Novinky

Ferrari F80 má hybridný motor V6, lebo je výkonnejší ako V1227. November 2025

Bolo veľké prekvapenie, keď Ferrari pred niečo vyše rokom predstavilo nové, luxusné, športové autá Ferrari F80 a ukázalo, že má malý motor V6. Jeho debut prišiel len niekoľko mesiacov po tom, čo Ferrari potvrdil svoj dlhodobý záväzok k legendárnemu motoru V12 tým, že ponechal všetkých dvanásť valcov v nástupcovi modelu 812 Superfast. V skutočnosti aj názov auta bol poctou váženému motoru: Ferrari 12Cilindri.

Mať len polovičný počet valcov pre vlajkovú loď Ferrari F80 nemusí byť príjemné pre tých, ktorí veria, že neexistuje náhrada za objem. Ferrari však trvá na tom, že urobilo správne rozhodnutie, hoci luxusné, športové autá Ferrari 12Cilindri aj SUV Purosangue stále používajú 6,5-litrový motor V12. Počas technického workshopu, ktorý sa konal 19. novembra v Museo Enzo Ferrari v Modene, výrobca superáut vysvetlil, čo všetko bolo potrebné pri vývoji náhrady za LaFerrari.

Ferrari zvažovalo zachovanie atmosférického dvanásťvalca, no nakoniec sa prechod na turbomotor s núteným plnením ukázal ako “jednoduché” rozhodnutie. Tu je, čo povedal Matteo Turconi, senior produktový marketingový manažér: ‘Pýtali sme sa sami seba. Mal by nový superšport mať najikonickejší motor v histórii Ferrari? Alebo zobrať to najlepšie z pretekov pre čistý výkon? Otázka mala nakoniec jednoduchú odpoveď, aj keď sa tak nezdalo. Vybrali sme si druhú možnosť. Vzali sme to najlepšie z pretekov, čo dnes znamená turbomotor V6 v kombinácii s hybridným systémom.’

Turconi dokonca tvrdí, že “V6 je lepší ako V12″ a tvrdí, že má dostatočné čísla na podporu takého odvážneho tvrdenia. 3,0-litrový motor, odvodený od vytrvalostného pretekárskeho auta 499P, dosahuje ohromujúcich 300 koní na liter. Ale nie je to len o výkone, pretože jeho kompaktná veľkosť umožňuje kratší rázvor a zníženú hmotnosť.

V6 je v Maranelle láskavo prezývaný “veľký motor”, podľa Paola Valentiho, vedúceho tímu – Pilot Product Line. Vynechanie objemného motora V12 prináša aj aerodynamické výhody; menšia plocha V6 umožňuje predĺžiť difúzor na 1,8 metra.

Aj keď absencia V12 môže sklamať fanúšikov veľkých motorov, stojí za to si pripomenúť, že luxusné, športové autá Ferrari 288 GTOFerrari F40 používali V8. Príťažlivosť nového Ferrari F80 je nepopierateľná: každá z 799 jednotiek je už obsadená.

Hoci je elektrické Ferrari už za rohom, spoločnosť nedávno zopakovala, že bude naďalej investovať do spaľovacích motorov. Nielen V6, ale aj väčší V8 a dokonca aj V12. Do konca desaťročia sa očakáva, že čisté modely so spaľovacím motorom budú tvoriť 40% ponuky, pričom hybridy budú predstavovať ďalších 40%. Zvyšných 20% budú elektrické, luxusné, športové autá Ferrari.

zdroj: motor1.com


Nové 4-dv. kupé Mercedes-AMG GT prichádza aj s Bradom Pittom26. November 2025

Značka Mercedes-AMG s potešením víta Brada Pitta ako najnovšieho člena „World’s Fastest Family“ (“Najrýchlejšej rodiny sveta“). Brad, známy svojou hlavnou úlohou v hollywoodskom trháku F1® FILM a nezameniteľnou prítomnosťou na filmovom plátne, stelesňuje ambíciu, výkon a inovačného ducha – hodnoty, ktoré sú hlboko zakorenené v DNA značky Mercedes-AMG. Vďaka svojej vášni pre výkonné a emocionálne podmanivé luxusné, športové autá je dokonalým veľvyslancom značky, a to najmä teraz, keď AMG vstupuje do novej dimenzie výkonnosti. Brad bude reprezentovať pripravované 4-dverové kupé Mercedes-AMG GT – vozidlo navrhnuté s cieľom nadchnúť, ktoré bude mať svetovú premiéru v roku 2026.

Pri príležitosti tohto jedinečného partnerstva značka Mercedes-AMG predviedla v Las Vegas pozoruhodný kaskadérsky kúsok. Scéna: Brad čaká na svoje vozidlo na stanovišti parkovacej služby – len aby zistil, že vodičom parkovacej služby nie je nikto iný ako päťnásobný víťaz pretekov F1 George Russell. Za volantom testovacieho 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT George predvádza, čo automobil dokáže, a zároveň ponúka prvý náhľad na fascinujúcu precíznosť, agilnosť a vzrušenie, ktorými sa bude vyznačovať nové 4-dverové luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT.

Touto hravou, no zároveň dynamickou prezentáciou pripravuje značka Mercedes-AMG svet na príchod nadchádzajúceho úplne nového 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT – prvého vozidla založeného na budúcej vysokovýkonnej architektúre AMG.EA.

„Sme veľmi radi, že v Mercedes-AMG môžeme privítať Brada Pitta. Jeho autentickosť a zmysel pre výnimočnosť dokonale odrážajú ducha nášho pripravovaného 4-dverového kupé z Affalterbachu, ktoré bude predstavené v roku 2026. Toto nové 4-dverové kupé Mercedes-AMG GT je novou definíciou výkonnosti a ponúka skutočne vzrušujúci, nezabudnuteľný zážitok.“ Povedal Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.

„Vždy som bol fanúšikom výkonnosti – na filmovom plátne aj za volantom. Rovnaká oddanosť výkonu a vzrušeniu je charakteristická aj pre značku Mercedes-AMG a ja som hrdý, že môžem byť súčasťou tejto ďalšej kapitoly.“ Povedal Brad Pitt, herec a filmový producent.

„Značka AMG tu vytvorila niečo skutočne špeciálne. V Las Vegas som vďaka prototypu nového kupé Mercedes-AMG GT zažil neuveriteľný deň. Jazdný pocit v tomto automobile je fantastický a som naozaj ohromený výkonnosťou, ktorú značka AMG prináša na cesty. Som presvedčený, že fanúšikovia sa môžu tešiť na niečo skutočne výnimočné.“ Povedal George Russell, pretekár tímu F1 Mercedes‑AMG PETRONAS.

Pripravované 4-dverové kupé od značky Mercedes-AMG je založené na elektrickej vysokovýkonnej architektúre AMG.EA a spolieha sa na revolučnú koncepciu náhonu. Motor s axiálnym tokom a akumulátor s priamym chladením umožňujú úplne novú dimenziu výkonnosti a vynikajúci trvalý výkon. Toto leto štúdia vozidla CONCEPT AMG GT XX demonštrovala pôsobivé schopnosti tejto technológie rekordnou jazdou v Nardò v Južnom Taliansku. Hnacie ústrojenstvo pripravovaného sériového modelu 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT je založené na rovnakých technológiách.


Mercedes-Benz má pre Ameriku ambiciózny plán predaja25. November 2025

Mercedes-Benz a jeho luxusné, športové autá nechcú len poraziť BMW v USA – chce dominovať. Automobilka so sídlom v Stuttgarte si kladie za cieľ stať sa najväčšou luxusnou značkou krajiny v priebehu nasledujúcich rokov s cieľom dosiahnuť ročný predaj 400 000 kusov, nepočítajúc dodávky do flotí.

Na nedávnom stretnutí predajcov v Las Vegas – ktoré prvýkrát informoval Automotive News – generálny riaditeľ Mercedes-Benz USA Adam Chamberlain načrtol, ako spoločnosť plánuje tento cieľ dosiahnuť. Kľúčovou súčasťou tejto stratégie je agresívne zavádzanie produktov.

Mercedes pripravuje niekoľko nových modelov určených pre USA, a to benzínových aj elektrických. Patria sem pripravovaný sedan CLA, elektrické GLC SUV, kompaktný ”baby” G-Class a výkonný sedan s výkonom viac ako 1 000 koní. Spoločnosť tiež predstavila modernizované luxusné, športové SUV Mercedes-Benz GLE a GLS, ktoré by mali debutovať v nasledujúcich rokoch.

Chamberlain uviedol, že obnovené a úplne nové SUV ako GLC, GLE a GLS by mali do konca desaťročia tvoriť približne 55% predaja v USA – čo je nárast oproti 40% minulý rok. “S týmito autami máme obrovskú príležitosť na rast,” poznamenal.

Napriek tomu dosiahnuť 400 000 jednotiek nebude jednoduché. Mercedes-Benz minulý rok predal v USA len približne 325 000 osobných vozidiel, vrátane flotilového predaja, čím sa umiestnil na treťom mieste za BMW (371 000) a Lexus (345 000). V skutočnosti Mercedes nevedie americký luxusný trh od roku 2018.

Ak sa Mercedesu podarí úspešne uviesť tieto nové produkty na trh, je veľká šanca, že v najbližších rokoch opäť získa prvé miesto. Zatiaľ je to len o sledovaní, ako sa tento plán vyvinie.

zdroj: motor1.com


AUDI určené pre Čínu predstavuje svoj druhý model- luxusné SUV24. November 2025

Audi predáva svoje luxusné, športové autá určené výhradne pre Čínu už desaťročia, a to už od modelu A6 (C5) zo začiatku nového milénia. Odvtedy sa veľa zmenilo, keďže kedysi dominantné nemecké luxusné značky postupne strácali pôdu pod nohami v prospech rýchlo rastúcich domácich výrobcov áut. S vybavenými a technologicky náročnými autami ponúkanými za oveľa nižšie ceny čínske značky v posledných rokoch prudko vzrástli na úkor tradičných hráčov.

Keďže vedel, že ich nemôže poraziť, Audi sa rozhodlo pridať k nim. Prehĺbila svoje väzby so SAIC, aby rozšírila partnerstvo za bežnú ponuku sedanov s dlhým rázvorom. Spoločný podnik dal vzniknúť samostatnej značke s nevýrazným názvom: AUDI. Napísané veľkými písmenami, nováčik opúšťa ikonické štyri kruhy, ktoré pripomínajú éru Auto Union.

Už sme videli prvý sériový model, AUDI E5 Sportback, akési pseudo kombi. Teraz AUDI práve predstavuje svoje druhé luxusné, športové auto na Auto Guangzhou 2025. Oficiálne je to stále koncept a výroba E SUV vstúpi do výroby budúci rok.

S dĺžkou 5057 mm a šírkou 2042 mm je dlhší ako AUDI E5 Sportback. Jeho rázvor je ešte štedrejší – 3060 mm, čo nie je prekvapujúce vzhľadom na nenásytnú túžbu čínskych kupujúcich po dostatočnom priestore na nohy vzadu. Ako SUV prirodzene sedí vyššie, s priemerom 1786 mm.

Rovnako ako pri AUDI E5 Sportback, dizajn SUV nemá prakticky nič spoločné s medzinárodnými modelmi Audi. Nová značka AUDI zostane exkluzívna pre Čínu, kde budú všetky jej luxusné, športové autá vyrábané a plne elektrické. Pripravované SUV jazdí na tej istej Advanced Digitized Platform (ADP), ktorú vyvinul v spolupráci so SAIC, a ktorá už je základom tohto vysokopostaveného kombi.

Hoci má pravý SUV štýl karosérie, mnohé dizajnové prvky odrážajú AUDI E5 Sportback. Od bočných kamier a LiDAR na streche až po zapustené kľučky dverí a osvetlenie v tvare písmena C, druhý model je jasne vyrobený z rovnakého materiálu. Na predimenzovaný AUDI skript, kde by ste normálne očakávali krúžky, si stále treba zvyknúť.

Jeho veľkosť je okamžite viditeľná na masívnych 23-palcových originál diskoch AUDI obalených celoročnými pneumatikami 285/40 R23 Michelin Pilot Sport. Je väčší ako už neexistujúci Q8 E-Tron a snaží sa pôsobiť “monoliticky, komponovaný a výrazný” vzhľad. AUDI dokonca tvrdí, že koncept E SUV má “dokonalé proporcie”, hoci či dokáže vyniknúť v preplnenom segmente, je už iná otázka.

Elektrické, luxusné, športové SUV má veľkú batériu s kapacitou 109 kWh, ktorá ponúka dojazd viac ako 700 km v rámci mierneho čínskeho cyklu CLTC. Pri kompatibilnej rýchlonabíjačke, ktorá podporuje maximálny výkon, 10-minútová jazda pridá dostatok energie na 320 km.

Hoci nejde o tradičné Audi, AUDI stále používa označenie “Quattro” pre svoj dvojmotorový pohon všetkých kolies. S jedným motorom na každej náprave dosiahne E SUV rýchlosť 100 km/h za iba päť sekúnd. AUDI neprezradilo presnú hmotnosť, ale pravdepodobne je ťažšia ako AUDI E5 Sportback, ktorý dosahuje maximálnu hmotnosť 2 343 kg.

AUDI plánuje uviesť elektrické SUV na trh v roku 2026. Cena zostáva neznáma, ale takmer určite bude stáť viac ako AUDI E5 Sportback. Nižšie umiestnený elektromobil sa pohybuje od ekvivalentu 33 000 dolárov za základnú verziu až po 45 000 dolárov za vlajkový model.

zdroj: motor1.com


Porsche 911 GT3 bude ešte brutálnejšie s kitom od Manthey23. November 2025

Porsche je neúnavné v snahe vylepšiť luxusné, športové autá Porsche 911 pre trať a zlepšiť časy na kolo. Aj už tak náročné Porsche 911 GT3 má priestor na zlepšenie, a to nie nevyhnutne tým, že by ste prešli na RS. S pomocou Manthey, v ktorom Porsche drží väčšinový podiel od roku 2013, tento traťový stroj ešte viac ostrí svoje pazúry bez toho, aby sa dotkol motora.

Faceliftovaný model Porsche 911 GT3 (992.2), predstavený pred niečo vyše rokom, teraz ponúka voliteľný Manthey kit s šikovnými karbónovými aerodynamickými kotúčmi na zadných kolesách na zníženie odporu vzduchu. Vytvárajú ilúziu asymetrického dizajnu kolies, ale kované originál disky Porsche pod nimi majú rovnaký vzor. Ľahká sada v balíku používa 20-palcové predné a 21-palcové zadné, čím stratí 6 kg v porovnaní s pôvodnou sadou.

Za príplatok môže byť tento pretekársky stroj vybavený voliteľnými cestnými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R s rozmermi 255/35 ZR20 vpredu a 315/30 ZR21 vzadu. Manthey tiež pridáva opletené oceľové brzdové hadice a štvorcestné coilover zavesenie so štvorcestnými nastaviteľnými vzperami, ktoré nevyžadujú žiadne náradie na dolaďovanie.

Luxusné, športové autá Porsche 911 GT3, ktoré už tak sú aerodynamický monštrum, sa teraz ešte viac držia na ceste. Masívne zadné krídlo je širšie a získalo lavicu (gurney flap), zatiaľ čo zväčšené koncové platne sa zakrivujú dovnútra na zlepšenie prúdenia vzduchu. Manthey tiež upravil zadný difúzor predĺžením vertikálnych plutiev.

Ale pod povrchom je toho viac. Podvozok bol ďalej optimalizovaný tak, aby slúžil ako veľký aerodynamický prvok. Otočné lopatky majú dĺžku približne 150 cm, čo predstavuje nárast približne o 100 cm. Aby to umožnili, Manthey pridal pod podlahu nákladového priestoru kryt, aby vyhladil podvozok pásovej zbrane Porsche.

Inde predný okraj spojlera siaha takmer o 13 mm ďalej než predtým. Predná časť podvozku obsahuje nové difúzne plutvy, zatiaľ čo predné nárazníkové canardy dopĺňajú aerodynamický balík. Aj v najprístupnejšej konfigurácii pre cesty generuje Porsche 911 GT3 s Manthey kitom prítlak 355 kg Ak všetko nastavíte pre nastavenie len na trať, toto číslo stúpne na 540 kg.

V porovnaní s predfaceliftovým modelom Porsche 911 GT3 vybaveným Manthey dresom, aktualizovaná verzia skracuje čas na kolo na Nürburgringu o 2,76 sekundy. Obhajca titulu DTM Ayhancan Güven viedol auto, vybavené lepkavými voliteľnými pneumatikami, na kolo za 6:52,9.

zdroj: motor1.com


Nový hybridný Mercedes CLA je elektrifikovaný a vysoko efektívny22. November 2025

Nová CLA od značky Mercedes-Benz ponúka zákazníkom v každom ohľade viac: rafinovanejší vzhľad, väčší komfort, inteligentnejšie funkcie, vyššiu efektívnosť a vyššiu flexibilitu pohonu v porovnaní so svojím predchodcom. Svojimi atletickými proporciami a osvetlenou maskou chladiča je vyjadrením emocionálnosti. Vďaka operačnému systému Mercedes-Benz (MB.OS) a koncepcii používateľského zážitku Mercedes-Benz (MBUX) štvrtej generácie s umelou inteligenciou (UI) od spoločností Microsoft a Google je CLA taká inteligentná, intuitívna a individuálna ako žiadne iné luxusné, športové autá v jej segmente. Po úspešnom uvedení CLA s technológiou EQ na trh teraz prichádza CLA s vysokoefektívnym hybridným pohonom.

„Nová CLA vzbudzuje pozornosť – a to z dobrého dôvodu. Vďaka jedinečnému dizajnu, praktickosti pri každodennom používaní a pôsobivému dojazdu je jazdenie s elektrickým pohonom príjemné ako nikdy predtým. Odráža sa to na vysokom dopyte po našich plne elektrických modeloch. Vďaka predstaveniu technicky vyspelých hybridných variantov majú zákazníci teraz ešte väčšiu flexibilitu pri výbere novej CLA, ktorá sa najlepšie hodí k ich životnému štýlu.“ Povedal Mathias Geisen, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za marketing a odbyt.

Novú CLA s úplne novovyvinutým, elektrifikovaným radovým štvorvalcovým motorom s objemom 1,5 litra možno objednať u zmluvných partnerov Mercedes-Benz v Európe v troch výkonových stupňoch a na želanie s náhonom na predné alebo všetky kolesá. Ceny na Slovensku sa začínajú na sume 46 248 eur s DPH. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz tak ponúka svojim zákazníkom možnosť zvoliť si svoju CLA s vhodným typom pohonu pre svoje potreby a životný štýl.

CLA s hybridným pohonom sa vizuálne takmer neodlišuje od svojho elektrického náprotivku. Jedným z mála rozlišovacích znakov je obloženie chladiča: CLA s hybridným pohonom má klasickú masku chladiča s centrálnou hviezdou a pochrómovaným vzorom Mercedes-Benz. V rámci sériovej výbavy je lemovaný svetelným vodičom s LED, ktorého okraje sú po zapnutí svetla osvetlené. Ani vnútorné hodnoty sa ničím nelíšia. Vďaka systému MB.OS a systému MBUX štvrtej generácie je CLA s hybridným pohonom rovnako inteligentná, intuitívna a komfortná ako plne elektrická verzia. A kombinuje inteligentnú technológiu s vysokou efektívnosťou. So spotrebou paliva pod päť litrov na 100 kilometrov je CLA 180 (kombinovaná energetická spotreba: 5,4 - 4,9 l/100 km | kombinované emisie CO2: 123 - 111 g/km | trieda CO2: D-C) najefektívnejším modelom Mercedes-Benz so spaľovacím motorom v tomto segmente.

Pri mestských rýchlostiach a v prípade, že potrebný výkon nepresahuje 22 kW – zvyčajne pri pokojnom štýle jazdenia v meste –, dokážu hybridné modely jazdiť čisto elektricky. Elektrické kĺzanie, teda efektívne plachtenie s odpojeným hnacím ústrojenstvom, je možné až do rýchlosti približne 100 km/h. Jedinečné: motor dokáže rekuperovať na všetkých ôsmich stupňoch a pritom dokáže získať späť až 25 kW energie.

Keďže sa krútiaci moment spaľovacieho motora a elektromotora sčítajú, prejavuje sa maximálny krútiaci moment vo veľkom rozsahu otáčok. Navyše spaľovací motor možno naštartovať kompletne pomocou elektromotora a oddeľovacej spojky. Tradičný pastorkový štartér preto už nie je potrebný. Na zvýšenie komfortu sú funkcia štart – stop a prepínanie medzi dvoma motormi pre vodiča takmer nepozorovateľné.

Nová CLA s hybridným náhonom má veľmi kompaktnú konštrukciu motora a prevodovky. Elektromotor a jeho súčasti sú priamo integrované do novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (8F-eDCT). Vďaka tomu je celý systém efektívny a priestorovo úsporný. Elektromotor je napájaný novým 48-voltovým akumulátorom s lítiovo-iónovou technológiou a kapacitou energie až do 1,3 kWh. Aj jeho konštrukcia je mimoriadne kompaktná a prispieva k zníženiu hmotnosti.

Ako spaľovací motor sa využíva novovyvinutý radový štvorvalcový zážihový motor z dielne Mercedes-Benz so zdvihovým objemom 1,5 litra, ktorý je navrhnutý so zameraním na výkon, ako aj na efektívnosť. Využíva proces spaľovania na základe Millerovho cyklu. To umožňuje úsporu paliva najmä v oblasti čiastočného zaťaženia – spôsob jazdy, ktorý je pri každodennom jazdení veľmi častý. Relatívne skoré zatváranie nasávacích ventilov znižuje straty spôsobené škrtením a umožňuje vysokú kompresiu s pomerom 12:1.

Tento motor (M 252) patrí do modulárnej rodiny motorov FAME (Family of Modular Engines) a je vhodný pre mnohé luxusné, športov autá. Spoločným poznávacím znakom agregátov FAME sú okrem iného celohliníková kľuková skriňa s povrchovou úpravou valcov s technológiou NANOSLIDE®, hlava valcov s čiastočne integrovaným zberným potrubím a turbodúchadlo so segmentovou turbínou a prepínateľným spojením kanálov . Ďalšími zaujímavými prvkami sú kompaktná trasa plniaceho vzduchu a výfuková sústava blízko pri motore s monoblokovou konštrukciou, ktorá je pripravená na budúce emisné normy. Koncepcia elektrického kompresora na chladivo so 48-voltovou technológiou, ktorá bola prevzatá zo šesťvalcového motora M 256, znižuje trecí výkon a umožňuje klimatizovanie vozidla aj počas čisto elektrického jazdenia.

V čase uvedenia CLA na trh si môžu zákazníci vybrať z troch výkonových stupňov. Každý z nich získa vďaka elektromotoru dodatočný výkon 22 kW. K dispozícii sú náhon na predné kolesá a náhon na všetky kolesá 4MATIC.

Vlastný, umelou inteligenciou podporovaný operačný systém MB.OS pozdvihuje mobilitu na úplne novú úroveň. Každé vozidlo je vybavené superpočítačmi, ktoré sú prepojené s Inteligentným cloudom Mercedes-Benz. To umožňuje aktualizácie softvéru kompletného vozidla, vrátane asistenčných jazdných systémov, vzduchom. CLA tak rovnako ako chytrý telefón zostane aktuálna a pripravená na nové funkcie v priebehu mnohých nasledujúcich rokov.

Vďaka systému MB.OS otvára CLA zákazníkom nový svet personalizovaného zážitku a intuitívnej interakcie medzi človekom a vozidlom. Štvrtá generácia infotainmentu MBUX integruje umelú inteligenciu (UI) tak od spoločnosti Microsoft, ako aj od Google. Virtuálny asistent MBUX využíva takzvaný „multiagentový prístup“ a integruje nástroje umelej inteligencie od oboch spoločností. Vyberá najlepší zdroj pre každú úlohu, a to aj počas prebiehajúcej konverzácie, s využitím vedomostí získaných z internetu. Pre zákazníka je konverzácia s virtuálnym asistentom MBUX ako diskusia s priateľom. Dokáže dávať odpovede na otázky a zodpovedať doplňujúce otázky bez toho, aby bolo potrebné opakovať kontext.

V novej CLA je zážitok z navigácie založený na službe Google Maps. Toto riešenie navigácie, ktoré bolo vyvinuté v rámci partnerstva medzi spoločnosťou Google a Mercedes-Benz, je jedným z prvých systémov, ktoré integrujú nového automobilového UI agenta z Google Cloud tak, aby bol použiteľný vo vozidle so službou Google Maps. Integrovaná vizuálna komunikácia dosahuje vďaka priestorovej navigácii MBUX (na želanie) novú dimenziu. V reálnom čase na displeji vodiča plynulo prepája zobrazenie asistenčného jazdného systému s 3D zobrazením okolia a navádzaním po trase. Cestujúci profitujú z lepšieho prehľadu o situácii, pretože vidia to, čo vidí CLA, ako aj spôsob podpory asistenčných systémov.

Všetky luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA sú v Európe sériovo vybavené množstvom prvkov bezpečnostnej výbavy a asistentom udržiavania odstupu DISTRONIC. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz ponúka prídavné komfortné asistenčné systémy pod názvom MB.DRIVE. MB.DRIVE ASSIST je od uvedenia na trh v Európe súčasťou výbavy, ktorá sa dodáva na želanie. Dopĺňa asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC o asistenta riadenia a stáva sa tak vysokomoderným asistenčným jazdným systémom SAE úrovne 2. Novinkou v CLA je asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý uľahčuje zmenu jazdného pruhu jednoduchým klepnutím na páčku smeroviek. Bezpečnostné asistenčné systémy dokážu zabrániť množstvu nehôd.

Všetky modely CLA sú priamo z výrobného závodu vybavené veľkou panoramatickou strechou. Táto jednodielna pevná presklená strecha sa bez prerušenia rozprestiera od rámu čelného skla až po zadnú časť vozidla. Vzniká tak nový zážitok z interiéru s takmer nerušeným výhľadom smerom nahor. Veľkorysý pocit z priestoru dopĺňa digitálna elegancia. Superobrazovka MBUX, ktorá pôsobí akoby sa vznášala, sa rozprestiera po celej šírke interiéru. Za veľkou sklenenou plochou sa nachádza obrazovka pre vodiča s uhlopriečkou 26 centimetrov (10,25 palca), centrálny displej s uhlopriečkou 35,6 centimetra (14 palcov) a displej spolujazdca s rovnakou uhlopriečkou 35,6 centimetra (14 palcov). Bohatá ponuka infotainmentu pre spolujazdca zahŕňa viac ako 40 aplikácií, streamovanie videa a priamy prístup k službe Disney+. Na prevádzku všetkých obrazoviek sa využívajú najmodernejšie vysokovýkonné čipy a grafiky v reálnom čase z herného endžinu na platforme Unity.

Nový volant ponúka lepšiu ergonómiu a intuitívne ovládanie. Na základe mnohých želaní zákazníkov výrobca vozidiel Mercedes‑Benz opäť zaviedol koncepciu ovládania pomocou kolískového prepínača pre obmedzovač rýchlosti a systém DISTRONIC, ako aj valček na ovládanie hlasitosti. Kapacitné polia spínačov sú jednoliato integrované a ponúkajú taktilné pomôcky na lepšiu orientáciu prostredníctvom dotykových vnemov.

Okrem toho boli z ovládacieho poľa odstránené niektoré funkcie z dôvodu lepšej prehľadnosti a ovládateľnosti. Pole na ovládanie prstom na displeji vodiča je tak teraz oveľa väčšie, a teda aj lepšie ovládateľné.

V prípade svetlometov MULTIBEAM LED (na želanie) je denné osvetlenie navrhnuté v tvare hviezdy Mercedes-Benz. Svetlomety sú prepojené svetelným pásom. Aj zadné svietidlá majú tvar hviezdy a sú prepojené osvetleným dizajnovým prvkom. Táto kombinácia dodáva vozidlu CLA pôsobivý a jedinečný vzhľad. V kombinácii so svetlometmi MULTIBEAM LED vzniká nové charakteristické grafické stvárnenie Mercedes-Benz, vďaka ktorému bude v každú dennú aj nočnú hodinu okamžite jasné, že ide o vozidlo Mercedes. Sériové vysokovýkonné svetlomety s LED obsahujú pochrómovaný dizajnový prvok v tvare hviezdy.

Línia výbavy AMG Line bola bestsellerom v prípade každej modelovej generácie CLA a je aj naďalej dostupná. Charakteristickými znakmi exteriéru sú 18-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny, spojler predného nárazníka v dynamickom stylingu AMG s pochrómovaným predným rozdeľovačom prúdenia a špecifický spojler zadného nárazníka. Vodičov po otvorení dverí pozdraví animovaný svetelný koberec so vzorom hviezd. V interiéri sa vozidlá s líniou výbavy AMG Line odlišujú športovými zvýrazňujúcimi prvkami, ako sú športový kožený volant so splošteným vencom, červené kontrastné ozdobné švy na obložení dverí, športové sedadlá vo vyhotovení ARTICO/MICROCUT v čiernej farbe a športové pedále AMG z kefovanej ušľachtilej ocele s čiernymi gumovými nopkami.

Pre zákazníkov, ktorí preferujú ešte výraznejší športový vzhľad, je dostupná línia výbavy AMG Line Plus. Dopĺňa líniu AMG Line o ďalšie dizajnové prvky z programu AMG Performance. Patria medzi ne odtrhová hrana vo vysokolesklej čiernej farbe, osvetlené nástupné lišty vo vysokolesklej čiernej farbe a exkluzívne 19-palcové disky z ľahkej zliatiny. Líniu výbavy AMG Line Plus završujú červené bezpečnostné pásy MANUFAKTUR a balík Night.

Na želanie sa dodáva balík Night, ktorý vytvára exkluzívny vzhľad. Možno ho kombinovať tak so sériovou výbavou, ako aj s líniou výbavy AMG Line. Jeho súčasťou sú ozdobné prvky vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe v nárazníkoch, na bočnom obložení prahov a líniách bokov, horný diel vonkajších zrkadiel vo vysokolesklej čiernej farbe, stmavené zadné sklá a špecifické disky z ľahkej zliatiny s priemerom 18 palcov.


Audi asi príde so superšportovým sedanom RS621. November 2025

Fanúšikovia Audi sa radujú. Čoskoro sa možno do predaja dostanú ďalšie luxusné, športové autá Audi a aj vo verzii sedan. Špionážni fotografi naďalej získavajú dôkazy o novom super športovom sedane. Audi sa zdá byť nadšené pridať do svojich radov štvordverový stíhač M5, čo znamená, že čoskoro by sme mohli vidieť návrat Audi RS6 v podobe super sedanu.

Špionážne fotografie nadchádzajúceho štvordverového automobilu ukazujú, že Audi je takmer pripravené vrátiť luxusné, športové autá Audi RS6 vo verzii sedan späť do predajaThe Drive nedávno zachytil príklad v akcii. Spomínaný prototyp nesie známe znaky dizajnu RS6, od kolies vzadu až po oválne výfuky.

Áno, je škoda, že Audi zabíja úžasný RS7. Performance verzia priniesla obrovskú silu a rýchlosť takmer šokujúco vyrovnaným spôsobom. Dúfajme, že nový sedan Audi RS6 dokáže to isté.

Naozaj nie je dôvod predpokladať, že by to tak nebolo. Napokon, Audi neustále zdokonaľuje a zdokonaľuje luxusné, športové autá Audi RS6 Avant. Mega kombi zostáva obľúbeným medzi nadšencami. Tlak zo strany súčasného BMW M5 Touring, budúceho Mercedes-AMG E63 a dokonca aj nedávno skončeného Porsche Panamera Sport Turismo prinútil Audi neustále vylepšovať vlastné superkombi.

Všetky tieto získané poznatky znamenajú, že by sme mali očakávať sedan Audi RS6 pripravený bojovať o prevahu vysoko výkonných manažérskych limuzín. V skutočnosti sa kolujú fámy o výkone nad hranicou 700 koní.

Predpokladá sa, že Audi spojí svoje dvojité turbomotory V8 s trochou elektrickej asistencie. Ak to znamená hybridný RS6 s pluginom, tak nech je tak. V skutočnosti by to mohol byť spôsob, ako Audi splní ciele spotreby paliva a zároveň dosiahne vynikajúci výkon.

Pridaná váha a zložitosť by nemali byť príliš veľkým problémom. RS6, či už v sedane alebo kombi, nikdy nebol ľahkým luxusným, športovým autom. Ide o luxusné, športové a komfortné autá schopné prekonať veľké vzdialenosti v krátkom čase. A autá to robia v jemnom pohodlí. Potenciálny PHEV RS6 túto úlohu nemení. V skutočnosti takáto pohonná jednotka umožňuje lepší výkon v meste.

zdroj: motor1.com


Nový elektrický Cayenne je najvýkonnejšie Porsche v histórii20. November 2025

Porsche pokračuje v ceste k elektrifikovanej ponuke. Objavili sa náznaky, že automobilka sa stiahne – ale dnes nie je ten deň. Porsche pridáva do svojej ponuky druhé elektrické SUV. Automobilka predstavila nové, luxusné, športové autá Porsche Cayenne Electric 2026. Mimochodom, je to najvýkonnejšie sériové Porsche všetkých čias.

Dve verzie Cayenne Electric budú pripravené, keď toto elektrické SUV príde na trh. Existuje štandardná verzia a Porsche Cayenne Turbo Electric. Áno, súhlasíme, že pridávať “Turbo” k názvu výbavy EV stále pôsobí hlúpo, ale Porsche to nerieši—rovnako ani jeho zákazníci.

Zákazníci Standard Cayenne Electric sa budú musieť uspokojiť s výkonom 402 koní pri jazde po meste. Ak však stlačíte režim Launch Control, odomknete 435 HP. Porsche má do Cayenne Electric dvojmotorový systém, čo znamená, že pohon všetkých kolies je štandardom.

Ak si sadnete za volant Porsche Cayenne Turbo Electric, výkon môže úplne poškodiť. Pri bežnej jazde je k dispozícii 844 HP, ale po vstupe do režimu Launch Control dostanete 1 139 HP. To sú obrovské mocenské postavy. Porsche tvrdí, že šprint z 0-100 km/h trvá len 2,4 sekundy, zatiaľ čo štvrť míle zvládnete za 9,9 sekundy. Keby ste išli Cayenne Turbo Electric na miestnu drag dráhu, takmer by ste potrebovali ochranný rám.

Porsche však tvrdí, že má aj vážnu brzdnú silu. Luxusné, športové autá Cayenne Electric dokážu absorbovať výkon rekuperáciou až do 600 kilowattov. Porsche dokonca uvádza, že takmer 97 z celkového brzdenia dokážu zvládnuť elektrické motory. To znamená dobrú správu pre životnosť vašich brzdových doštičiek. Ak však potrebujete byť športovejší a upraviť svoje Porsche tak, aby potešilo ostatných fanúšikov Porsche, samozrejme existuje sada voliteľných keramických kompozitných bŕzd pre luxusné, športové autá Porsche Cayenne Turbo Electric.

Očakáva sa, že Cayenne Electric prinesie známy a pútavý zážitok z jazdy. Podvozok je štandardne vybavený systémom Active Suspension Management od Porsche na oboch modeloch. Kupujúci turbomotorov budú profitovať zo systému Porsche Torque Vectoring Plus, pričom obe luxusné, športové autá môžu byť vybavené riadením zadnej nápravy a systémom Active Ride od Porsche.

Active Ride je momentálne dostupná na Taycan a Panamera. Je to systém podvozku navrhnutý tak, aby neutralizoval pohyby tela, ktoré cítite počas bežnej a energickej jazdy. Porsche vybavené Active Ride znižuje zdvíhanie nosa a klesanie, ktoré cítite pri zrýchľovaní alebo brzdení, ako aj bočné pohyby počas zákruty.

Čo sa týka skutočnej technológie EV, Porsche Cayenne Electric je vybavené batériou s kapacitou 113,0 kilowatthodín. Pod povrchom je umiestnený 800-voltový systém, ktorý je schopný nabíjať rýchlosťou až 400 kW. Porsche tvrdí, že nabitie na 10 až 80% môže za správnych podmienok trvať len 16 minút. Porsche hovorí, že Cayenne dokáže v Európe prejsť až 650 km na štedrom cykle WLTP.

Zaujímavejšie však je, že Porsche Cayenne Electric je dostupné s voliteľným bezdrôtovým nabíjacím systémom. Zaparkujete Cayenne nad tanierom na podlahe a teraz zvyšujete výkon svojho Porsche až na 11 kW.

Porsche Cayenne Electric dostáva vonkajší dizajn veľmi podobný Macanu. Zadná časť je zaoblená, predná časť nepristáva tak čisto ako bežné Cayenne a celé vozidlo pôsobí, akoby ste niekoho požiadali, aby nakreslil Porsche SUV z pamäti. Sú tu známe prvky, ale ako celok Cayenne Electric začína pripomínať ostatné luxusné, športové autá na ceste. Aspoň podľa profilu a pohľadu zozadu z troch štvrtín.

V kabíne sa však Cayenne Electric javí ako skutočný produkt Porsche. Napriek neustále rastúcej ploche obrazoviek sa automobilke stále darí dodať kabínu, ktorá zodpovedá značke. Volant pôsobí správne, výhľad cez kapotu a ukazovateľ funguje dobre a sedadlá sú pripravené poskytovať pohodlie a podporu v presne správnej miere.

Napriek tomu je to veľa obrazovky. Prístrojový panel je 14,3-palcový OLED prístroj. V strede máte zakrivený OLED panel, ktorý kombinuje infotainment a HVAC ovládanie. K dispozícii je aj voliteľný 14,9-palcový spolujazdec. Porsche uvádza, že ovládanie klimatizácie a hlasitosti je analógové, zatiaľ čo väčšina ostatných ovládacích prvkov je digitálna.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-AMG GLC môže mať viac ako 900 koní19. November 2025

Pred niekoľkými mesiacmi Mercedes-Benz predstavil elektrický model GLC. Môže vyprodukovať až 483 koní, ale keď ho AMG získa, podľa novej správy by mohol dosiahnuť takmer dvojnásobok.

Neznáme “zdroje” povedali Autocaru, že AMG chce, aby luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC zrýchlili z 0-100 km/h za menej ako tri sekundy. SUV údajne bude mať tri axiálne motory, jeden vpredu a dva vzadu, ktoré spolu vyprodukujú viac ako 900 koní, a bude schopné dosiahnuť regulovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Luxusné, športové autá AMG budú využívať AMG Electric Architecture (AMG. EA), ktorú Mercedes predstavil s GT XX Concept, supersedanom s výkonom 1 340 koní a rýchlosťou 360 km/h, ktorý bol predstavený začiatkom tohto roka.

Kľúčom k výkonu auta bude batéria, ktorá bude používať valcové články namiesto hranolových a bude mať priame chladenie. To umožňuje, aby chladiaca kvapalina prúdila priamo okolo každého valca, čo SUV potrebuje na udržanie vysokovýkonného výkonu.

Automobilky možno obmedzujú svoje elektrifikačné úsilie, no mnohí naďalej investujú do batériovej technológie. Elektrický Mercedes-AMG GLC pravdepodobne bude konkurovať Porsche Cayenne Turbo, ktoré by malo ponúknuť podobný výkon a schopnosti.

Keď luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC dorazia, napodobia zvuky a pocity spaľovacieho auta, ako je Hyundai Ioniq 5 N. GLC bude mať tiež falošné radenie a simulované zvuky, čo je nová iterácia skeuomorfizmu.

Vysokovýkonný GLC by mal tiež obsahovať rôzne vizuálne vylepšenia špecifické pre AMG, ako sú jedinečné masky a aktívna aerodynamika. Vo vnútri budú športové sedadlá a AMG prvky všade.

Budúci rok bude pre Mercedes-AMG kľúčový. GT XX Concept predstavuje nový výkonný sedan pre túto spoločnosť, po ktorom bude nasledovať SUV. Automobilka ho predstavila minulý december a keď dorazí, môže mať viac ako 1 000 koní.

zdroj: motor1.com


Volkswagen ukázal prvý pohľad na ďalší ostrý model R18. November 2025

V podstate ide o Golf v SUV formáte, T-Roc je pre Volkswagen veľkou záležitosťou. Počas prvých desiatich mesiacov roka je to štvrtý najpredávanejší model v Európe celkovo. Predajné údaje od Dataforce ukazujú, že kompaktný crossover dosiahol do októbra 170 931 kusov. Je to pôsobivý výkon, keďže objem pochádza výlučne z prvej generácie predstavenej pred ôsmimi rokmi.

Dodávky nového T-Rocu zákazníkom začínajú tento mesiac, a ak radšej počkáte na viac výkonu, VW už naznačuje aj ostrejšie, luxusné, športové autá verzie R. Keďže má vyjsť až v roku 2027, vysokovýkonná verzia zostáva zahalená maskovaním. Avšak štvornásobný výfuk Akrapovič je jasným znakom, že nejde o obyčajnú verziu. Má tiež 20-palcové kované originál disky Volkswagen so širšími pneumatikami než pôvodný T-Roc R, čo poskytuje lepšiu priľnavosť.

Zábery zblízka, ktoré zdieľa Autocritica, naznačujú nahnevanejšie nárazníky a robustnejšie brzdy, no skutočný vrchol je pod kapotou. Ako sa dalo očakávať, zdieľa preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor s najnovším Golfom R. Výkon je identický s výkonom 328 HP a krútiacim momentom 420 Nm, ale teraz s elektrifikovaným nádychom: ďalšie luxusné, športové autá Volkswagen T-Roc R budú mať mierny hybridný systém.

Kým 48-voltový systém zvyčajne znamená dočasné zvýšenie výkonu, inžinieri VW uprednostňujú efektivitu, aby splnili nadchádzajúce normy Euro 7. Preto sa neočakáva, že výkon prekročí výkon Volkswagenu Golf R. Je ešte priskoro povedať, či hot hatch prejde aj na mierny hybrid 2.0 TSI, no zostáva to možné, keďže Mk8 je posledný Golf so spaľovacím motorom. Wolfsburg naznačil, že súčasná generácia by mohla zostať v predaji až do roku 2035.

Bez nástupcu poháňaného spaľovacím motorom by existujúci Volkswagen Golf R pravdepodobne potreboval určitú úroveň elektrifikácie, aby spĺňal prísnejšie emisné pravidlá. Nech sa stane čokoľvek, šesťstupňová manuálna prevodovka, sa žiaľ nevracia. Výkonný hatchback bude naďalej exkluzívne spájaný so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorú zdieľa s budúcim T-Roc R. Podobne ako Golf R, jeho crossover ekvivalent bude ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4Motion.

Divízia VW pre luxusné, športové autá Volkswagen R sa aktuálne pripravuje rozlúčiť s modelom Volkswagen Touareg R, pričom výroba tohto luxusného SUV má skončiť v roku 2026.

Do budúcnosti je plne elektrický model R otázkou času, nie či. VW už predstavil Polo GTI bez spaľovania a naznačoval budúce luxusné, športové autá Volkswagen R poháňané výlučne elektrickými motormi.

zdroj: motor1.com