Novinky

Rekordný predaj luxusných, športových automobilov BMW M18. Január 2021

Aj napriek pandémii alebo tak trochu kontroverznej prednej mriežke, zaznamenalo BMW M v roku 2020 rekordný predaj svojich luxusných, športových automobilov.

Divízia BMW M predala v roku 2020 spolu 144.218 vozidiel, čo je nárast predaja luxusných, športových automobilov oproti roku 2019 o 6%. Za úspechom stojí široká ponuka modelov. Minulý rok sa do predaja dostali populárne vozidlá kategórie SUV, BMW X5 M a X6 M. Tie ponúkajú masívny výkon 625 HP a k tomu dostatok miesta a komfortu. Rok 2020 bol tiež  debutom pre luxusné, športové autá BMW M2 CS, ktoré tiež slúžia ako pretekárske vozidlo divízie M Motorsport.

Šéf BMW M GmbH Markus Flasch k tomu povedal: ´´Skutočnosť, že sme mohli tento mimoriadne náročný rok mohli uzatvoriť s predajným rekordom je len potvrdením našej dôslednej stratégie predaja luxusných, športových automobilov.´´

Okrem nových modelov bol silným faktorom rastu predaja luxusných, športových automobilov BMW M aj dopyt na silných trhoch. Rekordné predaja hlási BMW z USA, Číny, Talianska alebo Veľkej Británie. Divízia BMW M výrazne prispela k úspešnému predaju modelov automobilky BMW.

zdroj: motor1.com


BMW ukazuje, čo sa ukrýva za novou, veľkou mriežkou17. Január 2021

Luxusné, športové autá BMW M3 a M4 majú tak trochu kontroverznú, veľkú prednú mriežku. BMW teraz ukazuje, že nejde len o dizajnový doplnok, ale mriežka má aj svoju technickú funkciu.

Okamžite je jasné, že väčšinu plochy veľkej mriežky zaberá chladič. Spolu s jeho základnou funkciou udržovať optimálnu teplotu sa v tejto časti BMW venovalo aj ochrane pred prerazením od kamienkov. Drobné úpravy má aj brzdový kanál pre chladenie bŕzd.

BMW M3 a M4 sú nepochybné luxusné, športové autá s veľkým výkonom a tak nie je prekvapením, že vďaka novej mriežke BMW pridalo niekoľko ovládacích plôch pod karosériou, aby sa zlepšil chladiaci výkon. Vzhľadom k tomu, že chladič oleja je najnižším chladičom v prednej časti, je v tejto časti klapka, ktorá podporuje oblasť podtlaku vzduchu tesne pod ním.

Video prezentované BMW pekne ukazuje, prečo je mriežka taká aká je. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, dizajnéri a inžinieri pri vývoji auta musia byť v určitej harmónii. Musia totiž vytvoriť luxusné, športové auto, ktoré nielen dobre vyzerá, ale aj dobre funguje.

zdroj: motor1.com


Úžasné Porsche 911 Turbo (964) od Ares Design16. Január 2021

Tuningové štúdio Ares Design predstavilo jedinečné, luxusné, športové auto, ktoré vychádza z modelu Porsche 911 generácie 964. Auto je vyrobené tak, aby spĺňalo víziu nadšeného majiteľa, pričom obsahuje vizuálne a aj výkonnostné vylepšenia, ale zároveň si stále ponecháva DNA pôvodného modelu 911 Turbo.

Najviditeľnejšou úpravou vzhľadu je pridaný pevný zadný spojler, ktorý dodáva tomuto luxusnému, športovému autu retro atmosféru modelu Porsche 911 Carrera 2.7 RS. Podobným dizajnovým vylepšením sú nové, originál disky v dvojfarebnom čierno- striebornom dizajne, ktoré pripomínajú originál disky Fuchs používané na rovnakej verzii Carrera 2.7 RS z polovice 70. rokov.

Interiér je čalúnený v kombinácii kože a tartrovej látky. Novo inštalované sú aj dekoratívne prvky na palubnej doske a dverách. Na stredovú konzolu bol dokonca pridaný aj informačný systém Porsche pre klasické luxusné, športové autá, spolu s novým číselníkmi.

Ares Design vylepšil aj preplňovaný motor o objeme 3.6 litra. Presnejšie povedané, Ares Design pridal väčšie turbo a medzichladič, čo zvýšilo výkon z pôvodných 360 HP na 425 HP. Firma neposkytla informácie o výkonových parametroch a rovnako ani o cene. Ide každopádne o unikát, ktorý bol postavený priamo na želanie zákazníka.

zdroj: motor1.com


Mercedes dosahuje trojnásobný celosvetový predaj modelov xEV15. Január 2021

Značka Mercedes-Benz napreduje na svojej ceste za neutrálnymi emisiami CO2 vysokou rýchlosťou. V roku 2020 sa pritom dosiahli významné pokroky vďaka výraznému nárastu expedícií modelov xEV: celosvetovo sa predalo viac ako 160 000 hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a plnoelektrických vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars (+228,8 %), z toho približne 87 000 jednotiek len vo štvrtom štvrťroku.

Predaje našich hybridných, luxusných, športových automobilov dobíjateľných zo siete a plnoelektrických vozidiel sa nám podarilo zvýšiť viac ako trojnásobne. Dopyt po našich modeloch xEV výrazne vzrástol najmä pred koncom roka. Naše interné prognózy pre rok 2020 naznačujú, že sme v uplynulom roku dosiahli európske cieľové hodnoty CO2 pre osobné motorové vozidlá. Napredujeme v našej stratégii Electric First a pokračujeme v ďalšom rozvoji našej ofenzívy elektrických modelov. Na základe aktuálneho stavu očakávame, že cieľové hodnoty CO2 v Európe splníme aj v roku 2021,“ uviedol Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG.

Podiel modelov xEV divízie Mercedes-Benz Cars v uplynulom roku vzrástol z 2 % z roku 2019 na 7,4 %. Predaje hybridných, luxusných, športových automobilov dobíjateľných zo siete vzrástli o takmer štvornásobok na viac ako 115 000 jednotiek. Celosvetovo bolo zákazníkom odovzdaných približne 20 000 vozidiel Mercedes-Benz EQC (kombinovaná spotreba elektriny: 21,5 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)3. Model EQV (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)3 dosiahol odbyt takmer 1 700 vozidiel. Expedície plnoelektrických modelov smart sa pohybujú na úrovni približne 27 000 jednotiek a v porovnaní s doterajšou rekordnou hodnotou v roku 2019 (18 400 jednotiek) dosiahli výrazný dvojciferný nárast (+45,6 %).

Rok 2021 sa nesie najmä v znamení plynulého pokroku elektrifikácie v divízii Mercedes-Benz Cars. V podobe vozidiel EQA, EQB, EQE a EQS budú predstavené celkom štyri nové luxusné, športové autá Mercedes-EQ. Rodina hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete od značky Mercedes-Benz, ktorá sa momentálne skladá z viac ako 20 modelových variantov, bude obnovená elektrifikovanými derivátmi Triedy C a Triedy S. Divízia Mercedes-Benz Cars predpokladá nárast podielu modelov xEV v roku 2021 na približne 13 %.

Napriek veľkým výzvam v súvislosti s pandémiou COVID-19 sa značke Mercedes-Benz už piaty rok po sebe podarilo vyexpedovať viac ako 2 milióny osobných motorových vozidiel. Vďaka pokročilej digitalizácii odbytu a služieb dokázala spoločnosť v priebehu pandémie rýchlo reagovať na meniacu sa situáciu a rôzne úradné predpisy. S 2 164 187 jednotkami (-7,5 %) si značka Mercedes-Benz v porovnaní s kľúčovými konkurentmi obhájila celosvetové vrcholové postavenie.

„Rok 2020 si od nás ako spoločnosti vypýtal veľa. Značka Mercedes-Benz kladie bezpečnosť a zdravie našich zákazníkov na prvé miesto. Prostredníctvom kreatívnych, digitálnych a bezkontaktných ponúk poradenstva a predaja sa obchodníkom a obchodným partnerom predaja podarilo splniť rôznorodé želania zákazníkov. Veľmi nás teší, že o naše modely je stále veľký záujem aj v tejto náročnej dobe. Nadšenie a fascináciu vyvolávajú predovšetkým nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S, čo sa už teraz celosvetovo prejavuje vo vysokom počte objednávok na úrovni viac ako 40 000,“ uviedla Britta Seeger, členka správnej rady Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt.


Porsche Taycan malo v roku 2020 výborné predajné výsledky14. Január 2021

Prvé, elektrické, luxusné, športové autá Porsche Taycan sa zdajú byť hitom. Porsche predstavilo model v druhej polovici roka 2019, pričom do predaja sa dostal až na konci roka. Minulý rok už boli predaje v plnom prúde a tak sa dá všetko dobre zhodnotiť. Prvý rok predaja Porsche Taycan sa automobilke podarilo predať viac ako 20.000 vozidiel.

Zaujímavosťou je, že v roku 2020 predalo Porsche spolu 21.784 vozidiel 718 Boxster a 718 Cayman. Luxusné, športové autá Porsche Taycan pritom zaznamenali predaj 20.015 vozidiel. Ide o výborný výsledok, pričom až do budúcna sa ukáže, či sa predaj udrží. Ďalšiemu úspechu ale nasvedčuje aj ten fakt, že Porsche plánuje ponúknuť do predaja aj iné verzie luxusných, športových automobilov Porsche Taycan.

Model Porsche Taycan má ale pred sebou ešte pomerne dlhú cestu, ak bude chcieť mať podobné predajné čísla ako najpredávanejší model Porsche. Tým bolo celosvetovo Porsche Cayenne, ktorého sa predalo 92.860 kusov. Ikonický model Porsche 911 sa v roku predal v počte 34.328 kusov. Celkový predaj luxusných, športových automobilov Porsche v minulom roku, aj kvôli 6 týždňovej pauze, poklesol o 3% na 272.162 vozidiel. Rast predaja aj napriek pandémii zaznamenala Čína, Afrika a Stredný východ.

zdroj: motor1.com


Porsche Boxster 25 vzdáva hold pôvodnému modelu13. Január 2021

Automobilka Porsche predstavila v roku 1996 vtedy nové, luxusné, športové autá Porsche 986 Boxster, ktoré mali pod kapotou motor V6 o objeme 2.5 litra s výkonom 201 HP. Automobilka Porsche sa teraz rozhodla pripomenúť si 25 rokov od predstavenia výročným modelom Porsche Boxster 25.

Luxusné, športové autá Porsche Boxster 25 obsahujú špeciálny dizajnový balíček, ktorý čerpá inšpiráciu z koncepčného modelu Boxster, ktorý Porsche predstavilo v roku 1993 na autosalóne v Detroite. Medený lem pre bočné otvory, prívody vzduchu vpredu, logá a originál disky sú zrejmým kontrastom so striebornou farbou karosérie. Bližší pohľad odhaľuje špeciálny uzáver palivovej nádrže v hliníkovom vzhľade, lesklé koncovky výfukov a čierny rám čelného skla. V zadnej časti je tiež vidieť špeciálny odznak Boxster 25.

Interiér tohto luxusného, športového auta prináša retro štýl s kožou Bordeaux Red a mäkkou časťou látky v červenej farbe s vyrazeným logom Boxster 25. Hliníkový obklad interiéru kontrastuje s červenou farbou a logami Boxster 25, ktoré sa nachádzajú aj na prahoch dverí. Na strane spolujazdca je lišta s konkrétnym výrobným číslom, ktorá pripomína, že sa jedná o špeciálne luxusné, športové auto. Produkcia výročného modelu bude limitovaná počtom len 1.250 kusov.

Základom pre luxusné, športové autá Porsche Boxster 25 bude slúžiť Boxster GTS, ktorý ponúka výkon 394 HP. Model je dostupný buď s dvojspojkovým automatom alebo so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V základnej výbave nájdeme aj Porsche Active Suspension Management so samosforným diferenciálom s obmedzeným preklzom.

zdroj: motor1.com


Do 20 rokov by Audi malo byť čisto elektrické12. Január 2021

Automobilka Audi koncom minulého roka uviedla, že pre spaľovacie motory vidí životaschopnú budúcnosť. Nemecký výrobca však chápe kam smeruje priemysel a tak šéf Audi Markus Duesmann pre WirtschaftsWoche povedal, že automobilka sa bude do budúcna viac zameriavať na udržateľnosť. Vďaka tomu by luxusné, športové autá Audi mohli byť do 20 rokov čisto elektrické.

Audi aktuálne vyvíja časovú osu prechodu, ktorá by mala byť prezentovaná v najbližších mesiacoch a ktorá bude obsahovať tvrdé dáta prechodu na elektrický pohon. To by malo poskytnúť lepší prehľad o plánoch Audi, vrátane informácii o konci spaľovacích motorov v jednotlivých fabrikách. Predpokladá sa, že luxusné, športové autá Audi by mali prejsť na elektrický pohon počas 10 až 15 rokov. Naplánovať celý proces nie je jednoduchá úloha, aj keď Audi už do polovice tohto desaťročia plánuje predstaviť niekoľko nových elektrických modelov.

Na konci roka 2020 ponúkalo Audi 17 luxusných, športových automobilov v elektrifikovanej podobe (12 plug-in hybridov a 5 elektrických modelov). Tieto čísla sa budú zvyšovať, keďže Audi má v pláne do polovice desaťročia ponúkať 30 elektrifikovaných modelov, vrátane 20 čisto elektrických. Audi očakáva, že predaj luxusných, športových automobilov s elektrifikovaným pohonom sa do tej doby zvýši z 3.5% až na 40%. Až do úplného prechodu na elektrifikovaný pohon bude Audi naďalej pokračovať  v práci na čo najefektívnejších spaľovacích motoroch.

Aktuálne by sa už čoskoro mali do predaja dostať elektrické, luxusné, športové autá Audi E-Tron GT, ktoré budú silnou konkurenciou pre Tesa Model S.

zdroj: motor1.com


Lídrom predaja luxusných automobilov v USA je BMW11. Január 2021

Automobilky postupne zverejnili svoje predajné výsledky za štvrtý kvartál 2020 a tak sa dá ľahko urobiť porovnanie predaja luxusných, športových automobilov za rok 2020.

Na americkom trhu vládlo predaju v roku 2020 BMW, keď za celý kalendárny rok predalo 278.732 vozidiel. Najviac sa predával model BMW X3 s počtom 59.941 kusov. Aj napriek udržaniu pozície lídra predaja luxusných, športových automobilov v USA, spadli predaje BMW o 17,5%. Nemecký rival Mercedes-Benz klesol o 13% a zaznamenal predaj 274.916 vozidiel. Aj u Mercedes-Benz vládnu predaju SUV, pričom najpredávanejším bol Mercedes-Benz GLC (52.626 vozidiel).

Mercedes-Benz spadol v predaji na tretie miesto, keď ho preskočila automobilka Lexus. V roku 2020 predal Lexus na americkom trhu 275.041 vozidiel. Oproti roku 2019 tak Lexus stratil ´´len´´ 7.7% predaja. Veľkú zásluhu na týchto číslach má model Lexus RX, ktorý zaznamenal predaj 101.059 vozidiel.

Celkové predaj luxusných, športových automobilov v USA v roku 2020 výrazne spadol. Na štvrtom mieste v predaji sa umiestnilo Audi (186.620 vozidiel, prepad -17%), za ním nasledoval Cadillac (129.495 vozidiel, prepad -17,1%) a Volvo, ktoré vykázalo mierny rast (110.129 vozidiel, rast + 1.8%). Luxusné, športové autá Porsche zaznamenali prepad predaja o 7% s celkovým počtom 57.294 vozidiel.

zdroj: motor1.com


Koenigsegg testuje každú Regeru na zrýchlenie z 0-300 km/h10. Január 2021

Luxusné, športové autá Koenigsegg Regera patria do kategórie hyperšportov, ktoré stoja na samom vrchole automobilového priemyslu. Model Koenigsegg Regera kombinuje ohromný výkon 1.500 HP s extrémnym zrýchlením, aj vďaka systému priameho pohonu. Auto zvládne zrýchlenie z 0-400 km/h a späť na nula za 31,4 sekundy!

Možno aj preto sú všetky luxusné, športové autá Koenigsegg Regera, ktoré vyjdú z výrobnej linky, ešte pred predajom testované na zrýchlenie z 0-300 km/h. Koenigsegg Regera má pod kapotou bi turbo motor V8 o objeme 5.0 litra, ktorý je doplnený o elektrický pohon. Model Koenigsegg Regera aktuálne drží aj rekord v zrýchlení z 0-400 km/h pre produkčné vozidlá.

Luxusné, športové autá Koenigsegg Regera sú samozrejme pomerne veľkou vzácnosťou. Produkcia je obmedzená len na 80 kusov, pričom cena začína približne na úrovni 1.7 milióna EUR. Aj keď veľa týchto jedinečných kúskov asi nikdy jazdiť nebude a budú tvoriť len časť exkluzívnych zbierok, isté je, že každý model si pred predajom vyskúšal aspoň zrýchlenie z 0-300 km/h.

Koenigsegg Regera má maximálnu rýchlosť 400 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.8 sekundy. Vďaka elektrickému pohonu je schopná prejsť čisto na elektrinu asi 35 km.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz EQS dostane jedinečnú hyperobrazovku MBUX9. Január 2021

Pôsobivý vzhľad, radikálne jednoduché ovládanie a vyslovene dychtivá snaha učiť sa: hyperobrazovka MBUX (MBUX Hyperscreen) je jedným z najzaujímavejších prvkov, ktoré ponúknu luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS. Je predstaviteľom emocionálnej inteligencie plnoelektrického modelu vyššej triedy: veľká, klenutá obrazovka sa takmer v celej šírke vozidla tiahne od ľavého stĺpika A po pravý stĺpik A. Nadšenie okrem veľkosti vyvoláva aj vysokokvalitné vyhotovenie s dôrazom na detail. Estetický nádych špičkovej techniky je emocionálnym rozmerom hyperobrazovky MBUX. K tomu všetkému sa pridáva umelá inteligencia (UI): vďaka učenlivému softvéru sa koncepcia zobrazovania a ovládania úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Vďaka takzvanej nulovej vrstve používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie sú ponúknuté celkom hore v zornom poli, vždy podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu. Vodič Mercedes-Benz EQS už teda nemusí vykonávať množstvo krokov obsluhy. Toto zjednodušenie sa netýka len vodiča: hyperobrazovka MBUX je pozorný asistent aj pre spolujazdca. Ten má k dispozícii svoju vlastnú oblasť určenú na zobrazovanie a ovládanie.

Koncepcia MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) radikálne zjednodušila ovládanie luxusných, športovcýh automobilov Mercedes-Benz. Bola predstavená v roku 2018 v aktuálnej Triede A a medzičasom sa na cestách na celom svete pohybuje už viac ako 1,8 milióna osobných motorových vozidiel od značky Mercedes-Benz s týmto systémom. Aj segment vanov prechádza na MBUX. Len pred niekoľkými mesiacmi bola v novom, luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz S predstavená druhá generácia tohto učenlivého systému. S novým EQS a hyperobrazovkou MBUX, ktorá je pre toto vozidlo k dispozícii na želanie, nasleduje ďalší veľký krok.

„Prostredníctvom našej hyperobrazovky MBUX sa z našej dizajnovej vízie stáva skutočnosť,“ hovorí Gorden Wagener, dizajnový riaditeľ Daimler Group. „Fascinujúcim spôsobom spájame technológiu s dizajnom. To zákazníkovi poskytuje bezkonkurenčný používateľský komfort. Máme radi jednoduchosť. V prípade systému MBUX sme dosiahli novú úroveň.“

„Hyperobrazovka MBUX je zároveň mozgom a nervovou sústavou tohto luxusného, športového auta,“ uviedol Sajjad Khan, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG a CTO. „Hyperobrazovka MBUX spoznáva zákazníka čoraz lepšie a poskytne na mieru šitú a personalizovanú ponuku infotainmentu a obsluhy ešte skôr, než by cestujúci musel niekam kliknúť alebo sa niekam posunúť.“

Hyperobrazovka MBUX je príkladom zlúčenia digitálneho a analógového dizajnu: viacero displejov sa zdanlivo plynulo prepája, čím vzniká pôsobivý, klenutý pás obrazovky. Do tejto veľkej digitálnej plochy sú integrované analógové ventilačné dýzy, ktoré prepájajú digitálny a fyzický svet.

Hyperobrazovku MBUX lemuje súvislý plastový predný rám. Jeho viditeľná časť bola upravená vyspelým postupom trojvrstvového lakovania v tieňovej striebornej farbe. Tento systém lakovania prostredníctvom extrémne tenkých medzivrstiev dosahuje mimoriadne hodnotný povrchový vzhľad. Integrované náladové osvetlenie umiestnené v spodnej časti hyperobrazovky MBUX vytvára dojem, akoby sa zobrazovacia jednotka vznášala na prístrojovej doske.

Aj spolujazdec má svoju vlastnú oblasť určenú na zobrazovanie a ovládanie, vďaka ktorej je cestovanie príjemnejšie a zábavnejšie. K dispozícii je až sedem profilov, ktoré umožňujú individuálne prispôsobenie obsahov. Zábavné funkcie displeja spolujazdca sú však počas jazdy dostupné len v rámci zákonných predpisov platných v konkrétnej krajine. Ak sedadlo spolujazdca nie je obsadené, z obrazovky sa stáva len digitálny ozdobný prvok. V tomto prípade sa zobrazujú animované hviezdy, teda vzor Mercedes-Benz.

Na dosiahnutie mimoriadne ostrého obrazu sa v prípade centrálneho displeja a displeja spolujazdca používa technika OLED. Jednotlivé obrazové body sa tu rozsvecujú individuálne; neaktivované obrazové pixely sú vypnuté, čím vytvárajú dojem sýtočiernej farby. Aktívne pixely OLED zase žiaria s vysokou ostrosťou farieb, čím vzniká vysoký kontrast – nezávisle od uhla pohľadu a svetelných pomerov.

Tento elektrizujúci vzhľad displeja ide ruka v ruke s emocionálnou vizualizáciou: všetky grafické prvky sú znázornené v celkom novom modro-oranžovom farebnom svete. Digitálny laserový meč v sklenenej šošovke prináša novú interpretáciu klasického prístrojového ukazovateľa s dvomi okrúhlymi prístrojmi.

Vďaka svojmu jasnému dizajnu obrazovky so záchytnými bodmi sa hyperobrazovka MBUX ovláda intuitívne a jednoducho. Príkladom toho je štýl zobrazovania Režim EV. Dôležité funkcie elektrického pohonu ako zvýšenie výkonu (boost) alebo rekuperácia sa vizualizujú novým spôsobom so sponou, ktorá sa pohybuje v priestore. Medzi týmito sponami sa vznáša objekt v tvare šošovky. Tento objekt sa riadi gravitáciou, čím pôsobivo a emocionálne znázorňuje sily G.

Systémy infotainmentu ponúkajú množstvo rozsiahlych funkcií. Na ich ovládanie je často potrebných viacero krokov obsluhy. Na ešte výraznejšie zníženie počtu týchto interakčných krokov vyvinula značka Mercedes-Benz používateľské rozhranie s kontextovo senzitívnym vedomím vďaka umelej inteligencii.

Systém MBUX proaktívne a s podporou umelej inteligencie zobrazuje používateľovi správne funkcie v správnom čase (príklady sú uvedené nižšie). Kontextovo senzitívne vedomie sa neustále optimalizuje podľa zmien okolia, ako aj na základe správania používateľa. Takzvaná nulová vrstva ponúka používateľovi dynamické, agregované obsahy z celého systému MBUX a s nimi spojené služby na najvyššej úrovni informačnej architektúry MBUX.

Značka Mercedes-Benz preskúmala spôsob používania prvej generácie systému MBUX. K najčastejším prípadom použitia patrí navigácia, rádio/médiá a telefónia. Navigačná aplikácia je preto s celým rozsahom funkcií umiestnená vždy v centre obrazovky.

Pomocou umelej inteligencie je pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz k dispozícii ponuka viac ako 20 ďalších funkcií, od aktívneho masážneho programu cez pripomienku narodenín až po návrh do zoznamu úloh, ak sú tieto funkcie pre zákazníka relevantné. Vývojári tieto návrhové moduly, ktoré sa navrhujú v takzvanom rozhraní nulovej vrstvy, interne nazvali „magické moduly“.