Nové Porsche 911 Turbo: nižšia spotreba, väčší výkon13. August 2009

Automobilka Porsche predstaví na frankfurtskom autosalóne úplne nové Porsche 911 Turbo, ktoré je opäť spojením pokrokových technológii, dokonale naladeného podvozku a nezameniteľného vzhľadu. Naviac táto novinka, ktorú na český trh uvedie výhradný dovozca Porsche Inter Auto CZ na konci novembra 2009, ponúkne významné zníženie spotreby paliva a aj hmotnosti pri ešte väčšom výkone. Všetky kľúčové prvky nového modelu totiž prešli ďalším zdokonalením, ktorého dôsledkom je ešte väčšia rýchlosť dynamika vo všetkých smeroch.

Srdcom v poradí už siedmej generácie modelu Turbo je úplne nový motor o objeme 3.8 litra, ktorý disponuje najväčším výkonom 500k (368kW). Tento prvý úplne nový motor v celej 35 ročnej histórii modelov Turbo je napr. vybavený priamym vstrekovaním DFI, rovnako ako v segmente zážihových motorov úplne výnimočný turbom s premennou geometriou lopatiek. Nový šesťvalec môže byť prvýkrát u tohto modelu kombinovaný okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky tiež s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou PDK.

Spojenie prevodovky PDK, priameho vstrekovania DFI a preplňovanie má prínos v mimoriadne vysokej účinnosti, agilite a výkonnosti. Okrem toho sa nové Porsche 911 Turbo v porovnaní so svojím predchodcom vyznačuje znížením produkcie CO2 o celých 18%. Kombinovaná spotreba sa v závislosti na konkrétnom prevedení modelu pohybuje v rozmedzí 11.4 až 11.7l/100 km. Samozrejmosťou je plnenie emisných štandardov EU5. Tieto hodnoty zaistili, že Porsche 911 Turbo sa, na rozdiel od všetkých svojich konkurentov, dostáva pod hranicu spotreby , nad ktorú sa v USA vzťahuje tzv. ´´Gas Guzzle Tax´´, teda doplnková daň zo spotreby paliva. Aj tak sa ale novinka môže pochváliť zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3.4 s a najvyššou rýchlosťou 312 km/h.

Vodič nového modelu Porsche 911 Turbo pocíti tiež zdokonalenie jazdnej dynamiky. Aktívne riadený pohon všetkých kolies PTM spolupracujúci so systémom PSM, totiž môže byť na želanie doplnený novinkou PTV (Porsche Torque Vectoring). Táto doplnková výbava ďalej zväčšuje ochotu vozidla k zatáčaniu a dodáva jeho riadeniu viacej presnosti a tým samozrejme aj potešenie z jazdy.

Modely s prevodovkou PDK môžu byť teraz na želanie zákazníka vybavené tiež športovým trojramenným volantom s páčkami na radenie. Tie sú umiestnené pevne na volante a zatiaľ čo pravá zaisťuje radenie na vyšší rýchlostný stupeň, ľavá sprostredkováva podradenie na menšiu rýchlosť. V spojení s voliteľným paketom Sport Chrono Turbo má nový športový volant, rovnako ako aj štandardný volant prevodovky PDK s posuvnými spínačmi radenia, ukazovateľ funkcie Launch Kontrol a aj režimu Sport a Sport Plus (u jednotlivých volantov sú ukazovatele odlišné)

Základná cena vozidla Porsche 911 Turbo pre český trh v prevedení Coupe je 3.268.000,- Kč bez DPH. Za prevedenie Cabrio potom zákazník zaplatí 3.518.000,- Kč bez DPH.

zdroj: Porsche.cz