Tretia generácia roadsteru SLK21. Január 2011

Roadster Mercedes-Benz SLK tretej generácie poskytuje novú úroveň jazdy pod šírym nebom, kombinuje športovú obratnosť so štýlovým komfortom, výrazný dizajn športového auta s absolútnou praktickosťou i špičkový výkon s príkladnou ekologickosťou. Vo svetovej premiére dostal panoramatickú variostrechu s funkciou MAGIC SKY CONTROL, ktorá sa stlačením tlačidla zosvetlí alebo stmavne.

Príkladnú efektívnosť a športový temperament dávajú roadsteru nové výkonné motory so sériovou funkciou ECO štart – stop. Pri vynikajúcich jazdných výkonoch sú až o 25 percent skromnejšie než ich predchodcovia.
Navyše aj unikátnou bezpečnostnou výbavou – aktuálne dostupnou vo vozidlách s hviezdou – je nové SLK vzorom v tomto segmente. Bohatstvom technických inovácií sa pritom opäť stáva meradlom vo svojej triede.
„Som si istý, že sa nová trieda SLK so svojím vášnivým dizajnom, kvalitným interiérom a skromnosťou na čerpacej stanici aj v budúcnosti postará o obrovskú zábavu na ceste a upevní si svoje postavenie kultového roadsteru.“ Uviedol okrem iného k tomuto trendovému automobilu predseda predstavenstva Daimleru a riaditeľ divízie Mercedes-Benz Cars Dr. Dieter Zetsche.

Karoséria SLK tretieho pokolenia zvýrazňuje klasické proporcie roadsteru. Vzpriamená maska chladiča na nej nesie nové stvárnenie značky Mercedes-Benz. Dlhá kapota prechádza do dozadu posunutého kompaktného priestoru pre cestujúcich a krátkej zadnej časti, ktorú uzatvárajú široké zadné svetlá – prvýkrát čisto s technológiu LED.

Tvary SLK pripomínajú nielen svojho prapredka – legendárne 190 SL z päťdesiatych rokov – ale tiež spriaznenosť s novým okrídleným SLS AMG i novým CLS. Prepracovanosť karosérie do detailov pritom znížila pri novom SLS koeficient cw na 0,30. Pri najkompaktnejších rozmeroch vo svojej triede má vozidlo príkladne priestranný interiér charakteristický športovým štýlom a kvalitnými, autentickými materiálmi, vypracovanými starostlivo, s dokonalou presnosťou a remeselnou zručnosťou.

Novinkou je systém Torque Vectoring Brake. Rozdielnym pribrzďovaním zadných kolies stabilizuje vozidlo bez straty dynamiky aby zabočilo presne a ovládateľne do zákruty.

Systém Airguide zasa zahrnuje sériu konštrukčných opatrení, ktoré pomáhajú obmedzovať nadmerné prúdenie vzduchu a hluk v kabíne počas jazdy so stiahnutou strechou. Komfortnou alternatívou k vetrolamu s výsuvným rámom je pre nové SLK vetrolam z priehľadných plastových kotúčov, ktoré sú upevnené na zadnej strane ochranných oblúkov. Vodič alebo spolujazdec ich môžu v sekunde otočiť smerom k stredu vozidla a skrotiť tak turbulencie vzduchu prúdiaceho zozadu.

SLK ponúkne spočiatku tri modely poháňané novými motormi s priamym vstrekovaním. Dva z nich sú štvorvalce, každý objemu 1,796 litra: SLK 200 BlueEFFICIENCY (135 kW, 184 k) a 250 BlueEFFICIENCY (150 kW/ 204 k). Na želanie so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS spotrebuje prvý z nich iba 6,1 litra benzínu Super na 100 km. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje za 7,0 s. Dosahuje pritom najvyššiu rýchlosť 237 km/h (s manuálnym radením 240 km/h). Druhý motor je sériovo vybavený automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a spotrebuje len 6,2 litra na 100 kilometrov. Z pokoja dosiahne 100 km/h za 6,6 s, jeho najvyššia rýchlosť je 243 km/h.

Tretí SLK 350 BlueEFFICIENCY s pohonom V6, objemu 3,498 litra (225 kW/306 k) s priamym vstrekovaním tretej generácie, piezoinjektormi a zapaľovaním Multi-Spark-Ignition zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, má najvyššiu rýchlosť 250 km/h, pričom spotrebuje 7,1 litra na 100 kilometrov.

Vozidlo ponúka na výber tri vyhotovenia podvozku: štandardne s vinutými oceľovými pružinami, ďalej športový podvozok s tuhšími pružinami a tlmičmi a najvyššiu úroveň komfortu poskytuje podvozok s priebežným nastavovaním tlmenia. Disponuje elektronicky riadeným, plne automatickým systémom tlmenia pre vysokú dynamiku jazdy a jemné prechádzanie nerovností aj na zlej ceste.