Životný cyklus modelov Ferrari sa bude skracovať5. September 2019

Ak sa Vám zdá, že nové, luxusné, športové autá Ferrari prichádzajú do predaja rýchlejšie, nemýlite sa. Tento trend je výrazný hlavne u modelov ´´strednej´´ kategórie s motorom vzadu, t.j. Ferrari 488. Už viac ako 20 rokov Ferrari obnovuje túto kategóriu každých 5 rokov. Podľa Motoring bude trend skracovania predajného cyklu pokračovať.

Niekomu by sa mohol zdať predajný cyklus päť rokov pomerne dlhý, každopádne u luxusných, športových automobilov je to výnimočne krátka doba. Výkonné, superšporty majú životný cyklus často až 10 rokov. Tak to platí u športových modelov Nissan, Dodge Challenger, alebo Lamborghini Gallardo, prípadne Audi R8. Predchádzajúci model Porsche 911 (991) prišiel v roku 2012 a aj keď nová generácia prichádza tento rok (po 7 rokoch), staršia generácia sa v určitých modelových konfiguráciách stále vyrába.

Kratší predajných cyklus niektorých luxusných, športových automobilov Ferrari vysvetľuje automobilka snahou udržať svoju ponuku vždy čerstvú, aby prilákala nových zákazníkov. Aj keď to Ferrari priamo nehovorí, novými zákazníkmi myslí hlavne klientov, ktorí už netrpezlivo očakávajú luxusné, športové SUV Ferrari Purosangue.

Nie je úplne jasné, či sa stratégia skracovania predajného cyklu bude vzťahovať na všetky luxusné, športové autá Ferrari, keďže superšporty GT sa menia po asi šiestich rokoch. Hyperšporty typu LaFerrari sú inou kategóriou, ktorá si žije vlastným životom. V tomto roku malo Ferrari plán ukázať päť nových modelov, pričom tri už boli predstavené. Dve ďalšie Ferrari by mali byť predstavené do konca septembra.

zdroj: motor1.com