Lexus by sa mal podľa Toyoty posunúť odvážnejším smerom24. Október 2025

Lexus mal v minulom roku rekordné predaje, pričom dodávky sa vyšplhali na 851 214 luxusných, športových automobilov, čo je najviac od založenia spoločnosti v roku 1989. Zatiaľ čo niektorí by mohli namietať, že je najlepšie nezahrávať sa s víťazným vzorcom, materská spoločnosť Toyota chce veci otriasť.

Podľa hlavného riaditeľa značky Simona Humphriesa je teraz Lexus v pozícii, keď sa môže “pohybovať slobodnejšie” a “tlačiť vpred ako priekopník”. Aj keď tieto vyhlásenia znejú trochu vágne, naznačujú, že Toyota chce, aby jej luxusná divízia myslela kreatívnejšie. Súdiac podľa upútavky na pripravované koncepčné vozidlo, zdá sa, že Lexus dostal slobodu experimentovať s odvážnymi, nekonvenčnými projektmi.

To nás privádza k šesťkolesovému minivanu, ktorý bude debutovať koncom tohto mesiaca na Japan Mobility Show. Je to koncept, ktorý by sa jedného dňa mohol dostať do výroby. Umiestnil by sa nad menej známy LM, ktorý je sám o sebe luxusnejšou verziou Toyoty Alphard/Vellfire ponúkanej na vybraných trhoch. Predseda predstavenstva Toyoty Akio Toyoda naznačuje skutočnú možnosť opätovného použitia legendárneho odznaku LS pre tento luxusný rodinný nákladný automobil: “Je to neuveriteľná výzva. Existujú určité veci, ktoré ľudia od Lexus očakávajú – ticho, pohodlie, schopnosť zdolať akúkoľvek cestu. Šesťkolesové vozidlo musí spĺňať všetky tieto veci. Každý je oddaný tejto úlohe a som si istý, že uspeje.”

Toyoda tiež zdôraznil, že vlajková loď Lexusu nemusí byť nevyhnutne sedan, a vysvetlil, že “S” v “LS” teraz znamená skôr “priestor” ako “sedan”. Povedal vývojovému tímu, ktorý stojí za trojnápravovým minivanom, aby “objavil” a “nikoho nenapodobňoval”, čo naznačuje, že Lexus má zelenú na realizáciu skutočne radikálnych myšlienok.

Toyota sa nehanbí používať veľké slová na opis toho, čo čaká jej prémiovú značku. Prebieha skutočná “transformácia” s plánmi na prijatie “ešte odvážnejších výziev”. Keď hovoríme o pripravovanom koncepte, Toyoda ho opisuje ako “novú formu luxusného, športového auta” a “úplne nový typ prémiového trojradového minivanu”.

Výroba sedanu LS sa blíži ku koncu a jeho nepriamy nástupca podľa japonskej automobilky sľubuje “dramatickú transformáciu”. Predseda Toyoda dáva jasne najavo, že to nebude ďalší sedan alebo SUV, ale minivan so šoférom. Tento krok dáva do istej miery zmysel, pretože luxusné dodávky sú v Číne čoraz populárnejšie. Dva príklady od starších značiek, ktoré mi prichádzajú na myseľ, sú Volvo EM90 a Buick GL8.

Miestne automobilky tiež preplňujú segment vozidlami ako Voyah Dream, Denza D9, Zeekr 009 a Xpeng X9. Rovnako ako tieto čínske elektrické minivany, aj nový Lexus LS pravdepodobne úplne opustí spaľovacie motory. Ale vzhľadom na to, že koncept ešte nebol ani odhalený, produkčná verzia pravdepodobne nedorazí skôr ako v roku 2027.

Či sa takáto neortodoxná myšlienka uchytí mimo Číny, sa dá len hádať. Tradicionalisti sa pravdepodobne zdráhajú pomyslieť na minivan s označením LS, a to bizarný, ale zdá sa, že Toyota má v úmysle posunúť Lexus oveľa odvážnejším smerom.

zdroj: motor1.com