Rozsiahla aktualizácia pre Mercedes-AMG E 53 4MATIC+8. Marec 2020
S výraznejším dizajnom, širšími možnosťami individualizácie a infotainmentom MBUX ešte viac zhodnocuje značka Mercedes-AMG svoje luxusné, športové autá biznis triedy vo forme sedanu a kombi E 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: : 9,0-8,8 l//100 km; kombinované emisie CO₂: 207-200 g/km). Kompletne novo navrhnutý vzhľad prednej časti prepožičiava vysokovýkonnej Triede E ešte dynamickejší prejav. Maska chladiča špecifická pre vozidlá AMG svojím obrysom v tvare písmena A zvýrazňuje šírku vozidla. Rovnaký účinok majú aj ploché svetlomety s LED. Vďaka rozsiahlym dizajnovým opatreniam pôsobí aj zadná časť sedanu ešte svalnatejšie. K takýmto opatreniam patria dvojdielne zadné svietidlá, nový spojler zadného nárazníka a nová vložka difúzora či disky kolies s priemerom 19 a 20 palcov.
Aj v interiéri s veľkými displejmi, novým volantom AMG Performance s troma zdvojenými ramenami a funkciami MBUX špecifickými pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG, sa prejavuje športovejší charakter. Spojenie exkluzivity a športového vzhľadu stelesňujú športovo tvarované sedadlá v imitácii kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA čiernej farby s červeným kontrastným prešívaním a s plaketou AMG. Na združenom prístroji môže vodič prepínať medzi troma štýlmi zobrazovania AMG — Moderný klasický, Športový a Superšportový. Cez ponuku AMG môže vodič vyvolať rôzne informácie ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, Warm-up, Set-up, G-meter a Race-Timer. Nový volant poskytuje okrem ovládania celého informačného a zábavného systému MBUX aj možnosť manuálne ovládať rýchlo radiacu automatickú prevodovku AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Na želanie je k dispozícii virtuálny pretekársky inžinier AMG TRACK PACE.
Elektrifikovaný radový 6-valcový motor s objemom 3,0 litra s dvojitým preplňovaním turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 320 kW (435 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartovací generátor EQ-Boost, uložený medzi motorom a prevodovkou, na krátky čas poskytne prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho zabezpečuje aj funkcie rekuperácie, posunutia ťažiska, kĺzania a takmer nepozorovateľného opakovaného rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop a napája 48-voltovú napäťovú sústavu. K ďalším zaujímavým technickým prvkom patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť možno v nových, luxusných, športovýcha autách Mercedes-AMG E 53 zvýšiť na 270 km/h balíkom AMG Driverʼs Package (štandardne 250 km/h). Vysokému výkonu sa prispôsobila aj brzdová sústava: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 370 x 36 mm so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a s nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.
Vodič má na výber aj päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Prispôsobujú sa parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič prejsť priamo do manuálneho režimu, v ktorom radí výlučne radiacimi páčkami na volante.
Športovo nastavený podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ je kombináciou vysokej dynamiky jazdy a veľmi dobrého komfortu odvaľovania a prináša účinné obmedzenie nakláňania karosérie. Možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+.
Vďaka balíku AMG Dynamic Plus (na želanie) možno dosiahnuť ešte emocionálnejší jazdný zážitok. Spája technické a optické prvky výbavy, ktoré boli doteraz vyhradené pre osemvalcové modely. K najzaujímavejším prvkom patrí jazdný program PRETEK so šmykovým režimom.