Nástupca Ferrari Roma dostal novú prednú časť a meno Amalfi2. Júl 2025

Ferrari včera popoludní odhalilo najnovší prírastok do svojej zostavy luxusných, športových autmobilov. Nazýva sa Ferrari Amalfi a je to štvormiestne kupé s motorom vpredu, ktoré má nahradiť odchádzajúcu Romu, pričom využíva veľkú časť dizajnu tohto auta. Vpredu je nová maska, ktorá je viac v súlade s firemným vzhľadom spoločnosti, ako aj výrazne prepracovaný interiér. Twin-turbo motor V8 je stále prítomný, aj keď s trochu väčším výkonom.

Pokiaľ ide o proporcie, nové Ferrari Amalfi vyzerá ako kópia kupé Roma, až na niektoré časti. Dizajn žraločieho nosa, ktorý je možné vidieť na luxusných, športových autách ako Ferrari SF90 a 12Cilindri, sa dostal do Amalfi s čiernym pruhom spájajúcim dva štíhle svetlomety. Zadná časť má stále štyri odlišné koncové svetlá, aj keď s čiernym ozdobným dielom spájajúcim vnútorné dve svetlá.

Najväčšia zmena prichádza vo vnútri, kde Ferrari upustilo od zúrivo náročných dotykových tlačidiel volantu pre skutočné a fyzické ovládanie. Ešte lepšie je, že dotykové tlačidlo štartovania bolo odstránené v prospech skutočného tlačidla, namontovaného na ľavej strane a vyrobeného z titánu.

Pod kapotou sa nachádza známy 3,8-litrový twin-turbo motor  V8 od Ferrari, ktorý teraz generuje výkon 631 koní – o 19 koní viac ako luxusné, športové autá Ferrari Roma. Krútiaci moment je nezmenený. Výkon sa dostáva na zadné kolesá pomocou osemstupňovej dvojspojky, pričom spoločnosť uvádza zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.3 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h. Extra výkon pochádza z ľahších vačkových hriadeľov, presnejšie opracovaného bloku motora, oleja s nižšou viskozitou a zmien kalibrácie turbodúchadla, hovorí Ferrari.

Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté prostredníctvom pokročilého systému riadenia preplňovania turbodúchadlom, ktorý umožňuje nezávislé riadenie rýchlosti otáčania oboch turbodúchadiel so špeciálnou kalibráciou a zvýšením maximálnych otáčok turbodúchadla až na 171 000 ot./min. Tento prístup zlepšuje odozvu škrtiacej klapky a zvyšuje presnosť regulácie tlaku, a to aj vďaka zavedeniu špeciálnych snímačov tlaku pre každú skupinu valcov. Nová riadiaca jednotka motora, ktorú používajú aj luxusné, športové autá ako Ferrari 296 GTB, Ferrari Purosangue a Ferrari 12Cilindri, umožnila využiť plný potenciál motora.

Na palube Amalfi je tiež veľa nových technológií. Vzadu je aktívny spojler, ktorý sa zdvíha vysokou rýchlosťou, aby sa zlepšila stabilita. V najvyššom z troch nastavení Ferrari tvrdí, že krídlo môže produkovať 110 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h, pričom pridáva menej ako 4% zvýšenie odporu.

Ferrari Amalfi tiež využíva softvér Ferrari Side Slip Control 6.1, ktorý funguje ako centrálny riadiaci systém pre všetky vstupy auta, od uhla natočenia a pohybu odpruženia až po vybočenie, aby poskytoval čo najväčšiu priľnavosť a výkon v akomkoľvek danom scenári. Na palube je samozrejme množstvo systémov ADAS, ktoré zaisťujú bezpečnosť cestujúcich, vrátane vecí, ako je adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a ďalšie.

Nie je zatiaľ známe, kedy sa tieto luxusné, športové autá dostanú do predaja, ale s veľkou pravdepodobnosťou Ferrari Amalfi začne schádzať z linky pred koncom roka. Ak dávate prednosť kabrioletu, bude len otázkou času, kedy takýto model dorazí, keďže Ferrari minulý rok ochrannou známkou označilo meno Amalfi Spider.

zdroj: motor1.com