Predaj elektromobilov koncernu VW vzrástol o 47%14. Júl 2025
Viaceré značky v obrovskom automobilovom konglomeráte VW hlásia výrazný nárast predaja elektromobilov. Do júna vzrástli globálne dodávky čisto elektrických vozidiel o 47 % na 465 500 kusov. Tento boom zvýšil podiel elektromobilov na celkových dodávkach zo 7 % na 11 %.
Nie je to len jedna spoločnosť, ktorá ťahá predaj. Hlavná značka Volkswagen zaznamenala nárast predaja elektromobilov o 14,3 % na 192 600 kusov. Dodávky plne elektrických vozidiel značky ŠKODA vzrástli o 147,8 % na 73 000 kusov, zatiaľ čo značky SEAT a Cupra zaznamenali kombinovaný trojciferný skok o 105,3 % a dosiahli 37 600 elektromobilov. Predaj elektrických vozidiel Audi vzrástol o 32,3 % na 101 400 kusov a luxusné, športové autá Porsche vzrástli o 279 % na 34 200 kusov, čo bolo spôsobené silným dopytom po elektrickom Macane.
Volkswagen ID.4 a ID.5 boli do júna najpredávanejšími elektromobilmi skupiny s kombinovaným predajom 84 900 kusov. Nasledoval cenovo dostupnejší hatchback ID.3 so 60 700 kusmi. Luxusné, športové autá Audi Q4 E-Tron a jeho súrodenci Sportback dosiahli 44 600 predaných vozidiel.
Najlepšia časť pre VW? Jeho najdostupnejšie elektromobily ešte ani neboli uvedené na trh. V roku 2026 dorazí nový Volkswagen ID.2 s vyvolávacou cenou približne 25 000 EUR do Nemecka, v roku 2027 bude nasledovať ešte lacnejší ID.1 s cenou približne 20 000 EUR. Podľa obvyklej stratégie VW sa k zostave pripojí niekoľko derivátov s rôznymi odznakmi od sesterských značiek.
S cenovo dostupnejšími elektromobilmi na ceste a deviatou generáciou iba elektrického Golfu, ktorý má byť k dispozícii pred rokom 2030, vyzerá budúcnosť skupiny VW sľubne. Pomáha aj to, že pád Tesly pokračuje alarmujúcim tempom. To znamená, že konkurencia presahuje spoločnosť Elona Muska; Stellantis a Renault tiež rýchlo rozširujú svoju ponuku elektromobilov, aby sa pripravili na pravdepodobný zákaz nových áut so spaľovacím motorom v Európe od roku 2035. Čínski výrobcovia automobilov zvyšujú svoju prítomnosť v Európe aj mimo nej, čo sťažuje VW udržať si dynamiku predaja.
Silný výkon koncernu VW v oblasti elektromobilov v prvom polroku medzitým prispel k 1,3 % nárastu celkových dodávok a dosiahol 4,41 milióna vozidiel. Svoju úlohu zohrali aj plug-in hybridy, pričom predaj PHEV vzrástol o 41 % na 192 300 kusov. VW vylepšil svoj plug-in hybridný rad vylepšením batérií, ktoré teraz ponúkajú až 143 km elektrického dojazdu na vybraných modeloch.
Samotný predaj ďalších áut však nevyrieši všetko. VW agresívne znižuje náklady, vrátane zníženia počtu pracovných miest v Nemecku o viac ako 35 000 do roku 2030. Domáca výrobná kapacita sa zníži o 734 000 kusov, čiastočne presunom výroby Golfu do Mexika. Budúcnosť závodu v Osnabrücku je neistá po ukončení výroby modelu T-Roc Cabrio v polovici roka 2027. VW tiež ukončí výrobu automobilov v Drážďanoch do konca tohto roka. Toto je len niekoľko častí rozsiahleho reštrukturalizačného plánu načrtnutého koncom minulého roka.
Zatiaľ čo nárast predaja elektromobilov dáva VW určitý priestor na dýchanie, zdôrazňuje aj pretrvávajúci problém: ziskovosť. Spoločnosť nedávno priznala, že zarábanie skutočných peňazí na elektromobiloch zostáva náročné. VW, ktorý sa tento rok pôvodne zameriaval na nákladovú paritu s vozidlami so spaľovacím motorom, teraz tento míľnik posunul do roku 2026. Akonáhle prelomí kód nákladovej efektívnosti EV, jeho elektrická ofenzíva sa pravdepodobne ešte zrýchli. Medzitým rastie tlak na to, aby sa vyhli vysokým pokutám za emisie vozového parku EÚ, potenciálne v miliardách, takže ešte tvrdšie tlačiť na elektromobily je viac než len dobrý obchod. je to regulačná nevyhnutnosť.
zdroj: motor1.com