Športový model Lexus IS F13. September 2007

Prémiová značka Lexus predstavila na tohoročnom  autosalóne vo Frankfurte okrem kompletného radu modelov s hybridným pohonom (RX 400h, GS 450h a LS 600h)  takéto rýdzo športové verzie najmenšieho modelového radu s označením IS F.

 

Lexus IS F je určený pre zákazníkov, ktorí hľadajú kompatibilitu super – športového ovládania vozidla s tradične vysokou úrovňou jazdného komfortu a pohodlia. IS F je vybavený zážihovým vidlicovým osemvalcovým motorom o objeme 5,0l, ktorý disponuje výkonom cez 400 koní a maximálnym  momentom otáčok 500 Nm. S úrovňou emisií CO2 285 g/km patrí IS F vzhľadom k svojmu segmentu k najčistejším super – športovým sedanom na trhu. Motor je vybavený vstrekovaním D-4S, teda dvojicou vstrekovacích dýz na valec. K vysokému výkonu, nízkym emisiám a redukciou vibrácií prispieva rovnako  plne elektricky riadené premenné časovanie sacích ventilov VVT-iE. Vysoký výkon je prenášaný na kolesá cez celkom unikátnu 8-stupňovú  prevodovku DSS (Direct Sport Shift), ktorá ponúka  manuálny mód  ultra rýchleho riadenia jednotlivých stupňov (preradenie rýchlostného stupňa za 100 milisekúnd!) s využitím kľučiek pod volantom, ale aj automatický mód prinášajúci tradične jemné samočinné radenie v rôznych režimoch jazdy. Model IS F dosahuje unikátnych hodnôt v dynamike a akcelerácii. Z  0 na 100 km/hod. dokáže zrýchliť  iba za  4,9 sekundy a hodnota maximálnej rýchlosti 270 km/hod. z neho robí najrýchlejšie vozidlo v svojom segmente. Jazdnú dynamiku IS F výrazne podporuje prvý raz predstavený trojstupňový systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Vodič  má na výber tri módy tohto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému).

Z hľadiska dizajnu model IS F vyniká  predovšetkým masívnou prednou časťou vozidla, chladiacimi prieduchmi za prednými kolesami a taktiež štyrmi masívnymi koncovkami výfuku, ktorú sú integrované do zadného nárazníka. Športovému poňatiu tohto modelu zodpovedá taktiež posilnená brzdová sústava, ktorá je výsledkom úzkej spolupráce s firmou Brembo. Vpredu sú umiestnené 6-piestové strmene a brzdové kotúče s ventiláciou o rozmere 360 mm. Zadné 2-piestové strmene brzdia kotúče o rozmere 345 mm. Pre model IS F boli zvolené 19-palcové ráfiky z ľahkých zliatin v kombinácii s nízkoprofilovými pneumatikami.

Športový Lexus IS F bol vyvíjaný v japonskom prostredí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj sprevádzalo náročné testovanie na okruhu Fuji Speedway, ktorý tohto roku po prvýkrát hostí závod F1 – Veľkú cenu Japonska.