Porsche Panamera teraz ešte úspornejšie28. Jún 2010
Osemvalcové modely Panamera budú ešte úspornejšie a budú vybavené rozšírenou paletou doplnkovej výbavy. K štandardnému vybaveniu bude od augusta patriť aj systém rekuperácie kinetickej energie, voliteľne budú ponúkané i celoročné 19 palcové pneumatiky so zníženým valivým odporom. Aplikáciou týchto prvkov dôjde k zníženiu kombinovanej spotreby, napríklad u modelu Panamera Turbo až o 0,9 l/100 km. Teraz sa tento model s výkonom 500 koní vyznačuje kombinovanou spotrebou vo výške 11,3 l/100 km (podľa nových európskych štandardov NEDC) namiesto pôvodných 12,2 l/100 km. Takéto zníženie spotreby znamená pokles emisií CO2 o 21 g / km. Modely Panamera S a Panamera 4S sa vyznačujú spotrebou 10,3 l/100 km, resp. 10,6 l/100 km, čo v oboch prípadoch zodpovedá poklesu o 0,5 l/100 km a tiež zníženie emisií CO2 o 11 g / km.
Zníženie spotreby paliva u modelov Panamera je dosiahnuté vďaka systému rekuperácie kinetickej energie. Vďaka jeho použití dochádza k dobíjaniu akumulátora iba pri brzdení alebo pri jazde bez plynu. Naopak pri akcelerácii sa príkon akumulátora obmedzuje na minimum, čím sa znižuje pasívny odpor motora. To samozrejme vedie aj k vyššiemu výkonu a rýchlejšiu akceleráciu. Systém rekuperácie kinetickej energie sám o sebe prináša napríklad v modeli Panamera Turbo zníženie spotreby paliva o 0,7 l/100 km. Použitie 19 palcových celoročných pneumatík so zníženým valivým odporom, ktoré sú vo voliteľnej výbave, sa u všetkých modelov radu Panamera na spomínanom zníženie spotreby podieľa hodnotou 0,2 l/100 km.
Zväčšením profilu pneumatík a špeciálnym zložením zmesi na ich výrobu bolo dosiahnuté nielen menšieho valivého odporu, ale aj dlhšej životnosti pneumatík. Optimalizovaná bola tiež funkcia Auto Start Stop, ktorá vodičovi umožňuje naštartovať vozidlo po automatickom vypnutí motora rýchlejšie a pohodlnejšie.
Jazdnú dynamiku a kvalitu osemvalcových modelov Panamera zvyšujú taktiež na želanie dodávané systémy Porsche Torque Vectoring Plus (PVT Plus), Porsche Dynanic Chassis Control (PDCC) a elektronicky riadený záver zadného diferenciálu. Systém PVT Plus prináša priamejšiu a dynamickejšie odozvu na pohyby volantu. To preto, že cieleným pribrzďovaním vnútorných zadných kolies v zákrutách vytvára stáčavý moment vozidla okolo jeho zvislej osi, ktorý samotné zatáčania podporuje. V spojení so samosvorným diferenciálom pritom tento systém zvyšuje aj trakciu zadných kolies pri akcelerácii v zákrutách.
Porsche súčasne rozširuje aj ponuku farieb karosérie, koženého čalúnenia a špeciálne výbavy pre vozy Panamera. Príkladom je ponuka nezávislého kúrenia pre triedu Gran Turismo alebo trojramenný športový volant s prevodovým pákami na volante (vozidlá s prevodovkou PDK). Zdokonalená bola tiež trojrozmerná prezentácia máp na želanie dodávaného navigačného systému. Novinkou je tiež možnosť kombinácie mapy s reálnym satelitným snímkou, čo je vlastnosť významne zlepšujúce orientáciu pri práci s navigačným systémom. Ďalšie zlepšenie spočíva aj informovanie o vedenie jazdných pruhov. Rozšírená bola tiež schopnosť systému zobrazovať rýchlostné limity, takže teraz v závislosti na aktuálnosti mapových podkladov nefunguje iba na diaľnicach, rýchlostných cestách a cestách prvej triedy, ale aj na hlavných uliciach a prieťahoch miest
zdroj: Porsche.cz













