Trieda A pod štyri litre23. Máj 2012
Mercedes-Benz triedy A nastupujúcej generácie príde v septembri tiež s novo vyvinutými agregátmi, ktoré umožnia novým modelom dosahovať oproti predošlým o 22 až 26 percent nižšiu spotrebu (i pod hranicou štyroch litrov na 100 kilometrov) a to pri výrazne vyšších výkonoch.
Napríklad i najvýkonnejší diesel 2 143 cm3 pre A 220 CDI (125 kW/170 k, 350 Nm) si predbežne vyžiada iba 4,3 litra nafty na 100 km (pri dvojspojkovom automate 7G-DCT). Nový základný diesel 1 461 cm3 radu OM 607 (80 kW/109 k, 260 Nm,) pre A 180 CDI spotrebuje priemerne dokonca len 3,8 litra na 100 km (s manuálnou prevodovkou). Mercedes-Benz stavia pri tomto agregáte vsadil na spoluprácu s Renaultom. Dôsledný downsizing pritom vytvoril malý ľahký motor s nízkym trením. Ako štvorvalec Common Rail s tlakom 1 600 bar má OM 607 okrem iného turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi a variabilnú geometriu turbíny. Jeho hmotnosť je zhruba o 30 kg nižšia oproti OM 651. Ten našiel univerzálne uplatnenie aj v ďalších vozidlách s hviezdou, vrátane prémiovej triedy S. Práve OM 651 po prispôsobení pre priečnu montáž a ďalších úpravách nachádza využitie tiež pri najnovších výkonnejších variantoch triedy A.
Rovnako pozoruhodné parametre v porovnaní výkon a spotreba poskytujú i nové zážihové motory. Tak napríklad nový model A 200 (115 kW/156 k, 250 Nm) má spotrebu len 5,5 litra/100 km. Podstatne úspornejší oproti predchodcovi je so spotrebou 6,1 litra i nový špičkový model s prevodovkou 7G-DCT (155 kW/211 k, 350 Nm).
Úspornosť nastupujúcej triedy A podmieňujú nielen úplne nové motory a optimálne navrhnutá prevodovka ale aj výborná aerodynamika s hodnotou koeficientu cw 0,27 a rad ďalších vylepšení. Všetky motory novej triedy A sú sériovo vybavené, pre značku s hviezdou typickou, funkciou ECO štart –stop. Vďaka tomu je A 180 CDI prvým modelom značky Mercedes-Benz, ktorý emituje iba 98 g CO2 na kilometer a model A 220 CDI spĺňa už teraz emisnú triedu Euro 6 (záväzná od roku 2015).