Nový Jaguar má byť o bujnosti a modernizme19. Júl 2025
Generálny riaditeľ spoločnosti Jaguar, Rawdon Glover, nedávno uviedol, že spoločnosť sa vyrovnala so skutočnosťou, že väčšina zákazníkov po znovuobjavení značky presunie svoje podnikanie inam. Odhaduje, že až 85 % kupujúcich sa nevráti, aby si kúpili luxusné, športové autá Jaguar Type 00, keď dorazia do výrobnej podoby koncom tohto roka. Prečo? Pretože spoločnosť vlastnená spoločnosťou Tata Motors prechádza úplnou transformáciou, ktorá uspokojí iné publikum.
Už je známe, že ceny vzrastú na šesťciferné územie, pretože spoločnosť sa zameriava na bohatších kupujúcich radikálne štylizovanými elektromobilmi. Teraz sa dozvedáme viac o tom, čo bude nový Jaguar predstavovať v elektrickej ére. Martin Limpert, globálny výkonný riaditeľ podznačky Range Rover v rámci toho istého automobilového konglomerátu, opísal Jaguar zajtrajška v rozhovore pre austrálsky časopis CarExpert: “Luxusné, športové autá Jaguar sú o bujnosti, modernizme, skutočne progresívnom… prostredie, kde máte progresívnych ľudí, umenie, modernú hudbu atď. Takže opäť sa rozprávam čiastočne s mladším publikom, modernistickejším a expresívnejšie orientovaným publikom.”
Keď Jaguar predstavil svoju novú identitu značky v novembri minulého roka, spomenul “bujarý modernizmus” a opísal ho ako “nápaditý, odvážny a umelecký v každom kontaktnom bode. Je to jedinečné a nebojácne.” Zatiaľ čo všeobecný dojem je, že zo starého Jaguaru zostane len málo, šéf dizajnu Gerry McGovern trvá na tom, že nový smer je o “návrate k hodnotám, ktoré ho kedysi robili tak obľúbeným, ale aby bol relevantný pre súčasné publikum. Vytvárame Jaguar pre budúcnosť a obnovujeme jeho postavenie značky, ktorá obohacuje životy našich klientov a komunity Jaguar.”
Z toho, čo sme doteraz videli, je nový smer výrazným odklonom od sloganu “Grace, Space, Pace”, ktorý debutoval v 60. rokoch. Ale je to preto, že Jaguar, ako sme ho poznali, je preč. Spaľovacie motory sú do značnej miery históriou spolu s desaťročiami trvajúcou ambíciou značky konkurovať BMW a jeho kolegom. Pokiaľ ide o to, kto kúpi Type 00, Glover povedal, že zákazníci sa nebudú zameriavať na pohonné ústrojenstvo. Ľudia, ktorí si môžu dovoliť minúť viac ako 100 000 dolárov na extravagantný grand tourer, zvyčajne “kupujú luxusné, športové autá pre svoj dizajn a interiér. Hnacie ústrojenstvo je asi 13. v zozname.”
Zatiaľ čo niektorí z nás sú stále ochotní dať Jaguaru šancu, iní sú skeptickí voči budúcnosti značky v tejto odvážnej novej ére. Medzitým ignorujte hluk o zastavení predaja, pretože výroba všetkých modelov okrem F-Pace sa skončila. Aj tento crossover je na ceste von. Typ 00 signalizuje obrat firmy o 180 stupňov, pričom SUV je pravdepodobne v pláne, ktoré bude konkurovať prvému elektromobilu Bentley.
zdroj: motor1.com