Autopilot v mercedese26. Máj 2010
Mercedesy začali ako prvé sériovo vyrábané vozidlá vo svete jazdiť iba s autopilotom – úplne bez ľudskej posádky. Autopiloty sú spôsobilé na špeciálnej skúšobnej dráhe presne udržiavať podľa daného programu vo všetkých modeloch mercedesov stanovený smer, rýchlosť, či vzájomné manévrovanie i pri viacerých jazdiacich vozidlách súčasne. Komunikujú aj medzi sebou a dokážu tak tiež zabrániť i hroziacej kolízii vozidiel. Vozidlá môžu zastaviť tiež na pokyn z riadiaceho stanoviska.
Automatizované jazdenie sa využíva ako súčasť testov. Umožňuje bez ohrozenia skúšobných vodičov odskúšať i hraničné situácie, čo je nevyhnutné pre rýchly a efektívny vývoj asistenčných a bezpečnostných systémov, vrátane overenia ich účinnosti. Autopilot je použiteľný i pre obzvlášť rizikové testy, v ktorých napríklad jedno vozidlo prudko pribrzdí pred iným, ktoré v poslednej chvíli uskutoční manéver vyhýbania. Rovnako ako pre pokusy kritické pre bezpečnosť, napríklad keď v oblasti križovatky jedno vozidlo tesne pred alebo za druhým vozidlom skríži jeho jazdnú dráhu.
Medzi prednosti autopilota patrí i spôsobilosť presne a v ľubovoľnom počte za sebou jednotlivé pokusy zopakovať, prípadne variovať. To je dôležité najmä pre presné nastavenie systémov. Človek až takú presnosť nikdy nie je schopný dosiahnuť. Testovacie vozidlá s autopilotom pritom precízne dodržiavajú aj vopred určenú rýchlosť i prípadne meniace sa tempo, či naprogramovaný priebeh jej zmien. I pri viacerých opakovaniach podľa jedného vopred naplánovaného kurzu sa jazdné stopy vozidla neodlišujú o viac ako dva centimetre. Autopilot tiež dokáže pri opakovaní toho istého zadaného programu so stanovenou intenzitou brzdiť, alebo úplne zastaviť vozidlo opäť na určenom mieste s presnosťou do troch centimetrov.