Novinky

BMW M5 od Mansory má množstvo karbónových doplnkov14. Jún 2025

Je ľahké nenávidieť Mansory pre jeho sugestívnu estetiku. Je to však jeden z najlepších spôsobov, ako prinútiť ostatných, aby si pozreli vaše luxusné, športové auto, aj keď sa im nemusí páčiť, na čo sa pozerajú. Mansory teraz prispieva k tomu, aby pritiahol mimoriadnu pozornosť na BMW M5 s radom vizuálnych vylepšení.

BMW môžete pokryť niekoľkými dielmi z uhlíkových vlákien, vrátane bočných prahov, strešného spojlera, loga blatníkov, krytov spätných zrkadiel a kanardov, čo sú niektoré z dostupných jemnejších vylepšení. Je ťažšie prehliadnuť masívny karbónový akcent kapoty, predný okraj alebo zadný difúzor, ktorý má trojitý výfuk vyčnievajúci zo stredu.

Pod kapotou sa môžete rozhodnúť pre kryt motora z uhlíkových vlákien, pre prípad, že by každému unikli všetky ostatné znaky, že vaša luxusné, športové auto BMW M5 nie je štandardná výbava. K dispozícii je športový výfuk spolu s kovanými čiernymi originál diskami Mansory.

Vo vnútri Mansory ponúka pedále z uhlíkových vlákien, prahové lišty dverí z uhlíkových vlákien, značkové koberčeky a jedinečné bezpečnostné pásy v rôznych štýloch. Tuner vylepší aj ďalšie aspekty kabíny, ak chcete personalizáciu posunúť ešte ďalej.

Vylepšenia Mansory nerobia nič pre zmiernenie ostrého štýlu BMW M5. Je to odvážne, drzé a rušné, ale vzhľadom na to, že BMW predáva toľko M5, môže to byť jeden z mála spôsobov, ako nájdete svoje luxusné, športové auto na parkovisku.

zdroj: motor1.com


Európskym lídrom predaja v luxusnom segmente je BMW 513. Jún 2025

Mercedes-Benz a BMW predstavili aktuálne luxusné, športové autá Mercedes E a BMW 5 v roku 2023 v priebehu jedného mesiaca. Kupujúci tento rok zatiaľ jednoznačne uprednostňujú jedného pred druhým a tí v Stuttgarte musia byť z tohto trendu trochu sklamaní. Séria 5 s veľkým náskokom prekonáva Triedu E a jej ďalších súperov.

Automotive News Europe informovali o číslach zverejnených Dataforce, ktoré ukazujú, že BMW predalo za prvé štyri mesiace roka približne o 5 000 áut viac ako Mercedes. A to aj napriek tomu, že obe luxusné, športové autá zaznamenali výrazný nárast predaja v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2024. Predaj radu 5 a triedy E vzrástol podľa údajov o 56%, respektíve 19%.

Model                                                                                    Predaj 01-04/2025

BMW radu 5 20,402
Mercedes-Benz triedy E 15,811
Audi A6/S6 13,774
Volvo S90/V90 2,722
Lexus ES 1,397
Audi S7/S7 1,216
Maserati Ghibli 51

Trieda E sotva prekonala predaj Audi A6/S6, ktoré zaznamenalo 10% nárast, ale obe tieto luxusné, športové autá rozdrvili Volvo S90/V90, Lexus ES a Audi A6/A7. Elektrické i5 BMW tiež prekonalo svojich ostatných elektrifikovaných súperov, keď prekonalo Audi A6 E-Tron – 8 843 oproti 7 460 kusom. Mercedes predal len 3 740 sedanov EQE.

V zozname úplne chýba Jaguar XF, ktorý automobilka prestala vyrábať v polovici roka 2024. Značka prechádza odvážnym prepracovaním, ktoré posunie automobilku na vyšší trh, aby konkurovala luxusným, športovým autám Bentley, Maybach a Porsche.

Ghibli, v spodnej časti zoznamu, je ďalším ukončeným modelom. Maserati oznámilo, že ukončí výrobu auta v roku 2024, takže kupujúci budú mať menej možností, čo robí súčasné luxusné, športové autá radu 5 a triedy E ešte dôležitejšími pre ich príslušné značky, keď bojujú o zákazníkov.

zdroj: motor1.com


Maserati už možno plánuje nástupcu za model MC2012. Jún 2025

Je divoké si myslieť, že luxusné, športové autá Maserati MC20 majú už päť rokov. Model mal oficiálnu premiéru v septembri 2020 a automobilka už možno pripravuje nástupcu. Maserati nedávno podalo novú ochrannú známku, ktorá znie ako prirodzený vývoj súčasnej schémy pomenovania superšportov spoločnosti.

Talianska automobilka podala na Úrad pre patenty a ochranné známky Spojených štátov amerických prihlášku ochrannej známky pre “MC25″, ktorá sa má používať na automobiloch a modeloch vozidiel. Zdá sa, že to je perfektná prezývka pre nové luxusné, športové autá, ktoré budú debutovať tento rok. Neexistuje však žiadny verejný náznak, že Maserati pripravuje nástupcu MC20, pretože spoločnosť čelí chaotickému priemyslu.

Predaj značky v minulom roku klesol o 57%, z 26 600 áut v roku 2023 na iba 11 300 kusov v roku 2024. Značka v posledných rokoch tiež vyradila svoju zostavu a prestala vyrábať luxusné, športové autá Maserati Levante a Ghibli, pričom náhrady sú ešte vzdialené niekoľko rokov.

Spoločnosť sa tiež musela minulý rok brániť fámam, že údajný Stellantis sa pripravuje na predaj značky, ktorá bojuje. Stellantis potom v apríli zopakoval svoj záväzok voči Maserati a potvrdil, že značka nie je na predaj.

Možno nemá zdroje na úplne nové auto, ale Maserati by mohlo ľahko urobiť niekoľko významných vylepšení MC20 pre novú iteráciu. Automobilka predviedla, čo by mohlo byť možné s pohonným ústrojenstvom už v roku 2023 s MCXtrema, supermotorom s výkonom 730 koní z 3.0-litrového motora V6 Nettuno s dvojitým turbodúchadlom.

Nová iterácia auta s prepracovaným štýlom, novým názvom a ďalšími vylepšeniami výkonu by mohla byť v príprave. Budeme si však musieť počkať na niečo oficiálne od spoločnosti. Musí toho veľa vyriešiť, pretože sa pohybuje v neustále sa meniacom automobilovom priemysle.

zdroj: motor1.com


Environmentálna previerka: Mercedes CLA s technológiou EQ11. Jún 2025

Pre nové, luxusné, športové autá CLA divízia Mercedes Benz Cars po prvýkrát definovala kvantitatívne ciele na zníženie emisií CO₂ v dodávateľskom reťazci pre výrobné materiály. Dôraz sa kladie na materiály a komponenty, ktoré majú počas výroby vysoké emisie CO₂. Hodnotenie životného cyklu modelu CLA 250+ (kombinovaná spotreba energie: 14,1 – 12,2 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km | Trieda CO₂: A) na začiatku výroby zohľadňuje množstvá hliníka a ocele so zníženým obsahom CO₂, články akumulátora so zníženými emisiami CO₂ a použité recyklované plasty. Okrem toho sa ako základ používa elektrická energia na pohon z obnoviteľných zdrojov.

Pri vývoji nového Mercedesu-Benz CLA sa dbalo na použitie čo najväčšieho množstva sekundárnych materiálov. Podiel sekundárneho materiálu pri termoplastoch v modeli CLA 250+ sa zvýšil na 42 kg. Približne 50 % z toho pochádza z recyklátu zo spracovania spotrebovaného materiálu (post-consumer sources). Napríklad umiestnenie zdvíhacích bodov je kompletne vyrobené z recyklovaných nárazníkov starých vozidiel.


Dizajnér McLarenu P1 chváli limitované Alfa Romeo 33 Stradale10. Jún 2025

Verte tomu alebo nie, Frank Stephenson, slávny automobilový dizajnér, sa stále rozplýva nad Alfou Romeo 33 Stradale. Talianska automobilka odhalila toto luxusné, športové auto takmer pred dvoma rokmi a zaviazala sa, že vyrobí len 33 exemplárov. Je to verná pocta 33 Stradale z konca 60. rokov, a vzhľadom na bažinu moderných bezpečnostných obmedzení, je to luxusné, športové auto, ktoré Stephenson nazýva jedným z “najúžasnejších” za posledných pár rokov.

Oživenie Stradale má dizajn inšpirovaný retro a usporiadanie motora v strede, rovnako ako originál. Napriek Stephensonovej chvále však pre Top Gear prezradil, že auto “stále nie je dokonalé” a že je tu “priestor na zlepšenie”.

Kritizuje robustnejší dizajn zadnej časti modelu 33, pričom si všíma rušivé umiestnenie poznávacej značky a ďalšie štylistické chyby. Stephenson však chváli dizajn prednej časti Alfy a nazýva ho “fantastickým”, hoci sa pýta, či mali byť svetlomety guľatejšie.

Alfa Romeo odhalila luxusné, športové autá 33 Stradale v auguste 2023, aj keď ich všetky predala takmer rok predtým. Auto je k dispozícii s dvoma pohonnými jednotkami – 3,0-litrovým motorom V6 s dvojitým turbodúchadlom alebo elektrickým nastavením na batériu. Alfa nikdy neprezradila rozdelenie medzi týmito dvoma možnosťami, ale priznal, že má vo vývoji “len niekoľko elektromobilov” napriek tomu, že ide o výkonnejšiu možnosť.

Verzia EV produkuje 750 koní a dokázala zrýchliť z 0-100 km/h za menej ako tri sekundy. V6 má výkon 620 koní a posiela výkon na zadné kolesá. Alfa Romeo oznámila, že dodala prvý exemplár v decembri minulého roka.

zdroj: motor1.com


Úspešný začiatok výroby novej CLA vo výrobnom závode v Rastatte9. Jún 2025

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz výrobou novej CLA v závode Rastatt začína ďalší stupeň výroby automobilov. Prostredníctvom integrácie umelej inteligencie, digitálneho dvojčaťa a prvýkrát aj operačného systému Mercedes-Benz (MB.OS) do digitálneho výrobného ekosystému MO360 spoločnosť dôsledne uplatňuje prístup, v rámci ktorého je digitalizácia na prvom mieste.

Viacero nemeckých prevádzok Mercedes-Benz zásobuje výrobný závod Rastatt, ktorého výrobné linky najprv opustí nová elektrická CLA. Elektrické pohonné jednotky a nápravy pochádzajú z výrobného závodu Stuttgart-Untertürkheim, komponenty holej karosérie, konštrukčné diely a diely karosérie dodáva závod Kuppenheim. Akumulátory pochádzajú zo závodu Kamenz.

Spoločnosť v rámci biznis plánu Mercedes-Benz investovala do výroby nového modelu v Rastatte strednú trojcifernú miliónovú sumu eur. Po postupnom spustení bude spoločnosť Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) v budúcnosti vyrábať CLA vrátane akumulátorov a elektrických pohonných jednotiek pre čínsky trh. V rámci združenia výrobcov, do ktorého patrí aj výrobný závod Mercedes-Benz Kecskemét v Maďarsku, budú po spustení výroby CLA nasledovať ďalšie luxusné, športové autá novej rodiny Mercedes-Benz. Akumulátory pre výrobu v závode Kecskemét pochádzajú z vlastného závodu na výrobu akumulátorov. Elektrické pohonné jednotky pochádzajú z dcérskeho závodu v rumunskom meste Sebes.

„Prostredníctvom CLA vstupuje značka Mercedes-Benz do novej éry. Toto vozidlo je zároveň aj verejným prehlásením: sme presvedčení o dlhodobom úspechu elektrickej mobility. Najlepším argumentom pre toto tvrdenie sú vrcholové produkty, ako je CLA. Aby tieto produkty mohli niesť označenie ‘Vyrobené v Nemecku‘ aj v budúcnosti, investuje naša spoločnosť do prevádzky, pričom sú však potrebné aj konkurencieschopné rámcové podmienky.“ Povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.

„Automobilové hospodárstvo je jedným z našich hlavných odvetví. Vplyvom zmenených trhových podmienok, globálnych neistôt a kríz je toto odvetvie momentálne pod ohromným tlakom. Znepokojuje ma to. Región Bádensko-Württembersko by totiž mal ostať automobilovou krajinou aj v budúcnosti. Už v roku 2017 som preto v podobe Strategického dialógu o automobilovom hospodárstve v Bádensku-Württembersku vytvoril formát, v rámci ktorého spájame všetky naše sily. Našou ambíciou je, aby najlepšie elektrické vozidlá pochádzali z Nemecka – a tie úplne najlepšie z Bádenska-Württemberska. Skutočnosť, že nová CLA sa vyrába tu v Rastatte, je záväzkom voči Bádensku-Württembersku ako automobilovej lokalite, tomuto závodu a ľuďom, ktorí v ňom pracujú.“ Povedal Winfried Kretschmann, predseda krajinskej vlády Bádenska-Württemberska.

„S novou CLA sa začína písať ďalšia kapitola vo viac ako 30-ročnej úspešnej histórii výrobného závodu Mercedes-Benz v Rastatte. Výroba CLA podporuje našu digitálnu, trvalo udržateľnú a flexibilnú výrobnú stratégiu a ukazuje, ako efektívne a jednotne funguje naša sieť výrobných závodov. Som hrdý na náš zanietený tím, ktorý naprieč všetkými prevádzkami s vášňou a inovačnou silou podporuje pokrok vo výrobe automobilov v Nemecku.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za riadenie výroby, kvality a dodávateľského reťazca.

Výroba v závode Rastatt v zásade prebieha so zameraním na flexibilné možnosti pohonu – výrobnú linku opúšťajú hybridné a plne elektrické vozidlá, ako aj luxusné, športové autá s konvenčným pohonom. Spusteniu výroby CLA v Rastatte predchádzala rozsiahla prestavba existujúcej montážnej haly, ktorá sa uskutočnila v rekordne krátkom čase. Výrobný závod v rámci prípravy na výrobu prvého modelu z novej generácie produktov najprv vopred pripravil virtuálnu ukážku prestavby haly, ktorá bola následne uvedená do prevádzky a slúžila pritom ako priekopnícka realizácia prístupu v globálnej výrobnej sieti Mercedes-Benz, ktorý kladie digitalizáciu na prvé miesto. V priebehu niekoľkých týždňov bola v hale 4.0 pomocou vysokoprecíznych digitálnych simulačných technológií nakonfigurovaná a optimalizovaná výrobná linka, a tým bolo možné uplatniť ohromné potenciály, pokiaľ ide o čas výstavby a náklady. Okrem toho bude vo výrobe novej CLA prvýkrát v rámci sériovej výroby použitý operačný systém Mercedes-Benz (MB.OS). Táto architektúra z čipu na cloud umožňuje prenos softvéru vozidla cez centrálny server inteligentného cloudu Mercedes-Benz namiesto použitia rôznych hardvérových modulov. Rastatt pritom slúži ako predloha pre celosvetové zavedenie systému MB.OS vo všetkých výrobných závodoch Mercedes-Benz.

Okrem toho tento výrobný závod priekopníckym spôsobom použil technológiu pracovných postupov v kabínach na nanášanie krycieho laku, ktorú riadi umelá inteligencia. Monitorovaním relevantných čiastočných procesov prostredníctvom umelej inteligencie namiesto konvenčných riadiacich systémov sa podarilo znížiť spotrebu energie o 20 percent a výrazne skrátiť čas spúšťania procesu.

„V podobe novej CLA opúšťa výrobný závod v Rastatte prvý model kompletne novej generácie vozidiel. Náš tím sa na to v uplynulých mesiacoch intenzívne pripravoval a je oprávnene veľmi hrdý na svoj úspech. Moje poďakovanie patrí našim vysoko kvalifikovaným kolegyniam a kolegom, ktorí tu deň za dňom s veľkým odhodlaním a zanietením vyrábajú naše obdivuhodné modely.“ Povedal Marco Zwick, zodpovedný zástupca prevádzky a vedúci výroby závodu Mercedes-Benz Rastatt.

„Srdečne blahoželáme celému tímu z Rastattu a všetkým zúčastneným stranám k úspešnému spusteniu výroby. Skutočnosť, že sa nová CLA vyrába u nás v Rastatte, je jasným záväzkom voči našej lokalite a zdôrazňuje prepojenosť s podnikom. Nielenže sa tým zabezpečia pracovné miesta, ale posilnia sa aj naši dodávatelia a celý región. Sme hrdí na to, že budúcnosť aktívne formujeme a posúvame vpred.“ Povedal Murat Sür, predseda zamestnaneckej rady výrobného závodu Mercedes-Benz Rastatt.

Výroba v závode Mercedes-Benz Rastatt bola spustená v roku 1992. Je to najväčší zamestnávateľ v regióne s približne 6 000 zamestnancami. V závode Rastatt sa vyrába Trieda A a Trieda B, ako aj kompaktné SUV GLA a plne elektrická EQA. Výroba v závode Rastatt zahŕňa luxusné, športové autá so spaľovacími motormi, hybridné modely dobíjateľné zo siete aj elektrické vozidlá, čím pokrýva celé rozpätie moderných technológií pohonu.

Výroba tu prebieha s bilančne neutrálnymi emisiami CO2 ako vo všetkých prevádzkach vo výrobnej sieti Mercedes-Benz. Výrobný závod je na 100 percent zásobovaný zelenou elektrinou, ktorá pochádza z vlastných solárnych zariadení a od externých dodávateľov zelenej elektriny. Pomocou solárnych modulov v Rastatte je možné získať solárnu energiu s výkonom 8 Megawattpeak (MWp). Pri integrácii nového modelu do existujúcej výroby boli navyše zavedené mnohé opatrenia na zníženie energetickej spotreby. Nová energeticky úsporná generácia robotov vo výrobe karosérií, tepelná rekuperácia vo ventilačných sústavách, ako aj zavedenie moderných a inteligentných systémov regulácie osvetlenia je len niekoľko príkladov. Energetickú spotrebu vo výrobe sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom podarilo znížiť o viac ako 15 GWh za rok. V rámci partnerstva s nemeckou spoločnosťou CMBlu Energy AG zameranou na ekologické technológie by mal vo výrobnom závode Rastatt vzniknúť prvý organický akumulátor energie SolidFlow s kapacitou približne 11 MWh – táto technológia ponúka vysoký potenciál v súvislosti so škálovateľnosťou a trvalou udržateľnosťou. Dôležitú rolu pri výrobe novej CLA zohráva aj schopnosť zapojenia do obehového hospodárstva. Neďaleký výrobný závod Mercedes-Benz v Kuppenheime uzatvára kolobeh tým, že recykluje oceľ a hliník. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz sa okrem toho sústreďuje na znižovanie emisií v logistike. Hotové vozidlá z Rastattu do Zeebrugge prepravuje partnerská spoločnosť Galliker pomocou elektrických nákladných motorových vozidiel na trase dlhej 600 km. Pri príležitosti slávnostného otvorenia nového Medzinárodného konsolidačného centra (ICC) v Bischweieri na konci mája bola spustená prevádzka vysokomoderného logistického centra pre Mercedes-Benz. ICC je centrálnym bodom pre zásobovanie závodov v Rastatte a Kuppenheime.

Elektrické pohonné jednotky a nápravy novej CLA sa vyrábajú v prevádzke Untertürkheim s časťami závodu Mettingen a Hedelfingen. Jedna pohonná jednotka v podstate pozostáva z troch podsystémov: elektromotora, výkonovej elektroniky a prevodovej časti na prenos sily. Súkolesie prenášajúce silu a ďalšie komponenty ako riadenie sa v budúcnosti budú vyrábať v Untertürkheime, Mettingene a Hedelfingene. Montáž týchto konštrukčných dielov do celkového systému prebieha vo výrobnom závode Untertürkheim. Závod Mettingen je navyše zodpovedný za montáž elektrických náprav pre CLA, ktoré sa ako kompletný systém dodávajú do závodu Rastatt vzdialeného približne 70 km.

Prevádzka Stuttgart-Untertürkheim, ktorá v roku 2024 oslávila 120 rokov svojej existencie, zahŕňa viacero častí závodu blízko Stuttgartu v regióne Neckartal. Tento výrobný závod každoročne opustia viac ako 2 milióny produktov, napríklad motory, prevodovky, nápravy, komponenty a akumulátory, ktoré sa následne montujú do rôznych vozidiel vo výrobných strediskách na troch kontinentoch.

Vysokovoltové akumulátory novej CLA pochádzajú z dielne dcérskej spoločnosti Mercedes-Benz Accumotive v saskom meste Kamenz. Lokálna výroba akumulátorov je rozhodujúcim faktorom úspechu pre stratégiu značky Mercedes-Benz. Spoločnosť Accumotive má viac ako 13-ročné skúsenosti s efektívnou výrobou mimoriadne zložitých systémov akumulátorov a v rámci globálnej siete výrobcov akumulátorov pôsobí ako kompetenčné centrum s prevádzkami na troch kontinentoch.

Spoločnosť Accumotive GmbH & Co. KG v saskom meste Kamenz je stopercentnou dcérskou spoločnosťou Mercedes-Benz AG. Prevádzka s celkovou rozlohou približne 80 000 m² zahŕňa dva závody na výrobu akumulátorov a už od roku 2012 vyrába systémy akumulátorov pre vozidlá značky Mercedes-Benz. Od začiatku výroby boli v prevádzke v meste Kamenz vyrobené už viac ako dva milióny akumulátorov.

Závod Kuppenheim, ktorý je vzdialený približne 10 kilometrov, od roku 2009 zásobuje závod v Rastatte komponentmi pre holú karosériu, konštrukčnými dielmi a dielmi karosérie – a odteraz už aj pre novú elektrickú CLA. V uplynulom roku bol v areáli tejto prevádzky otvorený závod na recykláciu akumulátorov Mercedes-Benz – je to prvé mechanicko-hydrometalurgické zariadenie v Európe.


BMW predĺži výrobu kabrioletu Z48. Jún 2025

BMW Z4 sa môže udržať dlhšie, ako sa očakávalo. Hovorilo sa, že nemecký roadster skončí v októbri 2025, hoci správa z roku 2023 naznačovala, že výroba bola predĺžená do marca budúceho roka. Teraz nová fáma tvrdí, že luxusné, športové autá BWW Z4 sa ešte viac predĺžila, do mája 2026 – ale len pre autá na americkom trhu.

BMW Blog s odvolaním sa na dôveryhodný zdroj na fórach Bimmerpost hovorí, že výroba americkej špecifikácie BMW Z4 M40i – jedinej výbavy dostupnej s manuálnou prevodovkou – bola predĺžená o ďalšie dva mesiace. Zdroj neuvádza dôvod predĺženia, ale môžeme urobiť niekoľko kvalifikovaných odhadov.

Predaj modelu Z4 v roku 2024 vyskočil o 13,1% po tom, čo BMW konečne sprístupnilo manuálnu prevodovku v Spojených štátoch. Hovorca potvrdil pre Motor1 začiatkom tohto roka, že radenie pákou “absolútne” prispelo k rastu predaja luxusných, športových automobilov BMW Z4. “Odozva bola úžasne nadšená,” povedali.

Keď BMW videlo nárast predaja, pravdepodobne sa rozhodlo ponechať Z4 o niečo dlhšie. A keďže sa očakáva, že manuál úplne zmizne z ponuky spoločnosti do roku 2030, spoločnosť potenciálne predpovedá, že predaj bude pokračovať, pretože kupujúci zachytia úplne posledné manuálne Z4 skôr, ako navždy zmiznú.

Ten istý zdroj Bimmerpost tvrdí, že v máji 2026 sa skončí aj výroba Toyoty Supra. Vášniví nadšenci budú vedieť, že Supra a Z4 zdieľajú platformu a sú postavené na rovnakej montážnej linke spoločnosťou Magna Steyr v Rakúsku. Takže to dáva zmysel.

Ale zatiaľ čo Toyota už potvrdila náhradu za odchádzajúcu Supru, BMW takýto sľub nedal. Vzhľadom na to, že predaj luxusných, športových automobilov a kabrioletov každým rokom klesá, neboli by sme prekvapení, keby spoločnosť nadobro ukončila výrobu auta, aspoň v jeho súčasnej podobe.

zdroj: motor1.com


Lotus Emira (2026) by mal mať ešte lepšie jazdné vlastnosti7. Jún 2025

Lotus Emira debutoval v roku 2021 a v niektorých častiach sveta sa začala predávať v roku 2022. Pre rok 2026 Lotus vykonal niekoľko technických vylepšení, ktoré zvyšujú výkon na trati a zároveň zlepšujú každodenný komfort.

Všetky nové, luxusné, športové autá Lotus Emira majú presmerované vedenia chladiaceho systému, ktoré zlepšujú prietok do chladiča prevodového oleja a hlavného chladiča. Nové potrubie tiež znižuje hmotnosť vozidla, čo je vždy výhra. Lotus tiež prekalibroval osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku pre plynulejšie a rýchlejšie radenie. K dispozícii sú aj dve nové farby: zelená EOS a metalíza Purple Haze.

Luxusné, športové autá Lotus Emira poháňaná V6, ktorý tiež dostáva niekoľko vylepšení. Teraz sa volá V6 SE a je to nová vlajková loď modelu. 3.5-litrový preplňovaný V6 je rovnaký ako predtým, produkuje 400 koní, ale Lotus optimalizoval tlmiče a vykonal “jemné úpravy geometrie kolies” pre lepšiu ovládateľnosť a pohodlie.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je štandardom v Emira V6 SE a Lotus uviedol, že zlepšil kvalitu radenia pomocou nového kompresného držiaka pre prevodovku. Spoločnosť tvrdí, že aktualizácia bude mať za následok “presnejšie radenie prevodových stupňov”.

Emira Turbo, vstupný bod modelu, má rovnaký štvorvalcový preplňovaný motor Mercedes-AMG ako Turbo SE. Má tiež novo vylepšenú osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.

Lotus Emira Turbo začína na 79 500 GBP, zatiaľ čo V6 SE stojí 96 500 GBP. Knihy objednávok sú teraz otvorené, pričom aktualizované luxusné, športové auto by malo začať prichádzať do showroomov v septembri.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG GLE a GLS už aj v edícii MANUFAKTUR Arctic Silver6. Jún 2025

Rôznorodé portfólio produktov z dielne Mercedes-AMG v rámci najvyššieho segmentu vozidiel SUV spĺňa najrôznejšie požiadavky zákazníkov, vďaka čomu je mimoriadne obľúbené. Rozsiahly výber zahŕňa GLE ako všestranné SUV alebo elegantné kupé a GLS ako priestranný model veľkého SUV, ktoré spĺňa najvyššie nároky na výkonnosť, ponuku priestoru a prestíž. Paleta motorov zahŕňa dva 3,0-litrové šesťvalcové radové turbomotory vo vyhotovení ako mierne hybridný pohon alebo hybridný pohon dobíjateľný zo siete, ako aj legendárny 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo. Výkonu na suverénny jazdný zážitok je vždy viac ako dostatok. Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, sa stará o maximálnu trakciu aj na klzkých povrchoch alebo počas výletov do ľahkého terénu.

Vyhľadávané vysokovýkonné, luxusné, športové autá možno teraz vybaviť ešte exkluzívnejšie vďaka edícii MANUFAKTUR Arctic Silver. V podobe novej farby MANUFAKTUR strieborná high‑tech magno je prvýkrát k dispozícii matný lak, ktorý je špecifický pre AMG a túto edíciu. Kontrastné prvky majú čiernu a červenú farbu. Začína to už kovanými originál diskami v mnoholúčovom dizajne s rozmerom 22 palcov (GLE SUV a kupé) alebo 23 palcov (GLS). Sú nalakované v matnej čiernej farbe a zušľachtené červenými ráfikmi kolies. Na krytoch nábojov kolies je umiestnené logo AMG kombinované s prvkami so vzhľadom vavrínového venca. Červené strmene bŕzd na prednej a zadnej náprave zvýrazňujú športovo-elegantný vzhľad.

K nim sa pridáva balík AMG Night s exteriérovými prvkami vo vysokolesklej čiernej farbe. Patria k nim predný rozdeľovač prúdenia a ozdobná lišta spojlera predného nárazníka AMG, telesá vonkajších zrkadiel, vložky v bočnom obložení prahov AMG, lemovania okien, ako aj ozdobná lišta spojlera zadného nárazníka AMG. Spoločne s tmavo pochrómovanými koncovkami výfuku, pozdĺžnym držiakom na strešný nosič v matnej čiernej farbe a tepelnoizolačným, tmavo tónovaným sklom od stĺpika B sa takto vytvárajú silné kontrasty.

Aj interiér tejto edície pracuje prostredníctvom čiernej a červenej farby s témou kontrastov. Mimoriadne čalúnenie MANUFAKTUR koža napa Exklusiv AMG karmínová červená/čierna s kosoštvorcovým prešívaním dopĺňa interiérový balík MANUFAKTUR. Zahŕňa nástupné lišty MANUFAKTUR s osvetleným nápisom AMG, vankúše opierok hláv MANUFAKTUR vzadu s vyšitým nápisom AMG, ako aj nápis edície so vzhľadom chrómu na ozdobnom prvku na strane spolujazdca. Volant AMG Performance vyhotovený v koži napa vo farbe karmínová červená a ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien s červenou tkacou priadzou, ktoré sú špecifické pre túto edíciu, zvýrazňujú jedinečný vzhľad. Vyrazený erb AMG na opierkach hlavy vpredu a čierne nástupné lišty AMG s osvetlením pozadia v bielej farbe, ktoré je špecifické pre túto edíciu, taktiež prispievajú k mimoriadnej atmosfére v interiéri. Okrem toho sú pre túto edíciu k dispozícii špecifické prvky ako opierka ruky s erbom AMG, ako aj podlahové rohože s vysokým vlasom a červeným logom AMG umiestneným na čiernej koži s červenými ozdobnými švami.

Edíciu MANUFAKTUR Arctic Silver je už možné objednať pre všetky luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLE a GLS. Ponuka je limitovaná na 450 kusov na celom svete.


Mercedes pripúšťa slabý predaj elektrickej triedy G5. Jún 2025

Podobne ako štvorvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63, Mercedes vkladal veľké nádeje aj do elektrickej triedy G. Spoločnosť naivne verila, že zákazníci bez problémov prejdú na verziu EV, za predpokladu, že sila značky Geländewagen vykompenzuje nevýhody elektrifikácie. Nová správa však vykresľuje pochmúrny obraz o tom, ako trh reagoval na Mercedes G580 s technológiou EQ.

Podľa nemeckých obchodných novín Handelsblatt vedúci pracovníci Mercedesu brutálne priznali, že elektrická trieda G je komerčným zlyhaním. Jeden z vedúcich pracovníkov, ktorý si pochopiteľne želal zostať v anonymite, uviedol: “Auto sedí ako olovo u predajcov; je to úplný prepadák.” Ďalší manažér citovaný renomovanou publikáciou povedal: “Je to špecializovaný model; Objem predaja je veľmi nízky.”

Handelsblatt preskúmal čísla a zistil, že do konca apríla, takmer rok po uvedení modelu na trh, sa predalo iba 1 450 kusov. Naproti tomu bežná trieda G s benzínovými a naftovými motormi dosiahla približne 9 700 predaných kusov, čo ju robí takmer sedemkrát populárnejšou ako jej náprotivok EV.

Napriek neuspokojivým číslam hovorca Mercedesu tvrdil, že luxusná značka je “v súlade s našimi údajmi o predaji“, ale odmietol poskytnúť ďalšie podrobnosti. Ďalší manažér trojcípej hviezdy bol úprimnejší a priznal: “Ľudia chcú skutočnú triedu G – so šiestimi alebo ôsmimi valcami.”

Zástupca Mercedes-Benz k celej veci povedal: “Trieda G je naďalej preukázateľne populárna. Trieda G dosiahla svoj historicky najlepší predajný štvrťrok v 4. štvrťroku 2024 a v prvom štvrťroku 2025 pokračovala v silných predajných výsledkoch s nárastom predaja o +18 % v porovnaní s minulým rokom. Mercedes-Benz je pripravený na všetky scenáre trhu. Do roku 2030 môžeme flexibilne ponúkať luxusné, športové autá s plne elektrickým pohonom alebo elektrifikovaným high-tech spaľovacím motorom. Naši zákazníci sa rozhodnú, čo im najviac vyhovuje. To platí aj pre triedu G.”

Medzitým, prečo je elektrická trieda G ťažko predajná? Po prvé, je podstatne drahší ako šesťvalcová benzínová a naftová verzia. Európsky model má maximálne užitočné zaťaženie len 415 kilogramov a chýba mu možnosť ťažného zariadenia, takže je oveľa menej praktický ako model so spaľovacím motorom. Ten má desaťročia trvajúcu povesť terénneho vozidla, ktoré môže ísť kamkoľvek, robiť čokoľvek.

Váži tiež statných 3 085 kg. Dojazd je ďalším slabým miestom, aj keď nie neočakávaným, vzhľadom na značnú pohotovostnú hmotnosť vozidla. G580 s technológiou EQ má v cykle WLTP 473 km, ale jeho dojazd s certifikáciou EPA je výrazne nižší, len 385 km.

Handelsblatt tiež uvádza, že nízky dopyt núti Mercedes prehodnotiť svoje plány na takzvané ”Little G”. Aj keď sa zmenšená verzia stále očakáva koncom tohto desaťročia, nemusí ísť len o model pre elektromobily, ako sa pôvodne plánovalo. Povesti naznačujú, že menšie G by mohlo ponúknuť spaľovacie motory na rozšírenie svojej príťažlivosti. Podľa manažéra spoločnosti sa v súčasnosti “skúma” variant ICE, zatiaľ čo inžinier poznamenal, že dodatočné náklady na výskum a vývoj by boli “zvládnuteľné”.

Little G je zjavne stále na ceste k vydaniu v roku 2027 ako EV, ale je čoraz pravdepodobnejšie, že bude nasledovať aj benzínová verzia, pravdepodobne s nejakou formou hybridizácie.

zdroj: motor1.com