Svetová premiéra VW Cross Coupe TDI plug-in hybrid14. Marec 2012

Technickým základom SUV je nová modulárna platforma MQB koncernu Volkswagen AG pre modely poháňané motormi uloženými vpredu naprieč. V rámci platformy MQB existujú pre všetky modelové rady a značky jednotné parametre, napríklad vzdialenosť medzi pedálom plynu a osou predných kolies alebo miesto uloženia všetkých motorov. Okrem toho má platforma MQB variabilný parametre, vďaka ktorým je možné optimálne a individuálne vyvíjať najrozmanitejšie modely. Medzi tieto parametre patria napríklad rázvor, rozchody kolies a rozmery kolies. V prípade nového Cross Coupé je z jednotlivých prvkov platformy MQB vytvorená budúce generácie SUV – v tomto prípade to sú predné a zadné nápravy MQB, TDI s výkonom 140 kW / 190 k z nového radu motorov EA288 a šesťstupňová prevodovka DSG. A to všetko v kombinácii s elektrickými komponenty, ktoré sú tiež "made by Volkswagen".Medzi ne patrí lítium-iónový akumulátor uložený v stredovom tuneli a elektromotory s výkonom 40 kW vpredu a 85 kW vzadu.

Cross Coupé navyše pôsobivo ukazuje, ako veľkú rozmanitosť variantov možno vďaka platforme MQB realizovať. Vďaka modulárnym systémom by bolo možné štúdiu vyrábať nielen s hybridným pohonom s možnosťou vonkajšieho dobíjania (vonkajšie rozhrania pre dobíjanie akumulátora), ale aj ako konvenčné plne hybridné vozidlo (bez vonkajšieho dobíjania). Mysliteľné sú i varianty s výlučne spaľovacím motorom alebo elektrickým pohonom.

Účinné technológie pohonu dokážu ponúknuť extrémnu dynamiku. Nové Cross Coupé demonštruje aj túto skutočnosť excelentným spôsobom. Ešte nikdy nebolo tak dôsledne skonštruované všestranné vozidlo so športovým charakterom, ktoré by kombinovalo príkladnú hospodárnosť s jazdnou dynamikou, ktorá uspokojí aj tých najnáročnejších vodičov. Cross Coupé vystavené v Ženeve zrýchli z 0 na 100 km / h iba za 6,5 sekundy. TDI ponúka vysoký krútiaci moment už od najnižších otáčok, pričom maximálne hodnoty 400 Nm sa dosahuje už pri cca 1600 min-1. Prakticky okamžite sa do akcie môžu vložiť aj oba elektromotory so 180 Nm (vpredu), resp. 270 N.m (vzadu). Pri plnom zaťažení všetkých vzájomne spolupracujúcich motorov poskytuje poháňacej sústava celkový maximálny krútiaci moment 700 Nm S touto hodnotou sa štúdie nachádza na úrovni súčasných vysokovýkonných športových vozidiel, hoci spotrebuje menej paliva než akýkoľvek malý automobil!
Priemerná spotreba paliva v kombinovanom cykle EÚ je senzačne nízkych 1,8 litra na 100 km.

zdroj: volkswagen.cz