Novinky
Šťastné a veselé Vianoce24. December 2025

Prajeme Vám príjemné prežitie vianočných sviatkov, veľa zdravia, šťastia a úspechov v novom roku 2026!
LuxusCars.sk
OriginalDisky.sk
Mercedes-Benz ukázal luxusne vybavený Unimog23. December 2025
Mercedes-Benz Special Trucks oslavuje 80. výročie Unimogu konceptom, ktorý legendárneho univerzála prepne do lounge režimu – bez toho, aby si musel vyzuť pracovné topánky. Vyvinutý v spolupráci s Hellgeth Engineering, tento luxusne orientovaný Unimog kombinuje svoju preslávenú terénnu schopnosť so zvýšeným výkonom, zvýšeným komfortom a dizajnom, ktorý pôsobí rovnako doma na svahu hory alebo zaparkovaný pred päťhviezdičkovým hotelom ako luxusné, športové auto.
Franziska Cusumano, generálna riaditeľka Mercedes-Benz Special Trucks, to označuje za prejav inovácií a vášne. Preložené z marketingového jazyka: Unimog stále dokáže liezť po skalách, ale teraz to robí s koženým čalúnením, ambientnými LED diódami a oveľa menším počtom otrasov do chrbtice. Dlhoroční fanúšikovia Mercedes-Benz si možno pamätajú starý “Funmog”.
V jadre sa nič zásadné nezmenilo – a o to ide. Vozidlo je založené na vysoko výkonnom Unimogu U 4023, s portálovými nápravami, torzne flexibilným rámom, voliteľným pohonom všetkých kolies a pozdĺžnymi a diferenciálnymi zámkami na oboch nápravách.
Výkon teraz zabezpečuje šesťvalcový motor Mercedes-Benz OM 936, ktorý nahrádza štvorvalcovú jednotku a má výkon 300 koní. Mercedes sľubuje lepší ťažný výkon a prepracovanejšie nastavenie prevodovky.
Vizuálne má Unimog matný sivý povrch, jazdí na 20-palcových hliníkových beadlock originál diskoch a disponuje moderným LED osvetlením. Tradičné bočné zrkadlá boli nahradené MirrorCam, ktorý využíva digitálne fotoaparáty a interiérové displeje. Podľa Mercedes-Benz je toto nastavenie rovnako užitočné v teréne ako v mestskej premávke – hoci je možno zábavnejšie, keď sa na obrazovke objavia obdivné pohľady, než keď zmiznete v mŕtvom uhle.
Dvojitá kabína pojme až štyri osoby a teraz je obložená kvalitnou kožou, s kontrastným prešívaním, LED ambientným osvetlením a dokonca aj koženými rohožkami. Stručne povedané, pracovný kôň sa presunul do obleku na mieru. Blato je stále vítané – len to teraz pôsobí menej ako pracovné riziko a viac ako kúpeľná procedúra.
Vizuálne sa prítomnosť prikláňa k SUV; mechanicky zostáva bezkompromisným Unimogom. Každý, kto si niekedy myslel, že legendárne terénne schopnosti by potrebovali trochu viac výkonu – a menej tvrdého plastu – teraz má svoju odpoveď.
Nejde len o marketingové cvičenie. Budúci rok bude vozidlo nasadené do práce u zákazníka, aby sa získali reálne údaje pre možnú ďalšiu fázu vývoja. Inými slovami, luxusné auto Mercedes-Benz Unimog bude musieť dokázať, že dokáže viac než len dobre vyzerať – stále si musí zaslúžiť svoje miesto.
Tento Unimog je vyhlásenie. Zvládne vysoký lesk aj vysoké stúpania. Ide tam, kde sa ostatní obracajú a stále to vyzerá pripravené na honosnú večeru potom. Tá irónia? Valet oceňuje kožené rohože, zatiaľ čo milovník prírody si cení portálové nápravy. A niekde v arabskej púšti už niekto presne vie, ktoré luxusné, športové auto naozaj potrebuje. Čo sa týka ceny, tá zatiaľ zostáva pevne utajená.
zdroj: motor1.com
Len 10 šťastlivcov bude mať tento vzácny Rimac Nevera R22. December 2025
Desať šťastlivcov, ktorí zaplatili nevedno koľko za Rimac Nevera R Founder’s Edition, dostáva oveľa viac než len luxusné, športové auto. Limitovaný model obsahuje pre členov Founder’s Club množstvo exkluzívnych výhod a zážitkov, ktoré im dokonca umožňujú facetime priamo s Mate Rimac, a to je len začiatok
Mate povedal, že chce nájsť spôsob, ako poďakovať ľuďom, ktorí verili v jeho víziu a pomohli spoločnosti stať sa tým, čím je dnes, a pozval desať “zažiť náš svet úplne novým spôsobom. Nielen vďaka výnimočnému luxusnému, športovému autu, ale aj vďaka hlbšiemu spojeniu s tým, čo robí Rimac jedinečným.”
Každý z týchto 10 dostane firemnú kartu, ktorá umožňuje “priamy prístup” do sídla Bugatti Rimac. Dostanú tiež prednostné pozvánky na recenzie produktov a pozvánky na rekordné série spoločnosti. To je navyše k tomu, že sa podieľal na strategických rozhodnutiach spoločnosti spolu s Mateom a jeho tímom.
Majitelia budú tiež môcť ovplyvňovať a poskytovať spätnú väzbu pri budúcich autách značky.
Rimac umožní každému zákazníkovi personalizovať si svoju Neveru R, hoci každé toto luxusné, športové auto má základnú špecifikáciu s dvojfarebnou farebnou schémou určenou dizajnom auta. Obsahuje tiež asymetrické čalúnenie sedadiel, ktoré zodpovedá personalizovanému EV od Mate.
Proces začína tým, že kupujúci si sadne s Mateom a hlavným dizajnérom Frankom Heylom, aby auto nakonfigurovali. Kupujúci si vyberajú z rôznych ručne šitých interiérov, jedinečných náterov a rôznych farieb, materiálov a povrchových úprav.
Keď je auto hotové, Mate osobne doručí každý výcvik a podporí výcvik vodiča. Áno, každý člen Founder’s Club dostane špeciálne školenie od profesionálneho testovacieho tímu Rimac a Mate bude pomáhať.
Aj keď je Nevera R elektrické vozidlo, je jedinečné na trhu dnes. Má štyri elektrické motory s výkonom 2 107 koní. Auto dosiahne 100 km/h za 1,66 sekundy a maximálnu rýchlosť 433 km/h. Len tento rok auto dosiahlo 24 overených výkonnostných rekordov.
Rimac začiatkom tohto roka oznámil svojim klientom Nevera R Founder’s Edition – všetkých 10 pridelil do týždňa. A mysleli sme si, že kupujúci luxusných vozidiel nechcú elektrické, luxusné, športové autá.
zdroj: motor1.com
Porsche obnovilo model Carrera GT na nula kilometrov21. December 2025
Najbližšie, čo Porsche má k stroju času, je divízia Sonderwunsch (špeciálna požiadavka). Ak to bankový účet zvládne, môžete požiadať o kompletnú rekonštrukciu existujúceho luxusného, športového auta, čím ho dostanete do stavu “nula kilometrov, čo je tiež zdokumentované.” Presne to sa stalo s týmto Porsche Carrera GT, superšportom postaveným pred 20 rokmi, ktorý sa teraz vrátil do továrensky sviežeho mechanického stavu.
Porsche tieto projekty nazýva “Factory Re-Commission”, ktoré zahŕňajú úplné rozobratie áut. Prvá generácia Porsche Cayenne GTS so zriedkavou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou nedávno prešla rovnakou pozoruhodnou transformáciou. Rovnako ako pri trojpedálovom SUV, technické komponenty superšportu V10 sú prakticky späť v pôvodnom stave z roku 2005.
Auto však nevyzerá rovnako ako pred dvadsiatimi rokmi, keď opustilo montážnu linku v Lipsku. Majiteľ totiž požiadal Porsche, aby zmenilo farbu Carrery GT z pôvodnej striebornej farby na pretekársku farbu evokujúcu 917, ktorá vyhrala Le Mans v roku 1970. Pretekárske auto #23, ktoré riadili Hans Herrmann a Richard Attwood, hrdinsky nieslo farby rakúskeho mesta Salzburg.
Tieto odtiene boli teraz presne napodobnené na žiadosť majiteľa, Victora Gómeza. Fólia chráni ručne maľovaný exteriér tejto Carrery GT, keďže majiteľ ju plánuje skutočne riadiť. Namiesto toho, aby ho umiestnil do klimatizovanej garáže a čakal, kým jeho hodnota vzrastie, nadšenec Porsche plánuje najazdiť kilometre na svojom cennom kúsku.
Ďalšou odlišnosťou tohto Porsche Carrera GT z roku 2005 od pôvodnej špecifikácie sú matné čierne karbónové akcenty a pretekárske číslo “23″. Okrem toho sú masky chladiča motora teraz matne čierne eloxované, aby odrážali ostatné tmavé detaily. Kolesá sú tiež čierne, čo ešte viac zvýrazňuje kontrast s prevažne červeno-bielym motívom.
Interiér bol tiež úplne premenený, s rozsiahlym použitím červenej Alcantary v celej kabíne. Od palubnej dosky a dverí až po volant a stredovú konzolu, toto luxusné, športové auto Porsche Carrera GT je pokryté materiálom podobným semišu. Alcantara siaha dokonca až do predného kufra, kde je zodpovedajúca súprava batožiny.
Špeciálne detaily tu nekončia. Na niektoré povrchy Porsche použilo čiernu textíliu z nástupcu Carrera GT, modelu Porsche 918 Spyder. Inde sú sedadlá vyrobené z matného karbónu, ktorý sa objavuje aj na prístrojovej doske a vzduchových ventiloch.
Ide o jedno z iba 1 270 vozidiel vyrobených medzi jeseňou 2003 a májom 2006. Pri uvedení na trh si Porsche účtovalo v Nemecku 452 690 EUR. Spoločnosť neprezradí, koľko vyšla Gómezovi generálna oprava jeho superauta s motorom uprostred, ale určite to nebolo lacné.
Hovorí sa, že šťastie sa nedá oceniť, ale majiteľ je očividne nadšený, že má jedinečné, luxusné, športové auto Porsche Carrera GT: ‘Teraz vlastním Carreru GT v novom stave, s nulovými kilometrami na počítadle kilometrov, a vonku aj vo vnútri podľa mojich osobných predstáv.’
zdroj: motor1.com
Toto vzácne Ferrari 250 GTO by sa mohlo predať za 60 mil. EUR20. December 2025
Na predaj je dokonale udržiavaný a úplne neobnovené luxusné, športové auto Ferrari 250 GTO z roku 1962. Hviezda aukcií Mecum, ktoré sa konajú v Kissimmee na Floride od 6. do 18. januára, môže presiahnuť cenu 60 miliónov EUR.
Toto konkrétne auto – číslo podvozku 3729GT – nesie vzácny lak Ferrari “Special White”. Je to jedinečný model, nielen kvôli laku, ale aj vďaka výraznej pretekárskej histórii a bezchybnému stavu.
Model 250 GTO je mnohými považovaný za ultimátne luxusné, športové auto Ferrari. Vyrobený v necelých 40 kusoch medzi rokmi 1962 a 1964, bol vytvorený špeciálne pre Medzinárodný šampionát GT, kombinujúc vylepšenú aerodynamiku s už legendárnou mechanikou.
Pod dlhou hliníkovou kapotou vyvinutou vo Ferrari a vyrobenou spoločnosťou Scaglietti sa skrýva motor V12 Type 168/62 Comp s objemom 3,0 litra, schopný dosiahnuť približne 300 konských síl. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou tento motor zabezpečoval výnimočný výkon na tú dobu, v kombinácii s kľúčovou výdržou v dlhých pretekoch.
To, čo robí podvozok 3729GT skutočne jedinečným, je jeho konfigurácia. Je to jediné Ferrari 250 GTO, ktoré bolo dodané nové v bielej farbe, čo bol výber jeho prvého majiteľa, Brita Johna Coombsa, renomovaného majiteľa tímu a vycibreného znalca pretekárskeho sveta.
Coombs zaviedol niektoré funkčné úpravy, ktoré sú stále prítomné, ako sú otvory na kapote, tretí prívod vzduchu na blatníku a ventilačný kanál kabíny pripojený k prednému svetlometu – detaily, ktoré naznačujú skutočné pretekárske využitie, nie múzejný exponát.
Auto sa môže pochváliť špičkovou pretekárskou bilanciou. Ferrari Special White dosiahlo víťazstvo v triede a množstvo druhých miest, súťažiac na hlavných britských a európskych okruhoch. Jazdili ho jazdci ako Graham Hill, Jack Sears, Mike Parkes, Roy Salvadori a Richie Ginther.
V rokoch 1962 a 1963 skončil druhý celkovo na RAC Tourist Trophy v Goodwoode, pretekoch platných pre majstrovstvá FIA GT, čím priamo prispel k titulom Ferrari. Bol natoľko pokročilý, že ho dokonca zapožičali oddeleniu pretekov Jaguar na porovnávacie testy, ktoré odhalili jasnú prevahu nad E-Type.
Po pretekárskej kariére auto získalo niekoľko významných majiteľov, vrátane samotného Jacka Searsa, ktorý ho vlastnil takmer tridsať rokov. Od roku 1999 je súčasťou zbierky Jona Shirleyho.
Počas tohto obdobia sa vrátil k pôvodnému bielemu náteru a pravidelne sa používal na prestížnych podujatiach ako Pebble Beach Concours d’Elegance, Cavallino Classic a Goodwood Revival. Nikdy nebola invazívne renovovaná, ale udržiavaná, opravovaná a zdokonaľovaná, keď je to potrebné, si zachováva vzácnu úroveň originality, potvrdenú Ferrari Classiche Red Book.
A práve táto história prispieva k odhadovanej hodnote tohto luxusného, športového auta Ferrari 250 GTO. Hoci to americká aukčná spoločnosť oficiálne nezverejnila, podľa odborníkov by sa mohol predať za cenu okolo 60 miliónov EUR.
zdroj: motor1.com
Mercedes a Momenta chcú ponúknuť Triedu S ako robotické taxi19. December 2025
Spoločnosti Mercedes-Benz a Momenta ohlasujú ďalšiu úroveň automatizovaného jazdenia spustením služby robotického taxi SAE úrovne 4. Výrobca luxusných, športových automobilov spoločne so svojím partnerom pre oblasť ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pre Čínu spúšťa túto službu kyvadlovej dopravy bez vodiča, ktorá je založená na novej Triede S od značky Mercedes‑Benz. Po úvodnej testovacej fáze v Abú Zabí partneri plánujú rozšíriť produkt na ďalšie miesta a trhy. V nadväznosti na toto oznámenie sa začnú prvé testovacie luxusné, športové autá Mercedes-Benz S používať na cestných komunikáciách v Abú Zabí, kde bude miestny partner Lumo prevádzkovať autopark robotických taxíkov. Spoločnosť Lumo je dcérskou spoločnosťou technologickej spoločnosti K2, ktorá získala schválenie na prevádzku autonómnych vozidiel v Spojených arabských emirátoch (SAE), pričom Abú Zabí je vôbec prvým mestom.
Táto iniciatíva dopĺňa ďalšie projekty SAE úrovne 4 výrobcu vozidiel Mercedes-Benz, z ktorých niektoré sa zameriavajú na segment koncových zákazníkov, zatiaľ čo ďalšie skúmajú jej komerčné využitie.
„S Triedou S ako robotickým taxi posúvame latku automatizovanej mobility na ďalšiu úroveň. Spájame bezpečnosť s komfortom a znova stanovujeme celosvetový štandard pre toto odvetvie. Všetky naše aktivity v tejto oblasti zdôrazňujú priekopnícku úlohu značky Mercedes-Benz v oblasti autonómneho jazdenia.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz spolupracuje aj s ďalšími poprednými spoločnosťami v oblasti softvérových technológií a k tejto spolupráci prispieva operačným systémom MB.OS. Skúma napríklad možnosti ekosystému robotického taxi SAE úrovne 4 na základe platformy Nvidia Drive AV s cieľom urýchliť vývoj autonómneho jazdenia. Spoločnosti Mercedes‑Benz a Nvidia spája v tejto oblasti dlhoročné a silné partnerstvo. Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S sú ideálnym modelom pre zážitok z jazdy s vlastným šoférom SAE úrovne 4, ktoré kombinuje bezpečnosť s komfortom a špičkovou technológiou.
Spoločnosť Mercedes-Benz bola prvým medzinárodným výrobcom automobilov, ktorý získal schválenie na testovanie plnoautomatizovaných jazdných systémov (SAE úrovne 4) na vyhradených mestských cestných komunikáciách a diaľniciach v Pekingu. Testuje tu hardvér a softvér budúcich automatizovaných jazdných systémov pre privátne vozidlá. Projekt skúma multisenzorické vnímanie pri plnoautomatizovanom jazdení, overuje výkon systému v rôznych podmienkach a zaoberá sa integráciou senzorického vnímania okolia. Ako testovacie vozidlo slúži aj v tomto prípade Trieda S od značky Mercedes-Benz, ktorá je vybavená usporiadaním snímačov špeciálne vyvinutým pre tento projekt a zahŕňajúcim laserový rádiolokátor (LiDAR), radarové snímače a kamery.
Mercedes-Benz od vynálezu automobilu v roku 1886 neustále nastavuje nové štandardy množstvom technických inovácií. Už roky tak napríklad ponúka vo svojich vozidlách pokročilé asistenčné systémy pre vodiča (SAE úrovne 2). Tieto systémy uľahčujú každodenné jazdenie poskytovaním podpory pri regulácii rýchlosti a odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu. Vďaka zavedeniu systému MB.OS a koncepcie MB.DRIVE sú na niektorých trhoch v aktuálnych modeloch k dispozícii ešte pokročilejšie asistenčné systémy pre vodiča, ako napríklad systém MB.DRIVE ASSIST PRO na plynulú navigáciu z bodu do bodu. V decembri 2021 získal Mercedes‑Benz ako prvý výrobca vozidiel na svete medzinárodne platné systémové schválenie pre vysokoautomatizované jazdenie (SAE úrovne 3). Asistent DRIVE PILOT predstavuje najrýchlejší systém úrovne 3 a výrobca automobilov Mercedes‑Benz zamýšľa v nasledujúcich piatich rokoch ponúknuť verziu, ktorá dokáže dosiahnuť rýchlosť 130 km/h.
Koncept Audi GT50 je dokonalú poctu päťvalcovému motoru18. December 2025
Verte či neverte, milovaný päťvalcový motor Audi má už 50 rokov. Budúci rok uplynie päť desaťročí od debutu prvého päťvalca v Audi 100 v roku 1976. Na oslavu tohto míľnika vytvorila skupina podnikavých učňov veľmi špeciálny koncept luxusného, športového auta.
Zoznámte sa s Audi GT50. Projekt, ktorý vyvinulo 14 učňov Audi v Neckarsulme v Nemecku, trval šesť mesiacov pod vedením ich inštruktorov a Tima Englera, vedúceho vzdelávania v oblasti automobilovej technológie, logistiky a manažmentu v Neckarsulme.
Na prvý pohľad by ste nikdy neuhádli, že pod ostrým, uhlovým dizajnom Audi GT50 sa skrýva štandardné, luxusné, športové auto Audi RS3 sedan. Učni auto úplne rozobrali, odstránili všetky karosárske panely – vrátane kapoty, dverí, okien a veka kufra – a potom mu dali úplne nový, hranatý exteriér.
Karoséria je vyrobená z ľahkého plastu vystuženého sklenenými vláknami namiesto tradičného plechu alebo uhlíkových vlákien. Vzadu je veľký difúzor a spojler pre lepšiu aerodynamiku, zatiaľ čo strecha pochádza zo skutočného Audi 80.
Audi GT50 čerpá silne z pretekárskej tradície Audi, s jasnými odkazmi na ikony ako Audi 90 Quattro IMSA GTO. Audi samo priznáva, že ak by sa dnes postavilo 90 Quattro, “mohlo by veľmi dobre vyzerať ako GT50, ktoré tu vidíme.”
Interiér bol z Audi RS3 úplne odstránený a vybavený riadnym pretekárskym vybavením. Učni dokonca vyrobili ručne vyrobený roll bar, čo trvalo dva týždne.
Pohon zabezpečuje charakteristický 2,5-litrový päťvalcový motor TFSI od Audi. Hoci Audi zatiaľ nezverejnilo oficiálne údaje o výkone, ak motor zostane sériový, pravdepodobne produkuje výkon 400 koní
“S týmto projektom naši učni preukazujú pozoruhodnú schopnosť inovácií, vášne a tímovej práce – vlastnosti, ktoré charakterizujú novú generáciu,” povedal Xavier Ros, člen predstavenstva Audi zodpovedný za ľudské zdroje.
Nie je to prvýkrát, čo učni Audi vytvorili niečo úžasné. Pamätáte si Audi RS6 GTO z roku 2020? To prišlo z Neckarsulmu. Elektrický NSU Prinz? Áno, to bola práca učňov tiež. Audi GT50 je len najnovším v rade ohromujúcich konceptov z Neckarsulmu.
zdroj: motor1.com
Maserati končí so štvorvalcovým motorom17. December 2025
Maserati Grecale môže byť jedným z najčerstvejších vozidiel značky, no taliansky výrobca už robí niekoľko úprav pohonu pre rok 2026. Maserati vyradí luxusné, športové autá Grecale so základným štvorvalcovým motorom z ponuky a zvýši počiatočnú cenu modelu.
Maserati Grecale Modena bude teraz slúžiť ako základná ponuka značky, ktorá je teraz dostupná s oslabenou verziou Maserati s dvojitým turbom preplňovaným 3,0-litrovým motorom Nettuno V6. Má výkon 386 koní, o 60 viac ako predchádzajúci štvorvalcový model Modena.
Tento krok robí jeho preplňovaný 2,0-litrový štvorvalcový hybridný motor zastaraným. Maserati ponúkalo dve verzie pohonnej jednotky pre crossover, s výkonom 296 alebo 325 koní. Výkonný Grecale Trofeo vstupuje do nového modelového roka bez zmien. Stále vyrába 523 koní zo svojho V6 motora.
Maserati bude naďalej ponúkať plne elektrickú verziu crossoveru a do roku 2026 vstupuje s dojazdom až 444 km, čo je nárast o 48 km vďaka novej funkcii odpojenia pohonu všetkých kolies na EV.
Začiatkom tohto roka kolovali fámy, ktoré značka dôrazne popierala, že Stellantis zvažuje predaj tohto zápasiaceho výrobcu áut. Predaj tejto talianskej značky na mieru klesol za prvé tri mesiace roka o 48%, pričom globálne dodávky klesli o 14% do konca septembra.
Mierna výmena pohonnej jednotky nemusí stačiť na naštartovanie predaja značky. Extra výkon je fajn, ale stojí to viac. Nie je jasné, či kupujúci prehliadnu zvýšenie ceny za pridanie dvojitého turbomotora V6.
zdroj: motor1.com
Audi sa vzdáva kontroly na Italdesign16. December 2025
Je to koniec jednej éry v automobilovom korporátnom svete. Výrobca luxusných, športových automobilov Audi odovzdal svoj väčšinový podiel v Italdesign technologickej firme, o ktorej ste pravdepodobne nikdy nepočuli. UST so sídlom v Kalifornii preberá kontrolu nad ikonickým dizajnérskym domom, ktorý bol súčasťou skupiny VW viac ako desať rokov.
V auguste 2010 Audi získalo 90,1% akcií Italdesign a v júni 2015 zvyšných 9,9%, čím sa Italdesign stal plne vlastnenou dcérskou spoločnosťou. Audi tvrdí, že bude naďalej “udržiavať významný podiel” v Italdesign prostredníctvom Lamborghini, ktoré je súčasťou skupiny Audi spolu s Bentley, Audi Sport a Ducati.
Talianske dizajnérske štúdio založil v roku 1968 legendárny a plodný Giorgetto Giugiaro a pracovalo na širokej škále produktov skupiny Volkswagen. Okrem vlastného modelu Audi 80 a mechanicky príbuzného, no menej známeho konceptu Asso di Picche, Italdesign vytvoril pôvodné modely Golf, Scirocco a Passat. No dedičstvo Italdesignu siaha ďaleko za hranice VW a jeho mnohých značiek.
Formoval všetko od skromného Hyundai Pony až po luxusné, športové autá BMW M1. V Moncalieri vzniklo množstvo modelov Fiat, Alfa Romeo a Maserati, spolu s niekoľkými projektmi pre Renault. Portfólio zahŕňa aj menej známe vozidlá ako Hyundai Stellar, Daewoo Lacetti a novší Hongqi HS5. Bolo tam aj niekoľko traktorov Lamborghini.
Tak kto je teda nový majiteľ? Podľa svojej webovej stránky UST tvrdí, že vytvorila hodnotu viac ako 1 miliardu dolárov pre viac ako 140 klientov. Jej odborné znalosti zahŕňajú umelú inteligenciu, dátovú analytiku, kybernetickú bezpečnosť a inteligentnú automatizáciu. Pod týmito módnymi slovami technologická firma založená v roku 1999 tvrdí, že zamestnáva viac ako 30 000 ľudí vo viac ako 30 krajinách.
UST plánuje “prevziať prevádzkovú zodpovednosť a zároveň si vážiť a rozvíjať talianske dedičstvo, dizajnovú kultúru a talent svojich zamestnancov Italdesignu.” Podrobnosti sú obmedzené, ale obe spoločnosti tvrdia, že sa budú navzájom dopĺňať: ‘Väčšinové prevzatie Italdesign spoločnosťou UST vytvára silné partnerstvo, ktoré spája odborné znalosti UST v automobilovom inžinierstve, umelej inteligencii, softvérovo definovanom vývoji vozidiel a dizajne digitálnych ekosystémov s hlbokými znalosťami Italdesign v oblasti dizajnu vozidiel a produktov, inžinierstva, prototypovania, výroby malých sérií a automobilovej elektroniky.
Spoločne budú spoločnosti schopné ponúknuť komplexnú a integrovanú škálu služieb – od počiatočného konceptu a návrhu cez vývoj hardvéru a softvéru až po produkčné systémy. Táto kombinovaná schopnosť je navrhnutá na podporu vývoja plne moderných, digitálne vybavených vozidiel.”
Posledným projektom Italdesignu pod vlastníctvom Audi bolo malé elektrické kupé 2+2. Postavený na platforme MEB+ určenej pre pripravovaný ID.2 Polo, koncept EVX bol jednorazový bez skutočného zámeru vstúpiť do výroby.
V skutočnosti EVX nebol ani fyzický koncept. Okrem série vizualizácií ho Italdesign predstavil na výstave IAA Mobility v Mníchove začiatkom tohto roka iba ako hologram. Je smutné vidieť, ako Italdesign upadá do zabudnutia, ale dúfajme, že opäť povstane. Čo sa týka Giorgetta Giugiara, 87-ročný dizajnér je stále aktívny, keďže v roku 2015 spolu so synom Fabriziom Giugiarom založil štúdio GFG Style.
zdroj: motor1.com
Ľahký, elektrický Caterham sa začne čoskoro testovať15. December 2025
Model Caterham Project V bol prvýkrát bol predstavený v roku 2023 a bola to vízia tohto britského výrobcu luxusných, športových automobilov o ľahkom elektrickom výkonnom aute. S hmotnosťou len 1.190 kg – len o niečo ťažšou ako Miata – a s výkonom 268 koní z jedného zadného motora znel koncept na papieri určite sľubne.
Ale toto odhalenie bolo pred dvoma a pol rokmi a odvtedy sme od Caterhamu nepočuli ani slovo. Až doteraz. Dnes spoločnosť oznámila svoj prvý plne funkčný prototyp Project V, ktorý má debutovať začiatkom budúceho roka. Funkčný Project V bude predstavený 9. januára 2026 na Tokyo Auto Salon v Japonsku, zatiaľ čo pôvodné výstavné auto 2023 zamieri na CES v Las Vegas 4. januára.
Podľa Caterhamu bude tento nový prototyp slúžiť ako hlavný testovací model pre budúce sériové, luxusné, športové autá. Ak jeho špecifikácie zodpovedajú pôvodne oznámenému, mal by byť vybavený lítium-iónovou batériou s kapacitou 55,0 kilowatthodín a jedným elektrickým motorom poháňajúcim zadné kolesá. Caterham pôvodne odhadoval dojazd 400 km a schopnosť dobiť energiu z 20 na 80% za iba 15 minút.
Pôvodný koncept využíval karbónové a hliníkové kompozitné podvozky, ktoré pomáhali udržať hmotnosť len na skromných 1.190 km. V kombinácii s výkonom 268 koní dosiahol Caterham zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h.
V roku 2023 spoločnosť uviedla, že výroba by mohla začať koncom roka 2025 alebo začiatkom roku 2026. Ale keďže prvý funkčný prototyp dorazí až v januári, je jasné, že časový harmonogram sa posunul. Caterham teraz uvádza, že testovanie prototypu bude pokračovať “do roku 2026″, takže sériové, luxusné, športové autá Caterham pravdepodobne neprídu pred rokom 2027.
zdroj: motor1.com





























































































