Vstupný elektromobil Audi príde budúci rok26. Marec 2025

Dá sa s istotou povedať, že prechod Audi na plne elektrické, luxusné, športové autá sa nevyvíja podľa plánu. Automobilka nedávno zatvorila svoj bruselský závod v Belgicku kvôli slabému predaju E-Tron. V roku 2024 klesol dopyt po elektromobiloch Audi o 7,8% na 164 480 kusov. Vzhľadom na tento pokles Audi už prehodnocuje svoj ambiciózny cieľ prejsť na plne elektrický pohon do roku 2032. Okrem toho bude pravdepodobne pokračovať v uvádzaní nových áut na klasický pohon aj po roku 2026.

Napriek týmto problémom spoločnosť pokračuje v expanzii EV. Po uprednostnení väčších a drahších modelov Audi konečne vyvíja cenovo dostupnejší elektromobil základnej úrovne. Pôvodne plánované na rok 2027, uvedenie modelu na trh bolo presunuté na rok 2026. V rozhovore pre Süddeutsche Zeitung generálny riaditeľ potvrdil, že prichádza nové elektrické vozidlo v segmente A3.

Gernot Döllner neprezradil veľa podrobností o novom elektromobile, len potvrdil, že sa bude vyrábať na domácom trhu v nemeckom Ingolstadte. Čo by to mohlo byť? Audi by mohlo zvážiť uvedenie luxusnejšej iterácie Volkswagenu ID.3. Na to však môže byť už neskoro. ID.3 je na trhu už asi päť rokov.

Alternatívne by model mohol byť založený na ID.2all, koncepte predstavenom pred niekoľkými rokmi. VW plánuje uviesť na trh ID.2 pripravený na výrobu v roku 2026 s vyvolávacou cenou okolo 25 000 EUR. Ekvivalent Audi by nepochybne niesol prémiu, ale zostal by výrazne lacnejší ako Audi Q4 E-Tron, ktorý v Nemecku začína na cene 46 150 EUR.

Vylúčená je Audi deviata generácia Golfu, pretože elektromobil Wolfsburg bude vonku až na konci desaťročia. Úplne nový, iba elektrický Golf sa vyvíja s Rivianom a bude sedieť na architektúre SSP. Medzitým skupina VW používa pre svoje produkty zamerané na objem dva varianty architektúry MEB. MEB s pohonom zadných kolies pre vozidlá ako ID.3 a vyššie, spolu s MEB Small s pohonom predných kolies pre ID.2 a budúcim ID.1 za 20 000 EUR, ktorý má byť zverejnený v roku 2027.

Hatchback Audi by mal byť oveľa menším autom ako nový CLA, ktorý má teraz úlohu najdostupnejšieho elektromobilu Mercedesu. BMW nebude mať skutočný základný elektromobil až do roku 2030, keď sa i1 alebo i2 údajne dostanú na trh.

zdroj: motor1.com