Mercedes ML 63 AMG tretej generácie24. November 2011
Efektívnosť a výkon, exkluzivita a suverénny zážitok z jazdy sú synonymá nového modelu Mercedes-Benz ML 63 AMG. Pri spotrebe 11,8 litra na 100 kilometrov (NEDC spolu, 276 g CO2/km) prekonáva toto vysokovýkonné SUV doterajší model o 4,7 litra a 28 percent. Základom nízkych hodnôt spotreby a prvotriednych jazdných výkonov je motor AMG 5,5 litra V8 biturbo: vyvíja maximálny výkon 386 5W (525 k) a maximálny krútiaci moment 700 newtonmetrov – prírastok 11 kW (15 k) a 70 newtonmetrov. S balíkom AMG Performance Package dodávaným na želanie dosahuje hnací agregát V8 hodnoty 410 kW (557 k) a 760 newtonmetrov. O vysokú atraktívnosť sa starajú novovyvinutá aktívna stabilizácia nakláňania ACTIVE CURVE SYSTEM, špecifický dizajn AMG a rozsiahla sériová výbava.
Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH: „Tak, ako jeho predchodcovia, aj nové ML 63 AMG nastavuje nové latky v oblasti výkonu, exkluzivity a suverénneho zážitku z jazdy – doplnené o faktor efektívnosti, ktorý v spoločnosti Mercedes-AMG nadobúda stále väčšiu dôležitosť. Ako vynálezca vysokovýkonných SUV ďalej dôsledne sledujeme svoju filozofiu, s ktorou sme začali v roku 1999 modelom ML 55 AMG a pokračovali sme v roku 2005 modelom ML 63 AMG.“
Prenos sily na všetky štyri kolesá so stálym pohonom preberá prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Sedemstupňová automatická prevodovka fascinuje vysokou variabilitou s výbavou tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
Elektromechanické športové parametrické riadenie AMG disponuje servomotorickým posilňovačom v závislosti od rýchlosti, a pritom pomáha pri úspore paliva: posilňovač riadenia spotrebováva energiu len vtedy, keď vodič skutočne zatáča. Sériovo sa ML 63 AMG pohybuje na diskoch AMG z ľahkej zliatiny s formátom 9 x 20 v 5-lúčovom dizajne, s titánovým sivým lakom, leštených do vysokého lesku, na ktorých sú nasadené pneumatiky rozmeru 265/45 R20. Na želanie sa dodávajú aj pneumatiky 295/35 R 21 na diskoch AMG z ľahkej zliatiny formátu 10 x 21. O najkratšie brzdné dráhy a najvyššiu stabilitu sa stará vysokovýkonný brzdový systém AMG: vybavený dookola vzduchom chladenými a perforovanými brzdovými kotúčmi vo formáte 390 x 36 (vpredu), respektíve 345 x 26 (vzadu).
Sebavedomé, atletické a energické – tak sa dá najlepšie charakterizovať dizajn nového ML 63 AMG. Styling AMG dominuje pri pohľade spredu. Pohľad upúta aj zadný spojler AMG so zdôraznenými čiernymi výstupnými vzduchovými otvormi. Zvýrazňujú šírku vozidla rovnako ako ozdobná spona v matnom striebornom chróme, ktorá pokračuje v dizajne prednej časti, pričom celok uzatvára športový výfuk AMG. Oproti obvyklým variantom triedy M disponuje ML 63 AMG dvomi pochrómovanými, viditeľne umiestnenými výfukmi s dvojitou koncovkou. Typický pre AMG: zvučný a nezameniteľný zvuk osemvalca.
Nový Mercedes-Benz ML 63 AMG oslávi svoje uvedenie na trh v apríli 2012.