Novinky
Šéf VW skúšal Tesla Model Y9. September 2020
Šéf automobilky Tesla Elon Musk sa počas svojej nedávnej cesty po Nemecku stretol aj so šéfom VW Herbertom Diessom. Dozvedeli sme sa, že Musk musel na testovacej dráhe vyskúšať elektrický model Volkswagen ID.3 a tiež si pozrel prichádzajúce elektrické, luxusné, športové auto Volkswagen ID.4.
Začalo sa trochu špekulovať o možnom partnerstve VW/Tesla, pričom dal ale Diess jasne najavo, že sa to nedeje. Nestáva sa ale úplne často, aby generálny riaditeľ umožnil inému generálnemu riaditeľovi konkurenčnej automobilky vidieť nový model, ktorý ešte nemal oficiálnu premiéru.
V skutočnosti sám šéf VW Diess potvrdil, že sa dostal k šoférovaniu luxusného, športového auta Tesla Model Y, ktorý vo veľa faktoroch nazval referenciou pre Volkswagen.
Herbert Diess k tomu povedal: ´´Samozrejme sme tiež testovali Teslu Model Y, aj s kolegom Frankom Welschom. Toto auto je pre nás vo veľa aspektoch (nie vo všetkých!) referenciou. Výborná je užívateľská skúsenosť, aktualizovateľnosť, jazdné vlastnosti, výkon špičkových modelov, nabíjacia sieť a dojazd.´´
Diess tiež uviedol, že luxusné, športové autá Tesla Model Y, podobne ako Volkswagen ID.3, majú veľkú výhodu, keďže sú postavené od základu ako elektrické autá. Na rozdiel od iných výrobcov automobilov, Tesla a VW nestavajú elektrické vozidlá na platforme ICE (aj keď VW to v minulosti robilo). Diess hovorí, že ostatní výrobcovia automobilov nebudú schopní vyrábať najlepšie elektrické autá, pokiaľ aj naďalej budú spoliehať na platformy z benzínových automobilov.
zdroj: motor1.com
Aj napriek popularite SUV, Mercedes-Benz stále verí sedanom8. September 2020
Svetové čísla predajov naznačujú silný boom a popularitu modelov SUV. Aj napriek tomu automobilka Mercedes-Benz stále dôveruje sedanom. Dôkazom toho je nedávne predstavenie už siedmej generácie luxusného, športového auta Mercedes-Benz S.
Šéf Mercedes-Benz k tomu povedal: ´´Pokiaľ ide o relevanciu, sedan v segmente luxusných, športových automobilov zostáva vysoko relevantný.´´ Šéf Mercedes-Benz je samozrejme spokojný ako sa vyvíja predaj SUV modelov Mercedes, pričom tvorí až tretinu celého predaja. Luxusné, športové autá v segmente SUV reprezentuje Mercedes-Benz GLS a GLS Maybach, to je odpoveď značky na silnejúci dopyt po crossoveroch.
Vlajková loď Mercedes-Benz S zostáva na silnej pozícii, čo sa týka predajov. Najsilnejším trhom pre tento model v skutočnosti nie je Európa alebo USA, ale Čína, kde sa predá takmer 700 kusov luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz S za mesiac.
zdroj: motor1.com
Coupe-SUV VW Tiguan X bude zatiaľ dostupný len v Číne7. September 2020
Automobilka Volkswagen ponúka špeciálne pre čínsky trh niekoľko luxusných, športových automobilov, pričom teraz modelovú radu rozširuje vôbec prvý model Volkswagen Tiguan X. Ide o populárnu verziu Coupe-SUV, ktorá ponúka viac športovejší charakter ako klasický Tiguan.
V tomto momente sa zdá, že luxusné, športové autá Volkswagen Tiguan X budú v predaji len v Číne. Volkswagen nepovedal nič o tom, či sa tento model v nejakom čase dostane aj na európsky, resp. americký trh.
Predná časť Tiguanu X nezaznamenala žiadnu zmenu, to podstatné sa odohráva od C- stĺpika smerom dozadu. Mierne zvažujúca línia strechy a masívny kufor je dominantou auta. Treba pripomenúť, že luxusné, športové autá Volkswagen Tiguan X sú podstatne dlhšie, majú 4.77 metra. Dĺžka je teda väčšia ako u predĺženej verzie Volkswagen Tiguan LWB. V skutočnosti model vychádza z Tiguanu Allspace.
Pod kapotou sa budú ukrývať dva benzínové štvorvalce TSI s výkonom 186 HP a 220 HP. Štandardne je výkon prenášaný na všetky štyri kolesá cez dvojspojkovú, sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 Turbo S (991) od Manhart má 850 koní6. September 2020
Automobilka Porsche už predstavila nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S (2020), ktoré sú vrcholnou radou legendárneho modelu 911. Pre niektorých zákazníkov je to ale stále málo. Pre nich pripravil úpravca Manhart balíček, ktorý zvyšuje výkon predchádzajúcej generácie (991) až na ohromných 850 HP.
Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S (991) boli v predaji od roku 2016 do 2019 a boli zároveň poslednými, ktoré stáli na platforme 991. Vrcholná verzia Turbo S bola poslednou a zároveň najprepracovanejšou verziou, ktorá mala vychytané všetky muchy. Silná platforma je ideálnym miestom pre úpravu Manhart. Výsledkom je Manhart TR850, ktorý pôvodný model Porsche 911 Turbo S s výkonom 580 HP a krútiacim momentom 700 Nm, vylepšil na 850 HP a 1090 Nm!
Aby Manhart dokázal takto masívne navýšiť výkon a krútiaci moment, musel optimalizovať turbo, pridať nový medzichladič, vylepšiť sací systém, výfuk, vylepšiť ECU a pridať novú spojku v PDK. Tento zoznam pomerne jednoduchých úprav ukazuje, ako pôsobivé sú už štandardné luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S.
Podľa Manhart, je ich úprava TR850 schopná zrýchliť z 0-100 km/h za 2.4 sekundy a z 0-200 km/h za 4.9 sekundy! Nový model Porsche 911 Turbo S (992) určite zrazí cenu verzie 991 dole, čo môže byť spolu s úpravou Manhart silným lákadlom na kúpu tejto rakety.
zdroj: motor1.com
Porsche ponúkne čisto elektrický model Panamera5. September 2020
Keď automobilka Porsche predstavila luxusné, športové autá na elektrický pohon, Porsche Taycan, veľa ľudí hovorilo, že vyzerá ako elektrická Panamera. V skutočnosti je Taycan o dosť menší, aj keď dizajn oboch modelov je podobný.
Po premiére faceliftu Porsche Panamera (2021) šéf produktovej rady luxusných, športových automobilov Panamera Dr. Thomas Friemuth o čisto elektrickej Panamere povedal: ´´Musíme premýšľať kam smerujú trhy a teraz musíme sledovať aj to, čo sa deje s Taycanom, našou menšou limuzínou, pokiaľ sa bavíme o elektrických vozidlách. Až potom budeme vidieť čo ďalej.´´
Pokiaľ ide o cieľové trhy, Porsche nevidí žiadne prekrývanie medzi elektrickou Panamerou a Taycanom. Obe tieto luxusné, športové autá na elektrický pohon majú svojich zákazníkov.
Friemuth poukázal na to, že luxusné, športové autá Porsche Panamera sú väčšie ako model Taycan. Porsche Panamera je pomerne veľké auto s množstvom batožinového priestoru.
Krok k čisto elektrickej verzii Porsche Panamera nie je prekvapením. Väčšinu predajov v Európe v súčasnosti tvoria luxusné, športové autá Porsche Panamera s hybridnou technológiou. Silný dopyt navyše zaznamenal aj Porsche Taycan, ktorý ale mešká s dodaním aj kvôli problémom okolo korona víru.
zdroj: motor1.com
Volvo P1800 Cyan má 413 koní a vyzerá ako klasické kupé4. September 2020
Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan majú krásny štýl klasického švédskeho kupé, pričom pod kapotou majú moderný preplňovaný štvorvalec o objeme 2.0 litra, ktorý generuje výkon 413 HP a krútiaci moment 455 Nm. Zdá sa, že nejde o žiadny unikát, Cyan Racing má v pláne vybudovať viac kusov a aktuálne zbiera individuálne špecifikácie a stanovuje ceny.
Motor P1800 Cyan je odvodený zo súťažného modelu Volvo S60 TC1 a má červenú zónu otáčok na úrovni 7700 ot./min. Výkon vrcholí neskôr. Motor je navrhnutý pre vysoké otáčky s krútiacim momentom intuitívne lineárnym k plynovému pedálu.
Päťstupňová manuálna prevodovka prenáša silu na zadné kolesá cez hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien. Diferenciál s obmedzeným prešmykom ovplyvňuje krútiaci moment a zlepšuje trakciu. Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan nemajú žiadnych asistentov riadenia, ako je napr. kontrola stability.
Zatiaľ čo luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan vyzerajú ako pôvodný švédsky model, ktorý siaha až do 60tých rokov minulého storočia, Cyan Racing v skutočnosti postavil nové auto. Kombináciou uhlíkových vlákien a vysokopevnostnej ocele získava karoséria a podvozok významne vyššiu tuhosť. Pohotovostná hmotnosť modelu je navyše len 990 kg.
Volvo P1800 Cyan má prepracované zavesenie kolies, vrátane obojstranne nastaviteľných tlmičov. Model má štvorpiestikové brzdy, ktoré nemajú posilňovač a ani ABS, pre priamejší pocit medzi šoférom a cestou. Luxusné, športové autá Volvo P1800 Cyan jazdia na kovaných 18´´ originál diskoch obutých do pneumatík Pirelli PZero.
Vývojový jazdec Cyan Racing a bývalý majster sveta cestovných automobilov Thed Bjork k autu povedal: ´´Nastavenie auta nie je zamerané na rýchle časy na kolo, ale skôr na vzrušujúci zážitok z jazdy. Cítim ako sa môj úsmev rozširuje vždy, keď dlhú zákrutu jazdím driftom.´´
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-Benz S prináša luxus po novom3. September 2020
V novom, luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz S sa predstavuje druhá generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Ďalší míľnik v podobe rozhrania medzi vodičom, cestujúcimi a vozidlom: na palube sa nachádza až päť obrazoviek, pričom niektoré disponujú technológiou OLED. Nový 3D displej vodiča vďaka technológii Eye-Tracking prvýkrát umožňuje stlačením tlačidla priestorové vnímanie scény so skutočným efektom hĺbky bez potreby 3D okuliarov. Rovnako impozantný je aj mimoriadne veľký projekčný displej, ktorý premieta obsahy rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky.
Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle.
Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.
Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.
Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na bočných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.
Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je nový Mercedes-Benz S (2021) pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra.
Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Jeho vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa.
Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.
Predpokladá sa, že od polovice roka 2021 bude môcť nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.
Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.
S asistentom parkovania ovládaným na diaľku môže vodič zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou mobilného telefónu. S predvýbavou na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA je Mercedes-Benz S (2021) pripravený na Automatizovanú parkovaciu službu (Automated Valet Parking – AVP , SAE úroveň 4).
Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne hybridný model dobíjateľný zo siete s čisto elektrickým dojazdom až do 100 kilometrov.
Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S bude možné objednať od polovice septembra 2020 a v decembri 2020 sa dostanú k zmluvným partnerom. V USA a Číne bude Trieda S uvedená na trh vo februári 2021.
Facelift Audi Q2 (2021) prináša ostrejší štýl2. September 2020
Automobilka Audi predstavila facelift pre malé, luxusné, športové autá Audi Q2. Malý crossover ide práve do predaja ako modelový rok 2021, pričom ceny začínajú už na úrovni 25.000 EUR.
Aktuálne ide do predaja model s benzínovým motorom o objeme 1.5 litra, ktorý generuje výkon 150 HP a krútiaci moment 250 Nm. Pohonná jednotka je schopná prevádzky aj s dvoma valcami, čím sa zlepšuje účinnosť v momente, keď auto nepotrebuje energiu. Model je v ponuke buď so šesťstupňovým manuálom alebo so sedemstupňovým automatom. Audi by už čoskoro malo spustiť do predaja aj ďalšie benzínové a dieselové motorizácie.
Facelift Audi Q2 (2021) dostal novú prednú mriežku, ktorá je o niečo hranatejšia. Spodná časť nárazníka má výrazne väčšie nasávacie otvory, čo tomuto malému, luxusnému, športovému autu dodáva agresívnejší výraz. Audi Q2 je teraz štandardne dodávané s LED svetlami, adaptívne svetlá Audi Matrix LED sú za príplatok. Svetlá majú rovnaký tvar, ale LED osvetlenie teraz beží po okraji svetiel.
Nové Audi Q2 (2021) je teraz možné objednať aj s päticou nových farieb. Novinkou je Apple Green, Arrow Gray, Manhattan Gray, Navarra Blue a Turbo Blue. Podľa farieb karosérie sa dá objednať aj farba C- stĺpika, ktorý môže byť čierny, šedý alebo strieborný. Podobne je možné meniť aj spodné obloženie karosérie, ktoré je buď čierne, Manhattan šedé alebo vo farbe karosérie.
Dizajn nového Audi Q2 sa výrazne zmenil v zadnej časti, kde je upravený nárazník. V rohoch sú teraz falošné výstupy, ktoré zodpovedajú prednej časti. Difúzor je úplne dole a zakrýva výfuky. Rovnako ako predná časť, aj zadná dodáva tomuto malému, luxusnému, športovému autu agresívnejší dizajn.
Interiér sa moc nemení. Vetracie otvory majú vylepšený vzhľad so zložitejším dizajnom. Iné je aj radenie. Alcantara už v ponuke nie je, ale miesto toho sa dá objednať mikrovlákno Dinamica. Prístrojová doska využíva digitálny prístrojový displej Audi Virtual Cockpit.
Malé, ale luxusné, športové autá Audi Q2 idú do predaja aj so systémom Adaptive Cruise Control a celou radou ďalších bezpečnostných prvkov výbavy.
zdroj: motor1.com
Ferrari GTC4Lusso napriek prvotným informáciám končí1. September 2020
Éra praktického Ferrari, aspoň pre tento moment, končí. Hovorca Ferrari potvrdil, že luxusné, športové autá Ferrari GTC4Lusso a GTC4Lusso T končia. Je to v rozpore s tým, čo bolo zverejnené nedávno, kedy informácie hovorili a pokračovaní výroby.
Zástupca Ferrari k tomu povedal: ´´V súlade s päťročnou modelovou stratégiou oznámenou v roku 2017 a štandardným životným cyklom luxusných, športových automobilov Ferrari, automobilka postupne ukončuje výrobu GTC4Lusso a GTC4Lusso T.´´
Luxusné, športové autá Ferrari GTC4Lusso prišli do predaja v roku 2016, pričom ponúkli praktický pohon všetkých štyroch kolies, sklopné zadné sedadlá a použiteľný batožinový priestor. Pod kapotou sa ukrýval motor V12 o objeme 6.3 litra, ktorý generoval výkon 681 HP. V roku 2017 prišlo Ferrari aj s verziou GTC4Lusso T, ktorá mala pohon zadných kolies a preplňovaný motor V8 o objeme 3,9 litra. Výkon modelu je 602 HP a navzdory menšiemu výkonu, ponúka rovnaké zrýchlenie z 0-100 km/h (3.5 sekundy).
Budúcim praktickým modelom v portfóliu Ferrari bude model Purosangue, ktorý by mal zastupovať priamo kategóriu SUV. Stále nie je jasné, ako budú luxusné, športové autá Ferrari Purosangue vyzerať, každopádne malo by ísť o dizajn podobný hatchbacku, ale s vyššou svetlou výškou. Purosangue bude postavený na novej platforme, pričom ponúkne motor V12, ale aj hybridnú konfiguráciu s podobným usporiadaním ako luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale. Crossover Ferrari Purosangue by sa mal do predaja dostať v roku 2022.
zdroj: motor1.com
Bentley Flying Spur dostalo nový športový balíček31. August 2020
Luxusné, športové autá Bentley Flying Spur debutovali len minulý rok, pričom teraz automobilka Bentley prichádza s novým, športovým balíčkom. Výsledkom je model, ktorý nesie nie úplne športové označenie Styling Specification.
Balíček ide do predaja pre nové, luxusné, športové autá Bentley Flying Spur a obsahuje vylepšenú prednú časť, ktorá získava spojler z uhlíkových vlákien. V bočnej časti nájdeme prahy rovnako z uhlíkových vlákien. Zadná časť sa môže pochváliť skromným difúzorom a spojler, opäť z uhlíkových vlákien.
Všetky časti z uhlíkových vlákien majú špeciálny vzor 2 x 2. Tým je zaistené, že viditeľný vzor je vždy rovnaký a jeho povrchová úprava má vysoký lesk. Bočné prahy obsahujú logo Bentley. Podľa automobilky prešli všetky doplnky pre luxusné, športové autá Bentley Flying Spur testovaním, aby bola zaistená nielen vizuálna kvalita, ale aj aerodynamika vlajkovej lode Bentley.
zdroj: motor1.com



















































































































































