Novinky

Mercedes-Benz testuje brzdy na polárnom kruhu pri -26 st.7. Apríl 2023

Mercedes-Benz testoval najnovšiu generáciu systémov riadenia bŕzd pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz počas jázd vo švédskom Arjeplogu neďaleko polárneho kruhu. Už viac ako 20 rokov tu existuje oficiálne detašované pracovisko závodu v Sindelfingene: vlastné skúšobné centrum na testovanie v najextrémnejších podmienkach. Okrem modelov Mercedes-Benz EQE, EQS, EQS SUV a EQE SUV boli na cesty cez zamrznuté jazero a na najvyššiu horu regiónu použité aj modely ďalších generácií vozidiel, ktoré vychádzajú z budúcich platforiem. ”Počas testovacích jázd sa náš tím zameriava predovšetkým na bezpečnosť, efektivitu a komfort jazdy. Vývojový tím vyladí systémy riadenia bŕzd individuálne pre každý modelový rad – a ide pri tom až na hranicu fyzikálnych možností.” Christoph Böhm, vedúci oddelenia systémov riadenia bŕzd, Mercedes-Benz AG.

Na ceste do plne elektrickej budúcnosti tím pracuje na novej generácii systémov riadenia stability. Tie využívajú vlastnosti elektrického pohonu na presnú reguláciu krútiaceho momentu na kolesách. Väčšina vodičov si pravdepodobne nikdy nevšimne, ako intenzívne ich luxusné, športové autá Mercedes-Benz chránia pred nebezpečnými situáciami – pre Böhma a jeho tím je to definícia dobre vykonanej práce.

Odkedy značka Mercedes-Benz zriadila skúšobné centrum neďaleko Arjeplogu, luxusné, športové autá Mercedes-Benz sa výrazne zmenili. Dôvody, prečo sem prišla, sú však stále rovnaké: V porovnaní so suchým asfaltom je úroveň priľnavosti na ľade a snehu až o 90 percent nižšia. Tieto vážne rozdiely majú zásadný vplyv na stabilitu a ovládateľnosť vozidla, najmä pri zrýchľovaní, zastavovaní a zmene smeru. Ďalšia výhoda: Poveternostné podmienky a povrchy zostávajú relatívne konštantné počas zimy za polárnym kruhom. Testovacie vozidlá sú vybavené bežnými celoročnými alebo zimnými pneumatikami, aby čo najlepšie odrážali každodenné správanie zákazníkov pri používaní.

 


Gordon Murray T.33 Spider debutuje so 6st. manuálom a motorom V126. Apríl 2023

Ponuka luxusných, športových automobilov spoločnosti Gordon Murray Automotive sa dnes rozrastá o model T.33 Spider. Nový model má dva odnímateľné strešné panely pre jazdu pod holým nebom, ktoré umožňujú cestujúcim počuť atmosférický motor V12 za kabínou.

Panely, ktoré sú k dispozícii v rôznych farbách, sú vyrobené z ľahkého uhlíkového kompozitu a môžu byť uložené v prednom batožinovom priestore, keď sa nepoužívajú. Nová strecha vyžadovala, aby GMA zmenila karosériu od zadného stĺpika A, čo zahŕňalo poskytnutie ochrany proti prevráteniu Spider a zadného okna, ktoré klesá za prepážku, aby sa ešte viac zlepšil zážitok z otvoreného priestoru.

Vo vnútri je GMA T.33 Spider podobný tomu, čo ponúkajú tieto luxusné, športové autá s pevnou strechou. V strede displeja vodiča je veľký analógový otáčkomer kalibrovaný na 11 100 ot./min. Dve sekundárne obrazovky lemujú ovládače klimatizácie a infotainment, ktoré zahŕňajú bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto. Auto má až 295 litrov úložného priestoru, vrátane dvoch 90-litrových oddelení na oboch stranách motora.

Vodič ovláda vozidlo volantom z uhlíkových vlákien čalúneným kožou, zatiaľ čo obaja pasažieri sedia v ľahkých sedadlách z uhlíkových vlákien s kožou a čalúnením Alcantara. Auto je tiež vybavené rozvádzačmi z hliníkovej zliatiny, pedálmi a radiacou pákou.

GMA predstavila svoj systém pasívnej kontroly hraničnej vrstvy na T.33 a vylepšila ho pre luxusné, športové autá GMA T.33 Spider. Systém umožňuje GMA vyhnúť sa rozdeľovačom, krídlam, kanálom a prahom, aby sa zvýšil prítlak bez zvýšenia odporu. Systém privádza vzduch do prívodu vpredu, ktorý posúva vzduch do zadného difúzora.

Gordon Murray načrtol T.33 Spider spolu s verziou s pevnou strechou, aby sa zabezpečilo, že proporcie budú fungovať a že symbióza sa prenesie do skutočného vývoja. Spider viedol program T.33 s cieľmi torznej tuhosti pre model nastavený ako kabriolet. V dôsledku toho sa GMA zameriava na Spider, aby vážil asi o 18 kg viac ako kupé.

Luxusné, športové autá GMA T.33 Spider majú ľahké, kované zliatinové kolesá s veľkosťami 19 a 20 palcov. GMA ich balí do pneumatík Michelin Pilot Sport 4 S. Za týmito kolesami sú šesťpiestikové monoblokové strmene a štvorpiestikové monoblokové zadné strmene s priemerom 370 mm, resp. 340 mm.

T.33 Spider poháňa rovnaký atmosférický 3,9-litrový motor V12 pochádzajúci z Cosworthu, ktorý poháňa aj kupé. Má výkon 607 HP, pričom ho posiela na zadné kolesá výlučne prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky od spoločnosti Xtrac.

Gordon Murray plánuje vyrobiť iba 100 luxusných, športových automobilov T.33 Spider. GMA nezverejnila ceny, ale kupé T.33 začínalo na hodnote 1.37 milióna libier, Spider bude pravdepodobne ešte drahší.

zdroj: motor1.com


BMW M2 CS dostalo úpravu od G-Power5. Apríl 2023

BMW M2 CS predstavuje najvýkonnejšiu a najľahšiu verziu športového kupé. A keďže svet je svedkom príchodu nového luxusného, športového auta BMW M2, prirodzene sa rodí očakávanie modelov Competition a CS.

Bohužiaľ, BMW tak skoro nevyrobí ďalšie modely M2 Competition. Pre tých, ktorí sa nevedeli dočkať ďalších modelov Competition alebo CS, má G-Power vylepšenie výkonu pre luxusné, športové autá BMW M2 CS s názvom G2M CS Bi-Turbo. Ide o pôsobivé zvýšenie výkonu, podporené takmer 40-ročnými skúsenosťami nemeckej tuningovej firmy s optimalizáciou BMW.

Špecialisti spoločnosti G-Power premenili luxusné, športové auto BMW M2 CS na ešte výkonnejší stroj s výkonom až 660 HP a krútiacim momentom 800 Nm.

Zvýšenie výkonu je dosiahnuté kombináciou hardvérových a softvérových aktualizácií, vrátane športovej zvody, vstrekovačov GP-660, centrálneho skrutkového zámku kľukového hriadeľa, výfukového systému GP Deeptone so štyrmi koncovkami výfuku s karbónovou povrchovou úpravou a modernizácie turbodúchadla GP-700. Turbodúchadlo GP-700 má kompresory poháňané prietokom výfukových plynov, ktoré sú efektívnejšie vďaka väčším kolesám kompresora a turbíny, väčším CNC frézovaným krytom a optimalizovaným lopatkám turbíny.

G-Power ponúka štyri stupne vylepšenia výkonu s možnosťami od 500 do 660 HP. Zákazníci si môžu vybrať aj ďalšie úpravy, ako je zvýšenie limitu Vmax, softvér prevodovky GTS, CNC frézovaný balík chladiča plniaceho vzduchu, posilňovacie potrubia a športové vzduchové filtre.

K dispozícii sú aj estetické vylepšenia, ako sú kované ráfiky Hurrica e RR a zadné krídlo RR GP-Dynamic Wing vyrobené z karbónu, ktoré nielen zvýrazňuje vzhľad vozidla, ale tiež optimalizuje prítlak na zadnú nápravu pre lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Ako už bolo spomenuté, Markus Schroder v rozhovore potvrdil, že v najbližších rokoch nebudú v showroomoch BMW hneď nové luxusné, športové autá BMW M2 Competition alebo CS. Môžete buď siahnuť po tomto G-Power vyladenom F87 M2 CS, alebo, ako oznámila spoločnosť, počkať na hardvérové a softvérové vylepšenia novo odhaleného BMW M2, ktoré by mali doraziť v najbližších týždňoch.

zdroj: motor1.com


Do predaja ide Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 14. Apríl 2023

Na radosť nadšencov si luxusné, športové autá Mercedes-AMG S63 zachovajú svoj robustný motor V8 ešte minimálne jednu generáciu. Bohužiaľ nemôžeme povedať to isté o C63, pretože ten bol degradovaný na štvorvalec. Oba tieto super sedany sú teraz plug-in hybridnej odrody a väčší z nich už dostáva špeciálnu verziu dostupnú na obmedzený čas ako Edition 1.

Elektrifikovaný model S63, ponúkaný ako plne vybavená verzia, je lakovaný v alpskej sivej uni farbe Manufaktur a jazdí na 21-palcových kovaných originál kolesách AMG s dizajnom cross-spoke. Dodáva sa aj s nočným balíkom AMG Exterior Night Package, ktorý prináša tmavý chrómovaný alebo lesklý čierny exteriérový akcent. Medzi ďalšie vychytávky patrí strieborno-chrómovaný uzáver palivovej nádrže s logom AMG, tónované sklo a červené brzdové strmene.

Mercedes ešte nezverejnil obrázky interiéru, ale spomína, že Edition 1 má čierne kožené čalúnenie Nappa s kontrastnými červenými švami, ktoré sa nachádzajú aj na športovom volante potiahnutom kožou Nappa. Čierno-červený vzhľad je opakujúcou sa témou v celom interiéri, kde špeciálna verzia dostane exkluzívne logo Edition 1 vygravírované na stredovej konzole, ako aj osvetlené červené logo AMG na prahoch dverí.

Luxusné, športové autá Mercedes-AMG S 63 E Performance Edition 1 idú v Nemecku do predaja za cenu 208.392,- EUR . Začiatok dodávok je naplánovaný na budúci mesiac.

Zákazníci z Nemecka môžu za Triedu S zaplatiť ešte viac, ak si objednajú luxusné, športové auto Mercedes- Maybach S 680 V12 4Matic, kde cena začína od 230.556,- EUR.

zdroj: motor1.com


BMW XM dostane jednorazovú verziu navrhnutú Naomi Campbell3. Apríl 2023

BMW oznamuje partnerstvo s Naomi Campbell pre luxusné, športové autá BMW XM, najnovší samostatný model M. Campbell – modelka, herečka, kultúrna inovátorka a jedna z najvplyvnejších osobností módneho priemyslu za posledné štyri desaťročia – bude spoluvytvárať celosvetovú komunikáciu pre uvedenie BMW XM na trh pod heslom “Dare to be You”. Zameria sa na novú dimenziu sebavedomej prítomnosti, expresívneho životného štýlu a sebavedomej individuality.

Podľa BMW bude Campbellovej silný zmysel pre estetiku a dizajn hrať kľúčovú úlohu v nadchádzajúcich projektoch spoločnosti. Konkrétne jednorazová verzia luxusného, športového auta BMW XM, ktorú navrhla samotná Campbel, bude predstavená v priebehu roka 2023.

“Slogan BMW M ‘Dare to be You’ ma okamžite oslovil, pretože presne opisuje sebavedomý postoj, ktorý je nevyhnutný pre pokrok a pozitívnu zmenu,” hovorí Naomi Campbell.

Campbell sa zaviazala k spoločenským zmenám a využíva svoju prítomnosť na medzinárodných módnych prehliadkach na obhajobu väčšej rozmanitosti v módnom priemysle. Stále je považovaná za priekopníčku ďalšej generácie začínajúcich talentov na kreatívnej a módnej scéne.

Okrem svojej kariéry na mólach haute couture bola Campbell úspešná aj ako herečka, dizajnérka a podnikateľka. Podporuje rôzne charitatívne organizácie vrátane novej iniciatívy EMERGE na podporu tvorivých talentov zajtrajška, ktorá sa v roku 2022 zamerala najmä na ďalšiu generáciu kultúrnych talentov na africkom kontinente, ako aj na UNESCO.

Luxusné, športové autá BMW XM 2023 oficiálne začali svoju výrobu v decembri 2022. Elektrifikovaný vysokovýkonný crossover sa dostane k predajcom na jar, pričom montáž sa uskutoční priamo v Spartanburgu v Južnej Karolíne.

BMW XM 2023, ktorý do svojej osemstupňovej automatickej prevodovky zabudoval elektromotor, je vybavený 4,4-litrovým motorom V8 s dvoma turbodúchadlami. Samotný motor generuje výkon pôsobivých 450 HP, zatiaľ čo elektromotor poskytuje ďalších 194 HP. V kombinácii to vedie k výkonu 644 HP, čo umožňuje modelu BMW XM zrýchliť z 0-100 km/h len za 4,1 sekundy.

Pre tých, ktorí hľadajú ešte viac výkonu, BMW plánuje predstaviť edíciu XM Label Red s výkonom 738 HP, ktorá ale do predaja nepríde skôr ako na jeseň 2023.

zdroj: motor1.com


Svetová premiéra nového modelu Mercedes-Maybach EQS SUV2. Apríl 2023

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (predbežné hodnoty: kombinovaná spotreba energie: 24,4 – 22,5 kWh/100 km; emisie CO2 : 0 g/km)- luxusné, športové auto definuje nové štandardy vo veku elektromobility. Vozidlo je založené na technológii EQS SUV od značky Mercedes-EQ a kombinuje ju s exkluzivitou značky Maybach, aby vytvorilo absolútne špičkový zážitok z elektrickej jazdy.

Paralelne so živou prehliadkou v Šanghaji bude film k digitálnej svetovej premiére vysielaný verejnosti a multiplikátorom na online platforme Mercedes me media a na mnohých kanáloch značky Mercedes-Benz, na platformách Youtube, LinkedIn a Twitter. Zástupcovia médií dostanú podrobné informácie a služby aj prostredníctvom Mercedes me media. To zahŕňa rozsiahle tlačové materiály, ako sú videá, obrázky, grafika a tlačové správy.

Odhalenie nového, luxusného, športového auta Mercedes-Maybach EQS 680 SUV prebehne v pondelok 17. apríla 2023 o 14:00 (SELČ) na online platforme Mercedes me media a naživo pred publikom na výstave Auto Shanghai v Číne.


Nový lifestylový model Mercedes-Benz GLC kupé1. Apríl 2023

Štýlový dizajn a dynamické potešenie z jazdy: to sú domény, ktoré ponúkajú nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC kupé. Je športovým súrodencom modelu GLC SUV a dopĺňa najpredávanejší konštrukčný rad značky Mercedes-Benz. Dizajn už aj počas státia vyjadruje eleganciu, dynamiku a dobrodružstvo v teréne. Výrazné tvary, podmanivé plochy a presne formované hrany zvýrazňujú nezameniteľný vzhľad, ktorý dopĺňa jasne členený a vysokohodnotný interiér.

Nové luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC kupé spája športový výkon s vysokou efektívnosťou. Vozidlo je k dispozícii s elektrifikovanými pohonmi: buď ako hybridný pohon dobíjateľný zo siete s využiteľným elektrickým dojazdom, alebo ako mierne hybridný pohon so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom slúžiacim na ďalšie zvýšenie výkonu a rekuperáciu energie. Nová GLC kupé je doma za každých podmienok: na ceste aj v teréne presvedčí komfortom a agilnosťou. Športový podvozok je súčasťou sériovej výbavy. Voliteľne dodávané riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia zadných kolies 4,5 stupňa ho robí ešte agilnejším. Je dostupné v rámci technického balíka spolu so vzduchovým pružením AIRMATIC. Mimo ciest vozidlo boduje sériovo dodávaným náhonom na všetky kolesá 4MATIC a na modeloch dobíjateľných zo siete aj čisto elektrickým jazdením v teréne. Vďaka terénnej obrazovke a funkcii Transparentná kapota motora ako súčasti 360-stupňovej kamery je jazdný zážitok ešte komfortnejší.

Vysoké ambície modelu Mercedes-Benz GLC kupé sa prejavujú v každom detaile. Hardvér aj softvér aktuálnej generácie informačno-zábavného systému MBUX je používateľsky ešte prívetivejší ako doposiaľ: ovládanie vozidla a komfortných funkcií uľahčujú brilantné zobrazenia na displeji vodiča a na centrálnom displeji. Obidva displeje LCD prinášajú štruktúrované a jasné znázornenie informácií. Orientáciu uľahčuje navigácia na celej ploche obrazovky. Rozšírená realita MBUX pre navigáciu (výbava na želanie) kombinuje pokyny k trase s reálnymi zobrazeniami: okolie pred vozidlom je snímané kamerou. Na centrálny displej sa premietajú pohyblivé obrazy, v ktorých sa navyše zobrazujú aj virtuálne objekty, informácie a rôzne označenia. K nim patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočenie, odporúčania na zmenu jazdného pruhu alebo orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.

Intuitívne hlasové ovládanie Hey Mercedes ešte lepšie reaguje na vstupy prostredníctvom prirodzenej reči alebo na individuálne preferencie používateľov. Do systému MBUX možno integrovať poskytovateľov streamingových hudobných služieb vrátane osobných nastavení: zákazníci sa ani vo vozidle nemusia zrieknuť obvyklých hudobných zážitkov. Z nového luxusného, športového auta Mercedes-Benz GLC kupé možno prostredníctvom funkcie MBUX Smart Home1 pristupovať k zosieťovanej domácnosti a sledovať alebo ovládať napríklad teplotu a osvetlenie, rolety alebo elektrické spotrebiče.


Porsche ukázalo interiér nového Porsche Cayenne31. Marec 2023

Vynovené, luxusné, športové autá Porsche Cayenne (2024) budú mať síce debut 18. apríla, ale Porsche už teraz poskytuje skorý pohľad na prepracovanú kabínu, ktorá vyzerá úplne inak ako existujúci dizajn (posledné foto na porovnanie.

Prepracované luxusné, športové autá Porsche Cayenne dostanú 12,6-palcový digitálny prístrojový panel so zakrivenou obrazovkou v porovnaní so súčasným usporiadaním a s analógovým otáčkomerom v strede. V závislosti od špecifikácií vozidla si vodič môže vybrať až sedem režimov zobrazenia. Zobrazenia zahŕňajú zjednodušené rozloženie so zameraním na základné informácie. Existuje aj jeden, ktorý má tradičný päťkruhový dizajn Porsche.

V strede palubnej dosky dominuje obdĺžniková 12,3-palcová obrazovka. Podporuje hlasové príkazy Siri na ovládanie funkcií vozidla. Online navigácia je štandardnou funkciou. Keď auto stojí, cestujúci môžu streamovať video na displeji.

Pod veľkou obrazovkou je nový ovládací panel pre systém HVAC. Má sklenený povrch nad čiernym panelom a je vybavený rozpoznávaním dotyku s haptickou odozvou. Systém má tiež niekoľko fyzických ovládacích spínačov. Pod nimi je gombík hlasitosti.

Chladená indukčná nabíjacia podložka je štandardom. V prednom úložnom priestore sú tiež dva porty USB-C a ďalšie dva sú na zadnej stredovej konzole.

Prepracované rozloženie ovládania HVAC a nabíjacia podložka znamenajú, že radenie prevodových stupňov už nemôže zaberať toto miesto ako na Porsche Cayenne predtým. Dizajnéri ho premiestňujú na malý výstupok napravo od volantu, medzi prístrojový panel a obrazovku infotainmentu.

Prepracovaný volant je podobný, aký používajú aktuálne luxusné, športové autá Porsche 911. Na horizontálnych lúčoch sú multifunkčné ovládacie prvky. Tlačidlá a kolieska slúžia napríklad na prepínanie rozloženia združeného prístroja a voliteľného projekčného displeja. Stopka na ovládanie tempomatu je vľavo dole. Volič na zmenu režimov jazdy je na pravej strane.

Voliteľná 10,9-palcová obrazovka je k dispozícii na strane spolujazdca na palubnej doske. Dáva cestujúcim kontrolu nad navigačným systémom a médiami. Obrazovka môže tiež streamovať videá, keď je Porsche Cayenne v pohybe, filter zabraňuje rozptýleniu vodiča.

Porsche Cayenne (2024) bude dodávané s preplňovaným 3.0-litrovým motorom V6 s výkonom 349 HP. Výbava S dostane twin-turbo V8 s výkonom 468 HP. E-Hybrid PHEV bude produkovať 463 HP. Navyše dostane batériu s vyššou kapacitou 25,9 kilowatthodín namiesto súčasných 17,9 kWh. Výkonnejšie luxusné, športové autá Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid prídu do predaja neskôr.

zdroj: motor1.com


Nové Lamborghini Revuelto s hybridným motorom V12 je oficiálne tu30. Marec 2023

S modelom Lamborghini Aventador bola automobilka Lamborghini na trhu vyše desať rokov a teraz konečne prichádza jeho nástupca. Privítajte Lamborghini Revuelto (2024), dvojmiestne luxusné, športové auto, ktoré Lamborghini považuje za “blízku budúcnosť” pre vysoko výkonný motorizmus.

Srdcom tejto vlajkovej lode Lamborghini je nový 6,5-litrový motor V12, doplnený tromi elektromotormi, ktoré produkujú kombinovaný výkon 1 001 HP. Výkon sa dostáva na všetky štyri kolesá prostredníctvom novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a pre tento plug-in hybrid je k dispozícii aj plne elektrický režim (jedna z trinástich rôznych konfigurácií, keď počítate nastavenia pohonu, batérie a regenerácie). Revuelto využíva nový monokokový podvozok, o ktorom Lamborghini hovorí, že je prvý, ktorý má prednú konštrukciu z uhlíkových vlákien.

Pokiaľ ide o výkon, luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto zvládnu zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a z 0-200 km/h za menej ako 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je až 350 km/h. A ak chcete pokojne prechádzať mestom, môžete zvoliť elektrický režim na približne 10 km jazdy, za predpokladu, že batéria je úplne nabitá.

Luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto predstavujú nový dizajnový jazyk pre automobilku Lamborghini. Ten prináša veľa divokých uhlov a niektoré klasické prvky zapečené do jeho tvaru, ako napríklad plávajúca čepeľ Diabla na zadných blatníkoch a šikmá predná časť Murcielaga. Pri pohľade na Revuelto v profile cítiť veľké vibrácie Aventadoru, ale cez to všetko uvidíte opakujúcu sa tému Y. Svetlomety a zadné svetlá majú konštrukciu Y. Veľké bočné prívody vzduchu smerujú dopredu ako šípka a vstrekujú do zmesi viac Y. Stred prístrojovej dosky obsahuje aj nápadný tvar Y.

Prečo práve Y? Lamborghini si to spája s modernými “leteckými prvkami” a keď sa pozriete na stíhačku F-35 Lightning II, dáva to trochu väčší zmysel. V kombinácii s hranatými líniami karosérie a šesťuholníkovými vzormi vzadu pre výfukové výstupy má Lamborghini Revuelto niečo ako dojem stíhačky stealth. Ani celá téma lietadla nie je náhodou – Lamborghini označuje šoféra Revuelta ako pilota, pričom spolujazdec je druhý pilot. Nie je to však všetko o budúcnosti. Keď pilot a druhý pilot vystúpia z vozidla, stále to robia pomocou nožnicových dverí, ktoré predstavil už 50-ročný model Lamborghini Countach.

Dizajn Lamborghini Revuelta nie je čisto cvičením v sci-fi. Bočné rebrá za prednými kolesami sú navrhnuté tak, aby pomáhali navádzať vzduch do nasávania pozdĺž konkávneho tvaru dverí. Zapustená strecha odvádza vzduch do zadného krídla a zároveň ponúka cestujúcim vo vnútri trochu viac priestoru nad hlavou. Predný splitter odvádza vzduch od predných kolies, zatiaľ čo vzadu najdivokejší zadný difúzor, aký bol kedy použitý na Lamborghini, vytvára prítlak pri chladení motora. Zadné krídlo je aktívne a automaticky sa prispôsobuje podľa potreby, alebo ho možno manuálne ovládať medzi tromi režimami pre minimálny alebo maximálny prítlak.

V porovnaní s Aventadorom Ultimae Lamborghini tvrdí, že Revuelto je o 61% efektívnejšie a generuje o 66% väčší prítlak pri vysokom zaťažení. To určite otestuje svoje na mieru vyrobené pneumatiky Bridgestone Potenza Sport, rozložené tak, aby mali rozmery 265/35 R20 vpredu a 345/30 R21 vzadu. K dispozícii je aj väčšia kombinácia kolies s pneumatikami 265/30 R21 vpredu a 355/25 R22 vzadu.

Ako už bolo spomenuté, motív Y je prítomný aj vo vnútri, ale sú to tri digitálne obrazovky, ktoré vynikajú. Žiadne nie sú veľké; Vodič dostane 12,3-palcový digitálny údaj s veľmi skromným 8,4-palcovým portrétnym displejom uprostred. Cestujúci však dostane úzku 9,1-palcovú obrazovku, ktorá zobrazuje aj dôležité informácie o vozidle. Všetky tri displeje môžu potiahnutím zdieľať svoje informácie, pričom Lamborghini zdôrazňuje úlohu pasažiera ako druhého pilota. Ovládaním vecí, ako sú funkcie klimatizácie, navigácia alebo výber hudby, sa vodič môže sústrediť na jazdu. A so siedmimi nastaveniami jazdy s rôznymi čiastkovými funkciami si môžete vybrať z 13 režimov.

Lamborghini sa tiež snaží byť s Revueltom šetrnejšia k životnému prostrediu. Automobilka má nové procesy na výrobu materiálov, ktoré sú efektívnejšie. Čalúnenie kombinuje rôzne kože s mikrovláknom vyrobeným z recyklovaného polyesteru. A podobne ako v exteriéri, pre kokpit je k dispozícii najmenej 70 farebných variantov.

Pokiaľ ide o pokročilé technológie, Lamborghini Revuelto nie je Mercedes-Benz S, ale má vylepšené technické systémy a bezdrôtové aktualizácie, aby bolo všetko čerstvé. To zahŕňa pokročilý navigačný systém a Amazon Alexa je pripojená, aby pomohla ovládať všetko prostredníctvom hlasových príkazov. Prostredníctvom aplikácie Lamborghini Unica môžu majitelia na diaľku pristupovať k funkciám, ako sú zámky dverí, alebo prednastaviť určité jazdné parametre, ktoré sa majú monitorovať. Ak dôjde ku krádeži vozidla, vstavaný sledovací systém vám môže pomôcť získať auto späť.

Je čas vrátiť sa k pohonnej jednotke Lamborghini Revuelta, pretože to je niečo. 6.5-litrový motor V12 znie povedome, ale je to úplne nový motor, ktorý je ľahší a výkonnejší ako jeho predchodca. Vyvíja výkon 813 HP pri 9 250 otáčkach za minútu bez potreby turbodúchadiel. Na hybridnej strane sú dva elektromotory pre predné kolesá a tretí motor namontovaný v novej osemstupňovej mokrej dvojspojkovej prevodovke, ďalšie prvenstvo pre Lamborghini. Je namontovaný priečne za motorom namiesto vpredu, čím sa vytvára priestor pre malú 3,8-kWh batériu v bývalom prevodovom tuneli.

Batéria je veľmi malá, ale stačí na to, aby luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto malo čisto elektrický dojazd asi 10 km. Je tiež dostatočne malá na to, aby ju motor nabil späť asi za šesť minút. Batéria tu zjavne nie je pre skromnú jazdu, ale namiesto toho ako doplnok výkonu k motoru, s pridaným bonusom prevádzky s nulovými emisiami na prístup do oblastí, kde by mohli platiť zákaz klasických motorov. Vďaka schopnosti pohonu všetkých kolies ponúka Lamborghini Revuelto kombinovaný výkon 1 001 HP alebo ľahkých 180 HP v elektrickom režime, pričom predná e-náprava a elektromotor namontovaný v prevodovke poskytujú pohon všetkých kolies s nulovými emisiami.

Lamborghini nazýva Revuelto “vysoko výkonným elektrifikovaným vozidlom” a vymenilo HPEV za PHEV. Ale bez ohľadu na to, aké slová použijete na jeho opísanie, Revuelto má intenzívny hardvér, ktorý mu pomôže ísť rýchlo v zákrutách, ako aj v priamke.

Najdôležitejším je v tomto smere nový systém riadenia zadnej nápravy, ktorý pomáha zlepšiť zatáčanie a stabilitu. Odozva je ďalej vylepšená tuhou konštrukciou – okrem robustného monokoku z uhlíkových vlákien boli prvky ako zadné tlmičové veže a kolíska motora integrované do jedného kusu, čím sa znižuje hmotnosť a flexia.

Prvýkrát môžete získať nejaké luxusné, športové auto Lamborghini s elektrickým vektorovaním krútiaceho momentu. Vzhľadom na pikantný názov Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0 môže posielať špecifické výkony na každé koleso. Systém môže tiež aktivovať jednotlivé brzdy na vedenie vozidla, ale Lamborghini zdôrazňuje, že sa používa len vtedy, keď je to absolútne nevyhnutné na zachovanie efektívnosti a “prirodzenej jazdy”.

Keď už hovoríme o brzdách, okrem voliteľnej rekuperácie bŕzd využíva Lamborghini Revuelto v každej zákrute karbón-keramické brzdy. Desaťpiestikové predné strmene sa zahryznú do 16,1-palcových diskov. Štvorpiestikové strmene a 15,4-palcové kotúče zvládajú brzdenie vzadu, čo predstavuje nárast o 0,4 palca oproti predchádzajúcej vlajkovej lodi Lamborghini.

Celkovo je výsledkom auto s podvozkom, ktorý je o 10% ľahší, ale o 25% tuhší. Motor je ľahší, prevodovka ľahšia, ale Lamborghini ešte neprezradilo celkovú hmotnosť Revuelta. Pokiaľ ide o ďalšie technické funkcie, Corsa zostáva režimom maximálne útočnej jazdy, ale teraz existujú subrežimy Corsa, ako je Recharge, ktoré tiež uprednostňujú udržiavanie nabitej batérie. A áno, môžete vypnúť všetky systémy kontroly stability, ak sa odvážite.

Automobilka uvedie luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto do predaja ako modelový rok 2024, pričom ceny budú oznámené v pravý čas. Vzhľadom na to, že Aventador stál viac ako 450.000 EUR, keď bol začiatkom tohto roka prerušený, dá sa očakávať, že Lamborghini Revuelto bude mať cenovku viac ako 500.000 EUR.

zdroj: motor1.com


Dnes končí aukcia na nový motor Ferrari FXX29. Marec 2023

Ferrari FXX je prvým z programu XX talianskej značky, čo je séria luxusných, športových automobilov určených pre vybranú skupinu najvernejších zákazníkov Ferrari. Sú určené pre klinetov, ktorí chcú zažiť vzrušenie z jazdy na pretekárskom Ferrari na trati. Zaujímavé je, že títo zákazníci presne nevlastnia svoje auto, pretože Ferrari zostáva jeho majiteľom aj po zakúpení.

Ak ste jedným z 30 “vlastníkov” modelu Ferrari FXX, je tu šanca vytvoriť si svoj superšport podľa seba – alebo aspoň jeho najdôležitejšiu časť. V aukcii v RM Sotheby’s je čerstvý, nový skladový motor Tipo F140 DA Ferrari FXX, ktorý je stále v prepravnej debne.

Podľa zoznamu ide o prvý kompletný motor NOS Ferrari FXX, ktorý bude verejne ponúkaný na predaj. Meria 100 x 122 x 107 cm a váži 262 kg.

Zainteresovaní majitelia Ferrari FXX môžu použiť tento motor ako rezervu na dni trate, alebo, ako naznačuje popis dražiteľa, môže byť inštalovaný na vystavenie a slúžiť ako fantastický stredobod v akejkoľvek kolekcii.

Tento motor FXX je upravenou verziou motora V12, ktorú používajú luxusné, športové autá Ferrari Enzo. V traťovom superšporte Ferrari FXX dosahuje atmosférický 6,3-litrový motor V12 výkon 789 HP pri 8 500 ot./min. Parametre znejú fenomenálne, rovnako ako ostatné luxusné, športové autá Ferrari XX, napr. Ferrari 599XX FXX K Evo.

Motor FXX, ktorý je určený na aukciu, je dodávaný kompletne so vstupmi, airboxom a príslušenstvom, čo z neho robí jednoduchú inštaláciu pre tých, ktorí majú technické znalosti na jeho montáž.

Nový motor Ferrari FXX je v aukcii v RM Sotheby’s do 29. marca 2023. V súčasnosti je ponúkaný bez zábezpeky za cenu 200-350.000 libier.

zdroj: motor1.com