Novinky

Nový Volkswagen pre Čínu nevyzerá ako Volkswagen12. November 2025

Koncern Volkswagen jazdí v Číne už desaťročia, ale dni dominancie sú preč. Vzostup domácich výrobcov automobilov s cenovo dostupnými, technologicky nabitými autami spôsobuje vážnu dieru do súvah starších značiek a núti ich prehodnotiť svoje stratégie.

Ako sa hovorí, ak ich nemôžete poraziť, pridajte sa k nim. Audi nedávno podpísalo dohodu so spoločnosťou SAIC o rozšírení existujúceho partnerstva vytvorením novej lokalizovanej značky AUDI, ktorá sa vzdáva ikonických štyroch kruhov. Rovnako ako AUDI E5 Sportback bez kruhov vyzerá výrazne odlišne ako luxusné, športové autá Audi, nový ID. Unyx 08 od Volkswagenu, vyvinutý v spolupráci s Xpeng, vizuálne nesúvisí s globálnymi modelmi VW.

Elektromobil predstavuje nový dizajnový začiatok pre Volkswagen v Číne a predstavuje štylistický jazyk vyvinutý špeciálne pre najväčší svetový automobilový trh. Zatiaľ čo krása je v oku pozorovateľa, všetci sa zhodneme na ID. Unyx 08 sa len málo podobá na akýkoľvek existujúci produkt VW. Bez odznakov by bolo identifikovať ho ako Volkswagen na hranici nemožného.

Medzi pozoruhodné detaily patria brzdy Brembo a motív vlka integrovaný do tretieho brzdového svetla. Delené svetlomety a zapustené kľučky dverí nie sú žiadnym prekvapením, pretože tieto funkcie sú trendom už nejaký čas. Bezrámové dvere sú prémiovým prvkom, aj keď zatemnené A-stĺpiky a zvláštne umiestnené tmavé bočné obloženie môžu rozdeliť názory.

Unyx 08, v podstate produkčná verzia konceptu ID. Evo, je veľké elektrické SUV vyrobené spoločnosťou Volkswagen Anhui v Číne. S dĺžkou 5 000 mm je väčší ako luxusné, športové autá Volkswagen Touareg, ale menší ako Atlas. Jeho vyhradená platforma EV umožňuje výrazne dlhší rázvor ako oba modely poháňané benzínom, a to 3 030 mm.

Podľa miestnych správ má nový model VW len pre Čínu veľa spoločného s Xpeng G9. Dokumenty ministerstva priemyslu a informačných technológií potvrdzujú, že prešiel homologizáciou a bude ponúkaný vo variantoch s jedným a dvoma motormi, pričom špičková verzia poskytne takmer 500 koní.

Napájanie pochádza z lítium-železo-fosfátovej (LFP) batérie dodávanej CATL, ktorá poskytuje dojazd viac ako 700 km, aj keď merané podľa mierneho štandardu CLTC. VW tiež ponúka 800-voltové ultrarýchle nabíjanie pre tento nový elektromobil skonštruovaný v Číne, vyvinutý v jeho najväčšom výskumnom a vývojovom centre mimo Nemecka. Predaj sa má začať v prvej polovici budúceho roka.

Luxusné, športové autá ID. Unyx 08 a E5 Sportback sú len dve z približne 30 elektrických vozidiel, ktoré koncern VW plánuje ponúknuť v Číne do konca desaťročia v rámci svojej iniciatívy “V Číne, pre Čínu”.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Benz GLB má tri obrazovky a množstvo hviezd11. November 2025

Mercedes je uprostred obnovy svojho radu kompaktných luxusných, športových automobilov, aby odrazil konkurenciu najmenších modelov BMW. Zatiaľ čo Mníchov neponúkol sedemmiestne vozidlo od ukončenia radu 2 Gran Tourer pred niekoľkými rokmi, Stuttgart stále vidí dopyt po trojradovom vozidle v tejto triede. Vstúpte do druhej generácie GLB, ktorá bola predstavená dnes pred svetovou premiérou 8. decembra.

Malý crossover si zachováva svoj hranatý exteriér, ale prijíma úplne nový interiér. V súlade s CLA a CLA Shooting Brake predstavenými začiatkom tohto roka zahŕňa prepracované GLB rozloženie s tromi obrazovkami, aby prilákalo kupujúcich. Nastavenie MBUX Superscreen však bude voliteľné, pretože základné verzie sa vzdajú displeja na strane spolujazdca.

Mercedes nezverejnil veľkosti obrazovky, ale pravdepodobne sa pozeráme na 10.25-palcový digitálny prístrojový panel a duálne 14-palcové dotykové obrazovky. Zdá sa, že rozloženie je prevzaté z Mercedesu-Benz CLA, doplnené niekoľkými fyzickými ovládacími prvkami umiestnenými pred “plávajúcou” stredovou konzolou. V podstate všetko, čo sa vám na novej CLA páči (a nepáči), je tu.

Efekt hviezdnej oblohy panoramatickej sklenenej strechy s osvetlenými hviezdami bude možnosťou za príplatok. V súlade s CLA sa horná časť GLB môže v priebehu milisekúnd prepnúť z priehľadnej na nepriehľadnú stlačením virtuálneho tlačidla v informačno-zábavnom systéme. Bližší pohľad na displej vodiča potvrdzuje, že ide o výbavu AMG Line, zatiaľ čo medzi ďalšie detaily patrí head-up displej a zvukový systém Burmester.

Kľúčový rozdiel medzi luxusnými, športovými autami Mercedes CLA a GLB spočíva v zadnej časti, kde Mercedes ponúka voliteľný tretí rad s dvoma samostatnými sedadlami. Posuvný druhý rad je štandardom pri sedemmiestnych verziách a voliteľný pri päťmiestnych verziách. Keď nie sú potrebné, najzadnejšie sedadlá sa dajú sklopiť naplocho do podlahy batožinového priestoru, aby sa rozšírila kapacita batožinového priestoru.

Mercedes zatiaľ nezdieľal technické špecifikácie, ale očakáva sa zvýšenie veľkosti, a to nielen preto, že CLA výrazne narástla. Bolo nám povedané, že v druhom rade GLB (2027) je teraz “znateľne” viac miesta na nohy. Takmer plochá línia strechy ešte viac zvyšuje priestor nad hlavou pre cestujúcich v prvom a druhom rade v porovnaní s odchádzajúcim modelom. Stojí za zmienku, že aj základná verzia prichádza so sklenenou strechou, aj keď jej chýba osvetlený hviezdicový vzor a variabilná priehľadnosť.

Očakáva sa, že nový Mercedes-Benz GLB bude odzrkadľovať rad pohonných jednotiek CLA a ponúkne jedno- aj dvojmotorové varianty EV spolu s mild-hybridným nastavením postaveným na preplňovanom 1,5-litrovom štvorvalcovom motore “M252″. V CLA je tento priečne uložený benzínový motor spárovaný s osemstupňovým dvojspojkovým automatom a posiela výkon na predné kolesá alebo dostupný systém AWD. Elektrický CLA je medzitým vybavený štandardným pohonom zadných kolies a voliteľným pohonom 4Matic.

Obnova kompaktných vozidiel Mercedesu bude pokračovať s GLA novej generácie a menšou triedou G. Okrem toho sa plánuje príchod priamej náhrady za triedu A “z dlhodobého hľadiska”, podľa Mathiasa Geisena, člena predstavenstva pre marketing a predaj. Zostáva nejasné, či bude ponúkaný vo forme hatchbacku aj sedanu ako predtým alebo len ako päťdverový hatchback. Minivan novej generácie triedy B sa však neplánuje.

zdroj: motor1.com


BMW má silný dopyt po M2 CS10. November 2025

BMW má v rukách hit v podobe BMW M2 CS (2026). M2 generácie G87 prináša vážne potešenie z jazdy, ale luxusné, športové autá BMW M2 CS vec posúva ešte o stupeň vyššie. A je to zárez, ktorý je príťažlivý pre fanúšikov BMW, takže sa očakáva, že auto sa rýchlo vypredá.

Podľa BMWBlog BMW potvrdilo, že všetky prídely odoslané na japonský trh boli predané. To by bola tesná séria 87 príkladov. Medzitým americký trh dostane najväčšiu zásielku toho najlepšieho z Bavorska. Automobilka zvyčajne nezverejňuje presné údaje pre modely CS. Napriek tomu existujú ľudia, ktorí sú dobrí v zisťovaní počtov produkcie.

BMW pravdepodobne plánuje vyrobiť celkovo menej ako 2 000 modelov BMW M2 CS. Z tohto celkového počtu BMWBlog verí, že približne 300 skončí v USA. BMW tvrdí, že možno bude musieť upraviť výrobné čísla na základe toho, čo automobilka opisuje ako obrovský dopyt. Nepočuli sme, že by BMW podniklo nejaké takéto kroky.

BMW ponúka luxusné, športové autá M2 CS v štyroch farbách: Velvet Blue, Brooklyn Grey, Sapphire Black a Portimao Blue. Aby ostatní fanúšikovia BMW vedeli, že váše M2 je jeden špeciálny stroj navyše, automobilka dokončí kolesá v matnom zlatom bronze.

Je ľahké pochopiť, prečo takéto luxusné, športové auto vzbudzuje takú náklonnosť. BMW má radový šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 523 koní pod kapotou kompaktného stroja. Neexistuje žiadna hybridná pomoc pre túto dodávku energie. Neexistuje žiadny systém pohonu všetkých kolies, ktorý by otupil zábavu. Namiesto toho zostáva M2 CS skutočným luxusným, športovým autom, ktoré sa venuje poskytovaniu skutočnej radosti z jazdy. Dokonca aj verzia bez CS je pekelne zábavná.

M2 generácie G87 môže slúžiť aj ako akási rozlúčka pre takéto luxusné, športové autá. BMW pokračuje v zvyšovaní zložitosti svojich väčších M modelov. Súťažné modely odchádzajú. Vo väčšej miere sa využívajú hybridné pohonné jednotky a pohon všetkých kolies. Tieto zmeny neznamenajú, že tieto väčšie luxusné, športové autá BMW M nie sú zábavné. Skúsenosť však nie je úplne rovnaká.

Budeme si musieť počkať, ako bude vyzerať budúcnosť M2. Je však celkom ľahké vidieť, že tento vysoký dopyt po súčasnej verzii ukazuje, že veľa zákazníkov chce taký surový zážitok z jazdy, aký neumožňuje moderná výbava.

zdroj: motor1.com


Nové Bentley Continental GT Supersports bude mať zadný náhon9. November 2025

Muž zodpovedný za luxusné, športové autá Bentley je hardcore automobilový nadšenec. Vo svojej predchádzajúcej práci v Porsche viedol Dr. Frank-Steffen Walliser vývoj modelu 918 Spyder, viedol oddelenie motoristického športu a prevzal funkciu šéfa línií 718 a 911. Walliser prevzal prácu generálneho riaditeľa v spoločnosti Bentley minulý rok a už sa presadil.

Autocar predtým oznámil, že Bentley čoskoro predstaví nový Continental Supersports s odstráneným hybridným pohonom a systémom pohonu všetkých kolies bežného modelu Continental GT. Teraz nová upútavka potvrdzuje, že Bentley pracuje na Continentale s V8 s výkonom 640 koní, ktorý posiela výkon len na zadné kolesá. Autocar hovorí, že ide o prvý z “hardcore” modelov Bentley, ktoré prídu, pričom Walliser túži hrať na pretekárskom dedičstve značky.

Bentley použil názov Continental Supersports dvakrát pre starý Continental GT. Obe verzie boli špičkové luxusné, športové autá, ktoré používali výkonnejšie verzie starého motora W12 Bentley s dvojitým turbodúchadlom. Tento motor je mŕtvy, takže Continental je teraz záležitosťou V8. Všetky verzie súčasného modelu Continental GT používajú model V8 spárovaný s hybridným systémom, pričom model Continental GT Speed získava väčší výkon.

Spoločnosť Bentley dnes zverejnila ešte viac podrobností o tom, ako bude vyzerať jej ďalšie výkonné, luxusné, športové auto. Spoločnosť vydala vyhlásenie, v ktorom sa uvádza: “Sto rokov po zrode prvého modelu Bentley “Super Sports” sa štítok vracia do spoločnosti Bentley len pre štvrtý model Supersports v histórii. Nový Bentley Supersports bude najľahší, najviac zameraný na vodiča a prvý Continental GT s pohonom zadných kolies vôbec. Rovnako ako originál, aj nový Supersports bude zriedkavý, s obmedzenou výrobnou sériou.”

Myšlienka “hardcore” Bentley sa pravdepodobne vždy bude zdať hlúpa, ale existuje určitý precedens. GT3-R z rokov 2014-2015 obsahoval množstvo opatrení na úsporu hmotnosti, ako je vymazanie zadných sedadiel, zatiaľ čo W12 sa vyhol pre V8. Mal tiež krídlo z uhlíkových vlákien. Tento model bol spojený s pretekárskym autom Bentley Continental GT3, ktoré už bohužiaľ nesúťaží.

V 21. storočí spoločnosť Bentley skutočne prijala svoje športové dedičstvo. Automobilka vyhrala 24 hodín Le Mans päťkrát v rokoch 1924 až 1930 a znova v roku 2003. Zatiaľ čo väčšinu 20. storočia strávil vo vlastníctve Rolls-Royce, pričom v 80. rokoch vyrobil len o niečo viac ako preznačkovaný Rolls-Royce s Turbo R, Bentley získal späť niektoré športové referencie.

Po prevzatí Bentley koncernom VW v roku 1998 sa ešte viac priklonil k výkonu. Ale tento nový Supersports by bol vôbec prvým Continental GT s pohonom zadných kolies. Bude to tiež najvýkonnejšie auto s pohonom zadných kolies na svojej platforme, ktoré Continental zdieľa s Porsche Panamera, ktoré má zadný pohon iba v základnom modeli s výkonom 348 k.

Súčasný Continental GT je luxusné, športové auto s vynikajúcou jazdou, takže vzhľadom na to, že plus životopis Dr. Wallisera môžete od tohto nového Supersports očakávať veľké veci. Auto oficiálne debutuje 14. novembra.

zdroj: motor1.com


Toto jednorazové Audi TT je v skutočnosti Audi RS48. November 2025

Zosnulý Ferdinand Piëch síce vládol železnou päsťou, ale zabezpečil, aby sa veci dotiahli do konca. Počas jeho pôsobenia vo funkcii generálneho riaditeľa koncernu Volkswagen v rokoch 1993 až 2002 boli schválené niektoré z najambicióznejších inžinierskych projektov spoločnosti, ktoré vyvrcholili vývojom luxusného, športového auta Bugatti Veyron. Zanechal po sebe komplikované dedičstvo, ktoré zahŕňalo nákladné márnivé úsilie, ako napríklad Volkswagen Phaeton, a vizionárske projekty ako XL1.

Ešte pred prevzatím kormidla automobilového giganta zohral Piëch kľúčovú úlohu pri vývoji niekoľkých ikonických automobilov. Ako vedúci vývoja v Porsche a neskôr v Audi bol hlboko zapojený do projektov ako legendárne pretekárske vozidlá 917 a Quattro. Jeho snaha skúmať nové nápady pokračovala až do samého konca jeho vedenia a tento dvojník TT slúži ako ukážkový príklad.

Napriek svojej známej siluete to v skutočnosti nie je turistická trofej. Jednorazový model, ktorý odfotografoval rare_cars_deutschland, trval asi osem mesiacov a bol výsledkom zlúčenia pôvodnej karosérie TT s RS4 Avant prvej generácie. V podstate to bol B5 RS4 zakončený karosériou TT generácie 8N. Teraz sa už pravdepodobne pýtate prečo.

Na prelome storočí sa Audi pohrávalo s myšlienkou luxusného, športového auta umiestneného nad TT. Audi R8 ešte neexistovalo, pretože sesterský model Lamborghini Gallardo nebol ani predstavený až do konceptu Le Mans Quattro v roku 2003, kým sa začal vyrábať v roku 2006. Na otestovanie vôd inžinieri Audi skombinovali základy Audi RS4 Avant s kompaktnou karosériou TT. A pod základmi máme na mysli takmer všetko: nápravy, motor, zadný diferenciál, kolesá, prevodovku a ďalšie.

Aby výmena fungovala, inžinieri skrátili podvozok o 170 mm pred palivovou nádržou, aby zodpovedal rázvoru TT a zachoval jeho proporcie. Pod kapotou sedel 2.7-litrový motor V6 RS4 s dvoma turbodúchadlami, vďaka čomu je tento prototyp jediným TT, ktorý kedy používal skutočný V6, vzhľadom na to, že prvé dve generácie sa spoliehali na VR-6. Poznámka na okraj: Skupina VW prestala vyrábať motory VR-6 až koncom roka 2024.

Je pozoruhodné, že V6 bol namontovaný pozdĺžne, na rozdiel od priečneho usporiadania bežných TT. Hnacie ústrojenstvo tiež prešlo z diferenciálu Haldex na systém Torsen s väčším predpätím dozadu požičaný z RS4. S výkonom 375 koní a krútiacim momentom 440 Nm smerujúcim na všetky štyri kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku bol “TT Coupe RS4″ serióznym výkonom.

Nie je prekvapením, že výkon bol silný. To bolo koniec koncov viac RS4 ako TT. Zrýchlil z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 280 km/h. Výmena platformy pridala určitú hmotnosť, čím sa pohotovostná hmotnosť zvýšila na 1 550 kg, hoci neskorší TT poháňaný VR-6, uvedený na trh v roku 2003, bol len o niečo ľahší.

V rozhovore pre dnes už neexistujúcu webovú stránku Fortitude v roku 2013 bývalý produktový šéf quattro GmbH (teraz Audi Sport) Stephan Reil nazval TT Coupe RS4 “neuveriteľne zábavným na jazdu” a povedal, že “v tom čase prekonával 911“. Auto bolo dôkladne testované a najazdilo takmer 20 000 km.

Keď sa Piëchova éra chýlila ku koncu, myšlienka produkčnej verzie sa ukázala ako príliš nákladná na to, aby sa dala ospravedlniť. Koncern Volkswagen nakoniec dosiahol svoj cieľ postaviť luxusné, športové auto nad TT prostredníctvom modelu Audi R8, ktorý je spojený s modelom Gallardo. TT aj R8 boli odvtedy ukončené, ale Audi sa plánuje vrátiť do segmentu luxusných, športových áut s produkčnou verziou konceptu C v roku 2027. Tentoraz úplne elektrický.

zdroj: motor1.com


Bentley sa nevzdáva benzínových motorov7. November 2025

Bentley bol kedysi optimistický v elektrifikácii, v roku 2019 predstavil koncept EXP 100 a zaviazal sa, že do konca desaťročia prejde na plne elektrický pohon. V poslednej dobe, keď však globálne nadšenie pre elektromobily slabne, značka spomalila svoje plány – teraz sa zameriava na rok 2035 a neskôr. V skutočnosti sa Bentley dokonca pripravuje na uvedenie nových modelov so spaľovacím motorom v blízkej budúcnosti.

Počas nedávnej virtuálnej tlačovej konferencie generálny riaditeľ Frank-Steffen Walliser potvrdil, že spoločnosť vyvíja nové luxusné, športové auto so spaľovacím motorom. Zdôraznil, že zatiaľ čo elektrické modely – ako napríklad pripravované mestské SUV – sú stále v príprave, tradičné benzínové motory budú v dohľadnej budúcnosti naďalej zohrávať úlohu.

“Chceli by sme naďalej uspokojovať zákazníkov výberom pohonných jednotiek… Do konca roka uvidíme ďalší ICE Bentley.”

To je v súlade so správami zo septembra, keď Walliser uviedol, že Bentley bude pokračovať v investíciách do vozidiel so spaľovacím motorom niekoľko nasledujúcich rokov. Súčasné luxusné, športové autá – ako napríklad Continental GT, Flying Spur a SUV Bentayga – si zachovajú svoje benzínové motory spolu s plug-in hybridnými (PHEV) a nakoniec plne elektrickými (BEV) možnosťami pre vybrané varianty.

Už sme videli upútavky na nadchádzajúci Bentley Continental GT Supersports, čo môže byť spaľovací model, na ktorý odkazuje Walliser. Povesti naznačujú, že táto vysokovýkonná verzia Continental GT opustí svoje hybridné nastavenie v prospech čisto benzínového motora, ktorý poháňa iba zadné kolesá.

V najbližších mesiacoch by sme sa mali dozvedieť viac o budúcich plánoch spoločnosti Bentley.

zdroj: motor1.com


Pri kúpe penthousu za 30 mil. dolárov, máte zadarmo Pagani Utopia6. November 2025

Ak rozmýšľate o kúpe Pagani, môžete získať alokáciu na jedno jednoducho kúpou nového domu v Miami. Automobilka nasledovala Porsche a Aston Martin pri otvorení novej obytnej veže v pobrežnom meste a ak si kúpite jeden z dvoch penthousov, získate nové luxusné, športové auto Pagani Utopia Roadster zadarmo – ako by ste mali po vynaložení 30 miliónov dolárov.

Predmetné luxusné, športové auto, prezývané Utopia Roadster ”Miami Edition”, osobne navrhol sám Horacio Pagani. Na exteriéri má modrú farbu na mieru, a aj keď vidíme iba vonkajšie obrázky, predstavujeme si, že Pagani používa rovnakú farbu aj v celej kabíne.

Luxusné, športové autá Pagani Utopia sú vybavená dvojitým preplňovaným 6.0-litrovým motorom V12 pochádzajúcim od Mercedes-AMG, ktorý produkuje výkon 852 koní. Roadster môže dosiahnuť rýchlosť 350 km/h. Je k dispozícii buď so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so sedemstupňovou automatizovanou manuálnou prevodovkou s pádlami radenia. Roadster debutoval v roku 2024.

Okrem auta si dvaja kupujúci penthousu užijú aj výlet do talianskej Modeny, kde absolvujú súkromnú prehliadku múzea Horacio Pagani a súkromný zážitok z ateliéru pred osobným stretnutím s Horaciom a tímom Pagani Arte. Budú mať tiež možnosť prispôsobiť si svoje nové domovy.

Ak si nemôžete dovoliť dva nové penthousy, štandardný dom v Pagani Residences začína na 3,7 milióna dolárov; Pagani Utópia nie je zahrnutá.

Dva penthousy sa nachádzajú na 28. a 29. poschodí budovy Pagani Residences, ktorej dokončenie je naplánované na rok 2027. Nehnuteľnosť v hodnote 30 miliónov dolárov má päť spální a šesť kúpeľní. Druhý, ktorý stojí 28,5 milióna dolárov, je o niečo menší a má len štyri spálne a päť kúpeľní.

Rezidencia Pagani je len najnovšou obytnou vežou postavenou automobilkou v Miami. Porsche začalo stavať svoju vežu pred desiatimi rokmi. Keď Aston Martin začiatkom roku 2020 dokončil svoju vežu, bola to najvyššia obytná budova v meste a ponúkala 391 rezidencií na 61 poschodiach.

zdroj: motor1.com


Upravené Ferrari 599 GTB sa podobá na 599XX a môže na cestu5. November 2025

Talos Vehicles, britská strojárska firma, ktorá sa špecializuje na nízkoobjemové výkonné, luxusné, športové autá, predstavila po dlhých dvoch rokoch vývoja nové športové auto. Na povrchu to vyzerá ako upravená verzia Ferrari 599 GTB (pretože je), no takzvaný XXT je bližšie k pretekárskemu autu 599XX na cestu. A áno, je to úplne legálne na cestu.

Každé auto je dodávané s upraveným 6.0-litrovým motorom V12, ktorý produkuje 674 koní, o 54 viac ako originál. Má šesťstupňovú prevodovku F1 Superfast s pádlovým radením s voliteľnou manuálnou prevodovkou. Talos tvrdí, že XXT dokáže dosiahnuť rýchlosť 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h.

XXT prichádza s vlastným telom z uhlíkových vlákien, ktoré napodobňuje štýl modelu Ferrari 599XX. Má tiež 20-palcové kované originál disky, pričom Talos ponúka voliteľné náboje s jednou maticou. Auto je k dispozícii aj v ľavostrannej a pravej konfigurácii.

Talos obmedzí výrobu len na päť áut a kupujúci si budú môcť vybrať možnosti na mieru, vrátane laku, obloženia interiéru a matného alebo lesklého obloženia. Talos ponúkne aj úpravy motora, hnacieho ústrojenstva a výfuku, ako aj voliteľnú ochrannú klietku a možnosti zábavy vo vozidle.

Ferrari vyrábalo luxusné, športové autá 599 GTB Fiorano päť modelových rokov, pričom výroba sa skončila v roku 2012. Model sa počas svojej životnosti dočkal niekoľkých variantov, vrátane 599 GTO. Automobilka ho nahradila modelom F12berlinetta, pričom model 12Cilindri slúžil ako moderný vrcholný model značky s motorom V12.

Talos XXT začína na cene 950 000 libier a vyžaduje darcovské auto Ferrari 599 GTB. Talos vyrába svoje luxusné, športové autá vo svojom závode v Yorkshire v Anglicku. Spoločnosť vyrobila upravené verzie Porsche 911, Fiat 500, Ford S2000 a Land Rover, Ranger Rover a Defender.

zdroj: motor1.com


BMW končí so svojimi verziami M Competition4. November 2025

Až donedávna BMW ponúkalo dva rôzne varianty pre každé svoje luxusné, športové autá BMW M: štandardný M a výkonnejší model Competition. V poslednej dobe však značka potichu začala postupne vyraďovať svoju výbavu Competition. BMW má však dobrý dôvod na zmenu.

V nedávnom rozhovore pre BMW Blog generálny riaditeľ BMW M Frank van Meel potvrdil, že výbava Competition je pre budúce luxusné, športové autá BMW M takmer mŕtva. Zdôvodnenie? Kupujúci jednoducho uprednostnili výkonnejšiu verziu. Van Meel povedal: “Viac ako 80% našich zákazníkov išlo rovno do Competition. Tak sme si povedali, urobme to štandardným. Dalo by sa povedať, že každý model M je dnes Competition.”

Podľa Van Meela tento krok pomôže zjednodušiť zostavu M v budúcnosti. Kupujúci budú mať čoskoro na výber len z troch možností: základ M, CS a CSL. Štandardné luxusné, športové autá BMW M budú teraz obsahovať mnoho funkcií – vrátane výkonu – ktoré boli predtým vyhradené pre verzie Competition, zatiaľ čo výbavy CS a CSL sa zamerajú na zníženú hmotnosť a vylepšený výkon na trati.

BMW zatiaľ stále ponúka možnosť Competition na vybraných modeloch 2026, vrátane M3 a M4. Zaškrtnutím políčka Competition sa pridá štandardný pohon všetkých kolies xDrive a zvýši sa výkon o 20 koní – M3 a M4 sa zvýši z 503 na 523 koní. BMW X5 M si tiež zachováva svoju výbavu Competition pre rok 2026 s výkonom 617 koní.

To znamená, že novšie luxusné, športové autá ako BMW M2 a pripravované BMW M5 už neponúkajú verziu Competition pre rok 2026. Táto zmena sa v blízkej budúcnosti nepochybne rozšíri na celú zostavu M.

zdroj: motor1.com


Porsche si nechalo patentovať spôsob jazdy cez tunel3. November 2025

Vynikajúci tón výfuku zostáva veľkou radosťou. Správny zvukový výbuch môže urobiť zážitok, ktorý vám utkvie v pamäti. Porsche to chápe. V skutočnosti až tak, že automobilka si patentovala svoj vlastný režim tunela.

CarBuzz odhalil nedávny patent Porsche od Svetovej organizácie duševného vlastníctva (WIPO). Patent Porsche popisuje režim, v ktorom vaše luxusné, športové auto rozpozná tunel pred sebou. Systém zachytí blížiaci sa tunel prostredníctvom palubného kamerového systému.

Ďalej vaše luxusné, športové auto v podstate podnikne rovnaké kroky ako v tejto situácii. Jednoducho to všetko urobí za vás. Okná sú spustené, je zvolený nižší prevodový stupeň a vaše uši brnia v očakávaní. Keďže ide o Porsche, samozrejme, veci idú o krok ďalej.

Ak je vonku zima, Porsche trochu zvýši teplotu, aby vám príliš nebola zima. Predpokladám, že režim tunela urobí opak, ak je vonku dosť horúce počasie. Systém prepne vozidlo do režimu Sport. Ak má vaše vozidlo aktívny výfuk, klapky sa otvoria až do maximálneho útoku. A ak sa náhodou ocitnete v kabriolete, auto vám pripomenie, aby ste spomalili alebo zastavili, aby mohlo spustiť strechu.

Je to všetko trochu hlúpe… Ale je to tiež celkom úžasné. V skutočnosti ukazuje odľahčenú stránku značky, ktorá je zvyčajne občas príliš vážna.

Režim tunela nie je len pre luxusné, športové autá Porsche poháňané benzínom. Existujú ustanovenia pre elektrické vozidlá, aby sa mohli zapojiť do zábavy. No, svojím vlastným spôsobom EV. V podstate len získate viac hluku EV. Keďže Porsche pečie v tónoch odvodených od svojich silnejších benzínových vozidiel, dabovanie nemôže uškodiť.

Na druhej strane zábavy má Porsche verziu režimu tunela, ktorá znižuje hluk. Nie každý chce kričať v uzavretom priestore. Výfuk by sa zatvoril, jazdný režim by sa trochu uvoľnil a možno by sa opäť utesnili aj vaše okná.

Tunelový režim zatiaľ zostáva len sériou slov a inžinierskych grafov v patentovom úrade. Ale v kancelárii v Stuttgarte je niekto, kto zisťuje, ako a kedy priniesť tento nápad trh.

zdroj: motor1.com