Zákazníci Pagani nemajú záujem o elektrický superšport18. Júl 2025

Pagani nemá problémy s predajom svojich luxusných, športových automobilov. S približne 50 vyrobenými kusmi každý rok sú kupujúci spokojní s tým, že čakajú extrémne dlho, kým si zaobstarajú svoje vlastné ručne vyrobené talianske superauto. Teda pokiaľ to nie je elektrické.

V rozhovore pre CarBuzz hovorca Pagani Sebastian Berridi odhalil minulé plány na plne elektrické výkonné luxusné, športové auto značky. Keď však spoločnosť ukázala túto myšlienku zákazníkom, dopyt bol absolútne nulový. Takže myšlienka bola zrušená.

“Keď sme pred ôsmimi rokmi začali s vývojom Utópie, venovali sme čas aj plne elektrickému modelu,” povedal Berridi pre CarBuzz. “Myšlienkou bolo uviesť na trh elektrickú Utópiu a spaľovaciu verziu. Nikdy sme neuvažovali o hybride, pretože sme verili, že je veľmi zložitý. Táto technológia nebola v tom období na vrchole.”

Napriek tomu, že Pagani investoval do vývoja elektrickej Utópie značnú sumu, nakoniec musel auto vyradiť zo svojej budúcej zostavy, jednoducho preto, že ho ľudia nechceli.

“Ukázali sme túto myšlienku našim predajcom a zákazníkom, ale nikto neprejavil záujem,” povedal Berridi. “Sme rodinná firma, takže sme museli opustiť batériové elektrické vozidlo. Je to škoda, pretože sme veľa investovali do výskumu a vývoja. Boli sme veľmi blízko k dodávateľom pre Mercedes-AMG. Boli na vrchole technológie. Museli sme to zrušiť. Musíme vytvoriť udržateľnú spoločnosť a nemôžeme ísť proti našim ekonomickým záujmom.”

Momentálne Pagani neplánuje odísť od motora V12, aspoň v blízkej budúcnosti. Je to vďaka AMG, vďaka ktorému bol motor životaschopný až do začiatku roku 2032 v USA.

“AMG homologovalo motor do roku 2030 v Európe a do roku 2032 v Kalifornii a sme presvedčení, že homologizácia bude predĺžená,” povedal Berridi pre CarBuzz. “Je to veľmi mätúce, pretože legislatíva sa veľmi mení. V12 je oslava; aby bolo možné homologizovať manuál s V12. Strojárstvo je mozgová oslava, ktorú zákazník potrebuje. Neexistujú žiadne plány na odchod [od V12].”

Pagani nie je vo svojom boji o predaj elektromobilov sám. Christian von Koenigsegg povedal pre Top Gear, že apetít po elektrických hyperautách je momentálne “extrémne nízky”. Mate Rimac priznal, že jeho spoločnosť stále nebola schopná vypredať všetkých 150 kusov Nevery, napriek tomu, že drží početné rekordy v zrýchlení a brzdení. Maserati nedávno zrušilo plány na výrobu plne elektrickej verzie MC20. Lamborghini odložilo uvedenie svojho prvého elektromobilu a tiež odložilo odhalenie plne elektrického Urusu. Dokonca aj údajne odložilo svoj druhý pripravovaný elektromobil kvôli “nulovému” dopytu.

zdroj: motor1.com