Audi Q7: vyšší výkon a nižšia spotreba12. Apríl 2010

Q7 je veľké Audi pre dynamicky založených individualistov, ktorí vyžadujú výkonné SUV pre svoje koníčky, rodinu a podnikateľské aktivity. Automobilka Audi teraz predstavila ešte výkonnejšie a hospodárnejšie modely Q7 poháňané tromi novými motormi V6 v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic.

Úplnou novinkou sú zážihové motory 3.0 TFSI v dvoch výkonových stupňoch. Základný variant poskytuje najvyšší výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm v širokom rozpätí otáčok od 2250 do 4750 min-1. Audi Q7 dokáže s týmto motorom zrýchliť z 0 na 100 km / h za 7,9 sa dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 222 km / h, resp. 225 km / h s adaptívnym pneumatickým pružením.

Výkonnejšie prevedenie vidlicového šesťvalca 3.0 TFSI preplňovaného kompresorom poskytuje vodičovi výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment 440 Nm pri 2900 až 5300 min-1. Šprint z pokoja na 100 km / h je možné s týmito výkonovými parametrami zvládnuť za 6,9 s, pričom ručička tachometra sa môže pri ďalšej akcelerácii zastaviť až na hodnote 243 km / h (245 km / h s adaptívnym pneumatickým pružením).

Obe varianty motora 3.0 TFSI sa pri všetkej dynamike vyznačujú prekvapivou hospodárnosťou. Ich kombinovaná spotreba paliva 10,7 l/100 km je v porovnaní s predchádzajúcimi motormi 3.6 FSI a 4.2 FSI o 1,4 litra, resp. 2,0 litra na 100 kilometrov nižšie.

Okrem hodnoty výkonu nemá novo vyvinutý turbodiesel 3.0 TDI druhej generácie so svojím predchodcom prakticky nič spoločného. Vďaka maximálnemu výkonu 176 kW (240 k) a krútiacemu momentu 550 Nm pri 1750 až 2500 min-1 sa môže vznetové Audi Q7 3.0 TDI pochváliť najvyššou rýchlosťou 215 km / h (218 km / h s adaptívnym vzduchovým pružením) a zrýchlením z 0 na 100 km / h za 7,9 s. Spotreba paliva klesla o 19% na iba 7,4 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 195 g / km. Nový šesťvalcový motor 3.0 TDI váži len 198 kg a je teda o 20 kg ľahší než doteraz. Veľký dôraz bol počas vývoja kladený na zníženie vnútorného trenia. Nové turbodúchadlo reaguje ešte spontánnejšie a zdokonalený systém priameho vstrekovania common rail pracuje s maximálnym tlakom 2000 barov. Ďalšou novinkou je systém Start-Stop. V ponuke je tiež extrémne čistá varianta 3.0 TDI clean diesel, ktorá už dnes spĺňa emisnú normu Euro 6 pre rok 2014.

Vďaka zníženému vnútornému trenie a novej vstrekovacej sústave common rail s maximálnym vstrekovacím tlakom 2000 barov klesla spotreba paliva aj u osemvalcového motora 4.2 TDI, a to z 9,9 na 9,2 l/100 km. Výkon sa pritom udržal na hodnote 250 kW (340 k) a úctyhodný krútiaci moment 800 Nm je k dispozícii v rozpätí otáčok od 1750 do 2750 min-1. Vo svetle týchto parametrov nie je prekvapením, že hodnotu zrýchlenia z 0 na 100 km / h za 6,4 s a najvyššia rýchlosť 242 km / h znesú porovnanie aj so športovými vozidlami.

Všetky šesťvalcové a osemvalcové motory pre Audi Q7 spolupracujú s novou osemstupňovou samočinnou prevodovkou tiptronic, ktorá priniesla zníženie spotreby o cca 5%. Malé rozostupy medzi prevodovými stupňami udržiavajú motor v optimálnych prevádzkových otáčkach a vďaka ôsmich prevodovým stupňom bolo možné zvoliť kratšie prevody nižších stupňov pre zvýšenie dynamiky a dlhšie prevody vyšších stupňov pre zníženie spotreby a hlučnosti pri cestovaní vysokými rýchlosťami. Celkové rozpätie prevodov má nezvyčajne vysokú hodnotu 7,25. Spotrebu ďalej znižuje nová stratégia premosťovaní kvapalinového meniče momentu už od nízkych otáčok. Vodič má na výber jazdné režimy D a S, alebo môže radiť manuálne prostredníctvom páky voliča, prípadne pádiel na volante dodávaných na želanie.

Hnacia sila je u všetkých modelov Audi Q7 prenášaná na vozovku prostredníctvom trvalého pohonu všetkých kolies quattro, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadnú nápravu v pomere 40:60%, aby sa dosiahlo športovej charakteristiky. Za nepriaznivých podmienok udržiava čisto mechanický medzinápravový diferenciál vysokú úroveň trakcie a jazdnej stability prenosom až 65% krútiaceho momentu na predné kolesá, resp. až 85% krútiaceho momentu na zadné kolesá.

zdroj: Audi.cz