobí veľmi limitovaný model Final Edition založený na BMW Z4 M40i.
BMW ponúka luxusné, športové autá BMW Z4 Final Edition v jednej konfigurácii. Jedinou voľbou zákazníka je, akú prevodovku chce – osemstupňovú Steptronic alebo šesťstupňovú manuálnu. Manuál je súčasťou balíka Edition Handschalter, ktorý obsahuje unikátne softvérové mapovanie zadných tlmičov, riadenia, kontroly trakcie a diferenciálu M Sport.
Pod kapotou je turbomotor 3,0-l V6, ktorý dosahuje rovnaký výkon 382 koní ako klasické, luxusné, športové autá BMW M40i. Nesie posunuté 19-palcové predné a 20-palcové zadné, dvojlúčne Bicolor 800M originál disky BMW.
Každé BMW Z4 Final Edition má rovnaký metalický lak BMW Individual Frozen Black, pričom balík Shadowline je štandardom. To pridáva lesklý čierny lem na kryty spätných zrkadiel, masku chladiča, spodný prívod vzduchu a výfukové povrchy. Z4 má tiež mäkkú strechu Moonlight Black a červené brzdové strmene.
Vo vnútri má auto červené kontrastné prešívanie na prístrojovej doske, stredovej konzole, rohožkách, dverových paneloch a sedadlách M Sport, ktoré sú obložené čiernou kožou Vernasca a Alcantarou. Auto vám tiež pripomenie, že šoférujete BMW Z4 Final Edition s unikátnymi prahmi dverí.
Medzi ďalšie štandardné funkcie patrí balík asistenčných služieb vodiča, zvukový systém Harmon Kardon a prémiový balík, ktorý pridáva ambientné osvetlenie, head-up displej a ďalšie.
BMW bude vyrábať luxusné, športové autá BMW Z4 Final Edition od februára do apríla budúceho roka v “veľmi malých počtoch.”
Automobilka presne nešpecifikuje, kedy výroba Z4 skončí. Toyota Supra, čo je to isté auto s twistom, ukončí výrobu budúci marec. Japonský výrobca už oznámil, že uvedie na trh nástupcu, no BMW zatiaľ neoznámilo nič o štvrtej generácii Z4.
zdroj: motor1.com


















































































































