Prichádza luxusný, športový crossover Mercedes GLC18. Jún 2015

Nová generácia vozidiel SUV strednej triedy značky Mercedes-Benz dostala názov GLC. Nastupuje v štyroch modeloch spĺňajúcich emisnú normu EU6, s funkciou štart-stop a s pohonom 4MATIC.

Oproti predchádzajúcim vykazujú až o 19 percent nižšiu spotrebu, tiež vďaka rekordne nízkej hodnote cw 0,31 i celkového odporu vzduchu 0,794. Dva dieselové GLC: 220 d 4MATIC a 250 d 4MATIC (125 kW/170k; 400Nm a 150 kW/204k; 500 Nm) so spotrebou 5,0-5,5 l/ 100 km resp. 5,0 – 5,5l/100 km zrýchlia z nula na 100 km/h za 8,3 s a 7,6 s. Dosahujú maximálnu rýchlosť 210 resp. 222 km/h. Benzínový GLC 250 4MATIC (155 kW/211 k; 350 Nm) spotrebuje 6,5-7,1 l/100 km, zrýchli z nula na 100 km/h za 7,3 s a má maximálku 222 km/h. Uvedené tri modely majú sériovo 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-TRONIC. Štvrtý model GLC 350 e 4MATIC predstavuje v tomto segmente prvé hybridné auto dobíjateľné zo siete s najnižšími hodnotami spotreby a emisií. Pri systémových parametroch (155 + 85 kW / 211 + 116 k; 560 Nm) dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. Zrýchli z nula na 100 km/h už za 5,9 s.

Nový Mercedes GLC poskytuje vynikajúcu bezpečnosť a prakticky takmer všetky najmodernejšie asistenčné systémy značky s hviezdou známe z Tried C, E a S. I bezpečnostný, chrániaci pred nárazom zozadu PRE-SAFE® PLUS, či projekčný displej. Ponúka v tomto segmente jedinečný systém viackomorového vzduchového pruženia AIR BODY CONTROL a rozšírený program dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT s piatimi jazdnými programami. Ak je GLC vybavené terénnym technickým balíkom svetlá výška sa zvýši až o 50 milimetrov. Terénny technický balík obsahuje až päť programov. Úplnou novinkou sú popri jazdnom programe pre klzký povrch štyri špecifické terénne jazdné programy (offroad, stúpanie, vyslobodzovanie, príves).

Karoséria je vizuálnym pokračovaním zmyselne čistého dizajnu modelu Concept GLC kupé. Oproti predchádzajúcej poskytuje cestujúcim výrazne viac priestoru. Napriek výrazne zväčšeným vonkajším rozmerom, dlhšiemu rázvoru kolies a širšej výbave sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 80 kilogramov. Najväčší podiel na tom má úplne novovyvinutá karoséria, ktorá je vďaka inteligentnej kombinácii materiálov z hliníka a vysokopevnostných a ultravysokopevnostných ocelí až o 50 kilogramov ľahšia ako menší predchádzajúci model GLK.

„Nové GLC dôsledne pokračuje v našej úspešnej filozofii luxusných automobilov kategórie SUV. Spája najvyšší komfort jazdy so športovým charakterom, presvedčí na ceste a viac ako inokedy mimo spevnených ciest a je vyjadrením našej novej línie dizajnu,“ vysvetľuje profesor Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler a zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.