Novinky
Pohon všetkých kolies pre Mercedes CLA27. December 2012
V roku 2013 sa začnú dodávať (tiež na Slovensko) modely novej triedy CLA (vrátane CLA 45 AMG) značky Mercedes-Benz. Dostanú turbomotory (až do 155 kW, 211 k; cez 400 Nm), avantgardný dizajn, športové podvozky a početné asistenčné jazdné systémy (aj zdokonalený COLLISION PREVENTION ASSIST). K dispozícii pre ne bude aj úplne novo vyvinutý, pri značkách s hviezdou už piaty variant, pohonu všetkých kolies 4MATIC.
Stály pohon 4MATIC pre kompaktné CLA, s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravami, je odvodený z architektúry pohonu predných kolies s naprieč uloženým motorom. Dostal inovatívny výstup k zadnej náprave, priamo integrovaný v automatickej dvojspojkovej prevodovke 7G-DCT a rozvodovku zadnej nápravy s integrovanou, elektrohydraulicky riadenou lamelovou spojkou.
Prenos výkonu k zadnej náprave pri novom pohone zabezpečuje kompaktná jednotka Power Take-off Unit (PTU). Je plne integrovaná do hlavného rozvodu (ten ju zásobuje i olejom). Tým sa pri PTU až o štvrtinu znižuje hmotnosť (oproti bežným pohonom 4×4, ktoré majú tento komponent samostatne) a dosahuje dobrá účinnosť (tiež vďaka ložiskám s minimálnym trením). Variabilné rozdelenie krútiaceho momentu zabezpečuje elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka, integrovaná do rozvodovky zadnej nápravy. Ak je lamelová spojka úplne odpojená, poháňa takmer výlučne prednú nápravu vozidla. Pri uzavretí funguje aj zadná. Hnacie momenty sa pritom v závislosti od situácie medzi oboma nápravami variabilne presúvajú. Systémový tlak na aktiváciu zadnej nápravy počas milisekúnd vytvára rotačné čerpadlo, integrované do rozvodovky zadnej nápravy. Čerpadlo sa automaticky aktivuje už pri malých rozdieloch otáčok medzi prednou a zadnou nápravou. Reguláciu tlaku zabezpečuje proporcionálny ventil, riadený systémom ESP®. Pohon 4MATIC sa pritom aktivuje, obrazne povedané: tak často, ako je to potrebné a tak zriedkavo, ako je to možné. Pri hroziacej nedotáčavosti alebo pretáčavosti v záťaži pohon 4MATIC hnací moment najprv rozdelí tak, aby sa vozidlo stabilizovalo. Pokiaľ to nestačí, zasiahnu adaptívne regulačné systémy ESP® alebo 4ETS a udržia vozidlo v kurze.
Dvojspojková prevodovka 7G-DCT umožňuje rozdelenia krútiaceho momentu prednastaviť. Program ECO zadnú nápravu aktivuje menej. Znamená to plynulejšie ovládanie vozidla a ekonomickejšiu jazdu pri nižších otáčkach. Režimy ŠPORT alebo MANUÁL časy aktivácie skracujú. Pre dynamicko-športový spôsob jazdy privádzajú k zadnej náprave viac hnacieho momentu. Pri verziách AMG sa riadenie pohonu 4MATIC adaptuje na trojstupňové ESP®.
Šťastné a veselé Vianoce24. December 2012
Prajeme Vám príjemné prežitie vianočných sviatkov, veľa šťastia, zdravia a úspechov v novom roku 2013!
LuxusCars.sk
Audi ponúkne v roku 2013 štyri modely RS21. December 2012
Skvelá správa pre fanúšikov vozidiel Audi, hlavne tých čo majú radi vysoký výkon, v roku 2013 bude automobilka ponúkať štyri nové modely najšportovejšej rady RS.
V modeloch RS Audi kombinuje luxus a športový charakter čoho dôkazom je aj predstavenie dvoch modelov Audi RS5 Cabrio a Audi RS6 Avant. Ďalšie dve modelové varianty by mali prísť v priebehu budúceho roka. Oficiálne nie je potvrdené o aké autá pôjde, avšak už dnes vieme, že sa bude jednať o sedan a SUV.
S veľkou pravdepodobnosťou jedným z vozidiel bude sedan Audi RS6 a druhým vysokovýkonná verzia Audi Q3. Pod kapotou Audi RS6 by sa mal ukrývať motor V8 o objeme 4.0 litra s výkonom 560 HP.
Na novej platforme MLB by mal byť postavený vysokovýkonný model Audi Q3, ktorý využije podobné jednotky (aj platformu) ako Audi A3, resp. RS3, t.j. 5 valec o objeme 2.5 litra s výkonom 360 HP.
Audi ešte nič oficiálne nepotvrdilo, tak je tiež možné, že ako sedan príde na trh superšportová verzia Audi RS7, ktorá by zdielala podvozkové časti s RS6. Čo sa týka SUV, tak ďalšou variantou (menej pravdepodobnou) je predstavenie modelu Q5 RS s výkonom viac ako 400 HP.
zdroj: germancarblog.com
Luxusné Lamborghini Sesto Elemento je u predajcu v Londýne20. December 2012
Na internete sa objavilo video, ktoré dokumentuje príchod a vykladanie luxusného Lamborghini Sesto Elemento u predajcu v Londýne. Vďaka extrémne nízkej prednej časti a celkovému športovému charakteru, nebol proces vykladania vôbec jednoduchý. Auto postupne zišlo z prepravného auta, avšak pri presúvaní a tlačení vozidla do showroomu zachytával predný spojler o cestu, čo spôsobilo asi drobné škody. O nejednoduchej manipulácii svedčí celé video.
Luxusné Lamborghini Sesto Elemento pôjde do výroby začiatkom budúceho roka, pričom cena bola stanovená na približne 2.2 milióna dolárov. Samotná séria bude obmedzená len na veľmi exkluzívnych 20 kusov.
Pod kapotou tohto superšportu sa ukrýva motor V10 s objemom 5.2 litra, ktorý generuje výkon 562 HP a krútiaci moment 540 Nm. Výkon bude prenášaný prostredníctvom automatickej prevodovky na všetky štyri kolesá.
Nízka pohotovostná hmotnosť, len 999 kg, robí z tohto auta skutočnú raketu. Z 0-100 km/h auto zrýchli len za 2.5 sekundy. Maximálna rýchlosť je viac ako 300 km/h.
zdroj: worldcarfans.com
Prvé foto nástupcu Enza- Ferrari F7019. December 2012
Ferrari zverejnilo oficiálnu snímku zadnej časti nástupcu legendárneho Ferrari Enza, ktoré by sa malo oficiálne predstaviť budúci rok pod označením Ferrari F70. Fotografia bolo zverejnená v online magazíne Ferrari, takže podoba zadnej časti je skutočne reálna.
Na verejnosť sa už dostali fotografie prednej časti, ktoré však nie sú oficiálne, takže o skutočnej podobe sa dá len špekulovať. Každopádne už teraz je jasné, že novú vlajkovú loď Ferrari bude poháňať motor V12 o objeme 6.3 litra, ktorý by mal generovať výkon viac ako 750 HP. Ten by mal byť kombinovaný s prídavným elektromotorom, ktorý by mohol dodať ďalších 100 HP výkonu a 270 Nm krútiaceho momentu.
Rám, resp. monocoque bude vyrobený kompletne z uhlíkových vlákien, pričom váha bude o 20% nižšia ako u Enza, celkove len 70 kg. Poklesnúť by mali aj emisie a to o 40%. Väčšina ovládania bude umiestnená na volante (podobne ako v F1), čím by sa malo ušetriť ďalších 90 kg.
zdroj: worldcarfans.com
Štyri ocenenia "Euro NCAP advanced" pre Audi A318. December 2012
Konzorcium Euro NCAP udelilo Audi A3 hneď štyri ocenenia "Euro NCAP advanced". Ocenené boli inovatívne systémy pre predchádzanie dopravným nehodám, ktoré presahujú rámec legislatívnych požiadaviek na úroveň pasívnej bezpečnosti.
Nové Audi A3 ponúka ako prvé auto v kompaktnej triede hneď štyri bezpečnostné systémy ocenené konzorciom Euro NCAP:
Pre sense basic automaticky rozpoznáva kritické jazdné situácie a podniká primerané opatrenia, vďaka ktorým sú cestujúci lepšie chránení pri prípadnej kolízii. Medzi tieto opatrenia patrí vratné pritiahnutie bezpečnostných pásov a uzavretie bočných okien a strešného okna.
Audi pre sense front informuje vodiča, ak prekročí hranicu bezpečného odstupu od vpredu idúceho vozidla. Systém navyše upozorňuje na nebezpečné situácie a prípadne vydá pokyn k automatickému núdzovému brzdenia. Tým sa zníži nárazová rýchlosť a v optimálnom prípade sa dokonca podarí nehode úplne zabrániť.
Ak sa už nedá zrážke vyhnúť, podporuje brzdový asistent proti následným kolíziám vodiča cieleným brzdením aj po prvom náraze. Vďaka tomu je možné zabrániť šmyku vozidla a ďalším kolíziám.
Audi active lane assist rozpoznáva pomocou kamery za predným oknom pozdĺžne značenie na vozovke vymedzujúce jazdné pruhy a reaguje zásahmi do riadenia, ak začne vozidlo opúšťať nechtiac svoj jazdný pruh. Systém je navrhnutý pre jazdu po diaľnici aj na bežnej ceste mimo mesto rýchlosťou vyššou ako 65 km / h.
zdroj: audi.cz
Volkswagen Polo R WRC Street17. December 2012
V Monaku boli predstavené približne 250 novinárom a hosťom dve ostré vozidlá, súťažné Polo s výkonom 232 kW (315 k) vo finálnej podobe vrátane posádok, aj jeho športová sériovo vyrábaná verzia. Päť týždňov pred prvým súťažným nasadením na rovnakom mieste prešlo Polo R WRC vyvinuté pre majstrovstvá sveta v rely cez symbolickú štartovaciu rampu za veľkého potlesku pred slávnym kasínom v Monte Carle, a odštartovalo tak novú éru pre značku Volkswagen v motoristickom športe. O niekoľko minút skôr bola odhalená tiež cestná verzia vozidla Polo R WRC.
Spoločne s vozidlom Polo R WRC (232 kW/315 k, 0-100 km / h za 3,9 sekundy, 1200 kg) pre majstrovstvá sveta v rely predstavil Volkswagen v Monaku tiež sériovo vyrábanú variant a menovca súťažného vozidla: Polo R WRC Street . Civilná verzia súťažnej beštie má impozantný exteriér s bielym lakom, modrými / šedými pruhmi, nárazníky v štýle WRC a 18 "kolesá z ľahkej zliatiny. Pod kapotou sa môže Polo R WRC pochváliť výkonným pohonným ústrojenstvom: motor 2.0 TSI poskytuje najvyšší výkon 162 kW (220 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm Vozidlo vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km / h za 6,4 sekundy. Prvé vozidlá budú dodané v septembri 2013.
zdroj: volkswagen.cz
Nová trieda E: účinnosť, inteligencia, emocionalita14. December 2012
Najnovší Mercedes-Benz triedy E dostal nové účinné motory, vrátane benzínového dvojlitrového štvorvalca BlueDIRECT s priamym vstrekovaním, ktorý má kombinovanú spotrebu 5,8 litra/100km (155 kW, 350 Nm, jediný v segmente s triedou účinnosti A, norma EU6). Nechýba E 300 BlueTEC HYBRID, ktorý pri spojení naftového dvojlitra a elektrického motora (150+19 kW) dosahuje spotrebu 4,1 litra/100 km a je najúspornejší vo vyššej strednej triede (trieda účinnosti A+). Celkovo bude pre novinku na výber 18 motorizácií, všetky s funkciou ECO štart – stop.
Pre novú triedu E sa bude alternatívne dodávať 6-stupňová manuálna prevodovka s krátkymi dráhami páky a najmladšia automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS s radiacou pákou a radiacimi krídelkami DIRECT SELECT.
Komfort a bezpečnosť jazdy vozidla majú optimalizovať štyri varianty nastavenia podvozku. Trakciu a jazdnú stabilita umožní vylepšiť i permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC.
V sedane aj v modeli kombi novej triedy E bude mať svetovú premiéru až jedenásť nových alebo optimalizovaných, komfort a bezpečnosť zaručujúcich, asistenčných systémov z budúcej triedy S. Medzi tieto inteligentné systémy (využívajúce i stereo kameru a viacstupňovú radarovú senzoriku), patria okrem iných také, ktoré dokážu zabrániť nehodám s prechádzajúcimi vozidlami alebo chodcami, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, ktorý vie predísť aj nehodám s vozidlami idúcimi opačným smerom alebo neoslepujúce stále diaľkové svetlo.
Novo vytvorený, výrazne zostrený dizajn triedy E s celkovo kultivovaným športovým dojmom dáva do popredia účinnosť, inteligenciu a emócie. Po prvýkrát poskytuje nielen dve rôzne vyhotovenia – výbavu ELEGANCE (sériovo klasická mriežka chladiča s tromi lamelami a s hviezdou na kapote) a AVANTGARDE (chladič športového auta s hviezdou uprostred) – ale aj možnosť voľbou výbavy (nezávisle od zvoleného vyhotovenia) vozidlo úplne individualizovať.
Moderná ponuka zábavných a informačných systémov novej triedy E poskytuje aj na cestách aktuálne informácie, či zážitok z hudby. Na želanie sú tiež výkonné navigačné riešenia a pripojenie do internetu.
Ako uzatvára člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Joachim Schmidt: „Pri novej triede E jasne definujeme znaky v oblasti bezpečnosti, dizajnu a účinnosti. Na cesty prináša veľké množstvo technických inovácií a je bezpochyby najlepšou triedou E, aká tu kedy bola. Zvýrazňuje to aj jej dizajn a s láskou prepracovaný interiér. Vnáša tak čerstvý vietor do vyššej triedy aj po optickej stránke.“
Luxusný športový sedan BMW M6 GranCoupe začne na cene 129.000 €13. December 2012
Po dlhých špekuláciách BMW oficiálne predstavilo nový luxusný, športový sedan BMW M6 GranCoupe. Auto je navrhnuté tak, aby aj BMW malo konečne plnohodnotný športový sedan tej najvyššej kategórie.
BMW M6 GranCoupe má agresívny športový design s novým predným nárazníkom, revidované bočné prahy a vystužený zadný difúzor z karbónu. K dispozícii tiež bude karbónová strecha, ShadowLine, športový výfukový systém a nové 20´´ kolesá.
Zmeny interiéru sú v porovnaní s verziou kupé len veľmi obmedzené, pričom auto je vybavené koženými športovými sedadlami (koža Merino), športovým M volantom, svetelným paketom a na streche je Alcantara. Ďalšími lahôdkami sú multifunkčné sedadlá, navigácia a audiosystém Bang and Olufsen.
Pod kapotou sa ukrýva twin-turbo motor V8 o objeme 4.4 litra, ktorý generuje výkon 560 HP a krútiaci moment 680 Nm. O prenos výkonu sa stará dvojspojková, 7 stupňová, M automatická prevodovka, ktorá umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Výrobca uvádza priemernú spotrebu 9.9 litra na 100 km.
Športový charakter nového BMW M6 GranCoupe dodáva športový podvozok, aktívny M diferenciál a zákazníci si tiež môžu vybrať doplnkové keramické brzdy, ktoré majú nižšiu hmotnosť, dlhú životnosť a hlavne väčšiu odolnosť voči teplu.
BMW M6 GranCoupe bude na nemeckom trhu dostupné už v máji budúceho roka, pričom cena začína na úrovni 128.800 €.
zdroj: worldcarfans.com
K smartom pribudne skúter12. December 2012
Smart vďaka spolupráci so špecialistom na dvojkolesové vozidlá Vectrix rozširuje svoje portfólio elektricky poháňaných vozidiel pre mestskú dopravu.
Elektrické portfólio značky smart rastie ďalej. Okrem modelu smart electric drive a smart ebike príde v roku 2014 na trh ešte smart scooter. Po uvedení skútra s prevádzkou bez lokálnych emisií smart ako poskytovateľ inovatívnych riešení mobility pre mestskú premávku ponúkne kompletné portfólio elektricky poháňaných vozidiel pre krátke, stredné a dlhé vzdialenosti až do 140 kilometrov.
Smart vyvíja a vyrába elektrický skúter v úzkej spolupráci so svojím partnerom Vectrix, s inovatívnou značkou, ktorá je lídrom celosvetového trhu elektrických dvojkolesových vozidiel. Spoločnosť, ktorá bola založená v roku 1996 na Rhode Islande v USA, už roky sériovo vyrába elektrické skútre a má v tejto oblasti rozsiahle odborné skúsenosti.
„Obidve značky, smart aj Vectrix, sú priekopníkmi elektrickej mobility pre mesto“, vysvetľuje šéfka značky smart Dr. Annette Winkler. „Smart scooter bude skutočný smart, z ktorého chceme urobiť rovnakú ikonu mestskej mobility, ako je smart fortwo.“
Vzhľad štúdie smart scooter predstavenej na parížskom autosalóne v roku 2010 dizajnéri smartu ešte výrazne prepracujú. Nový elektrický smart sa pritom bude vyznačovať znakmi výhradného postavenia, aké sa v tejto kategórii vozidiel vyskytnú po prvý raz.













