Ikona Porsche 911 Carrera teraz s ešte dravším výrazom30. August 2011
Nové Porsche 911 Carrera má vďaka predĺženému rázvoru náprav o 100 mm, menšej výške a možnosti inštalácie až 20 palcových kolies výrazne športovejší výraz. Pri pohľade spredu zaujmú tradičné doširoka roztiahnuté a výrazné predné blatníky, ktorých riešenie opticky ešte viac zdôrazňuje široký rozchod predných kolies. Toto usporiadanie vytvára dojem stabilného postoja i dravého sebavedomia. Prepracované vonkajšie spätné zrkadlá sú novo umiestnené na hornej časti dverí. Toto riešenie je nielen aerodynamicky účinnejší, ale súčasne tiež prispieva k optickému rozšíreniu proporcií.
S každou novou generáciou svojich vozidiel Porsche tradične posúva štandardy dynamiky a úspornosti. U najnovších modelov 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, v porovnaní s ich predchodcami, k zníženiu spotreby paliva a produkcie emisií o 16 percent. Oba modely tak spotrebujú podstatne menej paliva než 10 l/100 km. Poklesu bolo okrem iného dosiahnuté vďaka funkcii Auto Start / Stop, účinnejšiemu riadeniu teploty motora alebo systému rekuperácie energie. Svoj podiel na tom má tiež sedemstupňová manuálna prevodovka, ktorá práve v tomto modeli oslavuje svoju svetovú premiéru. Novinkou u dvojspojkovej prevodovky Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) je režim splývania, teda jazdy na neutrál. K zníženiu spotreby paliva prispieva aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý súčasne vodičovi prináša pre Porsche typickú presnosť a spätnú väzbu.
Model 911 Carrera s novým motorom boxer s objemom 3,4 litra a výkonom 257 kW (350 k), na želanie dodávaný s prevodovkou PDK, spotrebuje v kombinovanom režime NEDC len 8,2 l/100 km, čo je o 1,6 l / 100 km menej, než tomu bolo v prípade jeho predchodcu. S produkciou CO2 vo výške len 194 g / km sa jedná o vôbec prvé športové vozidlo Porsche, ktorého produkcia CO2 leží pod hranicou 200 g / km. U verzie 911 Carrera S, ktorá je vybavená motorom boxer s objemom 3,8 litra a výkonom 294 kW (400 k) a prevodovkou PDK, došlo k poklesu spotreby o 1,5 l/100 km na súčasných 8,7 l/100 km . Táto hodnota spotreby zodpovedá produkcii CO2 205 g / km. To všetko pri zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).
Úplne nová štruktúra karosérie je vyrobená z inteligentný kombinácie hliníka a ocele, ktorá zaistila zníženie hmotnosti o neuveriteľných 45 kg, zároveň sa ale dosiahlo vyššej tuhosti celej konštrukcie. Optimalizácia aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadným spojlerom umožnila zníženie vztlaku vozidla pri súčasnom znížení koeficientu čelného odporu vzduchu.
Obe prevedenia novej generácie modelu 911 prekonávajú svojich predchodcov tiež dynamikou. Carrera S s prevodovkou PDK dokáže z pokoja na 100 km / h zrýchliť za 4,3 sekundy. Po aktivácii režimu Sport Plus, ktorý je ponúkaný v rámci paketu Sport Chrono, dôjde k skráteniu tohto času na 4,1 sekundy. Carrera s prevodovkou PDK dokáže na rovnakú rýchlosť zrýchliť počas 4,6 sekundy (v režime Sport Plus 4,4 sekundy).
Nové modely 911 neponúkajú špičkovú výkonnosť iba v pozdĺžnom smere, ale vrcholnú dynamiku poskytujú tiež v smere priečnom. Okrem predĺženého rázvoru stojí za väčšou agilitou nového modelu tiež zväčšený rozchod kolies, nová zadná náprava a nový elektromechanický posilňovač riadenia. V závislosti od konkrétneho modelu sú k dispozícii štandardne alebo na želanie ďalšie aktívne systémy, ktoré dokážu jazdnú dynamiku posunúť na novú úroveň. V tomto smere sa jedná predovšetkým o systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), ktorý je tvorený aktívnymi stabilizátormi a obmedzuje nakláňanie karosérie v zákrutách. Vďaka PDCC majú pneumatiky neustále optimálnu pozíciu voči vozovke a môžu tak prenášať väčšie bočné sily. Výsledkom je vyššia rýchlosť v zákrutách a rýchlejšie časy pri jazde na okruhu.
Riešenie vnútorného priestoru, z ktorého je jasne viditeľný klasický štýl Porsche, citlivo dopĺňa exteriér nového modelu. Dizajnéri sa v tomto smere inšpirovali kultovým modelom Porsche Carrera GT. Vyvýšený stredový tunel, ktorý sa smerom vpred zvyšuje, poskytuje vodičovi pocit väčšieho spojenie s vozidlom a súčasne posúva radiacu páku bližšie k volantu, čo je riešenie tradične používané v motoristickom športe. Pre Porsche typické sú napríklad hlavné prístroje s päticou okrúhlych ukazovateľov (jedným z nich je farebný displej s vysokým rozlíšením) a centrálnym otáčkomerom, alebo napríklad spínacia skrinka umiestnená vľavo od volantu.
Pri modeli Porsche 911 Carrera je základná cena stanovená na 88 038 eur vrátane DPH, pri modeli Porsche 911 Carrera S je základná cena 102 436 eur vrátane DPH.
zdroj: porsche.cz