Porsche Cayman R - vrcholné prevedenie športového kupé26. November 2010
Nízka hmotnosť a mimoriadne športové ambície. Také sú hlavné prednosti modelu Porsche Cayman R, ktorý bol predstavený na autosalóne v Los Angeles. Nový Cayman R je o 55 kg ľahší a o 10 koní výkonnejší než Cayman S. Špeciálne naladený športový podvozok navyše zaručuje ešte bezprostrednejší zážitok z jazdy! Na slovenský trh bude novinka uvedená vo februári 2011.
Pohon nového kupé s motorom uprostred zabezpečuje zážihový šesťvalec s objemom 3,4 l so zvýšeným výkonom na pôsobivých 330 k (243 kW). Štandardne je sila motora privádzaná na zadnú nápravu pomocou manuálnej šesťstupňovej prevodovky a je pripravená zabezpečiť zrýchlenie z pokoja na 100 km/h iba za 5,0 s. Model môže byť tiež vybavený sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), ktorá tento čas skracuje na 4,9 s. V prípade, že je Cayman R vybavený balíkom Šport-Chrono dodávaným na želanie, možno stlačiť čas zrýchlenie z nuly na sto až na iba 4,7 s. Najvyššia rýchlosť udávaná výrobcom u modelu s manuálnou prevodovkou je 282 km/h, s prevodovkou PDK potom 280 km/h. Kombinovaná spotreba v cykle Nefza dosahuje u modelu s manuálnou prevodovkou 9,7 l/100 km, s prevodovkou PDK klesá dokonca na 9,3 l/100 km.
Jednoznačným cieľom pri vývoji modelu Cayman R bolo posilniť znížením hmotnosti dynamiku a agilitu vozidla a dosiahnuť tak ešte efektívnejšieho prenosu výkonu. Inžinierom spoločnosti Porsche sa podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť na 1295 kg, čo pre model s manuálnou prevodovkou zodpovedá výkonovej hmotnosti len 3,9 kg/k. S prevodovkou PDK robí tento pomer 4,0 kg / k. Zníženie hmotnosti bolo dosiahnuté predovšetkým použitím ľahkých materiálov a obmedzením komfortnej výbavy. Rovnako ako je tomu v prípade modelov 911 GT3/GT3 RS a Boxster Spyder, aj pre Cayman R možno objednať lítium-iónový akumulátor. Nové vrcholne prevedené kupé s motorom uprostred je naviac osadené najľahšími kolesami, ktoré sú vo výrobnom programe Porsche k dispozícii. Kompletná sada kolies tak váži menej ako 40 kg.
Puristický charakter modelu Cayman R je jasne viditeľný už na prvý pohľad. Jeho charakteristická silueta, s podvozkom o 20 mm bližšie k zemi, je zvýraznená osobitým, pevne umiestneným spojlerom vzadu. Jasným odlišujúcim prvkom sú taktiež strieborne lakované kolesá a mnoho ďalších športovo ladených detailov interiéru i exteriéru. Medzi nimi nechýba čierne orámovanie svetlometov, čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel či nápis "PORSCHE" na bokoch vozidla. Ten je vždy v kontrastnej farbe k odtieňu karosérie, a to v čiernom alebo striebornom prevedení. Jedná sa o tradičný prvok klasických pretekárskych vozidiel Porsche.
Tento motív sa už v minulosti preslávil na vôbec prvom Porsche, ktoré nieslo písmeno "R" vo svojom označení – u typu 911 R z roku 1967. Písmeno "R" označovalo závodné zameranie (nemecky Rennen) tejto malej série čítajúcich len 19 kusov. Jednalo sa o prototyp postavený na základe sériového kupé, ktorý bol vybavený šesťvalcom typu Carrera s výkonom 210 k. Veľa plastových dielov karosérie a extrémne sparťanská výbava zabezpečili zníženie hmotnosti na iba 830 kg.
zdroj: porsche.cz, netcarshow.com