Prichádza dieselový Mercedes SLK7. September 2011
Športový roadster Mercedes-Benz SLK dostal prvý krát aj vznetový pohon. Mercedes-Benz SLK 250 CDI s dieselovým štvorvalcom 2,143 litra (150 kW/204 k, 500 Nm), najsilnejším v tejto triede a sériovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 s; z 80 na 120 km/h za 4,3 s (najlepšia hodnota triedy); pričom dosiahne rýchlosť až 243 km/h. SLK s novou motorizáciou tak dokazuje, že pre svižný roadster sa hodí nielen benzínový ale aj moderný dieselový agregát.
Dieselový roadster Mercedes-Benz SLK 250 CDI pritom priemerne spotrebuje iba 4,9 litra motorovej nafty na 100 km (podľa NEFZ), čo zodpovedá emisii CO2 128 g/km. Dosahuje tak najnižšiu spotrebu a najekologickejšiu prevádzku v segmente. Tiež vďaka použitiu techniky Common Rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2 000 barov, s precíznym časovaním vstrekovania, dvojstupňovým preplňovaním, ako aj sériovým systémom ECO štart – stop.
SLK 250 CDI (možné je ho objednať od 13. septembra aj na Slovensku), sa navonok nelíši od benzínových modelov. Má rovnako fascinujúci vzhľad a dokonca aj dvojvetvovú výfukovú sústavu. Na výber ponúka okrem iného rovnako tri rôzne verzie strechy Variodach (vrátane panoramatickej, ktorá sa po stisnutí tlačidla spriehľadní alebo stmaví), či tri vyhotovenia podvozku (konvenčný oceľový, športový a elektronicky regulovaný s plne automatickým systémom tlmenia).