Novinky
Porsche obnovilo model Carrera GT na nula kilometrov21. December 2025
Najbližšie, čo Porsche má k stroju času, je divízia Sonderwunsch (špeciálna požiadavka). Ak to bankový účet zvládne, môžete požiadať o kompletnú rekonštrukciu existujúceho luxusného, športového auta, čím ho dostanete do stavu “nula kilometrov, čo je tiež zdokumentované.” Presne to sa stalo s týmto Porsche Carrera GT, superšportom postaveným pred 20 rokmi, ktorý sa teraz vrátil do továrensky sviežeho mechanického stavu.
Porsche tieto projekty nazýva “Factory Re-Commission”, ktoré zahŕňajú úplné rozobratie áut. Prvá generácia Porsche Cayenne GTS so zriedkavou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou nedávno prešla rovnakou pozoruhodnou transformáciou. Rovnako ako pri trojpedálovom SUV, technické komponenty superšportu V10 sú prakticky späť v pôvodnom stave z roku 2005.
Auto však nevyzerá rovnako ako pred dvadsiatimi rokmi, keď opustilo montážnu linku v Lipsku. Majiteľ totiž požiadal Porsche, aby zmenilo farbu Carrery GT z pôvodnej striebornej farby na pretekársku farbu evokujúcu 917, ktorá vyhrala Le Mans v roku 1970. Pretekárske auto #23, ktoré riadili Hans Herrmann a Richard Attwood, hrdinsky nieslo farby rakúskeho mesta Salzburg.
Tieto odtiene boli teraz presne napodobnené na žiadosť majiteľa, Victora Gómeza. Fólia chráni ručne maľovaný exteriér tejto Carrery GT, keďže majiteľ ju plánuje skutočne riadiť. Namiesto toho, aby ho umiestnil do klimatizovanej garáže a čakal, kým jeho hodnota vzrastie, nadšenec Porsche plánuje najazdiť kilometre na svojom cennom kúsku.
Ďalšou odlišnosťou tohto Porsche Carrera GT z roku 2005 od pôvodnej špecifikácie sú matné čierne karbónové akcenty a pretekárske číslo “23″. Okrem toho sú masky chladiča motora teraz matne čierne eloxované, aby odrážali ostatné tmavé detaily. Kolesá sú tiež čierne, čo ešte viac zvýrazňuje kontrast s prevažne červeno-bielym motívom.
Interiér bol tiež úplne premenený, s rozsiahlym použitím červenej Alcantary v celej kabíne. Od palubnej dosky a dverí až po volant a stredovú konzolu, toto luxusné, športové auto Porsche Carrera GT je pokryté materiálom podobným semišu. Alcantara siaha dokonca až do predného kufra, kde je zodpovedajúca súprava batožiny.
Špeciálne detaily tu nekončia. Na niektoré povrchy Porsche použilo čiernu textíliu z nástupcu Carrera GT, modelu Porsche 918 Spyder. Inde sú sedadlá vyrobené z matného karbónu, ktorý sa objavuje aj na prístrojovej doske a vzduchových ventiloch.
Ide o jedno z iba 1 270 vozidiel vyrobených medzi jeseňou 2003 a májom 2006. Pri uvedení na trh si Porsche účtovalo v Nemecku 452 690 EUR. Spoločnosť neprezradí, koľko vyšla Gómezovi generálna oprava jeho superauta s motorom uprostred, ale určite to nebolo lacné.
Hovorí sa, že šťastie sa nedá oceniť, ale majiteľ je očividne nadšený, že má jedinečné, luxusné, športové auto Porsche Carrera GT: ‘Teraz vlastním Carreru GT v novom stave, s nulovými kilometrami na počítadle kilometrov, a vonku aj vo vnútri podľa mojich osobných predstáv.’
zdroj: motor1.com
Toto vzácne Ferrari 250 GTO by sa mohlo predať za 60 mil. EUR20. December 2025
Na predaj je dokonale udržiavaný a úplne neobnovené luxusné, športové auto Ferrari 250 GTO z roku 1962. Hviezda aukcií Mecum, ktoré sa konajú v Kissimmee na Floride od 6. do 18. januára, môže presiahnuť cenu 60 miliónov EUR.
Toto konkrétne auto – číslo podvozku 3729GT – nesie vzácny lak Ferrari “Special White”. Je to jedinečný model, nielen kvôli laku, ale aj vďaka výraznej pretekárskej histórii a bezchybnému stavu.
Model 250 GTO je mnohými považovaný za ultimátne luxusné, športové auto Ferrari. Vyrobený v necelých 40 kusoch medzi rokmi 1962 a 1964, bol vytvorený špeciálne pre Medzinárodný šampionát GT, kombinujúc vylepšenú aerodynamiku s už legendárnou mechanikou.
Pod dlhou hliníkovou kapotou vyvinutou vo Ferrari a vyrobenou spoločnosťou Scaglietti sa skrýva motor V12 Type 168/62 Comp s objemom 3,0 litra, schopný dosiahnuť približne 300 konských síl. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou tento motor zabezpečoval výnimočný výkon na tú dobu, v kombinácii s kľúčovou výdržou v dlhých pretekoch.
To, čo robí podvozok 3729GT skutočne jedinečným, je jeho konfigurácia. Je to jediné Ferrari 250 GTO, ktoré bolo dodané nové v bielej farbe, čo bol výber jeho prvého majiteľa, Brita Johna Coombsa, renomovaného majiteľa tímu a vycibreného znalca pretekárskeho sveta.
Coombs zaviedol niektoré funkčné úpravy, ktoré sú stále prítomné, ako sú otvory na kapote, tretí prívod vzduchu na blatníku a ventilačný kanál kabíny pripojený k prednému svetlometu – detaily, ktoré naznačujú skutočné pretekárske využitie, nie múzejný exponát.
Auto sa môže pochváliť špičkovou pretekárskou bilanciou. Ferrari Special White dosiahlo víťazstvo v triede a množstvo druhých miest, súťažiac na hlavných britských a európskych okruhoch. Jazdili ho jazdci ako Graham Hill, Jack Sears, Mike Parkes, Roy Salvadori a Richie Ginther.
V rokoch 1962 a 1963 skončil druhý celkovo na RAC Tourist Trophy v Goodwoode, pretekoch platných pre majstrovstvá FIA GT, čím priamo prispel k titulom Ferrari. Bol natoľko pokročilý, že ho dokonca zapožičali oddeleniu pretekov Jaguar na porovnávacie testy, ktoré odhalili jasnú prevahu nad E-Type.
Po pretekárskej kariére auto získalo niekoľko významných majiteľov, vrátane samotného Jacka Searsa, ktorý ho vlastnil takmer tridsať rokov. Od roku 1999 je súčasťou zbierky Jona Shirleyho.
Počas tohto obdobia sa vrátil k pôvodnému bielemu náteru a pravidelne sa používal na prestížnych podujatiach ako Pebble Beach Concours d’Elegance, Cavallino Classic a Goodwood Revival. Nikdy nebola invazívne renovovaná, ale udržiavaná, opravovaná a zdokonaľovaná, keď je to potrebné, si zachováva vzácnu úroveň originality, potvrdenú Ferrari Classiche Red Book.
A práve táto história prispieva k odhadovanej hodnote tohto luxusného, športového auta Ferrari 250 GTO. Hoci to americká aukčná spoločnosť oficiálne nezverejnila, podľa odborníkov by sa mohol predať za cenu okolo 60 miliónov EUR.
zdroj: motor1.com
Mercedes a Momenta chcú ponúknuť Triedu S ako robotické taxi19. December 2025
Spoločnosti Mercedes-Benz a Momenta ohlasujú ďalšiu úroveň automatizovaného jazdenia spustením služby robotického taxi SAE úrovne 4. Výrobca luxusných, športových automobilov spoločne so svojím partnerom pre oblasť ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pre Čínu spúšťa túto službu kyvadlovej dopravy bez vodiča, ktorá je založená na novej Triede S od značky Mercedes‑Benz. Po úvodnej testovacej fáze v Abú Zabí partneri plánujú rozšíriť produkt na ďalšie miesta a trhy. V nadväznosti na toto oznámenie sa začnú prvé testovacie luxusné, športové autá Mercedes-Benz S používať na cestných komunikáciách v Abú Zabí, kde bude miestny partner Lumo prevádzkovať autopark robotických taxíkov. Spoločnosť Lumo je dcérskou spoločnosťou technologickej spoločnosti K2, ktorá získala schválenie na prevádzku autonómnych vozidiel v Spojených arabských emirátoch (SAE), pričom Abú Zabí je vôbec prvým mestom.
Táto iniciatíva dopĺňa ďalšie projekty SAE úrovne 4 výrobcu vozidiel Mercedes-Benz, z ktorých niektoré sa zameriavajú na segment koncových zákazníkov, zatiaľ čo ďalšie skúmajú jej komerčné využitie.
„S Triedou S ako robotickým taxi posúvame latku automatizovanej mobility na ďalšiu úroveň. Spájame bezpečnosť s komfortom a znova stanovujeme celosvetový štandard pre toto odvetvie. Všetky naše aktivity v tejto oblasti zdôrazňujú priekopnícku úlohu značky Mercedes-Benz v oblasti autonómneho jazdenia.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz spolupracuje aj s ďalšími poprednými spoločnosťami v oblasti softvérových technológií a k tejto spolupráci prispieva operačným systémom MB.OS. Skúma napríklad možnosti ekosystému robotického taxi SAE úrovne 4 na základe platformy Nvidia Drive AV s cieľom urýchliť vývoj autonómneho jazdenia. Spoločnosti Mercedes‑Benz a Nvidia spája v tejto oblasti dlhoročné a silné partnerstvo. Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S sú ideálnym modelom pre zážitok z jazdy s vlastným šoférom SAE úrovne 4, ktoré kombinuje bezpečnosť s komfortom a špičkovou technológiou.
Spoločnosť Mercedes-Benz bola prvým medzinárodným výrobcom automobilov, ktorý získal schválenie na testovanie plnoautomatizovaných jazdných systémov (SAE úrovne 4) na vyhradených mestských cestných komunikáciách a diaľniciach v Pekingu. Testuje tu hardvér a softvér budúcich automatizovaných jazdných systémov pre privátne vozidlá. Projekt skúma multisenzorické vnímanie pri plnoautomatizovanom jazdení, overuje výkon systému v rôznych podmienkach a zaoberá sa integráciou senzorického vnímania okolia. Ako testovacie vozidlo slúži aj v tomto prípade Trieda S od značky Mercedes-Benz, ktorá je vybavená usporiadaním snímačov špeciálne vyvinutým pre tento projekt a zahŕňajúcim laserový rádiolokátor (LiDAR), radarové snímače a kamery.
Mercedes-Benz od vynálezu automobilu v roku 1886 neustále nastavuje nové štandardy množstvom technických inovácií. Už roky tak napríklad ponúka vo svojich vozidlách pokročilé asistenčné systémy pre vodiča (SAE úrovne 2). Tieto systémy uľahčujú každodenné jazdenie poskytovaním podpory pri regulácii rýchlosti a odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu. Vďaka zavedeniu systému MB.OS a koncepcie MB.DRIVE sú na niektorých trhoch v aktuálnych modeloch k dispozícii ešte pokročilejšie asistenčné systémy pre vodiča, ako napríklad systém MB.DRIVE ASSIST PRO na plynulú navigáciu z bodu do bodu. V decembri 2021 získal Mercedes‑Benz ako prvý výrobca vozidiel na svete medzinárodne platné systémové schválenie pre vysokoautomatizované jazdenie (SAE úrovne 3). Asistent DRIVE PILOT predstavuje najrýchlejší systém úrovne 3 a výrobca automobilov Mercedes‑Benz zamýšľa v nasledujúcich piatich rokoch ponúknuť verziu, ktorá dokáže dosiahnuť rýchlosť 130 km/h.
Koncept Audi GT50 je dokonalú poctu päťvalcovému motoru18. December 2025
Verte či neverte, milovaný päťvalcový motor Audi má už 50 rokov. Budúci rok uplynie päť desaťročí od debutu prvého päťvalca v Audi 100 v roku 1976. Na oslavu tohto míľnika vytvorila skupina podnikavých učňov veľmi špeciálny koncept luxusného, športového auta.
Zoznámte sa s Audi GT50. Projekt, ktorý vyvinulo 14 učňov Audi v Neckarsulme v Nemecku, trval šesť mesiacov pod vedením ich inštruktorov a Tima Englera, vedúceho vzdelávania v oblasti automobilovej technológie, logistiky a manažmentu v Neckarsulme.
Na prvý pohľad by ste nikdy neuhádli, že pod ostrým, uhlovým dizajnom Audi GT50 sa skrýva štandardné, luxusné, športové auto Audi RS3 sedan. Učni auto úplne rozobrali, odstránili všetky karosárske panely – vrátane kapoty, dverí, okien a veka kufra – a potom mu dali úplne nový, hranatý exteriér.
Karoséria je vyrobená z ľahkého plastu vystuženého sklenenými vláknami namiesto tradičného plechu alebo uhlíkových vlákien. Vzadu je veľký difúzor a spojler pre lepšiu aerodynamiku, zatiaľ čo strecha pochádza zo skutočného Audi 80.
Audi GT50 čerpá silne z pretekárskej tradície Audi, s jasnými odkazmi na ikony ako Audi 90 Quattro IMSA GTO. Audi samo priznáva, že ak by sa dnes postavilo 90 Quattro, “mohlo by veľmi dobre vyzerať ako GT50, ktoré tu vidíme.”
Interiér bol z Audi RS3 úplne odstránený a vybavený riadnym pretekárskym vybavením. Učni dokonca vyrobili ručne vyrobený roll bar, čo trvalo dva týždne.
Pohon zabezpečuje charakteristický 2,5-litrový päťvalcový motor TFSI od Audi. Hoci Audi zatiaľ nezverejnilo oficiálne údaje o výkone, ak motor zostane sériový, pravdepodobne produkuje výkon 400 koní
“S týmto projektom naši učni preukazujú pozoruhodnú schopnosť inovácií, vášne a tímovej práce – vlastnosti, ktoré charakterizujú novú generáciu,” povedal Xavier Ros, člen predstavenstva Audi zodpovedný za ľudské zdroje.
Nie je to prvýkrát, čo učni Audi vytvorili niečo úžasné. Pamätáte si Audi RS6 GTO z roku 2020? To prišlo z Neckarsulmu. Elektrický NSU Prinz? Áno, to bola práca učňov tiež. Audi GT50 je len najnovším v rade ohromujúcich konceptov z Neckarsulmu.
zdroj: motor1.com
Maserati končí so štvorvalcovým motorom17. December 2025
Maserati Grecale môže byť jedným z najčerstvejších vozidiel značky, no taliansky výrobca už robí niekoľko úprav pohonu pre rok 2026. Maserati vyradí luxusné, športové autá Grecale so základným štvorvalcovým motorom z ponuky a zvýši počiatočnú cenu modelu.
Maserati Grecale Modena bude teraz slúžiť ako základná ponuka značky, ktorá je teraz dostupná s oslabenou verziou Maserati s dvojitým turbom preplňovaným 3,0-litrovým motorom Nettuno V6. Má výkon 386 koní, o 60 viac ako predchádzajúci štvorvalcový model Modena.
Tento krok robí jeho preplňovaný 2,0-litrový štvorvalcový hybridný motor zastaraným. Maserati ponúkalo dve verzie pohonnej jednotky pre crossover, s výkonom 296 alebo 325 koní. Výkonný Grecale Trofeo vstupuje do nového modelového roka bez zmien. Stále vyrába 523 koní zo svojho V6 motora.
Maserati bude naďalej ponúkať plne elektrickú verziu crossoveru a do roku 2026 vstupuje s dojazdom až 444 km, čo je nárast o 48 km vďaka novej funkcii odpojenia pohonu všetkých kolies na EV.
Začiatkom tohto roka kolovali fámy, ktoré značka dôrazne popierala, že Stellantis zvažuje predaj tohto zápasiaceho výrobcu áut. Predaj tejto talianskej značky na mieru klesol za prvé tri mesiace roka o 48%, pričom globálne dodávky klesli o 14% do konca septembra.
Mierna výmena pohonnej jednotky nemusí stačiť na naštartovanie predaja značky. Extra výkon je fajn, ale stojí to viac. Nie je jasné, či kupujúci prehliadnu zvýšenie ceny za pridanie dvojitého turbomotora V6.
zdroj: motor1.com
Audi sa vzdáva kontroly na Italdesign16. December 2025
Je to koniec jednej éry v automobilovom korporátnom svete. Výrobca luxusných, športových automobilov Audi odovzdal svoj väčšinový podiel v Italdesign technologickej firme, o ktorej ste pravdepodobne nikdy nepočuli. UST so sídlom v Kalifornii preberá kontrolu nad ikonickým dizajnérskym domom, ktorý bol súčasťou skupiny VW viac ako desať rokov.
V auguste 2010 Audi získalo 90,1% akcií Italdesign a v júni 2015 zvyšných 9,9%, čím sa Italdesign stal plne vlastnenou dcérskou spoločnosťou. Audi tvrdí, že bude naďalej “udržiavať významný podiel” v Italdesign prostredníctvom Lamborghini, ktoré je súčasťou skupiny Audi spolu s Bentley, Audi Sport a Ducati.
Talianske dizajnérske štúdio založil v roku 1968 legendárny a plodný Giorgetto Giugiaro a pracovalo na širokej škále produktov skupiny Volkswagen. Okrem vlastného modelu Audi 80 a mechanicky príbuzného, no menej známeho konceptu Asso di Picche, Italdesign vytvoril pôvodné modely Golf, Scirocco a Passat. No dedičstvo Italdesignu siaha ďaleko za hranice VW a jeho mnohých značiek.
Formoval všetko od skromného Hyundai Pony až po luxusné, športové autá BMW M1. V Moncalieri vzniklo množstvo modelov Fiat, Alfa Romeo a Maserati, spolu s niekoľkými projektmi pre Renault. Portfólio zahŕňa aj menej známe vozidlá ako Hyundai Stellar, Daewoo Lacetti a novší Hongqi HS5. Bolo tam aj niekoľko traktorov Lamborghini.
Tak kto je teda nový majiteľ? Podľa svojej webovej stránky UST tvrdí, že vytvorila hodnotu viac ako 1 miliardu dolárov pre viac ako 140 klientov. Jej odborné znalosti zahŕňajú umelú inteligenciu, dátovú analytiku, kybernetickú bezpečnosť a inteligentnú automatizáciu. Pod týmito módnymi slovami technologická firma založená v roku 1999 tvrdí, že zamestnáva viac ako 30 000 ľudí vo viac ako 30 krajinách.
UST plánuje “prevziať prevádzkovú zodpovednosť a zároveň si vážiť a rozvíjať talianske dedičstvo, dizajnovú kultúru a talent svojich zamestnancov Italdesignu.” Podrobnosti sú obmedzené, ale obe spoločnosti tvrdia, že sa budú navzájom dopĺňať: ‘Väčšinové prevzatie Italdesign spoločnosťou UST vytvára silné partnerstvo, ktoré spája odborné znalosti UST v automobilovom inžinierstve, umelej inteligencii, softvérovo definovanom vývoji vozidiel a dizajne digitálnych ekosystémov s hlbokými znalosťami Italdesign v oblasti dizajnu vozidiel a produktov, inžinierstva, prototypovania, výroby malých sérií a automobilovej elektroniky.
Spoločne budú spoločnosti schopné ponúknuť komplexnú a integrovanú škálu služieb – od počiatočného konceptu a návrhu cez vývoj hardvéru a softvéru až po produkčné systémy. Táto kombinovaná schopnosť je navrhnutá na podporu vývoja plne moderných, digitálne vybavených vozidiel.”
Posledným projektom Italdesignu pod vlastníctvom Audi bolo malé elektrické kupé 2+2. Postavený na platforme MEB+ určenej pre pripravovaný ID.2 Polo, koncept EVX bol jednorazový bez skutočného zámeru vstúpiť do výroby.
V skutočnosti EVX nebol ani fyzický koncept. Okrem série vizualizácií ho Italdesign predstavil na výstave IAA Mobility v Mníchove začiatkom tohto roka iba ako hologram. Je smutné vidieť, ako Italdesign upadá do zabudnutia, ale dúfajme, že opäť povstane. Čo sa týka Giorgetta Giugiara, 87-ročný dizajnér je stále aktívny, keďže v roku 2015 spolu so synom Fabriziom Giugiarom založil štúdio GFG Style.
zdroj: motor1.com
Ľahký, elektrický Caterham sa začne čoskoro testovať15. December 2025
Model Caterham Project V bol prvýkrát bol predstavený v roku 2023 a bola to vízia tohto britského výrobcu luxusných, športových automobilov o ľahkom elektrickom výkonnom aute. S hmotnosťou len 1.190 kg – len o niečo ťažšou ako Miata – a s výkonom 268 koní z jedného zadného motora znel koncept na papieri určite sľubne.
Ale toto odhalenie bolo pred dvoma a pol rokmi a odvtedy sme od Caterhamu nepočuli ani slovo. Až doteraz. Dnes spoločnosť oznámila svoj prvý plne funkčný prototyp Project V, ktorý má debutovať začiatkom budúceho roka. Funkčný Project V bude predstavený 9. januára 2026 na Tokyo Auto Salon v Japonsku, zatiaľ čo pôvodné výstavné auto 2023 zamieri na CES v Las Vegas 4. januára.
Podľa Caterhamu bude tento nový prototyp slúžiť ako hlavný testovací model pre budúce sériové, luxusné, športové autá. Ak jeho špecifikácie zodpovedajú pôvodne oznámenému, mal by byť vybavený lítium-iónovou batériou s kapacitou 55,0 kilowatthodín a jedným elektrickým motorom poháňajúcim zadné kolesá. Caterham pôvodne odhadoval dojazd 400 km a schopnosť dobiť energiu z 20 na 80% za iba 15 minút.
Pôvodný koncept využíval karbónové a hliníkové kompozitné podvozky, ktoré pomáhali udržať hmotnosť len na skromných 1.190 km. V kombinácii s výkonom 268 koní dosiahol Caterham zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h.
V roku 2023 spoločnosť uviedla, že výroba by mohla začať koncom roka 2025 alebo začiatkom roku 2026. Ale keďže prvý funkčný prototyp dorazí až v januári, je jasné, že časový harmonogram sa posunul. Caterham teraz uvádza, že testovanie prototypu bude pokračovať “do roku 2026″, takže sériové, luxusné, športové autá Caterham pravdepodobne neprídu pred rokom 2027.
zdroj: motor1.com
Čínske automobilky inovujú ohromným tempom, priznáva Porsche14. December 2025
Povedať, že Porsche má v Číne problémy, by bolo slabé slovo. Predaj klesol o 28% na 56 887 luxusných, športových automobilov v roku 2024. Až do septembra tohto roka pokles pokračoval, pričom dodávky klesli o ďalších 26%. Do budúcnosti má Zuffenhausen plán s názvom “Získať späť Čínu”, hoci pripúšťa, že návrat k predchádzajúcim objemom predaja je nereálny.
V rozhovore pre nemecký podnikateľský denník Automobilwoche generálny riaditeľ Porsche China Alexander Pollich úprimne priznal, že konkurencia je tvrdá a že “tempo inovácií v Číne je ohromujúce.” Spomína si, že luxusné, športové autá Porsche Taycan boli pri uvedení na trh úspešné, ale teraz “je tu skutočný príval elektrických sedanov v úplne odlišných cenových kategóriách.”
“Tempo inovácií v Číne je ohromujúce, rovnako ako rozmanitosť ponúkaných produktov a ceny a marketingové stratégie sa zdajú meniť každý deň. Zrazu čelíte množstvu účastníkov trhu. A autá vyhovujú vkusu zákazníkov, buďme úprimní. Ale tejto výzve čelíme. ”
Predaj utrpel nielen prílevom lacnejších elektromobilov, ale aj nižším prahom dane z luxusných vozidiel. Od roku 2016 dosiahol 1,3 milióna jüanov (184 000 dolárov), ale od 20. júla tohto roku bol znížený na 900 000 jüanov (127 000 dolárov). Táto zmena ovplyvnila podnikanie, čím sa autá stali ešte drahšími a nedostupnými. Priemerná čistá cena nového Porsche v Číne je pod 1 milión jüanov (141 000 dolárov).
Preto Porsche obmedzuje ponuku. Z 150 predajných miest v roku 2024 je to teraz 120. Do konca budúceho roka bude mať len 80 kamenných predajní. Zvyšné obchody netrpezlivo očakávajú novo oznámené SUV so spaľovacími motormi. Výrobca luxusných, športových automobilov potvrdil plány nahradiť pôvodný Macan novým benzínovým modelom. Okrem toho trojradové vozidlo, ktoré malo byť výlučne elektrické, odštartuje ako prvé so spaľovacími motormi.
Elektromobily budú naďalej zohrávať úlohu v rámci stratégie “Získať späť Čínu”. Porsche Cayenne Electric bude uvedený na trh lokálne. 718 EV tiež prichádza a tvrdí sa, že je “jedinečný v Číne z hľadiska športovosti.” Pollich nešpecifikoval, čo to znamená, ale stojí za zmienku, že ďalšie luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman budú stále ponúkať benzínové motory, hoci len pre najdrahšie verzie.
Šéf Porsche v Číne varuje pred “náročným” rokom 2026, čo nie je prekvapujúce. Nové benzínové SUV, o ktorých sme hovorili vyššie, dorazia až neskôr v tomto desaťročí. Medzitým oživenie predaja prostredníctvom vedľajšej značky, ako je mätúco pomenované AUDI bez prsteňov od Audi, nie je v pláne. Pollich to úplne nevylúčil, ale upresnil, že momentálne nie sú žiadne plány na druhú značku Porsche.
S odvolaním sa na vysoké náklady miestny šéf spoločnosti tiež vylúčil prepravu polorozbitých (SKD) alebo úplne rozobratých (CKD) stavebníc do Číny na miestnu montáž.
Porsche nie je výnimkou, keďže jeho hlavní konkurenti zápasia aj na najväčšom trhu s automobilmi na svete. Skupina BMW (vrátane MINI) minulý rok klesla o 13%, Mercedes o 7% a Audi o 10,9%. Je to nová tvrdá realita intenzívne konkurenčného trhu formovaného vzostupom miestnych výrobcov áut. Čína dobehla tradičných hráčov a ich ceny sú neprekonateľné, najmä v segmente elektromobilov.
V prípade Porsche určite nepomohlo silné spoliehanie sa na elektrické, luxusné, športové autá, no obnovený záujem o spaľovacie motory by mohol byť v jeho prospech.
zdroj: motor1.com
Krásne Porsche 911 GT3 bolo navrhnuté pre legendu automobilky13. December 2025
Ferdinand Alexander Porsche je legenda v Zuffenhausene. Najviac známy ako otec modelu 911, priniesol aj ikony ako luxusné, športové autá Porsche 904 Carrera GTS a monopost Formuly 1 (804). Včera by oslávil 90 rokov—a pri tejto príležitosti Porsche predstavilo veľmi špeciálnu poctu.
Zoznámte sa s Porsche 911 GT3 F.A., inšpirovaným modelom G-Body 911, ktorý Ferdinand jazdil počas 80. rokov. Má na sebe špeciálny metalický lak F.A. Green, moderný pohľad na Oak Green metalik jeho pôvodného auta. Vo vnútri je prispôsobená kabína ozdobená jedinečnou látkou nazvanou F.A. Grid-Weave – svieža interpretácia klasického houndstoothu – a dokonca je tu aj drevená radiaca páka.
Tento GT3 je tiež prvým a jediným modelom, ktorý nesie elegantné originál disky Porsche Sport Classic, vrátane vlastných stredových krytov s klasickým erbom Porsche. Znak “72″ na každom dverovom paneli je poctou roku, keď Ferdinand založil Porsche Design, zatiaľ čo zadné kryty batožinového kufra zdobia špeciálne zlaté označenie a nad ním je znak “90″.
Porsche vyrobí len 90 kusov, každý s cenou 330.000 EUR pred zaplatením poplatkov. Každé toto luxusné, športové auto má zodpovedajúce hodinky Chronograph 1 a koordinovanú cestovnú tašku Weekender.
Jedno z týchto áut pripadne Ferdinandovmu synovi, Markovi Porschemu, ktorý pomáhal viesť projekt od začiatku až do konca. “Som si istý, že môj otec by miloval túto veľmi špeciálnu 911tku,” hovorí. “Mnohé detaily tohto vzrušujúceho projektu boli ovplyvnené jeho osobným vkusom.”
Model F.A. je založený na modeli Porsche 911 GT3 s balíkom Touring, čo znamená, že ho poháňa atmosférický 4,0-litrový plochý šesťvalec s výkonom 502 koní. Tento výkon prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
zdroj: motor1.com
Land Rover strávil 300 hodín lakovaním klasického Defendera V812. December 2025
Občas nám Land Rover pripomenie, že starý Defender je stále dostupný. Hoci výroba pôvodného britského terénneho vozidla skončila pred desiatimi rokmi, divízia Classic vám stále predá jeden v rámci programu Works Bespecy. Ide o plne zrekonštruované luxusné, športové autá vyrobené v rokoch 2012 až 2016 vybavené robustným 400-koňovým V8.
Teraz môžete lakovať Classic Defender s najrobustnejším moderným Defenderom od Land Rover, modelom Octa. Každé vozidlo strávi približne 300 hodín v lakovni, aby získalo jeden z nasledujúcich povrchových úprav: Petra Copper, Faroe Green, Sargasso Blue alebo Narvik Black. Alternatívne zostávajú súčasťou palety karpatská sivá a charentská šedá. Všetky odtiene sú dostupné v lesklých alebo saténových odtieňoch pre tých, ktorí preferujú matný vzhľad.
Land Rover tiež natrie masku lesklo čierno, aby pripomínala Octu, zatiaľ čo nápis na kapote je vyrobený z “nasekaného uhlíkového vlákna”. Možnosti kolies zahŕňajú päť dizajnov, 11 povrchových úprav a dve veľkosti: 16 a 18 palcov.
Spojenie s dnešným Defenderom Octa pokračuje aj vo vnútri, kde sa Classic dá objednať s rovnakými látkovými a koženými čalúneniami. Podľa toho, aký materiál si vyberiete, farby zahŕňajú Khaki Green, Light Cloud, Lunar, Burnt Sienna a Ebony. Tieto žalúzie je možné rozšíriť za sedadlá, aby zakryli stropnicu, dverové karty, palubnú dosku, páky prevodovky a volant.
Land Rover uvádza, že myšlienka zrkadliť možnosti prispôsobenia aké ponúkajú luxusné, športové autá Land Rover Defender Octa aj na Classic Defender prišla od zákazníkov. Všimol si, že niektorí kupujúci objednávajú modernú verziu a zároveň si objednávajú zodpovedajúcu klasickú verziu. Kým nový model začína v Spojenom kráľovstve na £148,045 pred výbavou, jeho predchodca je oveľa drahší – £190,000.
V8 z Classic Defender nie je požičaný od BMW, na rozdiel od dvojitého turbo 4,4-litrového motora v Octe. Namiesto toho používa vlastný atmosférický 5,0-litrový motor Land Rover, ktorý produkuje 400 HP a krútiaci moment 515 Nm. Výkon sa prenáša na kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku od ZF, ako je to v prípade modelu Octa.
Za peniaze Land Rover Classic posilňuje brzdy, upravuje riadenie a inštaluje nové odpruženie. Ak by ste uprednostnili úplne nové vozidlo, ktoré zachytáva ducha starého Defenderu, Ineos Grenadier by mal splniť väčšinu kritérií. Náhodou aj on používa motory BMW ako Octa.
zdroj: motor1.com















































































































