Ďalšie Porsche Boxster/Cayman by mohli mať hybridný šesťvalec5. Október 2025

V októbri končia výrobu súčasné, luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman. Čo bude ďalej? Nuž, je to komplikované. Porsche pôvodne oznámilo, že 718 bude k dispozícii iba v elektrickej podobe, ale potom automobilka zmenila názor. Tieto elektromobily sú stále na ceste, ale pripoja sa k nim verzie so spaľovacím motorom. Modely ICE budú považované za “top” verzie, umiestnené nad čisto elektrickými autami.

Nová správa robí veci ešte temnejšími. Elektrifikované môžu byť aj luxusné, športové autá Porsche Boxster novej generácie a Cayman s benzínovým pohonom. Autocar tvrdí, že ICE 718 prijme hybridné nastavenie, ktorého priekopníkom je najnovšie Porsche 911 GTS, a to nielen s cieľom obmedziť náklady na vývoj, ale aj kvôli obmedzeniam balenia. Nový 3.6-litrový plochý šesťvalec je o niečo kratší ako motory používané v neelektrifikovaných 911, čo z neho robí lepšieho kandidáta pre menšie luxusné, športové autá.

V tejto chvíli by ste sa mohli pýtať, či má štvorvalec budúcnosť. Zrejme nie. Porsche nie je ochotné vylepšovať preplňovaný 2,0-litrový motor tak, aby spĺňal predpisy Euro 7. V dôsledku toho bude najbližšia 718 pravdepodobne ponúkaná výlučne so šiestimi valcami. To by nemalo byť prekvapením, pretože od “špičkových” modelov sa sotva očakáva, že sa budú spoliehať na malé motory.

Pretože ponechanie benzínového motora v Boxsteri a Caymane nebolo súčasťou pôvodného plánu, luxusné, športové autá s plochými šesťvalcami v dohľadnej dobe neprídu. Aj keď sa výroba odchádzajúcej generácie čoskoro skončí, priame náhrady nepristanú až do konca desaťročia. Keď nakoniec dorazia, Porsche by ich mohlo predávať ako pokračovanie Porsche Boxster Spyder RS a Cayman GT4 RS, vzhľadom na ich miesto na vrchole hierarchie.

Hmotnosť bude problémom s pridaným hardvérom nastavenia T-Hybrid, ale nebude ani zďaleka taká významná ako v čistých elektromobiloch. V Porsche 911 GTS váži 1.9-kWh batéria, ktorá poháňa elektromotor a jedno turbo, iba 27 kg. Celkovo GTS nakláňa misky váh len o 46 kg ťažšie ako jeho neelektrifikovaný predchodca. Tento rozdiel však nie je spôsobený len T-Hybridom, pretože auto teraz prichádza so štandardnejšou výbavou. V dôsledku toho by mal byť zanedbateľný aj hmotnostný trest pre hybridné, luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman.

Medzitým je Porsche odhodlané uviesť na trh elektrický 718. Aj keď je detailov stále málo, očakáva sa, že auto bude zdieľať základy s produkčnou verziou Audi Concept C. V nedávnom vyhlásení pre Motor1 Daniel Schuster, hovorca pre technický vývoj v Audi, potvrdil, že budúce luxusné, športové auto bude jazdiť na platforme, “ktorá bude zdieľaná v rámci koncernu [VW]“.

Tiež vylúčil vybavenie modelu v štýle TT benzínovým motorom, pričom toto miesto prenechal pre luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman.

zdroj: motor1.com