Novinky

Porsche si myslí, že 911-tka by mala byť menšia a ľahšia2. August 2024

Až na niekoľko výnimiek má každá generácia nového auta tendenciu byť väčšia ako tá predchádzajúca. Deje sa to už desaťročia, čiastočne urýchlené prísnejšími bezpečnostnými predpismi. Vtesnanie väčšieho množstva technológií do áut ich tiež robí tučnejšími, čo znamená, že kedysi malé a svižné luxusné, športové autá majú teraz podstatne väčšiu váhu.

Porsche si je vedomé tohto znepokojujúceho trendu, ale priznáva, že má v súčasnosti takmer zviazané ruky. V rozhovore pre austrálsky časopis Drive šéf dizajnu Michael Mauer hovorí, že legislatíva týkajúca sa bezpečnosti a ďalších požiadaviek prispela k zvýšenej váhe Porsche 911. Pridanie výkonu do tohto luxusného, športového auta prinútilo inžinierov namontovať väčšie kolesá a brzdy, aby zvládli extra silu motora.

V ideálnom prípade by Porsche chcelo predstaviť menšiu 911, ale v súčasnej ére spaľovacích motorov to nie je možné. Mauer naznačuje, že by to mohlo byť technicky možné neskôr, keď technológia elektrických modelov dozrie. Akonáhle sa hustota energie zlepší, čo umožní zmenšenie batérií, luxusné, športové autá Porsche 911 by mohli byť potenciálne menšie. Spoločnosť však vylúčila uvedenie plne elektrickej 911 na trh v tomto desaťročí. Či bude auto bez spaľovacieho motora také príťažlivé, sa ešte len uvidí.

V dokonalom svete by Mauer chcel, aby bola 911 “čo najkompaktnejšia” a vrátila sa k svojim koreňom ako “veľmi kompaktné malé luxusné, športové auto“. Obmedzenia týkajúce sa balenia však v súčasnosti bránia Porsche realizovať túto víziu zmenšenej verzie svojho ikonického modelu. Je to problém, ktorý sa týka takmer všetkých typov áut, nielen tých športových.

Pripomenieme, že nedávno uvedená 911 generácie 992.2 pribrala ešte viac. Carrera GTS je teraz hybrid a extra elektrické bity spolu s ďalšou štandardnou výbavou pridali 47 kg. Váži 1.604 kg v podobe pohonu zadných kolies a 1.649 kg pre ekvivalent AWD. Aby sme to uviedli do perspektívy, Porsche 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972 má hmotnosť len 960 kg.

zdroj: motor1.com


Nové elektrické Audi A6/S6 je oficiálne tu1. August 2024

Prvé elektrické úsilie Audi sa zameralo na crossovery, ale nemecká luxusná značka je pripravená diverzifikovať svoje portfólio elektromobilov. Privítajme luxusné, športové autá Audi A6 Sportback E-Tron, vrátane praktickejšieho súrodenca Avant. Obe verzie jazdia na rovnakej platforme OOP, ktorá podporila aj luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron a nové Porsche Macan.

Pretože takmer každé auto v dnešnej dobe musí mať delené svetlomety, duo Audi A6 E-Tron prijíma trend s hlavnými svetlami pod samostatným pásom denných svetiel a smeroviek. Európska verzia má adaptívne maticové LED diódy a konfigurovateľné svetelné podpisy a digitálne zrkadlá.

Na rozdiel od Audi Q6 E-Tron, ktorý sme už spomenuli, s konvenčnými kľučkami dverí vyčnievajúcimi z karosérie, majú luxusné, športové autá Audi A6 E-Tron elegantnejší profil vďaka zapusteným kľučkám dverí. Keďže je označený ako Sportback, bežný A6 je technicky hatchback/liftback s praktickejšími dverami batožinového priestoru.

Audi ponúka koeficient odporu vzduchu len 0,21 pre Sportback. Figúrka Cd je pre verziu s dizajnom kolies špecifickým pre Európu a aerodynamicky optimalizovanými bočnými kamerami. Audi A6 E-Tron je najaerodynamickejšie cestné luxusné, športové auto Audi všetkých čias. Je to tiež aerodynamicky najefektívnejší produkt koncernu Volkswagen, ktorý je v súčasnosti v predaji. Vzácny VW XL1 to však urobil lepšie, len na 0,189. Ako sa dalo očakávať, A6 E-Tron Avant je menej aerodynamický, ale Cd 0.24 pre kombi je stále vynikajúca hodnota.

Podobne ako exteriér pripomína benzínové Audi A5, aj kabína vyzerá okamžite povedome. Áno, to znamená extra 10,9-palcový dotykový displej len pre cestujúceho. Na základnom Audi A5 bez prídavného displeja vyzerá palubná doska zvláštne. V strede dominuje 14,5-palcový displej, zatiaľ čo vodič dostane 11,9-palcový digitálny prístrojový panel – rovnako ako v novom A5.

Audi má v úmysle predávať A6 Sportback E-Tron v troch príchutiach: pohon zadných kolies, Quattro a horúcejší S6. Základný model bude mať výkon 362 koní, čo mu poskytne šprint z 0-100 km/h za odhadovaných 5.2 sekundy a maximálnu rýchlosť 215 km/h. Prejdite na model strednej triedy a na prednej náprave bude elektromotor. Kombinovaný výkon sa zvýši na 422 koní, čím sa šprint skráti na 4,3 sekundy pri zachovaní maximálnej rýchlosti.

Čo sa týka vlajkovej lode, tak luxusné, športové autá Audi S6 Sportback E-Tron budú mať k dispozícii 496 koní. Pomocou riadenia štartu sa celkový výkon systému dočasne zvýši na 543 koní, čo stačí na to, aby sa šprint dokončil len za 3,7 sekundy. Výkonná verzia naplno dosiahne rýchlosť 250 km/h.

Bez ohľadu na výber majú všetky tri spoločné lítium-iónovú batériu s využiteľnou kapacitou 94,4 kWh. Podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom až do 270 kW, v takom prípade bude trvať 21 minút, kým sa batéria nabije z 10 na 80%.

Nové Audi A6 Sportback E-Tron so zadným náhonom prejde viac ako 775 km na základe odhadov Audi. Menej aerodynamický Avant by mal prejsť viac ako 745 km. Ako sa dalo očakávať, ostrejšie verzie S sú menej efektívne, 693 km pre Sportback a 663 km pre Avant.

Audi A6 E-Tron začína na cene 75 600 € v Nemecku za základný Sportback a stúpa na 101 150 € za luxusné, športové autá Audi S6 E-Tron v podobe Avant. V Európe sa knihy objednávok otvárajú v septembri. Audi hovorí, že budú nasledovať ďalšie deriváty pohonu zadných a všetkých kolies.

Zavedením elektrického modelu A6 signalizuje Audi začiatok konca klasického benzínového/dieselového modelu Audi A6. Ďalší model ICE prejde na prezývku A7. Súčasťou aktualizovanej nomenklatúry je, aby všetky elektromobily mali párne čísla a spaľovacie vozidlá nepárne čísla. Revidovaná stratégia pomenovania novej A5 Sportback/A5 Avant s konvenčnými pohonnými jednotkami je už zavedená, čím sa uvoľňuje priestor v zostave pre budúcu elektrickú A4. Podobne aj ďalšie luxusné, športové autá Audi A8 budú elektrické.

zdroj: motor1.com


Pagani Utopia roadster vyzerá bez strechy lepšie ako kupé31. Júl 2024

Pagani Utopia je umelecké dielo s motorom V12 s dvoma turbodúchadlami, manuálnou prevodovkou a honosným interiérom. Jediná vec, ktorá by mohla čo i len vzdialene zlepšiť zážitok z Utópie, je odnímateľná strecha. Skvelá správa – nové, luxusné, športové autá Pagani Utopia Roadster sú tu.

Pagani Utopia Roadster s odhaleným exteriérom z uhlíkových vlákien Habanero Red – farbou inšpirovanou červenou farbou Zonda Dubai Red – vyzerá ešte lepšie bez strechy. Má všetky rovnaké dizajnové prvky ako kupé: dvojité zaoblené svetlomety, otvorenú mriežku chladiča, kruhové zadné svetlá a samozrejme štyri koncovky výfuku. Dokonca si zachováva jedinečné motýľové dvere kupé.

Roadster jazdí na striedavo rozložených 21-palcových predných a 22-palcových zadných originál kolesách obalených pneumatikami Pirelli P Zero Corsa Cyber. Toto sú efektné nové pneumatiky, ktoré budú komunikovať s autom; Čítajú veci ako ABS, kontrola preklzu a kontrola trakcie, aby pomohli maximalizovať výkon. A je tu veľa výkonu, ktorý treba maximalizovať.

Pagani Utopia Roadster má rovnaký 6.0-litrový motor V12 s dvojitým turbodúchadlom ako kupé. Jednotka Mercedes-AMG posiela na zadné kolesá 852 koní prostredníctvom elektromechanického diferenciálu na zadnej náprave. Pagani Utopia Roadster má elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 360 km/h – len pár km/h menej oproti 366 km/h u verzie kupé.

Kupujúci si môžu vybrať zo sedemstupňovej manuálnej prevodovky alebo sedemstupňovej automatizovanej manuálnej prevodovky s pádlami za volantom. Posledná menovaná prevodovka sľubuje “bleskovo rýchle radenie” – ale stále to nie je manuálne.

Aj s odnímateľnou strechou s pevnou strechou váži Utopia Roadster úplne rovnako ako kupé – 1.280 kg suchej hmotnosti. Pagani pripisuje pevnosť a ľahkosť svojmu pokročilému monokokovému karbo-titánovému šasi, ktoré pomáha udržať túto hmotnosť. Spoločnosť tiež použila viac ako 40 “receptúr kompozitných materiálov” v konštrukcii Utópie, aby ju udržala ľahkú.

Interiér nie je o nič menej veľkolepý ako jeho náprotivok s pevnou strechou. Uhlíkové vlákna, koža a hliník pokrývajú takmer každý centimeter. Charakteristické odhalené radenie Utopie zostáva pre sedemstupňovú manuálnu prevodovku a samotná radiaca páka má leštenú vložku z uhlíkových vlákien.

Volant možno na prvý pohľad nevyzerá až tak zaujímavo, no je pôsobivo detailný. Bol skonštruovaný z jedného kusu kovu s hmotnosťou 4.300 kg a päťosovým frézkam trvalo 28 hodín nepretržitej práce. Celkovo vzaté, volant váži len 2,4 kg.

Rovnako ako luxusné, športové autá Pagani Utopia kupé, aj Utopia Roadster bude vzácnou šelmou. Pagani plánuje ponúknuť len 130 kusov po celom svete za cenu 3,1 milióna EUR za každý. Prvé Pagani Utopia Roadster má svoju svetovú premiéru počas Monterey Car Week v auguste.

zdroj: motor1.com


Doplnky M Performance znížia vysokú hmotnosť BMW M5 len mierne30. Júl 2024

Vždy, keď je vydané nejaké nové, luxusné, športové auto BMW M, je to medzi nadšencami zvyčajne veľká udalosť. Ale nové BMW M5 sa dočkalo oveľa chladnejšieho prijatia. Športový sedan čelil kritike za svoju masívnu hmotnosť a trochu pochybný štýl a plug-in hybridná pohonná jednotka neveštila nič dobré. Otázka znie: Môžu doplnky M Performance pomôcť G90 dodržať prestíž svojich predchodcov?

Tieto továrenské vylepšenia, ktoré sú k dispozícii od prvého dňa, vrhajú veľa uhlíkových vlákien na veľkú karosériu BMW M5. Od okraja predného spojlera až po delený zadný difúzor dostanú luxusné, športové autá M5 sortiment ľahkých kúskov. To všetko je len kvapka v mori vzhľadom na to, že auto váži kolosálnych 2.445 kg. Veľký rozdiel neprinesie ani uzáver palivovej nádrže alebo predĺženia prahu.

Okrem karbónových kúskov môžu byť nové, luxusné, športové autá BMW M5 voliteľne vybavené matnými čiernymi bočnými nálepkami a aramidovou anténou so žraločími plutvami. Od budúceho leta pribudnú do portfólia originál disky BMW z ľahkej zliatiny, doplnené o tašky na pneumatiky značky M Performance. Dokonca aj uzávery drieku ventilku hrdo zobrazujú písmeno “M”. Okrem toho reliéfne logo “M5″ zdobí koncovky výfuku vyrobené z kombinácie titánu a uhlíkových vlákien.

Nové BMW M5 obsahujú množstvo voliteľných doplnkov, ktoré uberajú trochu hmotnosti. Karbónová strecha odstraňuje 30 kg, zatiaľ čo karbónovo-keramické brzdy orezávajú 25 kg. Aj napriek tomu je to marginálny úbytok hmotnosti. Možno je prísnejšia diéta vo fáze plánovania pre potenciálne, luxusné, športové autá BMW M5 CS. Starý model M5 odstránil 104 kg v porovnaní s M5 Competition.

Napriek tomu, že BMW ponúka niekoľko voliteľných položiek a diely M Performance, nový model nebude mať pri uvedení siedmej generácie M5 k dispozícii karbónové škrupinové sedadlá. Limitovaná špeciálna edícia CS ich mala dokonca vzadu. V akcii chýbajú aj original disky Centerlock, napriek tomu, že sú k dispozícii pre menší sedan BMW M3.

zdroj: motor1.com


Nástupca Lamborghini Huracan sa predstaví už 16. augusta29. Júl 2024

Náhrada za luxusné, športové autá Lamborghini Huracan má svoj dátum predstavenia. V tlačovej správe o výsledkoch predaja za 1. polrok 2024 je zastrčené oznámenie Lamborghini o predstavení svojho úplne nového superšportu 16. augusta. Údajne pomenovaný Lamborghini Temerario, tretí plug-in hybrid zo Sant’Agata Bolognese, bude mať premiéru počas Monterey Car Week.

Na rozdiel od predchádzajúcich Huracánu a Gallarda je nový model čisto Lamborghini, pretože nebude spojený s Audi R8. Spoločnosť so zúrivým býkom zarába toľko peňazí, že si môže dovoliť utrácať za úplne nový model bez toho, aby musela rozložiť náklady na vývoj ekvivalentom R8. Audi, ktoré technicky vlastní Lamborghini, nemá v úmysle uviesť na trh nové, luxusné, športové auto podobné Audi R8, aspoň nie so spaľovacím motorom.

Ako je už dlhšie známe, nový model bohužiaľ stratí sladko znejúci atmosférický motor V10. Namiesto 5.2-litrového motora NA bude využívať twin-turbo V8 s výkonom 789 koní. Napriek nútenej indukcii sa 4.0-litrový motor roztočí na kričiacich 10 000 otáčok za minútu. Plochý V8 je odvodený od prototypu SC63 LMDh, kde vytláča o niečo menších 3,8 litra a pracuje s iným hybridným systémom.

Keďže pôjde o hybrid, kombinovaný výkon bude vyšší. Medzi spaľovacím motorom a priečne uloženou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou pochádzajúcou z Lamborghini Revuelto je elektromotor s výkonom 147 koní. Ďalšie detaily zostávajú záhadou, ale vieme, že “Temerario” bude mať trojmotorový hybridný systém. Ak je to niečo ako jeho väčší brat, znamená to, že vpredu je jeden motor a vzadu iný.

V príspevku na LinkedIn šéf Lamborghini Stephan Winkelmann nedávno naznačil, že celkový výkon prekročí 887 koní. To je už zhruba o 250 koní viac ako najsilnejšie iterácie odchádzajúceho Huracánu. Logika však hovorí, že toto nové, luxusné, športové auto po pridaní všetkých tých elektrických kúskov trochu priberie.

zdroj: motor1.com


Stellantis naznačuje predaj Maserati28. Júl 2024

Spravovať 14 značiek je pre Stellantis zložitá záležitosť. Krátko po zverejnení neuspokojivých výsledkov za prvú polovicu roka generálny riaditeľ Carlos Tavares uviedol, že neziskové spoločnosti budú ukončené. Okrem možnosti ukončenia výroby automobilov, ktoré nezarábajú žiadne skutočné peniaze, by sa konglomerát mohol pokúsiť zbaviť ostatných. Luxusné, športové autá Maserati majú najlepšiu pozíciu pri získavaní nových majiteľov.

Toto nie sú len horúce klebety, pretože existuje skutočné vyhlásenie predstaviteľa Stellantisu. Finančná riaditeľka Natalie Knight pripustila, že môže prísť čas, keď bude Maserati k dispozícii. Jej presné slová boli: “V budúcnosti by mohlo nastať určitý bod, keď sa pozrieme na to, aký je najlepší domov pre Maserati.” Toto vyhlásenie prichádza krátko po slabých výsledkoch predaja za 1. polrok 2024. Do júna predala problémová talianska značka 6 500 luxusných, športových automobilov Maserati, čo predstavuje pokles o viac ako 50% v porovnaní s prvou polovicou roka 2023, keď bolo dodaných 15 300 vozidiel.

Spoločnosť s logom trojzubca žila ťažkým životom, od svojho založenia v roku 1914 mala viac ako niekoľko majiteľov. Taliansky priemyselník Adolfo Orsi spolu s Citroënom, de Tomasom, Chryslerom, Fiatom a Ferrari mali v určitom okamihu podiely v Maserati alebo ho kontrolovali. Spoločnosť je v súčasnosti pod korporátnou záštitou Stellantis po zlúčení Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group v roku 2021.

Automotive News Europe uvádza, že budúcnosť Maserati vyzerá pochmúrne, pokiaľ ide o uvedenie produktov na trh. Okrem elektrického Maserati MC20, ktorý príde budúci rok, je nepravdepodobné, že by ďalšie nové luxusné, športové autá Maserati boli predstavené skôr ako v roku 2027. Superšport s odznakom Folgore pravdepodobne nepohne ručičkou, vzhľadom na to, že pôjde o špecializovaný model s vysokou požadovanou cenou.

Nájsť nový domov pre Maserati nebude ľahké vzhľadom na výsledky spoločnosti. Bojuje tak dlho, ako si pamätáme, takže je otázne, či sa kupujúci ponáhľajú s akvizíciou spoločnosti so sídlom v Modene, ak sa naskytne príležitosť.

zdroj: motor1.com


Základná verzia Audi A5 nebude mať obrazovku spolujazdca27. Júl 2024

Keď začiatkom tohto mesiaca debutovali nové, luxusné, športové autá Audi A5, ukázali aj interiér, ktorý obsahoval ďalší displej len pre cestujúceho.

Po spustení konfigurátora nového Audi A5 je jasné, že základný model bude bez voliteľného 10.9-palcového dotykového displeja. Audi už na začiatku vyhlásilo, že extra displej je “dokonale integrovaný do dizajnu palubnej dosky”. Je zrejmé, že prístrojová doska bola koncipovaná predovšetkým s ohľadom na dodatočnú obrazovku.

Základný model Audi A5 dostane čistý panel, ktorý vyzerá ako ekvivalent nadrozmerného prázdneho tlačidla hľadiaceho priamo na spolujazdca, pretože majiteľ na tejto funkcii šetril. Konečný výsledok je zbytočne neohrabaný a vytvára prvý dojem, že na strane spolujazdca je skutočne obrazovka.

Nie je to však tak, pretože Audi si za doplnkovú obrazovku účtuje príplatok. V Nemecku musíte získať voliteľný balík Tech Plus, ktorý stojí 2 350 €. Tento balík obsahuje aj Matrix LED svetlomety, trojzónovú klimatizáciu a ďalšie doplnky, takže neplatíte len za tento displej.

S obrazovkou alebo bez, ani najlacnejšie luxusné, športové autá Audi A5 nevyzerajú úplne zle. Iste, základný model má len 17-palcové originál disky Audi a látkové sedadlá, ale je to stále pekné auto.

Audi už predstavilo výkonnejšie luxusné, športové autá Audi S5 Avant s motorom V6 a dokončuje vrcholný model Audi RS5 Avant.

zdroj: motor1.com


Porsche Cayenne si udrží motor V8 aj po roku 203026. Júl 2024

Porsche tento týždeň pripustilo, že jeho plány na elektrifikáciu môžu byť príliš ambiciózne. Výrobcovia automobilov predávajúci elektromobily zaznamenali spomalenie predaja a mnohí prehodnocujú svoje budúce produktové plány. Štvrtá generácia Porsche Cayenne bude debutovať v druhej polovici desaťročia ako plne elektrické, luxusné, športové auto, ale automobilka bude popri novom naďalej ponúkať aj tretiu generáciu benzínového modelu.

Porsche bude pokračovať v investíciách do súčasnej generácie modelu Cayenne, vrátane zlepšenia svojho radu pohonných jednotiek a zefektívnenia motora V8, aby spĺňal budúce emisné predpisy. Peniaze bude minať aj na hybridy a do roku 2030 a neskôr ponúkne luxusné, športové autá Porsche Cayenne s tromi možnosťami pohonných jednotiek po celom svete.

Aj keď Porsche plánuje ponechať Cayenne na spaľovací pohon, úplne neopúšťa svoje úsilie o elektrifikáciu. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Olivera Bluma by Porsche mohlo v roku 2030 dodať viac ako 80% svojich nových áut ako elektromobily, ak bude existovať dopyt zákazníkov. Súčasné trendy predaja však naznačujú, že prechod na elektrické, luxusné, športové autá by mohol trvať dlhšie, ako sa očakávalo, a preto Porsche a ďalší upravujú plány.

Automobilka už testuje elektrické Porsche Cayenne v reálnom svete. Prvé prototypy oficiálne opustili továreň a dokončia prísny hodnotiaci program na milióny najazdených kilometrov odteraz až do uvedenia SUV na trh o niekoľko rokov. Bude jazdiť na architektúre Porsche Premium Platform Electric a pravdepodobne bude obsahovať niekoľko konfigurácií batérií a pohonných jednotiek.

zdroj: motor1.com


Podľa AMG potrebujú zákazníci čas, aby ocenili štvorvalec C6325. Júl 2024

AMG urobilo nemysliteľné a znížilo počet valcov pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 na polovicu, pričom vyradilo robustný motor V8, aby uvoľnilo miesto pre štvorvalcový motor. Nová 2.0-litrová preplňovaná jednotka vyvolala značnú kritiku kvôli dramatickému zmenšeniu. Prechod z úctyhodného M177 od Affalterbachu na menší M139l vyvolal vlažné prijatie. Šéf AMG je však presvedčený, že sa (nakoniec) zákazníci zahrejú aj so štvrvalcom.

V rozhovore pre Autocar muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes povedal, že “niektorí zákazníci potrebujú čas, aby boli skutočne nadšení z technológie.” Tento pozdĺžne inštalovaný motor, ktorý je v podstate vylepšenou verziou priečne namontovaného motora, ktorý sa nachádza v kompaktných autách “45″, priniesol nových zákazníkov. AMG opisuje ako technologickú značku, takže to neznamená, že všetky luxusné, športové autá musia mať veľký starý motor V8.

Výkonný riaditeľ radí zákazníkom, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Plug-in hybridné 2.0-litrové nastavenie sa nenachádza len v due sedan a kombi Mercedes-AMG C63, ale aj v kupé GLC63 a GLC63. Okrem toho Mercedes-AMG použil variáciu štvorvalcového motora pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT43 a SL43, ale tieto dva nie sú plug-in hybridy.

Napriek fámam o možnom návrate k V8 pre C63 Schiebe minulý rok tieto správy odmietol. Osem valcov sa pod kapotou C63 alebo väčšieho E63 nevracia. Ten ešte nedebutoval vo svojej novej generácii, ale očakáva sa, že bude obsahovať plug-in hybridné nastavenie s radovým šesťvalcom. Keďže menší E53 už má šesť valcov, bolo by zvláštne, keby vlajková loď mala menší spaľovací motor.

Autocar sa spýtal Schiebeho na výber motora pre Mercedes-AMG CLE63, ktorý bude v podstate náhradou za dvojdverové modely C63 a E63. Bez poskytnutia podrobností najvyšší predstavitelia AMG uviedli, že “urobili správne rozhodnutie” a že všetci budeme “nadšení”, keď bude debutovať. Nepotvrdené správy naznačujú, že CLE63 mal mať pôvodne len štyri valce, ale teraz sa zrejme plánuje väčší benzínový motor.

Kontroverzia sa začala s C63 a AMG mohlo zmierniť úder, ak by bolo auto ľahšie po strate veľkého motora. S hmotnosťou 2.154 kg je však v skutočnosti asi o 385 kg ťažší ako model predchádzajúcej generácie vďaka dodatočným hybridným komponentom.

V rozhovore pre Top Gear minulý rok Schiebe uviedol, že AMG sa zaviazala k svojmu elektrifikovanému štvorvalcovému motoru, pretože je ”veľmi, veľmi progresívny” a že spoločnosť verí vo výkonné hybridy. Treba pripomenúť, že veľké, luxusné, športové autá Mercedes-AMG S63 sú tiež športový PHEV, rovnako ako špičkové verzie GT Coupe, GT 4-dverové kupé a SL.

zdroj: motor1.com


Prvé americké BMW M5 bude vydražené na charitu v Pebble Beach24. Júl 2024

BMW včera oznámilo, že v auguste plánuje vydražiť prvé luxusné, športové auto BMW M5 pre Severnú Ameriku v roku 2025 na Pebble Beach. Auto, ktoré bolo vyrobené v spolupráci s Pebble Beach Concours d’Elegance, má krásny matný oranžový lak a viac ako 57 000 dolárov v doplnkoch.

Auto, oficiálne nazvané “2025 BMW M5 Pebble Beach Concours d’Elegance #1/1″, je projektom spolupráce medzi BMW M, BMW INDIVIDUAL a Pebble Beach Concours. Podľa BMW to bude jediná nová M5 lakovaná v metalíze Frozen Orange, pretože táto farba bude po výrobe tohto luxusného, športového auta ukončená.

Medzi ďalšie jednorazové štylistické zmeny pre #1/1 patria oranžové originál disky BMW a matné zlaté strmene pre karbónovo-keramické brzdy. Vo vnútri sú sedadlá potiahnuté kožou Kyalami Orange a Silverstone, zatiaľ čo opierky hlavy sú vyrazené logom Pebble Beach Concours. Toto logo spolu so symbolom “#1/1″ je vytlačené na palubnej doske a prahoch predných dverí.

Keďže ide o veľmi špeciálny jednorazový model, #1/1 má množstvo voliteľných doplnkov, vrátane balíka Driving Assistance Professional, ktorý prichádza s vecami, ako je asistent udržiavania v jazdnom pruhu, kontrola vzdialenosti a asistenčná jazda bez použitia rúk do 65 km/h. K dispozícii je tiež balík Executive, ktorý pridáva veci ako osvetlená mriežka chladiča, vetrané sedadlá a okenné rolety vzadu. Karbónový balík pridáva karbónovú strechu, karbónové kryty spätných zrkadiel a karbónový spojler.

Aj keď sme si istí, že ten, kto si toto luxusné, športové auto kúpi, ho navždy strčí do garáže, bude pripravené na službu na pretekárskej dráhe. Balík M Drive Professional pridáva dva režimy špecifické pre trať – Dynamic a Dynamic Plus – ktoré majú vyťažiť maximum z hybridného systému a upraviť chladiaci systém pre prácu na trati. K dispozícii je tiež balík M Driver’s, ktorý zvyšuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 315 km/h a získa vám aj 1-dňovú školu v BMW Performance Center.

#1/1 bude vystavený v stánku Gooding & Company na Pebble Beach počas Monterey Car Week budúci mesiac, ktorý sa začína v stredu 14. augusta. Aukčný dom predá auto v piatok 16., pričom všetok výťažok nad cenníkovú cenu auta pôjde na charitu Pebble Beach. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne odhady predajných cien, aj keď vzhľadom na exkluzivitu auta neočakávame, že pôjde lacno.

zdroj: motor1.com