Takto Bugatti testuje brzdový strmeň z 3D tlačiarne26. December 2018

Začiatkom tohto mesiaca automobilka VW otvorila nové centrum nástrojov vo svojom hlavnom výrobnom závode vo Wolfsburgu. Fabrika využíva aj najvyspelejšiu generáciu 3D tlačiarní, ktoré vyvinuli spolu s HP. Konečným produktom takejto tlačiarne by mali byť súčiastky pre hromadnú výrobu. Výrobca luxusných, športových automobilov Bugatti (súčasť koncernu VW) už má s takýmito komponentmi skúsenosti, pričom momentálne testuje niektoré diely, ktoré by mohli ísť do sériovej výroby.

V novom videu automobilka Bugatti ukazuje skúšobný postup testovania nových 3D vytlačených bŕzd, ktoré by mohli nahradiť klasické brzdy pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron. Inžinieri v testovacom stredisku Bugatti položili brzdový strmeň s doštičkami na stojan, ktorý simuloval rýchlosť až 400 km/h. Ako si asi dokážete predstaviť, brzdenie z tejto rýchlosti až do takmer zastavenia, je ozaj výzvou pre brzdový strmeň. Pri najvyššom zaťažení dosahujú kotúče a strmene teplotu takmer 1000 stupňov! A áno, disk skutočne horí.

Výroba brzdového strmeňa pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron z 3D tlačiarne trvá asi 45 hodín. Proces zahrňuje tavenie práškového titánu štvoricou 400 wattových laserov. 3D tlačiareň používa 2.313 vrstiev materiálu pred samotným dokončením konštrukcie. Potom sa súčiastka tepelne spracuje a nakoniec päťosová fréza spracuje obrysy všetkých funkčných plôch.

Aká je vlastne najväčšia výhoda brzdových strmeňov z 3D tlačiarne oproti tým, ktoré súčasne používajú luxusné, športové autá Bugatti Chiron? Je to hmotnosť. Titánový brzdový strmeň z 3D tlačiarne je takmer dvojnásobne ľahký.

Automobilka Bugatti v súčasnej dobe skúma ako podstatne urýchliť výrobu 3D tlačiarní. Potom aj s pomocou 3D tlačiarenského centra VW použije tieto súčiastky do sériovej výroby pre svoje luxusné, športové autá Bugatti Chiron.

zdroj: motor1.com