Za prvý kvartál spadol predaj Mercedes-Benz o 15%24. Apríl 2020

mercedes logo 4Spoločnosť Daimler AG aj naďalej podporuje opatrenia zavedené na stlmenie vplyvov pandémie COVID-19, pričom sa riadi nariadeniami a odporúčaniami medzinárodných, národných a miestnych úradov. Mercedes-Benz zabezpečuje príslušným spôsobom dôležité a pohotovostné služby pre svojich zákazníkov na celom svete. Kľúčovú úlohu pritom zohráva útvar Global Logistics Center v Germersheime, ktorý je zodpovedný za rýchle zásobovanie servisných prevádzok dielmi na celom svete. Zdravie a bezpečnosť zákazníkov a zamestnancov je najvyššou prioritou. Na miestach, kde sa pracuje, boli prijaté príslušné opatrenia na ochranu pred infekciou.

„Vplyvy koronavírusu sa týkajú nás všetkých a budú nás sprevádzať aj v ďalších týždňoch. Zaviedli sme včasné opatrenia na ochranu našich zákazníkov a zamestnancov. Spolu s našimi obchodnými partnermi z celého sveta sme opäť posilnili naše online aktivity. Najmä v súčasnej situácii sme našim zákazníkom kedykoľvek k dispozícii prostredníctvom našich digitálnych platforiem. Nezabúdame na naše ciele a aj naďalej pracujeme na témach budúcnosti a strategických projektoch, aby sme po kríze mohli opäť naplno odštartovať,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedná za odbyt. „V Číne a Južnej Kórei už naplno otvorili naše obchodné prevádzky a pozorujeme výrazný nárast dopytu. Vďaka tomu nestrácame optimizmus.“

Po dobrom začiatku roka v januári uzavrel Mercedes-Benz prvý štvrťrok s celosvetovým maloobchodným predajom na úrovni 477 378 osobných, luxusných, športových automobilov (- 14,9 %). V prípade značky smart mal v rovnakom časovom období výrazný vplyv na predaj okrem iného dopredaj predchádzajúceho modelu a prechod na čisto elektrický pohon: celosvetovo sa vyexpedovalo 5 863 modelov značky smart (- 78,3 %). Pri transportéroch zameraných na podnikanie (Citan, Vito a Sprinter) sa po dobrých januárových predajoch dodalo v prvom štvrťroku 64 588 jednotiek (- 14,9 %).

Osobné, luxusné, športové autá a transportéry od značky Mercedes-Benz začali tento rok s výrazným nárastom dodávok na celom svete. Produkty značky Mercedes-Benz sa tešili veľkej obľube. Vývoj pandémie v Európe a USA a následky dočasného zatvorenia obchodných prevádzok na týchto trhoch sa v marci výrazne prejavili na odbyte. Aj napriek náročným rámcovým podmienkam sa v divíziách Mercedes-Benz Cars a Vans predalo v prvom štvrťroku spolu 547 829 jednotiek.

„Rok 2020 začal dobre a najmä v januári sa nám podarilo zvýšiť odbyt našich kľúčových konštrukčných radov. Vplyvy takzvanej koronakrízy výrazne oslabili predaj už v marci, a preto sme vzhľadom na štvrťrok zaostali za cieľovými hodnotami. Aj napriek tomu sa nám však najmä v Nemecku podarilo dosiahnuť veľmi dobrý výsledok. Reakcie zákazníkov sú pozitívne a práve teraz môžeme pozorovať prínos našich produktov v každodennom živote – či už ide o vozidlá záchrannej zdravotnej služby, vozidlá v službách polície, doručovateľských služieb či remeselníkov. Aj naďalej si budeme dôsledne udržovať kurz smerujúci k elektromobilite a ďalším témam budúcnosti,“ hovorí Marcus Breitschwerdt, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans.

V Európe sa v prvom štvrťroku vyexpedovalo 188 963 prémiových vozidiel s hviezdou (- 15,9 %).  V Nemecku predal Mercedes-Benz medzi januárom a marcom 64 332 osobných motorových vozidiel (- 8,8 %). Na svojom domovskom trhu bol okrem toho Mercedes-Benz prémiovou automobilovou značkou s najvyšším počtom registrácií za prvý štvrťrok a vyvíjal sa lepšie ako trh. Značka s hviezdou zo Stuttgartu uzatvorila v regióne Ázia a Tichomorie prvé tri mesiace roka s počtom predaných prémiových vozidiel 198 849 (- 17,1 %). Na najväčšom trhu v Číne sa medzi januárom a marcom predalo 138 960 osobných motorových vozidiel, teda o 20,3 % menej ako minulý rok. Dodávky v regióne Severná Amerika dosiahli v uplynulom štvrťroku 78 501 kusov osobných motorových vozidiel. Mercedes-Benz vyexpedoval na kľúčovom trhu USA celkovo 67 746 luxusných, športových automobilov s hviezdou, čím sa medzi januárom a marcom stal najpredávanejšou prémiovou značkou v USA (- 4,8 %).